János Eifert - Photographer

Archive for September, 1997

Putto & Panja táncművészek, akik munkáikban ötvözik a küzdősportokat és a kontakttechnikát, a klasszikus és kortárs műfajokkal, műtermemben, Budapest 1997. szeptember 10.

Putto & Panja különleges egyéniségű táncművészek, akik mozdulataikban ötvözik a küzdősportokat és a kontakttechnikát, a klasszikus és kortárs műfajokkal. A Dózsa György úti műtermemben fényképezem őket, gyűrött papírháttérrel, műtermi vakulámpáimmal világítva. Képeslap készül majd, amelynek hátoldalán a műsoruk szerepel: Vertigo, Perach, Duett from Anaphase, Silence Song.  A koreográfiákat természetesen Putto (Juhos István) készíti, partnerének odaadó közreműködésével. Budapest 1997. szeptember 10.

Putto&Panja, képeslap  (Photo: Eifert János)  Photo: Eifert János

 

Panja&PuttoJuhos István Putto táncos, koreográfus.  Dunaújvárosban született 1969. december 8-án. Tánctanulmányait 15 évesen kezdte barátaival és a break tánc, elektric boogie, body pop stílusaival. A break hullám lecsengésével Jeszenszky Endre mesternél jazzbalettet tanult, majd tagja lett a Rockszínháznak. 1992-től 1996-ig Imre Zoltán leszerződtette a Szegedi Baletthez. Első koreográfiáját – Urbanizáció –  1994-ben, aztán a Fratrest 1996-ban rendezte, melyért abban az évben koreográfiai fődíjat kapott. Juhos István, ki a Szegedi (Kortárs) Balett táncosaként az első Inspiráción tűnt fel: debütáló, a vészcsengő hangjaként jellemzett, a nagyvárosi lét elviselhetetlenségét megjelenítő koreográfiájában (a Kortárs Balettért Alapítvány Stúdiója produkciójaként) társai a szegedi társulat táncosai (Sárközi Attila, Beatrice Scherz és Topolánszky Tamás), asszisztense a dél-alföldi együttesben dolgozó német táncosnő, Panja Fladerer volt. Juhos és Fladerer az 1996-os Inspiráción mutatta be közös alkotását, az Arvo Pärt alkotására komponált, megejtő szépségű kettőst, a Fratrest, mely megalapozta a művészpáros elismertségét. 1997-ben hozták létre a rövid életű Putto & Panja formációt, mely többek közt a Summa című alkotással s egy négy tételből álló programmal – Éjszakai műszak –  jelentkezett, utóbbiban Juhos és Fladerer, illetve az Artussal korábban együttműködő izraeli táncospár, Noa Wertheim és Adi Sha’al, valamint a szintén izraeli Ohad Naharin egy-egy munkája volt látható. A formáció megszűntével Juhos a Kibuc Táncegyüttesben és a kölni Tanzforum társulatában dolgozott, később a Pécsi és a Győri Balett számára is koreografált. Az Augsburgi Tánc­szín­ház tréningvezető táncosa, majd ezt követően Hollandiában tanított, hazatérése után több alkotást is létrehozott. 2005-ben jelentkezett az Xeastdance című, cseh–magyar kortárstánc-művészeti kezdeményezéssel: a formáció bemutatkozó előadását, a Vibrationst maga koreografálta, hazai részről Hámor József és Nagy Csilla vett részt benne, asszisztense Fejes Ádám volt. Több mint tíz éve koreografál, tanít. A kortárstánc testbarát fizikalitásra épülő irányzatát képviseli. Munkáiban ötvözi a küzdősportokat és a kontakttechnikát, a klasszikus és kortárs műfajokkal.
Koreográfiák:

2008: ”Barocco” SÍN Kulturális Központ
2005: ”Short cuts” Lengyel Táncszínház
2004: ”Vibrations” Prágai táncfesztivál (Tanec Praha)
2004: ”President” Dunaújváros Táncszínház
2003: “ 3 MEN”  Company Xeastdance Budapest
2003: “ Untitled”  Arnhemi Táncakadémia Hollandia
2002: “ 50 N per 30 m² “ “ Dunaújváros Táncszínház
2002: “ Solow “,  “ Earthdance-Cooperation”, Németország
2001: “ Mirage”, Nagoja Dance Festival “,Japán
2000: “ Promised Land “ “  Augsburgi Táncszinház “, Németország
1999: “ Fratres 2&1 . Pécsi Ballett
1999: “ Purim “  “ Győri Balett “
1998: “ Summa “,  “ Putto & Panja & Guests “,
1998: “ Éjszakai műszak “,  “ Putto & Panja “,
1997: “ Silence Song “, Nyitott függöny“ Susanne Dellal Tánc Centrum “, Israel
1997: “ Perach “,  “ Batsheva Ensemble “, Israel
1995: “ Te Deum “,  Szegedi Kortárs Balett
1994: “ Urbanizáció “,  Szegedi Kortárs Balett

Kortárs magyar fotográfia, Pécs, 1997. szeptember 7-10.

1997.09-Pécs-Kortárs-fotó

Kortárs magyar fotográfia, Pécs, 1997. szeptember 7-10.

Résztvevők csoportja a Pécsi Galéria bejárata előtt. A képen az álló sorokban, balról jobbra: XY, Benkő Imre, Drégely Imre, XY, Kincses Károly, a Magyar Fotográfiai Múzeum igazgatója, Bánkuti András, Kalmár Lajos, Barta Zsolt Péter, XY, Szabó Béla, Kerekes Gábor, Kocsis Magdi, XY, Detvai Jenő, Mánfay György, Pincehelyi Sándor, a Pécsi Galéria igazgatója,  XY, XY, Tám László, YX, Tóth Károly, Harnóczy Örs, a Kortárs magyar fotográfia rendezvénysorozat egyik fő szervezője, Marsalkó Péter, Török András, a Magyar Fotográfusok Háza igazgatója, Győri Lajos, a MAFOSZ elnöke, XY, Cseri László, XY, Vékás Magdolna, XY. Alsó sorban, ülve: Miltényi Tibor esztéta, Hámori Gábor, a Mecseki Fotóklub elnöke, XX, Herendi Péter, Katkó Tamás, Minyó Szert László, Szamódy Zsolt, XY, XY. (Eifert János felvétele, Pécs, 1997. szeptember 7.)

Simon Csilla és Eifert János, Kortárs magyar fotográfia 1997, Pécs  Aknai Tamás, Eifert János, Marsalkó Péter, Cseri László a vitaesten. Kortárs magyar fotográfia 1997, Pécs   

A Pécsi Galéria bejáratánál Simon Csilla, Eifert János, Drégely Imre.       A vitaesten: Aknai Tamás, Eifert János, Marsalkó Péter, Cseri László

 Vitafórum. Kortárs magyar fotográfia 1997, Pécs

Elől: Harnóczy Örs, Aknai Tamás művészettörténész, Eifert János fotóművész, Török András, a Magyar Fotográfusok Háza igazgatója, Tillai Ernő és Marsalkó Péter fotóművészek, a Mecseki Fotóklub tagjai, Beke László művészettörténész, Cseri László újságíró, fotóművész a vitaesten.

Kincses Károly Eifert Jánossal beszélget, a pécsi mecseki Fotóklub kertjáében. Kortárs magyar fotográfia 1997

A Kortárs magyar fotográfia 1997 rendezvénysorozat befejezéseként, beszélgetésre, vitára gyűltek össze a résztvevők a pécsi Mecseki Fotóklub kertjében. A képen:  Kincses Károly Eifert Jánossal beszélget. Az asztal mögött Vékás Magdolna beszélget valakivel, Katkó Tamás (félig takarva) Tám Lászlóval. Elől jobbra (a kamera felé nézve) Bacskai Sándor újságíró. (Mecseki Fotóklub, archiv felvétel)