János Eifert - Photographer

Archive for május, 2010

FOTÓOKTATÁS.hu – Aktworkshop Eifert Jánossal – MMS Mozdulatművészeti Stúdió, Budapest, 2010. május 29.

 Kettős-akt-gyertyákkal-Photo-EifertAktworkshop-fotó-Szilágyi-László-007

2010-05-29-Aktworkshop-csoportkép-02 2010-05-29-Aktworkshop-csoportkép

Eifert-rendez-fotó-Szilágyi-László- Nude-Motion-Study-Photo-Eifert

Werkfotók: Szilágyi László

 

Kerti parti Borsiéknál, Budapest, 2010. május 29.

Kerti-party

Kerti-party-szülők-és-tanárok-egy-asztalnál Kerti-party-Borsiéknál Kerti-party-hússütés

Kerti-party-megbeszélés-a-lányokkal Kerti-party-tanárok-és-szülők Kerti-party-Juhász-Laci 

A Liszt Ferenc zenei általános iskola ötödik osztályosainak búcsúbulija, vagyis kerti party gyerekekkel, tanárokkal, szülőkkel együtt Borsi Mikiéknál, Zuglóban, a Gervay utcában. Innivalót, salátát, süteményt és gyümölcsöt a résztvevők hoznak, a húst – grillezést – a Borsi család biztosítja, ahogyan ezt az előző években is tették. Jó hangulat, a gyerekek játszanak, a tanárokkal, szülőkkel, barátokkal jókat beszélgetünk…  

 Diploma-2010-újság

Juhász Laci – akinek a fia, Juhász Tamás – is a végzősök között van, mutatja a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem fotográfia tanszékének újságját, a Diploma 2010 kiállítás és védés dokumentumát. Balla Vivien, Fejér János, Gunics Dóra, Juhász Tamás, Liszkay Lilla, Páhi-Fekete Noémi, Szuhay Gergely, Taskovics Dorka, Tóth Barnabás, Vargha Miklós, Veisz Kata… tehetséges és ígéretes egyéniségek… Ahogyan Szatmári Gergely írja az újságban /MOME – Master of Arts képzés/, annak bevezetőjében:  ”A fotográfia az a médium, amelyik a legérzékenyebben reagál a körülöttünk lévő világ változásaira. A fotográfia ma még inkább hibrid képződmény, amely függ a piaci, szociális és kulturális változásoktól. Lehetetlen reprezentálni a 21. század vizuális nyelvét csak a hagyományos fotográfiai műfajok ismeretében. A képzés arra törekszik, hogy megfeleljen a kor elvárásainak. Elmélyült és összetett vizuális, fotóelméleti, kultúrtörténeti és naprakész mediális ismeretek elsajátítását biztosítja, megőrizve a kritikus szemléletet a média alkalmazása terén. A magas színtű képzés mellett a célunk olyan interaktív oktatási modell és alkotói műhely megteremtése, amely segítséget nyújt a hallgatók számára interdiszcipllináris tudás megszerzésére és az alkotói ambíciók megvalósítására… a MOME Fotográfiai Szak oktatói / Teachers of MOME Photography: Szalontai Ábel szakvezető / Head of Departement; Drégely Imre / Gulyás Miklós / Kopek Gábor / Kudász Gábor Arion / Máté Gábor / Oravecz István / Pfisztner Gábor / Richard Usher / Szatmári Gergely…”

Múlt idők masinái – Dozvald János, Gáti György, Szél Ágnes, Tóth József kiállítása. Magyar Mezőgazdasági Múzeum, Budapest, Városliget, Vajdahunyadvár, 2010. május 28 – június 27.

Múlt-idők-masinái-meghívó

Mezőgazdasági-Múzeum-panoráma

MÚLT IDŐK MASINÁI – a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesülete Fotóművészeti tagozata – Dozvald János, Gáti György, Szél Ágnes, Tóth József – kiállítása. Magyar Mezőgazdasági Múzeum, Budapest, Városliget, Vajdahunyadvár, 2010. május 28 – június 27. Megnyitó beszédet mond: Gáti György

Múlt-idők-masinái-megnyitó-közönsége Markovics-Ferenc-Baki-Péter Múlt-idők-masinái-megnyitó Múlt-idők-masinái-Füles-Szél-Ágnes

Múlt-idők-masinái-Zsila-Sehr Múlt-idők-masinái-Dozvald-Markovics Múlt-idők-masinái-Urbán-Tamás Múlt-idők-masinái-Füles-Gáti-Szél-Dozvald

Múlt-idők-masinái-Sehr-Miklós-Kresz-Albert Múlt-idők-masinái-Szarka-Korniss-markovics-Baki Múlt-idők-masinái-Herbst-Rudi-beszélget Múlt-idők-masinái-Füles-Kapa-díj

A képeken: Tóth József Füles, Gáti György, Dozvald János, Szél Ágnes, Zsila Sándor, Markovics Ferenc, Urbán Tamás, Kresz Albert, Szarka Klára, Korniss Péter, Herbst Rudolf és mások… (Eifert János felvételei)

Múlt-idők-masinái-Gáti-György-megnyit  Tisztelt fotográfiai és mezőgazdasági rajongók,Tisztelt Estók Igazgató úr, Kedves SzélÁgi, Dozvald János és Tóth Füles és Én.

Különös matériák előtt állunk.

És jómagam is különleges feladat előtt állok.

Jól emlékszem, amikor még nem folyton mezőgazdasági gépeket fényképeztem, akkor az Operaház balett-termében örökítettem meg a légies mozgású táncosokat. Egyszer, még a próba vége előtt el kellett mennem. És muszáj volt elvonulnom a harmonikus mozgású balerinák előtt az én alkatommal…

Nos hasonlóképp érzek én itt és most, amikor a brilliáns teoretikus Dozvald János, a messzeföldön híres szónok, Tóth József Füles és a gyönyörű, légies Szél Ágnes társaságában kell beszélnem.

Hát legyen:

Bár Nagy kasza

Elcsépelt téma

mondja az Észkombájn

El van boronálva

Ásó – kapa – nagyharang

Bizony, nemigen gondolunk rá, hogy eme enyhén absztraktív megfogalmazások egytől egyig mezőgazdasági eszközökön alapulnak – a nagyharang kivételével – persze.

Azonban számos masinának, szerszámnak nem adatott meg, hogy más értelmet nyerve vonuljon be a gondolati köztudatba. Olyanokra gondolok, mint

Szárzúzó

Kultivátor

Gödörfúró

Simító

Rögtörő

Mélylazító

Szalmarázó

Tüskésdob

Nos, ezt a hiátust is hivatott betölteni az a néhány alkotás, amelyet nagyszerű kollegáimmal létrehozhattunk és most Önök elé tárunk.

Azt gondolom, hogy ez a quartet mely a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének Fotótagozatát reprezentálja itt, különös, minden résztvevő fotográfiai sajátját magában hordozó, ugyanakkor mégis egyéges anyagot készített a folyamatosan formálódó ötlet nyomán.

Szél Ágnes képein női finomsága vegyül az ő architektúrájának szépséges szigorával.

Tóth József – Füles félévszázados, masszív vizuális bázison alapuló kreativitása – mint minden megmutatkozásában -, itt is a folyamatos megújulását mutatja.

Dozvald János képei jól láttatják a dozvaldi mély gondolatiságot, és a kevesek számára megadatott tudatos – szó szerinti – KÉPességet.

Én pedig a magam szerénytelen módján megpróbáltam képekbe rögzített meglátásaimmal hozzájárulni a közös munkához.

A magamfajta fényképész számára egyrészt már maga a feladat is különös vonzerővel bír, hogy ne csupán a KÉP kedvéért fotografáljon bármit is az ember, hanem egy konkrét szférára fókuszálva tegye ugyanezt. Persze a fokuszálás megintcsak a képhez vezet – mint minden.

Első – gödöllői látogatásom igazolta az előzetes elképzeléseimet. Bár csak terepszemlére mentünk, máris megjelent mindnyájunknál az exponáló ujj bősz bizsergése. Tudják, mint a csataló, ha a harci kürt hangját hallja.

És amikor elkészültünk az anyaggal, és Szél Áginál  – remek teák kortyolgatása közben megnéztük egymás képeit, nem fért hozzá kétéség: közel férkőzünk a masinák lelkéhez, és ők is a miénkhez.

Különbözőségeink persze a munka során megmutatkoztak.

Dozvald ötlete az volt, hogy legyen minden kép egy-egy rejtvény, amelynek tesztszerűen több címet adhatnánk, és ez lehetőséget adna a nézőknek egy különös játékra.

Tóth Füles tablókba rendezett fotográfiatömbökben gondolkodott. (Persze neki lett igaza – mint mindig…)

Én az alkotásonként, külön keretben történő megjelenítés konzervatív teóriáját eröltettem.

Szél Ági – illatos füstölői közül pedig – szelíd, bölcs mosollyal, megadóan nézte a férfiak heroikus küzdelmét.

Pont mint a Don Giovanniban. Megfigyelték már? Ott is a nők viselik bölcsen a férfiak széles skálán mozgó ténykedéseit… Igaz, ki is vannak szolgáltatva azoknak…

A munkamódszereinkben is jelentkezett eltérés.

Együtt mentünk ki Fülessel Gödöllőre. Én még csak a harmadik beállítással molyoltam, amikor a Mester már össze is csomagolt és megnyugtatott, kicsit elmegy fényképezni, de két óra múlva visszajön értem.

Nos, épp a kilencedik felvételemhez készülődtem, már vissza is ért, és közben kívül-belül végigfényképezte a Gödöllői kastélyt és környékét. Majd sétált egy keveset.

Számomra az emberi leleményesség egyik legpregnánsabb megmutatkozása a GÉP. A mechanika. Hogy a legkezdetlegesebb technológiákkal is mennyi nagyszerű ötlet párosult.

Különös dolog – nekünk, a számítógépes korszak előtt szültetetteknek azt is belátnunk, hogy azok a varázslatos mechanikai megoldások, amelyek hajdan szenzációs újításként ejtették ámulatba a célközönséget, mára ugyanolyan elavult régiséggé váltak, mint azok a módozatok, amelyeket annak idején felváltottak. Azonban e csodálatos rúgóknak, üvegcséknek, tolattyúknak, görgőknek a bája múlhatatlan – és nem csupán a szakember, hanem a gyanútlan néző számára is..

Azt gondolom, hogy a fotótechnikai eszközök és a mezgazdasági gépek múltja, fejlődése mutat is némi hasonlóságot.

Talán azért is szerencsés, hogy fényképész lettem, és nem traktoros, mert így nem kellett Édesanyámnak megmagyaráznom, hogy miért áll lefekvéskor az ágyam mellett egy hatalmas Hofherr traktor. Pont elég volt eloszlatni az aggodalmát az éjjeliszekrényemen nyugvó Zenit  fényképezőgép miatt.

Minden esetre: az elhangzottak alapján fotótörténeti és gazdaságossági szempontból egyaránt sokkal jobb, hogy a fényképezőgépekkel dolgoztuk föl a masinákat, mintha a mezőgazdasági gépek dolgozták volna fel a fényképezőgépeinket.

Mielőtt átadnám Önöket a képek élvezetének elmondanám, hogy a helyszín, a téma és a dátum még egy kötelességgel ruház fel engem.

Nobel Alfréd és Spéter Erzsébet díjalapítói elhivatottsága különös hatással volt rám.

Olyannyira, hogy én is egy díj alapítására szántam el magam.

A díj megkreálásánál egyrészt igyekeztem megfelelni a hely agrokulturális jellegének, másrészt

a névadásnál figyelembe vettem a magyar fotográfia egyik leghírnevesebb alakját.

Így jött létre a díj, amely egyszeri és megismételhetetlen, csakúgy, mint annak díjazottja.

Szeretettel nyújtom át tehát a KAPA díjat a hetvenedik születésnapját három napja ünneplő Tóth József – Fülesnek. 

Isten éltessen!

Megköszönöm a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének a bizalmat, az NKA-nak és a Hungartnak a nélkülözhetetlen támogatást a Múzeumnak a gyönyörű helyszínt, Gödöllőnek és Keszthelynek az ihlető masinákat, a kollegáknak a remek közös munkálkodást, Önöknek pedig a megtisztelő figyelmet.

(Gáti György megnyitó beszéde)

CULTiRiS Art Poster – dekorációként vagy ajándékba, Örkény István Könyvesbolt, Budapest

CULTiRiS Art Poster – dekorációként vagy ajándékba. Több száz fotónk és világhírű festőművészek közismert alkotásainak professzionális minőségű nyomtatásával és rendszeresen megújuló fotókiállításokkal várjuk mindazokat, akik a szépirodalom és a képzőművészet mellett nem csak hogy kedvelik a látványos és szép fotókat, de szívesen haza is vinnék őket.
  
CultirisPoster

 Örkény István Könyvesbolt
1137 Budapest, Szent István körút 26.
Telefon: 06-1/782-1710, 782-1711
Nyitva tartás: hétköznapokon 10-18 óráig, szombaton 10-14 óráig
http://eifert.hu/blog/?p=1 0029

Aktfotográfia – workshop Eifert Jánossal, Studiolight Pomáz, 2010. május 22.

2010-05-22-Múló-idő-akt-órával2010-05-22-Aktworkshop-Studiolight-Pomáz

Aktfotográfia – workshop Eifert Jánossal   – Időpont: 2010. május 22. d.e. 10-óra   -  Helyszín: Studiolight Pomáz, Ipartelep (ADEKO KFT)

PROGRAM

9:30 – 10: 00 A résztvevők érkezése, regisztráció

10:00 – 13:00 Bemutatkozás, ismerkedés Eifert Jánossal, a modellekkel és a stúdióval, témaismertetés. Az aktfotográfia történetéből, előadás. Modellbeállítás, világítás, a hátterek és kellékek használata.

13:00 – 14:00 Ebédszünet ( Ebédelni átmegyünk a szomszédos önkiszolgáló étterembe – a részvételi díj az ebédet nem tartalmazza.)

13:45 – 16:45 Aktfotográfia felsőfokon. Technika és esztétika. A modellmozgatás gyakorlata.

Egyéni beállítások, és egyéni fotózási lehetőség a résztvevőknek, önálló kreatív ötletek megvalósítása, képek letöltése.

16:45 – 18:00 Felszerelések összecsomagolása, kiértékelés, modell engedélyek aláírása

2010-05-22-bemozdulás 2010-05-22-Gyertyás-akt-háromszögben 2010-05-22-körbemozdulás 2010-05-22-Gyertyás-Akt-háromszögben-02

2010-05-22-Gyertyás-akt-háromszögben-03 2010-05-22-V-bemozdulás 2010-05-22-Gyertyás-akt-körben 2010-05-22-Blur-effect

Mit hozzunk magunkkal a workshopra?

·  3 darab saját készítésű fotót, amely tükrözi a munkánkat

·  Digitális fényképezőgépet vakuszinkron kimenettel

(Fontos: A bemutatott világítástechnikák részben stúdióvakuk használatára épül, ezért olyan fényképezőgépet hozzunk magunkkal, amelyen van külső vakucsatlakozás, hogy a vezérlőt rá tudjuk helyezni.)

·  Hagyományos filmes fényképezőgépet (vakuszinkron kimenettel) is hozhatunk magunkkal, de egyedi fénymérésekre nem lesz lehetőség. Ezért egy külső vakucsatlakozással ellátott digitális gépet is érdemes hozni, amellyel teszt képeket készíthetünk a filmes képek expozícióinak kiszámításához/korrigálásához

·  Fotó állvány és minden más tartozék, ami a fotózáshoz szükséges (objektívek, memóriakártya vagy film, feltöltött akkumulátorok stb.)

Oktató: Eifert János fotóművész

Az aktfotográfia nemcsak “megfogható” testábrázolás, hanem költészet és álom: az ösztönök, a vágyak, a látomások világa. A fényképezésnek ez a területe, amelyben a művészet, az erotika és a pornográfia szálai finoman egybefonódnak, tág lehetőséget ad tehetségünk, ízlésünk, mesterségbeli tudásunk bizonyítására. Gyakorlása során olyan készségek, képességek fejleszthetők, amelyek a fotóművészet más műfajaiban is kamatoztathatók.

Megtanulható-e az aktfényképezés? Eifert János – aki nemzetközi elismertséggel műveli e műfajt – nem vágja rá könnyen az igent. A több évtizedes tapasztalat mondatja vele: a mesterség-művészet eszközeinek birtoklása mellett – hogy minőséget hozzunk létre – még az isteni szikra is szükséges. De a szabályokat, – amelyek persze felrúghatók – meg kell ismerni: Modell és beállítás, hátterek és kellékek; természetes és mesterséges fények, stúdióvilágítás; analóg és digitális gépek és objektívek, eszközök; technika és esztétika: forma és kompozíció, a mozgás, a tér és idő szerepe; képkidolgozás, közreadás; fotótörténet, fotótechnika, etika, szerzői jogok. Mindezt a legjobb hazai és nemzetközi példákon keresztül.

2010-05-22-Csoportkép

Az Aktworkshop résztvevői (balról-jobbra): Födémesi Csaba, Szabó Lászlóné, Eifert János (workshop-vezető), Herman Mónika (aktmodell), Nagy Zsolt, Szabó László, Sápi Edit és mások

2010-05-22-Akt-ajtónyílásban

XXI. Század Társaság rendezvénye, Késői Hazatérés című kiállítás a Száműzött Művészet sorozat keretében. Holokauszt Emlékközpont, Budapest, 2010. május 20.

     A XXI. Század Társaság és a Holokauszt Emlékközpont közös rendezvénye:  

  • 17.00: Szubjektív tárlatvezetés Kocsis András Sándorral a Késői Hazatérés című kiállításon a Száműzött Művészet sorozat keretében. A kiállítás Bán Kiss Edit, Mészöly Munkás Béla és Wittmann Zsigmond válogatott alkotásaiból kerül megrendezésre. Helyszín: Holokauszt Emlékközpont (Bp., IX. Páva u. 39.)
  • 18.00: És most hogyan tovább?

2010-05-20-Holokauszt-Emlékközpont

Eifert János felvételei

2010-05-20-Holokauszt-Emlékközpont-DSCN0907 2010-05-21-Wittmann-A-halál-árnyékéban 2010-05-21-Wittmann-A-halál-árnyékában 2010-05-21-Mészöly-Munkás-Béla-Pihenés

 

2010-05-21-Wittmann-örömlányok Kocsis-András-tárlatvezetése 2010-05-21-Bán-Kis-Edit-DSCN0959 Mészöly-Munkás-Béla-Kiüzetés

 

2010-05-20-Kocsis-András-tárlatvezet 2010-05-20-Bán-Kiss-Edit-DSCN0960 2010-05-21-Kocsis-András-tárlatvezetése 2010-05-21--Wittmann-Anyaság

2010-05-20-Kocsis-András-tárlatvezet

XXI-Század-Társaság-Harsányi-László-bemutat

XXI-Század-Társaság-Harsányi-László XXI-Század-Társaság_1230 XXI-Század-Társaság_1321 XXI-Század-Társaság-Kovács-András

XXI-Század-Társaság_1340 XXI-Század-Társaság_1357 XXI-Század-Társaság_1332 XXI-Század-Társaság-Ágh-Attila 

XXI-Század-Társaság_1239 XXI-Század-Társaság_1360 XXI-Század-Társaság-Petrovics-Emil XXI-Század-Társaság_1236

Dérer-Miklós-külpolitikai-elemző XXI-Század-Társaság_1351 XXI-Század-Társaság_1308  XXI-Század-Társaság_1322

TERMÉSZET-VAD-EMBER / NATURE-GAME-PEOPLE / NATUR-WILD-MENSCH – Az Országos Magyar Vadászkamara / National Chamber of Hungarian Hunters / Ungarische Landesjagdkammer által meghirdetett fotópályázat tervezett katalógusa, 2010. május 17.

2010-Természet-Vad-Ember-katalógus

2010-Természet-Vad-Ember-E-mail-kérés

Tisztelt Eifert János művész úr,
 
Az Országos Magyar Vadászkamara által meghirdetett fotópályázati anyagának katalógusba való összeállításához felhasználhatjuk címlapnak az Ön művének egy részét?
Így nézne ki a borító.
 
Válaszát várva,
 
Tisztelettel,


Ambrus Mária
Mobil: 06 20 382 5451

Napló, Budapest, 2010. május 17.

Vihar-kidöntött-fa

Vihartól kidöntött fa Budapesten, a Somlói úton, a Balassi Intézet előtt. A tomboló vihar az ország sok pontján, számos településen adott munkát a tűzoltóknak, katasztrófavédelmi szakembereknek, az igazgatóság ügyeletese szerint “minden tűzoltó munkában van”. A hírek szinte minden megyéből hoztak megdöbbentő információkat:

Teljesen leállt a vasúti közlekedés a vihar miatt a Balaton déli partján, de sebességkorlátozást vezettek be az északi parton és több más dunántúli vonalon is. A vasúti zavarok miatt hétfőn sem indul el a vonatok egy része, a gyorsvonatokat és nemzetközi vonatokat Kaposvár és Tapolca felé terelik, miközben Miskolc környékén is egyre több vonalon vannak késések a töltést mosó árvizek miatt. A Dunántúlon az  Intercity vonatok a fennakadások miatt pótjegy nélkül vehetőek igénybe.

Megdőlt az országos napi csapadékrekord, eddig 1906-ban mérték ezen a napon a legtöbb csapadékot, 80,7 millimétert Veresegyházán, de most a Baranya megyei Sellyén egy nap alatt 98,6 milliméter esett. Az átlagos májusi csapadékmennyiség kétszerese esett le az elmúlt 48 órában Magyarország egyes területein. (MTI)

És a vihar-viccek is szélsebesen terjednek…

A feleség és szeretője éppen a házasságtörés kellős közepén tartanak, amikor kulcs csikordul a zárban.
- Úristen, ez a férjem! – ugrik fel az asszony. – Gyerünk, gyorsan fogd a ruháidat, aztán ugorj ki az ablakon!
- Dehogy ugrok – húzódozik a férfi. – Látod, vihar van odakint, zuhog az eső!
- De ugorj, ha a férjem elkap, mindkettőnket megöl! – esik pánikba a nő.
A szerető fogja a cuccait és kiugrik az udvarra, majd onnan a kerítésen át az utcára, ahol éppen egy maratoni futóverseny mezőnyében találja magát. Nem tud mit tenni, elkezd ő is futni, mintha versenyző lenne. A mellette futóknak feltűnik, hogy teljesen meztelen. Egyikük megszólítja:
- Elnézést, de miért ruha nélkül fut?
- Tudja, így sokkal élvezetesebb a futás. Érzem, ahogy a szél hűti a felhevült testemet.
- És akkor miért van Önnél a ruhája?
- Amikor beérek a célba, akkor felveszem, és már indulhatok is haza, nem kell átöltöznöm – feleli a meztelen férfi.
- És mindig gumióvszert is felhúz a futáshoz?
- Á, nem. Csak ha esik az eső.

 

Székely és a felesége egy szekéren utaznak.
Egyszercsak nagy vihar támad. Tőlük 100 méterre lecsap a villám. Azt mondja a székely:
- No-no.
Megint lecsap a villám tőlük 50 méterre. Újra megszólal a székely:
- No-no!
Lecsap a villám ismét, agyoncsapja az asszonyt.
Mondja a székely:
- No, azért!

(http://www.viccesviccek.hu/Vihar-viccek)

Az Év Természetfotósa 2010 pályázat zsűrizése, második forduló. Hotel Victoria Hubay Jenő zeneterme, Budapest, 2010. május 15.

Dunamenti Erőmű – Az Év Természetfotósa 2010. Ma a második fordulóban kb. 368 darabra szűkítettük le a pályaművek számát. A 7 tagú zsűri tagjai: Kármán Balázs, Dombovári Tibor, Radisics Milán, Kalotás Zsolt, Lóránt Attila, Bánkuti András és jómagam, mint zsűri elnök. A zsűrizés nyilvános volt, annak teljes menetét a www.fotoklikk.hu on-line közvetítette az interneten. A Hotel Victória Hubay Jenő zenetermében. Hosszú menet volt, reggel tízkor kezdtük, és éjfélkor fejeztük be a munkánkat. Kint egész nap esett az eső, viharos széllökésekkel. Éjfélkor Bombi vitt haza, kerékpárostul az autójával.

naturArt-zsűri-Radisics-Milán http://www.hubayzeneterem.hu

naturArt-zsűri-Darányi-Zsolt naturArt-zsűri Eifert János felvételei

 naturArt-zsűri-esős-Lánchíd naturArt-zsűri-Lóránt-Attila

Dunamenti Erőmű – Az Év Természetfotósa 2010

Ahogyan a pályázati kiírásban megfogalmazódott: “Hazánk, Magyarország, a Pannon Ökorégió és Földünk természeti értékeinek, csodálatos tájainak, egyedülálló élővilágának és a természet ritka pillanatainak bemutatásán keresztül a természetvédelmi és biológiai ismeretterjesztés, a társadalom szemléletformálása és esztétikai értékítéletének fejlesztése érdekében, a Magyar Természetfotósok Szövetsége-naturArt), immár tizennyolcadik alkalommal, ezúttal a névadó támogatóval, a Dunamenti Erőmű Zrt.-vel közösen meghirdeti Magyarország legnagyobb természetfotó pályázatát.”

Elbírálás:
A pályamunkákat a naturArt által felkért, a természetfotózás gyakorlatában jártas neves szakemberek és elismert fotóművészek bírálják el. A zsűrizés háromfordulós. A második fordulóban a zsűri kb. 400 darabra szűkíti le a pályaművek számát. A zsűrizés második fordulója nyilvános, annak teljes menetét a www.fotoklikk.hu on-line közvetíti az interneten. A kiállításra kerülő kb. 100 kép kategória helyezési sorrendjét és a díjakat a zsűri ismét zárt ülésen dönti el. A kiíró és a zsűri döntései ellen jogorvoslatnak helye nincs!

A 7 tagú zsűri tagjai: Eifert János, Kármán Balázs, Dombovári Tibor, Radisics Milán, Kalotás Zsolt, Lóránt Attila, Bánkuti András

Erhardt László: BARCELONA c. fény-kép kiállítása – Nemzeti Táncszínház, Kerengő Galéria, Budapest, 2010. május 14 – június 10.

Erhardt-kiáll-megnyitja-Eifert Erhardt-kiáll-Szabó-Gábor-gitározik Erhardt-kiáll-megnyitó-803 Erhardt-kiáll-megnyitó-802

Erhardt-kiáll-megnyitó-817 Erhardt-László-Kiss-Kovács-Sári-Móger-Ildikó Erhardt-kiáll-megnyitó-831 Erhardt-kiáll-megyitó-817

Erhardt-kiáll-megyitó-Kiss--Móger-Vanicsek Erhardt-kiáll-837 Erhardt-kiáll-843 _ERH9075

Erhardt-kiállítását-megnyitja-Eifert Kiss-Kovács Sára felv.

Erhardt-kiáll-megyitó-792

Erhardt-Barcelona-meghívó.jpg Erhardt László: BARCELONA

„Alig van vitatottabb dolog a művészetnél. Szeretjük, kritizáljuk, vágyjuk. Sosem maradunk közömbösek iránta. Legalább ennyire tisztázatlanok mozgatói, ami a világ bármely pontján bárkit ugyanúgy hoz az alkotás lázába. Sokan próbálták már szavakba foglalni lényegét, de a szavak előbb-utóbb kevésnek bizonyulnak. A művész tökéletesebben fogalmaz hangszerrel, tollal, ecsettel, fényképezőgéppel kezében.
Erhardt László fényképei beszélgetés-kezdemények. Kiragadott, keretbe foglalt hangulatok, melyek a másik általi felismerésre várnak. Lehet-e emberibb elgondolás annál, mint amit magának megfogalmazott: szépséget találni bármiben. Egy növény levelének részletében, egy omladozó vakolatban éppúgy, mint egy emberi arcban, könyökhajlatban, vagy a tengerparti homok rajzolatában.
Látni, láttatni, felismerni, felismertetni, megérteni, megértésre tovább adni, egyensúlyt hozni a szépség felmutatásán keresztül, visszalopni a színeket a látásba, naggyá tenni a piciségek jelentőségét, ez mozgatja. A dolgok egyszerűsége. Ez lenne a művészet? Az övé mindenképpen.” (Katona Klári)

_ERH8788b _ERH9075 _ERH8358Erhardt-Barcelona-cím

_ERH8114 _ERH7462 _ERH8491

Következő oldal »