János Eifert - Photographer

Archive for március, 1984

André Kertész látogatása Budapesten, a Fotóművészeti Galériában, 1984. március 14. szerda

André Kertész programja Budapesten, 1984. március 14. szerda, 14:30 – látogatás a Fotóművészeti Galériában, beszélgetés művészekkel, a FŐFOTÓ és a galéria vezetőivel, munkatársaival

 A ndré kertész látogatása a Fotóművészeti Galériában, 1984. március 14. 1984.03.14-André-Kertész-Ei

A képen, balról-jobbra: Török László fotóművész, André Kertész, Eifert János (aki éppen élete első interjúját készíti), Erdélyi László Attila, a FŐFOTÓ igazgatója, Rév Miklós fotóművész, a Magyar Fotóművészek Szövetsége korábbi elnöke.

A NŐ. Jung Zseni és Eifert János művészházaspár fotókiállítása, HungaroCoop Galéria, Budapest, 1984 március

1984.-HungaroCoop-Galéria-kat

A NŐ. Jung Zseni és Eifert János művészházaspár fotókiállítása, HungaroCoop Galéria, Budapest, 1984 március

KÉPEINK ELÉ

A közelmúltban, Párizsban, Genfben, Lipcsében közös utazásunk során sikerrel mutatkoztunk be képeinkkel, aminek eredményeként fotóinkból többet kértek közlésre, kiállításra, vásárlásra, közgyűjteménybe. Ez az első, közös bemutatkozásunk egyben főpróbája, vázlata az őszi, quedlinburgi kiállításunknak. Olyan témát választottunk, amit a fotóművészetben sokan és sokféleképpen feldolgoztak már, hol fellegeltbe repítve, értéket, mítoszt teremtve a NŐből, hol ruhástól földre rángatva áruként, árukínálóként, vagy tárgyként kezelve alanyukat. Az itt látható képeken a NŐ, legyen az nagyorrú öregasszony, gyerekét cipelő anya, szerelmeséhez hozzásimuló fiatal lány, felfutott szemű harisnyában, vagy ruhátlanul megjelenő asszony, bájjal, humorral, iróniával ábrázolva mind tiszteletet, szeretetet érdemlő ember.

Egyéniségünkből adódik, hogy nem távolságtartással közeledünk témáinkhoz, így a nőket is emberközelből ábrázoljuk, megadva nékik a tiszteletet, hogy belső értékeiket, szépségüket sugározzák másokra. A katalógusban illene személyünkről, munkásságunkról is beszélni, de úgy gondoljuk, hogy képeink sokat vallanak rólunk. Életünk során nemcsak sikerrel, boldogsággal találkoztunk, hanem átéltük a nyomorúságot, keserűséget, csalódásokat is, magunk körül gyakran tapasztalva a felborult értékrendek gondolati és érzelmi kuszaságát. Hiszünk a fotóművészet erejében, s vállaljuk mondanivalónk egyszerű megfogalmazását.

Jung Zseni és Eifert János 

1984-HungaroCoop-galéria-01      1984-HungaroCoop-galéria-02      1984-HungaroCoop-galéria-03

Kiállított képek:

 JUNG ZSENI FOTÓI: Tanulmányok I-IV., Andrea I-III., Április, Hátakt, Primavera I-II., Nővérek, Detail, Akt, Akt vörösben /color/, Ölelés /color/, Tanulmány fehérben /color/, Mozdulat I-III. /color/, Pasztel I-II, /color/, Álom /color/

Eifert-Fotókiállításon-1969 Eifert-Iraki-asszonyok-1975 Eifert-Haarlemi-lany-1978

- Fotókiállításon (1969)         - Iraki asszonyok (Bagdad, 1975)      – Haarlemi lány (New York, 1978)

EIFERT JÁNOS FOTÓI: Pillantások I-III, Indiai koldusasszony, Kathakali táncosnő, Kairói madonna, Néger lány Haarlemből, Hollókő, Vízmeritő asszony /India/, Szíriai öregasszony, Féner Tamás kiállításán, Belvárosi utcán, Iraki asszonyok, Modern balett, If juság, A Cédrus c.balettből Tekintet /color/ Balett/color/, Matyó lakodalmas /color/, Szerelem /color/, Gyász/color/, Ketrecben, Párizsi utcalány /color/

Eifert-Hollókői-asszonyok-1982

Eifert János: Hollókői asszonyok (1982)