János Eifert - Photographer

Archive for April, 2012

Aktworkshop a Fotóoktatás.hu iskola haladó művészsulisaival, Budapest, 2012. április 28-29.

"Téglás" akt (Photo. Eifert János)

Photo: Eifert János

2012.04.29-Aktworkshop 2012.04.28-Aktworkshop-02 2012.04.28-Horváth-András-Zoltán-fotó

Fanny-mozdulatsora ( (Photo: Eifert János)

2012.04.28-Aktworkshop-01  (Photo: Eifert János) "Téglás" akt vízcsepekkel  (Photo: Eifert János) Portré (Photo: Eifert János) 2012.04.29-Csoportkép

Eifert János és Horváth András Zoltán felvételei

Modellfényképezés a Fotóoktatás.hu iskola hallgatóival a Várban, Budapest, 2012. április 21.

Larion Zoé tavaszi szélben, háttérben a Lánchíd (Photo: Eifert János)

2012.04.21-Modellfényképezés-az-őrbódénál Modellfényképezés (Photo: Eifert János) Larion Zoé fotómodell (Photo: Eifert János) Eifert János felvételei

Larion Zoé szoborral (Photo: Eifert János) Modellfényképezés az Alagútnál, a Fotóoktatás.hu iskola hallgatóival (Photo: Eifert János) Larion Zoé (Photo: Eifert János) 2012.04.21-Larion-Zoé-fotómodell

XIX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál, MILLENÁRIS (1024 Budapest, Kis Rókus u. 16-20.), 16-os stand, 2012. április 20. pénteken 16 órától Eifert János Képírás — Fotóakadémia c. könyvét dedikálja

Millenáris, 3-4 (Photo: Eifert János)

Dedikálások a XIX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon, a Kossuth Kiadó standján, Millenáris (Budapest, Kis Rókus u. 16-20.)

Millenáris, 1-2 (Photo: Eifert János)

Könyvfesztivál a Millenárison, immár a tizenkilencedik, ismét nagy érdeklődéssel. Még be sem érek a Kossuth standjára, ahol könyvemet dedikálom majd, rengeteg ismerőssel találkozom. Fenyvesi Félix Lajos költő barátomat csak átsuhanni látom, mire megszólítanám, már újabb ismerős arcok sodorják tovább. Eszéki Erzsivel „majd telcsizünk”, Borsos Misi művészbarátokkal, köztük Kis Ilonával beszélget. Rövid időre csatlakozom hozzájuk, de sietek, hogy „elérjem” a könyvem dedikálását. Kár még rohanni, foglalt az asztal. Van időm hát körbepillantani, ismerősök minden irányban. A szomszéd asztalnál Kulka János, amott az Alexandra standján Petőcz András dedikál, Viola Szandra is felvillan mellette. Kocsis András fáradhatatlan, most éppen Markó Bélával és Kőrössi P. Józseffel beszélget. Végül Katona Zita felteszi az új táblácskát az asztalra: Eifert János dedikál. Elkezdem rajzolni a betűket, körkörösen, Weber Andrea, Muhi Klára, Dr. Gajdóczki Zsuzsanna, Tóth Niki és Gergő, Dudás László és Veith Kati, Véber Szabolcs, Barna Ilona, Barta Vica, Bogisich Ferenc, Gordon Eszter, Juhász Anna és Nagy Zénó nevére dedikálok. (Siklós Péter, Barna Ilona, Katona Zita, Gordon Eszter, Nagy Róbertné és Eifert János felvételei)

Eifert János a pici Nagy Zénónak dedikálja kötetét. Mellette a papa, Nagy Róbert (Nagy Róbertné felvétele)

Markó-Béla-Kőrössy-P.-József-Kocsis-András Weber Andrea (Katona Zita felvétele) Kulka János (Eifert János felvétele) Kocsis-András-a-Kossuth-standján

2012.04.20. Katona Zita, Gajdóczki Zsuzsanna 2012.04.20. Barna Ilona felvétele 02 2012.04.20. Barna Ilonának dedikálok 2012.04.20. Barna Ilona felvétele 03

2012.04.20-meghívó-dedikálásra

Dr. Gajdóczki-Zsuzsanna (Siklós Péter felvétele) Barna Ilona (Siklós Péter felvétele) Dudás László és Veith-Kati  (Siklós Péter felvétele) 2012.04.20-Muhi-Klárával-Barna-Ilona-fotó

“A XIX. Nemzetközi Könyvfesztivál Millenáris Park Budapest. A helyszín, időpont kiváló választás volt erre az alkalomra. Gyönyörű tavaszi ragyogó hétvége kultúrával vegyítve. Kell ennél jobb program egy hosszú munkával, problémákkal telített hét után…? Akinek arra volt kedve, hogy kint maradjon a szabadban, így sem maradt le a könyvek sokaságáról. A parkban felállított kiadók, könyvárusok között válogathatott kedvére. Megpihenni a kiválasztott, megvásárolt könyvvel egy pohár ital mellett igazi kikapcsolódás, még az igényeseknek is. A ‘könyvimádókat’ a csarnok belseje igazi csodával várta. Hangos volt a nyüzsgéstől, előadásoktól, programoktól. Kossuth Kiadónál épp Eifert János fotóművész, író dedikálta KÉPÍRÁS FOTÓAKADÉMIA című könyvét, amikor odaértem. Ezt a ritka pillanatot én sem tudtam kihagyni. Lencsevégre kaptam. A fotózás rejtelmeibe bevezető…, fantasztikus fotóival illusztrált dedikált könyvét szorongatva, alig vártam, hogy minél előbb hazaérjek és belevessem magam mélyebben. Boldogan szorongattam kincsemet. A telítettség érzése uralkodott el rajtam, ebből a sokaságból kiválasztani azt, amit szeretek tényleg nagyon nehéz. Két valódi gyöngyszemet azért sikerült kiragadnom fotóimmal, remélem örömet szerzek vele másoknak is. Egy villanás és máris Konrád György író művei között találom magam és élvezettel örökítem meg ezeket a ritka ‘fényjátékokat’, látomásokat. Talán még most is ott sétálgatnék, nézelődnék, fotózgatnék, ha nem futottam volna össze barátaimmal, akikkel egy hirtelen gondolatváltással máris Szentendrén a művész városban találtam magam sétálgatás közben… A boldog érzés, hogy ez az ‘ékszerdoboz’ kisváros megint kezdi visszakapni régi patináját tetőzi be a szombati napomat…” (Barna Ilona,   http://www.fntudosito.hu/riport/5167  )

  Tóth Niki és Gergő édesanyja (Siklós Péter felvétele) Kocsis-András-László-Ágnes-Kulka-János 2012.04.20-Nagy-Zénónak-dedikálok

2012.04.22-Juhász-Anna-Eifert_Gordon-Eszter-fotó

“18.00 óra. A Kossuth Kiadó standja előtt Eifert Jánossal találkozom. Itt mindig szeretek megállni, hisz Édesapám kötetét is ők publikálják, a pult mögött vagy a dedikáló asztal körül mindig barátokkal, kedves ismerősökkel találkozom. A fotográfus kezembe nyomja friss kötetét, a Képírás – Fotóakadémia című gyönyörű albumot, s azonnal kérem, meséljen róla. A fejezetekről, a felépítésről, tanítványokról, az életpálya eddigi szakaszairól. Sokoldalú alkotó, kedvenceim az aktfotói, portréi, panorámaképei vagy természetfotói. Tudom, hogy 180 önálló, s hétszáz(!) csoportos kiállítása volt már és számtalan díj birtokosa. De számomra nem ez a legmeghatározóbb Eiferttel kapcsolatban: hanem az, ahogy tanít – akár képeivel, akár pódiumon, akár magánemberként. Nyugalma és profizmusa hitet és békét ad – még akkor is, ha épp nem fotografál. Talány vagyok számára, mikor mesélek a fényképezés közbeni zavaromról és szemérmemről. Szentpéteri Csillával kapcsolatos hasonló élményét taglalja, hogy segített a gyönyörű zongoraművésznőnek feloldódnia és élővé válnia egy-egy portrén. Elmondta, mikor, mitől él a kép, s mi a természetes szépség sugárzásának megismételhetetlen tisztasága. A kötetben Eifert mellett tanítványai, kortársai fotóiban is gyönyörködhetünk.” (Juhász Anna, Litera | Az irodalmi portál)

DEDIKÁLÁSOK A XIX. BUDAPESTI NEMZETKÖZI KÖNYVFESZTIVÁLON, KOSSUTH KIADÓI CSOPORT , 16-os stand – MILLENÁRIS (1024 Budapest, Kis Rókus u. 16-20.)

Eifert János: KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA (Kossuth Kiadó)

Április 20. péntek

15 óra Biagio Russo:

Az istenek rabszolgái c. könyvét dedikálja

15 óra Kulka János,

a BBC GoodFood április lapszámát dedikálja

16 óra Eifert János:

Képírás — Fotóakadémia c. könyvét dedikálja

Április 21. szombat

13 óra Börcsök Mária:

Kettészakadt Magyarország c. könyvét dedikálja

14 óra Márton László (Párizs): Koestler asszonyai c. könyvét dedikálja

15 óra Jostein Gaarder: Sofie világa c. könyvét dedikálja

16 óra Bächer Iván: Hatlábú (Ebkönyv) – hangoskönyvét dedikálja

17 óra Paul Lendvai: Az eltékozolt ország c. könyvét dedikálja

Április 22. vasárnap

11 óra Bächer Iván: Hatlábú (Ebkönyv) – hangoskönyvét dedikálja

14 óra Márton László (Párizs): Koestler asszonyai c. könyvét dedikálja

15 óra Laár András: Kiderülés – A derűs élet titka c. könyvét dedikálja

Egy író, egy fotós és egy színész dedikál. Kultúra.hu, 2012. április 20.

2012.04.20-Kultúra.hu

Egy író, egy fotós és egy színész dedikál

A XIX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál Kossuth Kiadói csoport standjánál pénteken többek között Biagio Russo és Eifert János is dedikál.

A Honnan jöttünk, kik vagyunk? kérdése évezredek óta foglalkoztatja az emberiséget. Darwin teóriája és a Biblia teremtéstörténete mellett számos meghökkentőnek tűnő elmélet is napvilágot látott. Biagio Russo a sumer-akkád szövegek elemzésén indult el. Cáfolja a darwini elméletet, a Biblia történeteiről bebizonyítja, hogy már évezredekkel korábban is ismerték őket, és a megszokottól eltérő módon is lehet értelmezni. Az olasz szerző 14 órakor dedikál.

Eifert János nemrég megjelent, Képírás – Fotóakadémia című kötete megismerteti az olvasót a fotográfia műfajaival, részletes szakmai útmutatót ad a fényképezhető témákról és a hozzájuk kapcsolódó technikai tudnivalókról, elemzi a fotózás leglényegesebb tevékenységeit és ismereteit. A szerző mindezeket a szokványos szakkönyvektől eltérően az elmélet és a gyakorlat szerves egységében jeleníti meg annak érdekében, hogy az olvasók a „képírás-képolvasás” gondolkodást és kreativitást igénylő nyelvezetét a legmagasabb szinten sajátíthassák el. A szerző 16 órakor dedikál.

15 órakor Kulka Jánossal írathatjuk alá a BBC GoodFood gasztronómiai magazin áprilisi lapszámát.

(Kultúra.hu, 2012. április 20. –  http://culture.hu/main.php?folderID=887&articleID=325019&ctag=articlelist&iid=1  )

ÁLMOK KÖNTÖSÉBEN – Nagy Attila festőművész kiállítása a Filmes Házban, Budapest, 2012. április 19.

2012.04.19-Nagy-Attila-meghívó Kardos Dániel és Magyar Bori (Cserkúti fotó) Nagy Attila festőművész kiállításának megnyitója (Filmesház, Budapest, 2012.04.19.) Eifert János felvétele

Álmok köntösében. Nagy Attila festőművész kiállításának megnyitója a Filmes Házban (Budapest Ráday u. 31/K), Budapest, 2012. április 19-én, 18:00 órakor. A kiállítást megnyitja Mata János filmrendező, muzsikál a Kardos Dániel, Magyar Bori, Vázsonyi János Trió.

2012.04.19-Eifert-Cserkúti-György-felvétele

2012.04.19-Nagy-Attila-kiáll.megnyitó 01 2012.04.19-Móger-Ildikó

A képeken: Nagy Attila, Mata János, Vázsonyi János, Kardos Dániel, Magyar Bori, Katona Zita, Bauer Polla, Anheuer Tamás, Adler Miklós, Ónodi András, Kuba Viktória, Béres Eszter, Cserkúti György, Benkő Imre, Kleb Attila, Ónodi András, Eifert János, Móger Ildikó és még sokan mások. (Eifert János és Cserkúti György felvételei)

KULTIKON – a gondolat ereje. Új kulturális műsor a Duna TV-ben, amelyben a KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA c. könyvemet is bemutatják. Duna TV, 2012. április 17. 21:45, április 18. 7:25, Duna World április 17. 22:00

KULTIKON – a gondolat ereje. Új kulturális műsor a Duna TV-ben, amelyben a KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA c. könyvemet is bemutatják. Duna TV, 2012. április 17. 21:45, április 18. 7:25, Duna World április 17. 22:00. A KULTIKON 2012. április 17-i adásának témái: A Titanic-legenda – emlékezés a katasztrófa magyar hősére; Mátyás király szülővárosa – Kolozsvár-kultusz és Kolozsvár-jelen; A fotográfia jelene – képírás Eifert János szemével; Godot-ra várva – MU Színház és a Szputnyik hajózási Társaság módjára.

Eifert János bemutatja KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA c. könyvét (Duna TV, Kultikon) Eifert János és Mátyus Kati a KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA c. könyvről beszélgetnek (Duna TV, Kultikon) Eifert János: KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA  (Kossuth Kiadó)

Mátyus Kati műsorvezető felkonferál: „Tánc-akt-természet – ez a három fogalom jut azonnal eszébe Eifert János nevéről a fotóművészet ismerőinek. Eddig. Most árnyalja a képet, frissen megjelent, hiánypótló könyve autodidakta fotósokat és profi szakembert avat be a fényképezés elméletébe és gyakorlatába, emellett a fotóművészet kedvelőinek is különleges évezetet nyújt. Mindjárt megbeszéljük, hogyan – előbb azonban vessünk egy pillantást a képeire – és idézzük Eifert János szavait”

Eifert János és Mátyus Kati a KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA c. könyvről beszélgetnek (Duna TV, Kultikon) 070-071.o.KÉPÍRÁS CRW_2053

Idézet egy korábbi interjúból, amit most beolvasnak: „Hódmezővásárhelyen indult az életem, azóta elég sok élmény van már mögöttem. Az, hogy a világ 44 országban jártam, jelzi a kíváncsiságomat – vallom, hogy a tudomány, a művészet és a hit segít megismerni a világot, én a művészetet választottam. De dolgozom fotóriporterként, emellett az esküvőtől az ételfotón át a tablóképig sok mindent csináltam és csinálok ma is. Ezek a munkák sokat segítnek a kreatív fotográfiában – az ember élményeket szerez, azok pedig beépülnek a képeibe. Két határozott irány van az életemben: egyrészt a megörökítés, a fényképezés tárgyilagossága, egyfajta dokumentarista őszinteség, ugyanakkor egy új világ teremtése. Utóbbi nem mond ellent a világ megismerésének, csak egy másik módja annak – az ember azért teremt a meglévőből egy új világot, hogy a második, harmadik réteget is tudjon mutatni a befogadónak. A befogadó élménye pedig fontos, mert minden gondolat hiteltelenné válik, ha nem érződik mögötte a szenvedély, a képzelet, az a fajta vizuális élmény, ami nélkül egy kép legtöbbször csak unalmas és tárgyszerű lehet.”

Eifert János és Mátyus Kati műsorvezető (Duna TV, KULTIKON) 2012.04.17-Duna-TV-Kultikon Mátyus Kati műsorvezető (Duna TV, KULTIKON) Photo: Eifert János

Eifert János: KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA (Kossuth Kiadó), 68-69.o. 082-083.o.KÉPÍRÁS 004-005.o.KÉPÍRÁS

Mátyus Kati: „Egy interjúból idéztünk az imént, amelynek az a címe: „Tudni kell felrúgni a szabályokat”. Hogyan? Könyvének címe: KÉPÍRÁS. Kinek szól? Amatőröknek vagy profiknak? Mit lehet kiolvasni egy képből? Milyen stílusok vannak a fotóművészetben? Egyáltalán: a techniaki szinten túl mit lehet tanítani? Mutassa meg, hogyan lehet szavakkal leírni ebből vagy abból a képből technikát! A fotográfia hagyományosan nagyon erős magyar művészeti ág volt – az is maradt?” És én válaszolok, néha zavarba is jövök, mert nehezen tudom kimondani, hogy a fényképezéshez – a technikai és esztétikai ismeretek, szabályok megtanulásán túl – az isteni szikra is szükséges. Vagyis, a tehetség nem nélkülözhető!

Stábmegbeszélés a forgatás előtt (Duna TV, Kultikon) 2012.04.17-Duna-TV-Kultikon-06

A műsorban közreműködtek: Balázs Attila költő, műfordító; Dr. Balogh Tamás; Demény Péter író, szerkesztő; Eifert János fotóművész, a Képírás – Fotóakadémia c. könyv szerzője; Faludi György író, költő (korábbi felvételről); Horváth Viktor író; Józsa Márta író, szerkesztő; Kenéz Ferenc költő; Orbán János Dénes költő, prózaíró; Szabó Tibor Benjámin kritikus; Székely Rozi színművész; Szőcs Géza író, kulturáért felelős államtitkár és mások.

Szerkesztő: Józsa Márta, műsorvezető: Mátyus Kati, felelős szerkesztő: Mészáros Katalin, főszerkesztő: Rockenbauer Zoltán, stúdióasszisztensek: Anna G. Margit és Zvoda Judit, produkciós vezető: Gálfi Melinda, gyártásvezető: Vajkai Ervin, rögzítésvezető: Dékány János, képvágó: Várhegyi György, hangmérnökök: Barna Zsolt és Benedek Gábor, vezető operatőr: Halla József H.S.C., kameramanok: Fábián Márton, Garai Szabolcs, Kis Attila, Kiss Márton és Rácz Gábor, grafika: Gábor Samu, fővilágosító: Czakó György, felvételvezető: Pap Magdolna.

2012.04.17-Duna-TV-Kultikon-04

Eifert János felvételei az adás rögzítésekor, a “képernyőfelvételek” pedig a korábbi adások visszajátszásakor készültek: http://www.dunatv.hu/musor/videotar?vid=728610&pid=1034299

Lássuk a valóságot! Petschnig Mária Zita közgazdász és Kéri László politológus a Pallas Páholyban, Budapest, 2012. április 12.

Lássuk a valóságot! Petschnig Mária Zita közgazdász és Kéri László politológus a Pallas Páholyban, (Photo: Eifert János)

Petschnig-Mária-Zita, Pallas-Páholy (Photo: Eifert János) Pallas-Páholy (Photo: Eifert János) Pallas-Páholy (Photo: Eifert János) Kéri-László előad, Pallas-Páholy (Photo: Eifert János)

Böjte-József, Pallas-Páholy (Photo: Eifert János) Kéri-László-politológus (Photo: Eifert János) Pallas-Páholy (Photo: Eifert János) Eifert János felvételei

Petschnig Mária Zita közgazdász és Kéri László politológus a Pallas Páholyban (Photo: Eifert János) Pallas-Páholy (Photo: Eifert János) Pallas-Páholy (Photo: Eifert János) Pallas-Páholy (Photo: Eifert János)

 Kéri-László-előadása, Pallas-Páholy (Photo: Eifert János) 

Lássuk a valóságot! Petschnig Mária Zita közgazdász és Kéri László politológus a Pallas Páholyban, Budapest, 2012. április 12.

Pallas Páholy – Klubháló Egyesület (1054 Budapest, Alkotmány u. 15.) Tel/fax: 311 80 27; Email: szerkesztoseg@klubhalo.hu     www.klubhalo.hu

 Meghívó

A MA-HOLNAP KÖZÉLETI KLUB ÚJ SOROZATA

LÁSSUK A VALÓSÁGOT! 2012 januártól – júniusig, havonta egy alkalommal.

2012. április 12 csütörtökön 18.00 órakor.

Helyszín: Pallas Páholy (1054. Budapest, Alkotmány utca 15)

Az estekre azokat várjuk, akik szeretnék tudni, hogy a „sokszínű” média jelentéseivel szemben, mi a valóság. Milyen is az a társadalom, amiben élünk valójában? Hogy alakul a jog világa, a gazdaságpolitika, a szociális helyzet, az oktatás ügye, az önkormányzatok talaákítása, a civil mozgalmak szerveződései, és mit eredményezhet az a kormányzati politika, ami meghatározza a történéseket, az életünket.

 Vendégünk: Petschnig Mária Zita közgazdász, Kéri László politológus

A beszélgetés házigazdája: Böjte József

 Aki kérdez az a közönség!

Félidejéhez érkezett a Fidesz kormány regnálása. A negyedik estre olyan vendégeket hívtunk, akik érdekes párhuzamos elemzést adhatnak a kialakult politikai és gazdasági helyzetről. A gazdasági szakember és a politikakutató olyan új összefüggéseket tárhat fel valóságunkról, amelyeket még végig sem gondoltunk, s talán valami reményt is felcsillanthatnak számunkra.

Mindkettőjük új kutatásaikról is szó lesz.

Az esten az esélyeinkről lesz szó, személyes és társadalmi értelemben is.

 Ajánlott: ha a google-ban a névre kattint, érdekes ismereteket nyerhet a két vendégről.

Kéri László: Elindulni – valamerre

mandiner.hu/…/20120229_keri_laszlo_elindulni_vala… – Tárolt változat

2012. febr. 29. – Elindulni – valamerre: Illúzió azt hirdetni és követelni, hogy térjünk vissza a 2010 előtti – állítólagosan – ideális, demokratikus állapotokhoz, …

atv.hu – Petschnig Mária Zita

atv.hu/cikk/video-20120323_petschnig_maria_zita2012. márc. 23.

Petschnig Mária Zita. Az Egyenes Beszéd műsorvezetője: Kálmán Olga

 

Quimby, Zorán, Szentpéteri Csilla Trió koncertje, Mozart est, Carl Orff: Carmina Burana, Esztergályos Cecília, IV- Országos Digiráma Bemutató, Eifert János “KÍNA, SELYEMÚT” c. kiállítása, és “KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA” c. könyvének bemutatója az V. Gyöngyösi Művészeti Hetek programjában, 2012. március 11 – május 20.

Gyönygyösi-Művészeti-Hetek-2012

Dr. Gajdóczki Zsuzsanna megnyitja a kiállítást, Gyöngyös, 2012.04.11. (Photo: Eifert János)

2012.04.11-Gyöngyös-kiáll.megnyitó-2 2012.04.11-Gyöngyös-TV-interjú-2 Gajdóczki-Zsuzsanna-családjával 2012.04.11-Gyöngyös-TV-interjú Füleki László felvételei

2012.04.11-Gyöngyös-kiáll.megnyitó-1

Eifert János KÍNA, SELYEMÚT c. kiállításának, és KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA c. könyvének bemutatója az V. Gyöngyösi Művészeti Hetek programjában, 2012. március 11 – május 12.

 V. Gyöngyösi Művészeti Hetek 2012 – rendezvénysorozat program – Gyöngyös, 2012. április 11 – május 20.

2012. április 11-én (szerdán) 17 órától a Gyöngyösi Művészeti Hetek és Eifert János fotóművész KÍNA, SELYEMÚT című kiállításának megnyitója az MMK előcsarnokában. A rendezvénysorozatot és a kiállítást megnyitja: Dr. Gajdóczki Zsuzsanna főiskolai tanár. Műsor: Éneklő PoharakVarga Bence szólaltatja meg

Gaotai (Kashgar, Xinjiang, China, 2006.08.05.)

Eifert János: Kína, Selyemút – Gyöngyös, 2012. április 11 – május 12.

„Joggal gondolhatják, hogy a természetfotós, amikor utazása élményeit feldolgozza, az ember és természet viszonyát kutató, faggató „fotográfus tudósként” rendezi, válogatja képeit és mutatja be azokat. A Selyemút, mint ismert, az ősrégi kínai civilizáció Nyugat felé terjesztésének fontos csatornája volt, híd szerepet játszott a kínai-nyugati gazdasági és kulturális cserekapcsolatokban. Képeimből kitűnik talán, hogy nemcsak a közhelyeket vettem észre a természeti szépségekben gazdag, etnikailag sokszínű és különlegesen rokonszenves világukból: az embert környezetében, a maga valóságában. Mindezt a legegyszerűbb, letisztultabb képi megfogalmazásban: elkerülve a szépséges szép képek esztétikai csapdáját, a nyers valóság felmutatása volt a célom.” (Eifert János)

Fazekasmûhely udvarán (China, Xinjiang, 2006.08.11.) CRW_1134 CRW_0745

CRW_3520 CRW_3399 CRW_2053 

CRW_0782 CRW_3129 Eifert János felvételei

18.30 Vers, együtt! az MMK színpadán

A Költészet Napján egy interaktív programmal várjuk a kedves versbarátokat a gyöngyösi MOZAIK Színkör közreműködésével. A Színkör tagjai műsoruk után előadják a vendégek magukkal hozott kedvenc verseit, illetve ők is előadhatják, ha elég bátrak hozzá.

Quimby  Szentpéteri-Csilla-Trió Zorán-Körtánc

2012. április 13.  (péntek) Quimby koncert

 2012. április 18-án (szerdán) 19 órától Homokmesék – Négykezes billentyűkre és homokszemekre. Szentpéteri Csilla Trió koncertje és Cakó Ferenc élő homokanimációs show-ja az MMK Záborszky József termében

2012. április 26-án (csütörtökön) 19.30-tól Mozart Est a Szent Bertalan-templomban. Közreműködnek: a Cantare Városi Vegyeskar, a Cantus Corvinus Vegyeskar, a Come Prima Énekegyüttes, a Musica Mansueta Kamarazenekar és Butykáné Bágyi Judit                                           

2012. május 2. (szerda) Esztergályos Cecília két arca. 18.00-tól Arcok és maszkok – arcok maszk nélkül c. kiállítás és 19.00-tól „Meddig vagyok?” c. pódiumest az MMK Hanisz Imre termében

A kiállítás a közismert színész képzőművészeti alkotásait mutatja be.  A mintegy ötven groteszk kerámia portrét és festményeket bemutató kamaratárlat remek ízelítőt ad a művésznő sokoldalúságából, melyet május 20-ig tekinthetnek meg az érdeklődők. Esztergályos Cecília rendhagyó módon vall magáról a kiállítást követő műsorában, az elmúlt 50 év legsikeresebb film, színház és TV felvételeivel, sok humorral, dallal, verssel, prózával fűszerezve. A kiállítást megnyitja: Jónás Ágnes, Közreműködik: Kerek Norbert

   2012. május 5. (szombat) 19.00 ZORÁN – Körtánc-kóló című lemezbemutató koncertje az MMK Záborszky József termében

A március 20-án induló koncertturné utolsó előtti állomása Gyöngyös. Zorán zenéje, dalainak tartalmas szövege révén, joggal szerepel programjaink között. Az idén 70. életévét betöltő zenész a tőle megszokott igényes műsorral, régi és új dalokkal várja rajongóit.

Május 12. (szombat) 9.00-19.00

IV. Országos Digirama Bemutató az MMK Záborszky József termében

A digiráma bemutatóra benevezett pályaműveket szakértő zsűri értékeli, elnöke Eifert János fotográfus.

Program:

9.30 Eifert János: Képírás – Fotóakadémia cím könyvének bemutatója.

A szerzővel beszélget: Füleki László, a Szempont Fotókör vezetője

Képírás-táblaborító

10.00 – 12.00 Eifert János, Kerekes M. István és Zsila Sándor fotóművészek előadása

14.00 Megnyitó, a pályaművek bemutatása

17.30 Eredményhirdetés

A rendezvény ideje alatt megtekinthető Eifert János Kína, Selyemút c. kiállítása is.

 Május 14. (hétfő) 18.00 Világunk színei címmel a Szempont Fotókör legújabb alkotásait láthatják június 8-ig az MMK Fotógalériáján. A kiállítást megnyitja: Madaras László grafikus. Közreműködnek: a Pátzay János Katolikus Zeneiskola növendékei

 Május 20. (vasárnap) Gyöngyös Város Napja 19.00 Carl Orff: Carmina Burana

Cím: 3200 Gyöngyös, Barátok tere 3.
Telefon: 06-37/312-281
06-37/312-282
Fax: 06-37/312-362
e-mail info@gyongyok.com

2012.04.11-Gajdóczki-Zsuzsanna-megnyit A KÍNA, SELYEMÚT c. kiállítás megnyitójának – dr. Gajdóczki Zsuzsanna beszédének – lejegyzett változata:

Hölgyeim és Uraim! Kedves Barátaim!

Tisztelettel és barátsággal köszöntök minden megjelentet az immár ötödször megrendezésre kerülő Gyöngyösi Művészeti Hetek alkalmából!

 

Húsvét után vagyunk, a kommunikációt akadályozó sötétség helyett a Fény felé megyünk, mert ez Húsvét üzenete. Húsvét az újjászületés, a feltámadás ünnepe. A keresztre feszítés fájdalma és a feltámadás reménye együtt, az „ÉS—ÉS” világa, amelyre oly nagy szüksége van a világunknak. Legyőzetve győzni!

 A magyar nyelv csodálatos, kész filozófiát jelentenek kötőszavai is, nézzük csak a „vagy…vagy” álláspontján nem állunk, mert az kirekeszt. Az „is…is” sem jó, mert összemossa az értékeket és karakter nélkülivé teszi az embert, az országot, a világot. De az „ÉS…ÉS” az a valami, ahol kopromisszumok  helyett a KONSZENZUS felé   mehet az ember, mert az értékek gyűjtője, az értékek helye. Csodálatos Szinte Gábor színes ablaka, ahogy a Mátra lábánál lévő Gyöngyös történetét a vizualitás formanyelvén láttatja, az együttmunkálkodás fontosságát a megbékélés, a bizalom és a szeretet kultúrájáért kiált. Gyöngyös újjáéledt a tűzvészek után és most is megvan minden paramétere erre, hogy ezt az utat továbbfolytassa.

Bonyolult monologizáló világunkban nehezen tudunk ünnepelni. Most ünnepre gyűltünk össze.

 Mi is az ünnep?

 Hamvas Béla szavait idézem a Láthatatlan történetből: Az ünnep és a közösségről írtakból:

„ Az ünnep az áldozat napja.

 Az áldozat nem egyéb, mint a külön, egyéni, magányos emberi Én levetése. Az ember egyéni Énje megsemmisül az áldozat percében, az út az isteni létbe szabaddá válik.

 Ez az ünnep a közösség.

Az ünnep minden ember közössége, abban az isteni létben, ahová az ember csak Énjének feláldozása árán juthat el. „

 De hogyan lehet mindezt realizálni, élni?

 Válaszom: a művészetek, a kultúra, a műveltség segítségével. S ebben mi magyarok Árpád ivadékai nagyon nagyok vagyunk.

 Mert mi is a kultúra?

Létezik több mint 360 definíció. Ne ijedjenek meg, nem fogom elmondani, csupán  Kornis Gyula legtalálóbb értelmezését jelezem, mert a kultúra nem azt jelenti, hogy színházjegyet, könyvet , mozijegyet  tudok venni és látogatom a múzeumokat . Ez is  része, de nem az egésze.

 

 A KULTÚRA Kornis Gyula alapján:

-a tudomány

– a művészet

-a vallás

-az erkölcs

– a jog

-a gazdaság

-a politika

 

Egyszerűen a kultúra, mindaz, ami élni segít! Az egyetemes emberi egész!

 

Napjainkban az emberek előbb halnak meg lelkileg, mint testileg és ez rettenetes!

Több európai projektben és néhány földrészt magában foglaló pedagógiai teamben volt lehetőségem dolgozni, világkonferenciákon. Továbbá egy strasbourgi alapítású pedagógiai teamnek vagyok a magyarországi képviselője, mely 14 európai ország pedagógusait hálózatban működteti a kultúraköziség, a vallásköziség, nyelvköziség égisze alatt. A kultúrák és a diszciplinák közötti PÁRBESZÉD égetően fontos, ha nem a háborúkban „feljődő” Európát akarjuk építeni…!

 A Lisszaboni Szerződés is két fontos dologra fókuszál_

-az általános műveltség fontosságára

-a dialógus, a párbeszéd fontosságára.

 A 3”T” /tilt-tűr-támogat/világa után a 3”L” világában / longue-life-learning/ főiskolánkon az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán két könyvet is adtunk ki mindezekről / Napútonlét-Életrenevel/őd/és címmel és Párbeszédkultúra címmel/ A kompetencia  alapú neveléstudományban én úgy  fogalmazok, hogy

 A 2x 3”K” + 1”K” világa kell, hogy érvényesüljön. Azaz a

 -kognitivitás,               -kommunikáció

– koherencia                  -kreativitás + 1 „K”  a KONSZENZUS

-koncentráció               -kooperáció

 

 A KONSZENZUS NEM EGYENLŐ KOMPROMISSZUMMAL!

 

De nem folytatom, mert messzire vinne.

Joggal megkérdezhetik, hogy miért mondom ezt itt el!

Azért, mert Gyöngyösön anno 30 évvel ezelőtt megtapasztaltam, amikor itt dolgoztam Szívós József igazgató úr vezetésével, és most is példaértékű, amit Gyöngyös tesz, kínál az ötödik Művészeti Hetek alkalmából. Ez maga a csoda! A művészetek formanyelvén van esélyünk szelídíteni a világot…!

 

 EIFERT JÁNOS fotóművész megtestesíti ezt a művész attitűdöt, amit a fentiekben vázoltam.

 

 

 EIFERT JÁNOS FOTÓMŰVÉSZ: SELYEMÚT CÍMŰ KIÁLLÍTÁS MEGNYITÓJA

 

„ Szörnyű, hogy a TÉNYEKTŐL sohase ismerhetjük meg a VALÓSÁGOT!- írja Rilke, akinek európaiságához kétség nem fér, ahogyan a mai napon, a költészet napján, József Attila születésnapján József Attila sorai is európaiságát igazolják; Thomas Mann üdvözlése című versében írja az alábbiakat:

 „AZ IGAZAT mond, ne csak a VALÓDIT, a fényt, amelytől világlik agyunk, hisz egymás nélkül sötétben vagyunk.”

„ Mi hallgatunk és lesz, aki csak éppen néz téged, mert örül, hogy lát ma itt fehérek közt, egy európait.”

 Amennyiben folytatjuk a Kornis Gyula-féle eszmefuttatást, akkor megkérdezhetjük, hogy mi az -az emberi kvintesszencia, ami az embert emberré teszi és megkülönbözteti a többi élőlénytől?

 Eleinte a teoretikusok ezt a munkában látták, majd a játékképességben, azután a beszédben. De mára odáig jutott a tudomány, hogy mindezekre nem kell mondania. Mert az embert az összes többi élőlénytől a PÁRBESZÉD képessége különbözteti meg, tehát a dialógus. De hát hogyan is lehet csak Európában is megvalósítani mindezt, ahol annyiféle kultúra van és annyiféle kulturáltságú ember!?! Gilbert Caffin EU-s képviselő az alábbiakban látja megvalósíthatónak:

-történelmi emlékezet

-harmónia

-nagylelkűség

-szellemiség                             égisze  alatt.

Az „Egyetemes Művelődéstörténet”, mint „Tudománytörténet és Művészettörténet „-et rendhagyó módon tanítjuk csapatommal itthon és külföldön. Kulturantropológiai alapokon, hogy az évszázadok üzeneteit tudjuk dekódolni a mának, hogy az emberi életminőség javítását szolgálhassuk.

 

 Mindezeket megtaláltam Eifert János fotóin, és megnyilatkozásaiban is.. Képeivel lehet beszélgetni. Szeretném is, ha rendhagyó fotókiállítás megnyitó lenne, és a végén beszélgethetünk a művésszel képei és az Önök társaságában.

 „Számomra játék a fotográfia, jelenti a tökéletességet, a tudatosságot és intuíciót, kreativitást, képzelőerőt, harmóniát.”- írja könyvében a művész.

„ A fényképezés a XIX. sz. nagyszerű találmánya, művelői számára SZERTEÁGAZÓ, különféle témákat és műfajokat, a legváltozatosabb eszközhasználatot és technikát igénylő ALKOTÓ TEVÉKENYSÉG.”Elmélet és gyakorlat egységben jelenik meg”.

 

„ Fizika, kémia geológia, csillagászat, anatómia, pszichológia, technika és esztétika, ember és környezete, teste és lelke, és még sok minden- bármennyire is meglepő megállapításnak tűnik-, a fotográfiában fókuszál. Akár mesterségként, művészetként, tudományként, hitként vagy a kommunikáció eszközeként használjuk”- a világ, benne önmagunk megismerésének és megörökítésének eszközekét jelenti. Ezt jól kezelni magas szintű ismereteket igényel.”

 

Elmélet és gyakorlat egységben jelenik meg.

Mit?

 Mikor?

Miként?

                             Hármas egységben, tehát emberi magatartásmódot, európai értékrenden alapulót közvetít.

Bárhonnan indulunk

NÉZNI-LÁTNI-LÁTTATNI tanulunk Tőle.

 A „képkészítés” szellemi folyamatára, a gondolati, érzelmi tartalmak fontosságára összpontosít. Miért? Mikor? Miként?

„ A látott dolgok érzelmi és értelmi lényegének koncentrátumát is jelenti, nem csupán a pontos élethű visszaadását.”

 „A valóságos ábrázolás az én szótáramban ezt jelenti”Elvonatkoztató megjelenítését is jelenti:

-A szemünkkel nézünk, az agyunkkal látunk

-Fény nélkül nincs kép

-A színek asszociatív hatása

-Az ember fekete-fehérben megörökítve a legszínesebb / azért is öltöztem fekete-fehérbe/

 

A kertész keze c. Tarnamérán  készült képe 1978-ban  mai is magával ragadó !

 A Három kacsa / Limni Kastorias , Görögország 1991,. FÁK TEMPLOMA /Versailles 1983., Nyáj /Pécsvárad, 1978- ban készült képei világklasszisok!!!

 Könyvében a szerző nemcsak fotótechnikát tanít, ahogyan a bécsi grafika tanszéken is tanította, hanem a teljesség igényével e fotóművészet egészét foglalja össze. Műfajok teljes tármezejét adja. Nem sorolom fel, benne van könyvében.

 EIFERT JÁNOS KÜLÖNLEGES FOTÓMŰVÉSZ és TÁNCMŰVÉSZ együtt! Képes szintézisbe hozni a fotóművészet és táncművészet közös terepét fotóköziséget, táncköziséget , művészetköziséget teremtve, és képes verbálisan is kifejezni magát. Lásd előadásai szakmáról, életről, művészetről.

 Nem mindent markol, hanem egy dologra koncentrál, és azt nagyon alaposan körbejárja. „ A jó fotókat fel is kell építeni egy kiállítás alakalmából.”

 „Ha a tehetségünkkel meggyőzően akarunk képeket létrehozni, ahhoz nem elég a technika és az esztétikai ismeretek tökélete elsajátítása. Kell az élet ismerete is. Nem elég tökéletes fotót készíteni, a kiállítást fel kell építeni, és még akkor is hiányzik valami…. A KÖZELSÉG ! „

 A 3”T” a Kádár – Aczél korszak- kultúrpolitikáját szellemes csavarással átültette saját művészetébe a 3’T” nála a TÁNC- TEST-TERMÉSZET!

 Igen ROKONSZENVES! magam is  ezzel operáltam a neveléstudományban.

 EIFERT JÁNOS mintegy 40 országban fotózott, elismert nemzetközi szinten is a szakmában. Díjainak száma: 168. Azon kevés hazai fotósok egyike, akire India, Kína nagy hatással voltak, mégis Magyarországot tartja a legizgalmasabbnak.

 Eifert:” Elengedhetetlen az, hogy ha felmutatok egy képet, akkor az a kép beszéljen. Egy kiállítási kép, mint forma, számtalan olyan dolgot tud elmondani, amit nem csak maga a téma- például a táncos mozdulatainak a rögzítése-, hanem azaz elegancia, amivel egy képet megjeleníthetünk.”

 „Ha az ember hisz abban, hogy egy tájnak lelke van, akkor úgy érzi, hogy az istenek a tenyerükön hordják.”

 De nemcsak a tájnak van lelke, hanem a tárgyaknak is!

Vannak fotók, ahol a képen nincs sok információ. Azonban a fotón esztétikai alkotóelemként a SEMMINEK is nagy szerepe van: olyan, mint a zenében a szünet. „

Mert a SEMMI az nem SEMMI, mert az a VALAMI. Hírneves Nobel-díjasok társaságában is lehet jól beszélgetni erről.

 Az európai kultúrák legmagasabb foka: csendben kimutatni érzelmeinket. Ma az agykutatók bebizonyították, hogy mindkét agyféltekét; értelmi érzelmi életért egyformán felelősek vagyunk, kell, ha nem akarjuk, hogy elembertelenedjen a világ.

 Itt vagyunk a Mátra lábánál, Gyöngyösön. Nem hagyható ki az alábbi költemény részlet ebben a témában.

 

 Sík Sándor: Mint a Mátra

 

 „ Nem nézni előre, se hátra,

Nem erőlködni befelé sem,

Csak bámulni a létezésen,

 A parttalanban alámerülni,

És úszni benne és örülni

Az egyetlen csodának: annak,

Hogy valamik, valakik vannak…”

 

EIFERT JÁNOS a digirámáról és a diaporámáról: „ A diaporáma és a digiráma, a kép és a hang együttes  építkezésében olyan, mint a video, csak állóképekre építkezik. A diaporámát azért szeretem, mert ott a kép és a hang egy síkban jelenik meg. Én a képeimmel is úgy vagyok, hogy érzem hozzá a zenét, aminek része a ritmus. Valószínűleg a táncos foglalkozásom miatt mehet ez nekem jól, hiszen, a kép, a ritmus, a zene nagyon pontosan együtt kell, hogy legyenek. A táncból hozott dolgokat építettem be a képeimbe..”

 

 A kínai SELYEMÚT-on folytatott kereskedelem fontos  szerepet játszott olyan civilizációk fejlődésében, mint a Kína, Egyiptom, Perzsia, Arábia, India, Róma, Bizánc . A Selyemút elnevezés kereskedelmi útvonalak olyan történelmi hálózatára használatos, amely Kelet-Dél-és Nyugat-Ázsiát, Észak-Afrikával kötötte össze , Kínából-Anatólián területén és a Földközi-tenger térségén haladt keresztül. A Selyemút nem volt kijelölt út, elhelyezkedése attól függött, hogy merre voltak ellenséges törzsek, hol volt éhínség.

 Több mint 2000 évvel ezelőtt létesült.

 A Selyemút előmozdította a kelet és nyugat közötti gazdasági kapcsolat fejlődését. A Selyemút hozzájárult a kelet és a nyugat kulturális, művészeti stb. életének gazdagodásához. Amikor Kína, a hun király Atilla támadásai miatt épített Nagyfallal vette magát

 

 EIFERT JÁNOS SELYEMÚT kiállítása hidat épít Ázsia és Európa között a művészetek formanyelvén, megelőzve korunkat sok szempontból.

 Titokzatos atmoszférát teremtett a fotóművész. A SELYEMUTAT végigjárva megismerkedett a főként öntözéses földműveléssel és állattenyésztéssel foglalkozó ujgurok lakta vidék természeti életmódjával, mintegy nagyszámú portréban is érzékeltetve a számunkra egzotikus örökséget. Fotóin a rendezés éppen a rendezetlenség. Azt mondja, hogy az „izgatott válogatás folyamatát és állapotát „akarta visszaadni. „Azt, ahogyan éppen megismerjük az ottani élet egy szeletét.” Ez egy kicsiny szelet ez a tárlat Eifert János munkásságából, amit nem lehet egységes stíluskategóriába rendezni.

 Kínának lenyűgöző természeti szépségei vannak, de képein most az emberek, tekintetek, kifejezések dominálnak. Kínai útjai során 6000 km tett meg buszon, 12000 km repülőgépen. Közel tudott kerülni a mohamedán, természet közeli népekhez, meséli a fotográfus. Az élet pillanatait nem lehet megtervezni, mondja. Mesél fényekről-árnyékokról, a Thien –Shan hegységről, a szőlővölgyről, az oázisról, a homoksivatagról. Fontos, hogy ki áll a fényképezőgép mögött. Nem a gép márkája a fontos. Mindegy, hogy kinek milyen gépe van, a fontos, az ember, aki a gép mögött áll, át tudja-e adni azt, amit lát, vagy láttatni akar. Eifert kínai útjai során 20 000 képet készített. Ha megálmodta a pillanatot, ha már rákészült, amikor a fejében összeállt a kép, akkor tudja azt megörökíteni. Van olyan képe, ami 10 évig „benne élt a tudatában „Nem a nyomort fotózta Kínában, erről sikerült meggyőznie az alanyait, hanem a ma már egyedinek számító természet közeli életmódot jeleníti meg. Selyemútja fénylik, természetes mágiával. A mágiában együtt volt még a tudomány, a művészet, a vallás, az erkölcs. Ma ennek reneszánsza kellene. Jó úton jár Eifert János, aki a magyar fotográfia emblematikus alakja. Nemcsak fényképezni tud, nemcsak táncolni tudja, táncos múltja mozgékonyságával, és klarinétos, fuvolás zenészmúltja legszebb pillanatait hozza fotográfiáiban avagy pantomimmal. Előadni is tud róla. Sokoldalú, folyamatosan megújuló kísérletező alkat. Tanárként a bécsi egyetemen, avagy itthon, előadóként, szakíróként és szakértőként is tevékenykedik. Önálló kiállításainak száma: 180, csoportos kiállítások száma: 650.

Eifert János reméli, hogy albumba tudja rendezni a közeljövőben a Selyemúton készült képeit is. Szívből kívánom én is!

Mágikus világklasszis a különböző művészeti ágak párbeszédét műveli, míves igényességgel.

Köszönet érte!

A kiállítást ezennel megnyitom!

 

 Gyöngyös, Mátra Művelődési Központ, 2012.április 11.

 

                                                                                                     Dr. Gajdóczki Zsuzsanna PhD.

Noran Irodalmi Szalon az Örkény István könyvesboltban. Körössi P. József beszélgetőtársa Eifert János fotóművész, akinek a KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA című új könyve a közelmúltban jelent meg a Kossuth Kiadónál. Budapest, 2012. április 04. 17:00 -19:00

Eifert János az Örkény könyvesbolt előtt (Péterfy Miklós felvétele) A könyvbemutató közönsége (Eifert János felvétele)

Magyar Attila felv 03

Eifert könyvbemutató (Herbst Rudolf felvétele)

 Siklós Péter felvételei, Eifert könyvbemutató 2. Siklós Péter felvételei 02, Eifert könyvbemutató

Eifert könyvbemutató (Herbst Rudolf felvétele) Szilágyi Lenke (Herbst Rudolf felvétele) Rappai Zsuzsa, a könyv szerkesztője (Herbst Rudolf felvétele) Szelényi Károly (Herbst Rudolf felvétele)

Kapusy György (Herbst Rudolf felvétele) Viola Szandra, költőnő (Herbst Rudolf felvétele) Eifert könyvbemutató (Herbst Rudolf felvétele) László Ágnes, Eifert János (Herbst Rudolf felvétele)

Eifert könyvbemutató (Herbst Rudolf felvétele) 

A képeken Körössi P. József, Eifert János, Rappai Zsuzsa (a könyv szerkesztője), Józsa Ágnes újságíró, László Ágnes, Csák Erika, Kocsis András elnök-vezérigazgató, Viola Szandra költőnő, Péterfy Miklós mérnök, Kapusy György és felesége, Székely Tamás (Természetbúvár szerkesztősége), Till Anna, Tircza Panni, Bakonyvári  Andrea, Kenéz György, Boldvai Balázs, Siklós Péter, Sehr Miklós, Szelényi Károly, Szilágyi Lenke, Kunkovács Lászlófotóművészek  és mások láthatók (Herbst Rudol, Siklós Péter, Magyar Attila és Kapusy György felvételei)

2012.03.26-Kultúra.hu 2012.03.31-Fotoklikk 2012.04.02-Terasz.hu 

Eifert János a Noran Szalonban, Budapest, 2012. április 04. 17:00 -19:00

 A Noran Szalon áprilisi vendége EIFERT JÁNOS fotóművész, a hazai fotóművészet egyik legismertebb képviselője, akinek a Képírás FOTÓAKADÉMIA című új könyve a közelmúltban jelent meg a Kossuth Kiadónál.

 Eifert Jánossal a Noran Szalon házigazdája, Kőrössi P. József beszélget. Időpont: 2012. április 4-e, szerda, 17 óra.

Ha a “képírás-képolvasás” gondolkodást és kreativitást igénylő “nyelvezetét” magas szinten szeretné elsajátítani, erre a könyvre szüksége lehet. S hogy ki áll a fényképezőgép túloldalán, ki áll a képzeletbeli katedrán, ki Eifert János, ez ebből a beszélgetésből kiderülhet.

 A beszélgetést követően dedikálásra is sor kerül.

Kérjük, jelezze vissza részvételét az agnes.laszlo@kossuth.hu címre.