János Eifert - Photographer

Archive for június, 2012

From: eser, Sent: Friday, June 29, 2012 10:20 AM, Subject: eszéki erzsitől kérdés

Mobil-üzenet

E-mail Eszéki Erzsitől, 2012.06.29.

From: eser Sent: Friday, June 29, 2012 10:20 AM    To: Eifert János Subject: eszéki erzsitől kérdés

Kedves János!

Elolvastam a könyvedet, nagyon élveztem én is, noha én (már) nem szoktam fotózni. De vannak érdekes részek mindenki számára, egyszerűen látni is tanít a könyved.

Készítenéd Veled egy interjút a kultúra.hu-nak, ez a legnagyobb kulturális portál (a port.hu a legnagyobb, de az programportál, ez meg alapjában véve kulturális hírportál). Főként íróinterjúkat készítettem nekik, tavaly ilyenkor pl. Parti Nagy Lajossal, ha gondolod, nézd meg, www.kultura.hu , az irodalom rovatban ott vannak még a régebbiek is!

Van kedved hozzá? 8000 karakteres lehet maximum. Itthon leszel július közepén? Mert nekem akkoriban lenne jó, az első két hét a hónapban még zűrös, sok teendőm lesz, nem is leszek itthon 9-étől 13-ig, egész héten. De az utána következő héttől már jó lenne.

Szia, puszi: Eszéki Erzsi

06-209-312-508  – eser@t-online.hu

Tímár Péter: Könyvespolc – Eifert János: Képírás – Fotóakadémia, Fotóművészet, LV. évfolyam, 2012.2. szám

Fotóművészet-LV.-évf-2012.2.-szám-KönyvespolcFotóművészet, LV. évfolyam, 2012.2. szám,  840,- Ft

EIFERT JÁNOS: KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA

159 oldal több, mint 300 képpel, 24×37,5 cm

Kossuth Kiadó, 2012

ISBN 978 963 09 6680 1

Eifert János határtalan energiával és kreativitással rendelkező fotográfusnak nem ez az első könyve, amit a tanítás szándékával állított össze. A 2008-ban megjelent Aktfényképezés után itt a fotográfia egészének meghódítása a cél, a példaként segítségül hívott képanyagban pedig Eifert számos képe mellett magyar és külföldi szerzők, nagyobbrészt kortársak kiváló alkotásai szerepelnek. Szép a könyv, és nem kétséges a siker sem. Az idegen nyelvtanulásával birkózó ember a nyelvkönyvek vásárlását, a fogyni akaró a fogyókúrás szakácskönyvek megvételét tekinti egyfajta adónak, ami ugyan soha nem visz közelebb a célhoz, de lelki kielégülést mégis okoz. Az asztalomon gyakran egymás mellé kerülnek művészeti folyóiratok, könyvek. Régen feltűnt már: íróknál és képzőművészeknél nem, egyedül a fotósoknál természetes, hogy ellátják az olvasót hasznos tanácsokkal, mit és hogyan csináljon egy‑egy mű létrehozása érdekében. Az irodalmi újságban nincsen praktikus szószedet hatásos, szerelmes versbe illő kifejezésekre. Egy szabály van, azt pedig felesleges leírni: szerelmes verset szívből írunk. Sok éve várom, megjelenik-e az Új Művészetben Helyes ecset-kezelés tájképfestés esetén című cikk, de nem, nem jelenik meg.

Eifert János szép könyve ennél jóval magasabb síkról indul, mégis eszembe juttatta azt az igazságot, hogy vannak dolgok, amiket jobb nem megfo­galmazni, kimondani, manifesztálni. A szerelemben, művészetben például. Azért nem, mert a megfogalmazás hamisan azt sugallja, mintha lenne szabály. Mintha megfogható, leírható – és ezáltal megtanulható – lenne a lényeg. Pedig, ha a szerelemben, mű­vészetben valami megfogalmazható, az egyben csalhatatlan bizonyíték is annak lényegtelenségére. De ennyi nem is elég: már maga a megfogalma­zás szándéka, ténye tönkreteszi az érzékeny dolgok hímporát: Isten nevét hiába ne vedd!

Hogy a magam igazát ellenőriz­zem, sok olyan kiállítást néztem meg mostanában, ahol a szerzők a Ho­gyan csináljuk? című cikkek célcso­portjából kerültek ki. Hogy nevén ne­vezzük: az igényes, jobbra törekvő amatőrök vagy az azok közül már kika­paszkodott, így-úgy már megrende­léseket is szerző „félprofik” közül. A képek előtt állva gyakran eljátszottam a gondolattal, mit mondanék, ha megkérdeznék a véleményemet. A felvéte­lek technikailag általában rendben voltak, jelentős hányadukon látni lehe­tett azt is, hogy szerzőik szépen megfogadták a rájuk záporozó jó tanácso­kat. És mégis, ha egy szóval kellene jellemezni az eredményt, a találó szó az lenne: szörnyű. És nem azért, mert ezek az emberek nem lennének ké­pesek jobbat csinálni, hogy ne mond­jam: alkotni. Csak le kellene kászálód­niuk az alájuk tett sínről, és elölről kez­deni mindent. Megkeresni magukban az érdeklődés csíráját. Nem a fotózás iránti érdeklődést – az az összes lé­nyegtelen dolog közül a leglényegte­lenebb. Arra kell kíváncsinak lenni, amit ábrázolni akarok – legyen az bár-mi, nő, bokor, cserebogár, fény vagy akár egy tónus. Ha eléggé felfokozott a kíváncsiság, az látszani fog a képen. És ez, csak ez, amiért képet alkotni – és nézni – érdemes. A többi pedig, ha nem is mindig könnyen, már adja magát.

Hogy Eiferttel igazságos legyek, ismét leírom, szép és jó könyvet csi­nált. Fényképezni is csak azért nem lehet megtanulni belőle, mert azt semmilyen könyvből nem lehet. De akinél egyébként rendben vannak a dolgok, az – ezt őszintén mondom – sokat profitálhat belőle.

Tímár Péter

Pető Andrea: Táncmesék c. fotókiállításának megnyitója felvételről, FotoKlikk, 2012.06.27. 00:58

2012.06.27-Fotoklikk-Pető-Andrea-kiállmegnyitó

http://www.fotoklikk.hu/video/peto-andrea-tancmesek-fotokiallitas-megnyitoja-felvetelrol

Pihenőnap a Bánki tónál, 2012. június 24.

Bánk, Tó Hotel Welness (Photo: Eifert János)

2012.06.24-Csík-Gusztáv-Bánkon Csík Gusztáv bejegyzése, 2012.06.23.

 Bánk, Tó Hotel Wellness (Photo: Eifert János) Andris a medencében, Tó Hotel Wellness

2012.06.24-Sügér Andris fiam horgászik a Bánki tóban (Photo: Eifert János)

Fotós workshop Eifert Jánossal, a IX. Louis Armstrong Jazzfesztivál programjában, a Tó Hotel Jazz III. teremben és fényképezés “élőben” a koncerteken, Bánk, 2012. június 23.

Bánk, Fotós workshop résztvevői előadásomat hallgatják (Photo. Eifert János) Eifert János felvételei

Fotó Workshop, Tó Hotel Jazz III. terem Vahl Ottó, aki rendszeresen fényképezi a Bánki Jazzfesztiválok eseményeit (Photo: Eifert János) 2012.06.23-Bánk-Fotó-workshop

A fotós workshop résztvevői, mintegy harmincan előadásomat hallgatják. Képeket, példákat, digirámát mutatok a hallgatóimnak, a Képírás – Fotóakadémia c. könyvemből a “Hangverseny-, koncertfényképezés” fejezet éppen a témához igazodik. “Élő” kiegészítésként megszólaltatom a nagy-tapasztalú és -tehetségű és éppen jelenlevő jazz-fotósokat – Siklós Pétert, Vahl Ottót és Urbán G. Tamást. Hasznos és aktuális tanácsokat adnak a megjelenteknek, akik aztán a hamarosan kezdődő meglepetéskoncerten, valamint este  a víziszinpadon az Engelbert Wrobel’s Swing Society (D), a Hot Jazz Band (H) és a Dan Nimmer Trio (USA) koncertjén már alkalmazhatják is ezeket. Remélem, hogy a Swing Jazz Kultúráért Alapítvány által meghirdetett fotópályázatra sok jó kép érkezik majd, részben az itt készült anyagból.

Eifert János: KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA, a koncertfényképezésről, 82-83.o.

Szalóky Béla jazzharsona előadóművész, Scott Robinsonnal játszik (Photo. Eifert János)

Egy absztrakt fotó: Szalóky Béla jazzharsona előadóművész, éppen Scott Robinsonnal játszik (Photo: Eifert János)

2012.06.23-Urbán-G.-Tamás 2012.06.23-Peti-Péter-fényképez Bánk, Fotós workshop-02 (Photo: Eifert János) Bánk, Fotós workshop (Photo: Eifert János)

Bánk, a fotós workshop résztvevői a színpadnál fényképeznek (Photo: Eifert János)

Koncertfényképezés immár nemcsak elméletben, hanem “élőben” is. Urbán G. Tamás, Vahl Ottó, Siklós Péter, Peti Péter és a fotós workshop résztvevői a víziszinpadnál.

David Wong bőgőzik (Photo: Eifert János)

2012.06.23-David-Wong-bőgőzik-02 2012.06.22-Bánki-tó-este 2012.06.22-Madártoll-a-Bánki-tón

David Wong, a Dan Nimmer Trio (USA) bőgőse játszik, miközben a szétáradó muzsika ritmusában madártoll úszik a Bánki tó vizén. Talán ez a lélekzene? (Photo: Eifert János)

A IX. Louis Armstrong Jazz Fesztivál megnyitója a Tó Hotel kertjében, Bánk, 2012. június 22.

Bánki-Jazz-Fesztivál-megnyitó, 2012.06.22. (Photo: Eifert János)

A Louis Armstrong Jazzfesztivál története 2004-ben még a Pólus Palace Classic Weekend-el összekötve kezdődött. A veterán autók szerelmeseinek és a Jazzkedvelő publikumnak a Tó Hotel támogatásával Családi Jazz-hétvégét ígért 2004 utolsó júniusi hétvégéje Bánkon.

Az első Louis Armstrong Jazzfesztivált még jó néhány követte, követi ma is, azonban ezen első alkalommal avatta fel Magyarország eddig egyetlen Louis Armstrong szobrát Joe Murányi, a legendás Satchmo magyar származású klarinétosa.

A hétvégi fesztivál fellépői a Bohém Ragtime Band, a Benkó Dixieland Band, a Four Fathers, a Jazz Steps és a Hot Jazz Band voltak, reprezentálva az akkori magyar dixie és ragtime muzsika legismertebb képviselőit.

A fesztivál adott otthont Lajsz András kitűnő Mestermixerünk Gunnies Rekord kísérletének is, amelyen 1 óra alatt 1000 szerelmes koktél elkészítését tűzte ki célul.

Képviselő Úr Bánkon  (Photo: Eifert János) Kárpáti Zoltán és Rókusfalvy Pál  (Photo: Eifert János) Scott Robinson (Photo: Eifert János) Bánki-Jazz-Fesztivál-megnyitó, Benkó Sándor, Karacsné Julika, Karacs Feri (Photo: Eifert János)

Szilágyi Tibor (középen) és Eifert András Szilveszter (Photo: Eifert János) 2012.06.23-Móger-Ildikó-Karacsné-Julika-és-lánya Eifert János felvételei

Benkó Sándor, az 55 éves Benkó Dixieland Band létrehozója és vezetője (Photo: Eifert János) Benkó-Dixieland-Band (Photo: Eifert János)

„A dzsessz olyasmi, amit a négerek találtak ki a legbensőbb gondolataik kifejezésére – nem csak rólunk és a mi szemszögünkből, hanem arról, hogy miről is szól valójában a számunkra új demokratikus élet. A fajunk méltóságát foglaltuk zenébe… megvan benne minden a rideg valóságtól a bonyolult bensőségig. Szerintem ez a legnehezebben játszható zene és ez adja leginkább vissza az egyén személyes érzelmeit a nyugati zene történetében…” (Wynton Marsalis)

Bánki-Jazz-Fesztivál-megnyitó, 2012.06.22. (Photo: Eifert János)

Képek a IX. Louis Armstrong Jazzfesztivál megnyitójáról, és az esti koncertről, a léggömbb-engedésről Joe bácsi emlékére

Szalóky Béla kornettje, háttérben a közönség a léggömbökkel (Photo: Eifert János) 2012.06.22-Scott-Robinson-és-a-léggömbös-nézők

2012.06.22-Bánk-Léggömbengedés

IX. Louis Armstrong Jazzfesztivál programja, 2012. június 22.

Programok a Bánki-tó víziszinpadán:

19:00 – Benkó Dixieland Band (H)

20:30 – Budapest Jazz Orchestra (H), vendég: Malek Andrea

22:00 – Sing’n Swing’n Sista’s: Joan Faulkner (USA), Joanne Bell (USA), Harriett Lewis (USA), és a Csík Gusztáv Trió: Csík Gusztáv (H), Reggie Johnson (CH), Doug Sides (UK)

23:30 – Jam session a Louis Armstrong szobornál a Tó Hotel kertjében, éttermében.

2012. június 23.

11:00 – Sing’n Swing’n Sista’s Gospel koncert az Evangélikus Templomban, Joan Faulkner (USA), Joanne Bell (USA), Harriet Lewis (USA), Csík Gusztáv (H) – (2653 Bánk, Hősök tere)

14.00 – Fotó workshop Eifert Jánossal a Tó Hotel különtermében, a Jazz III. teremben

14.00 – Kárpáti Zoltán Jazz Impressions című fotóalbumát dedikálja a Tó Hotel éttermében

14.30 – Salute to Joe Murányi

Filmvetítés Joe bácsiról a Tó Hotel különtermében, a Jazz I. teremben

16:00-18:00 – Ingyenes meglepetéskoncert a Tó Hotel kertjében.

Programok a Bánki-tó víziszinpadán:

19:00 – Engelbert Wrobel’s Swing Society (D)

20:30 – Hot Jazz Band (H)

22:00 – Dan Nimmer Trio (USA) Wynton Marsalis zongoristájának triója, közreműködik: Szalóky Béla, Korb Attila és Scott Robinson

23:30 – Jam session a Louis Armstrong szobornál a Tó Hotel kertjében, éttermében.

Házigazda: Rókusfalvy Pál, Scott Robinson

Örökös házigazda: Joe Murányi (1928 – 2012)

Méhészeket fényképezünk az Ördöngösi erdőnél, a derekegyházi és szentesi út közti repcésben, az egykori Rákócz TSZ területén, 2012. június 21.

Napfelkelte az Ördöngösi erdőnél (Photo: Eifert János)

 Ma hajnalban kelünk, napfelkelténél már az Ördöngösi erdő felé karikáztunk, hogy méhész munkáját fényképezhessük. Kovács Kata, Pocsaji Tirca és Till Panni a dzsippel mennek a helyszínre, én a két fiúval – Varga-Tóth Ádámmal és Kis Péterrel – kerékpárral közelítjük meg a helyszínt. A derekegyházi és szentesi út közti területen, az egykori Rákózi TSZ területéhez tartozó repcésnél, mintegy húsz kaptár sorakozik. Szabó Ferenc méhész fiaival – Sándorral és Gáborral, valamint segítőjükkel, Gál Gyulával – a kaptárakból kiemelt keretekről éppen a lesöprést, fedelezést és pergetést csinálják. Kukoricacsutkával “etetett” füstölőkkel a méheket késztetik távozásra, fejükön védőmaszk a csípések ellen. Úgy hatnak, mint az űrhajósok a Holdon, amint szkafanderben éppen mintát vesznek, fényképeznek-filmeznek, a zászlót letűzik… A lányok is szkafanderben fényképeznek, mi fiúk, anélkül munkálkodván, néhány csípést elszenvedünk. Sebaj, egy kis földi gyógyszer, a pálinka segít a fájdalomcsillapításban. Földi “űrhajósaink”, a méhészek közben a keretekről lesöpörve a méheket, mézet pergetnek. Ezeket a szorgalmas és szívós embereket csodálva, lelkesen fényképezünk és közben velük beszélgetve sok mindent megtudunk a méhekről, a mézről, sőt az EUROPAI UNIÓ méhészeti támogatásáról is.

Méhészek fedeleznek, füstölővel késztetik távozásra a méheket a keretekről (Photo: Eifert János) Méh a kaptár keretén (Photo: Eifert János)

Kovács Kata, a Fotószimpózium résztvevője (Photo: Eifert János) Gál Gyula és Szabó Sándor pergetnek (Photo: Eifert János) Pergetett méz (Photo: Eifert János) Szabó Gábor méhész, Pocsaji Tircza, Tilla Panni (Photo: Eifert János)

Még én sem tudtam – vidéki gyerek lévén pedig -, hogy a háziméhek (Apis mellifera) a virágok nektárjából és mézharmatjából gyűjtik a méz alapanyagát az előgyomrukba. Ott gyomornedveikkel keveredve vegyileg alakítják át. Az így kialakult a híg, magas víztartalmú mézet a kaptár hatszögletű lépsejtjeiben tartalék táplálékként raktározzák el. A kaptárban dolgozó méhek a szárnyukkal keltett légárammal párologtatják el a felesleges vizet, s teszik sűrűbbé, tartósabbá a mézet. A tömény mézben nem képesek az élesztők és a mikroorganizmusok elszaporodni, így ez a cukros oldat nem romlik meg. Egy évad alatt a tél átvészeléséhez szükséges mennyiség többszörösét is képesek begyűjteni.

A méznek körülbelül 4/5 része cukor, 1/5 része víz. Hiába oldana azonban valaki cukrot ebben az arányban: nem mézet, hanem cukorszörpöt kapna, mint ahogy a vízből, szeszből és cukorból sem sikerül bort készíteni. A méz jellegét, ugyanúgy, mint a borét, egész sereg különleges anyag szabja meg. Kevés van benne ezekből, de annyi is elég, hogy ne lehessen utánozni.

Beszélgetőpartnereink – fényképezett főhőseink – amit tudásban és a gyakorlatban itt és most nekünk “pergetnek”, felér egy jó iskolával. Belekóstolunk, hát isteni jó ez a repce-méz…

2012.06.21-Varga-Tóth-Ádám-Kis-Péter Napraforgó méhekkel (Photo: Eifert János)

A képeken Szabó Ferenc, Szabó Sándor, Szabó Gábor, Gál Gyula méhészek, valamint Molnár Kata, Pocsaji Tirca, Till Panni, Varga-Tóth Ádám, Kis Péter fotósok, a Vásárhelyi Fotószimpózium résztvevői. (Eifert János felvételei)

Kardos József kertész, kistermelő kertjében. Öreg-Kishomok, Hódmezővásárhely, 2012. június 20.

Kardos József kertjében, a foghagymát takarítja be (Photo: Eifert János)

Virágzik a tök  Kardos József kertjében (Photo: Eifert János) Levélrészlet (Photo: Eifert János) Kapor Kardos József kertjében (Photo: Eifert János) Zöldborsó Kardos József kertjéből (Photo: Eifert János)

Kardos József cseresznyét szed (Photo: Eifert János) Cseresznye  Kardos József kertjéből (Photo: Eifert János) 2012.06.20-Kertészet-Zöldborsó-száron Eifert János felvételei

Kardos József kertész, kezében foghagymájával (Photo: Eifert János)

Kardos József kezében foghagymái (Photo: Eifert János) Kardos József kertész, kistermelő (Photo: Eifert János)

Kardos József és felesége (Photo: Eifert János) Kardos-házaspár-kezei 02 (Photo: Eifert János)

A Kardos-házaspár kezei (Photo: Eifert János)

Tanítványaimmal, kis csapatommal – Till Pannival, Pocsaji Tircával, Varga-Tóth Ádámmal és Kis Péterel – kora reggel kikarikázunk Kardos József kertjébe, az Öreg-Kishomok felé, a Csomorkányi úti kiskertek egyikébe. A szorgos kezek (lásd a képeken) példaszerűen gondozott zöldség-gyümölcs kertet varázsolnak elénk. Az idős házaspár kedvesen fogad bennünket, van idő egy kis beszélgetésre is. Megtudjuk, hogy rengetek munkával és hozzáértéssel Józsi bácsi gondozza a kertet, mert felesége, Zsuzsa néni szívbetegsége miatt munkát nem, csak a szeretetét adja mindehhez. Elnézem őket, ahogy egymás kezét fogva beszélnek egymásról, gyerekeikről és unokáikról, no meg a kertről. Tele szeretettel és törődéssel, olykor aggodalommal…

Ahogyan most Józsi bácsi kérges, repedezett kezét fényképezem, az a tarnamérai öreg kertész kezét idézi (Lásd: A kertész keze, 1978). Bármennyire is törekszem, hogy ne ismételjem magamat, nem tudok kitérni előle: az élet ismétli önmagát…

Csendes képek. Az Esztergomi Art Fotográfiai Stúdió kiállítása a Művelődési és Ifjúsági Házban, Szentes, 2012- június 19 – augusztus 30.

Szentes, Esztergomi Fotóklub kiállítása (Photo: Eifert János)   CSENDES KÉPEK.  Az Esztergomi Art Fotográfiai Stúdió kiállításának megnyitója a Művelődési és Ifjúsági Házban, Szentes, 2012.  június 19. (Till Panni, Nagy István és Eifert János felvételei)

2012.06.19-Szentes,-Esztergomi-Fotóklub-kiállítása-02 2012.06.19-Szentes-Till-Panni-felvétele Radócz-Balázs és Eifert-János

  2012.06.19-Szentes,-Esztergomi-Fotóklub-kiállítása-03 

Az Esztergomi Art Fotográfiai Stúdió alkotói Szentesen, a Művelődési és Ifjúsági Házban (Tóth I. u. 10–14.) Csendes képek címmel mutatták be kiállításukat. A kiállító művészek: Balla András, Galyasi Géza Attila, Hizsnyán Péter, Németh László, Pölczner Péter, Radócz Balázs, Sótér József, Szekeres Dávid, Szilágyi László, Varga Gábor. A tárlatot június 19-én 18 órakor Dömötör Mihály fotóművész nyitotta meg. A tárlat augusztus 30-ig tekinthető meg.

A fotós alkotócsoport még 1968-ban alakult AZ néven félszáz fotós összefogásával. A társaság a magyar amatőrfotós mozgalom egyik megreformálója lett. Nagyon sok nívós kiállításon szerepeltek. Hamarosan elnyerték a Népművelési Intézet, majd a Művelődési Minisztérium nívódíját, Komárom megye Művészeti Díját.

1992-től Esztergomi Art Fotográfiai Stúdió néven működik a közösség. Ma a tagság összetétele rendkívül változatos, hiszen a 17 évestől a nyugdíjas korcsoportig minden korosztály képviselve van. A képkészítés technikájában is jelentősek a különbségek, a nagyformátumú síkfilmes kamerával elkészített, hagyományos labortechnikával lenagyított képeken át, a mobiltelefonnal elkészített digitális tintasugaras nyomatokig szinte minden megtalálható. A közösségben az experimentális, kreatív, intermediális alkotói felfogás a jellemző, ugyanakkor a régi mesterek, eljárások, technikák és a „mívesség” iránt is nagy tisztelettel adóznak.

A kiállítás megnyitó után az Esztergomi Art Fotográfiai Stúdió tagjai további alkotásaikat mutatták be az érdeklődőknek, majd a jelenlévő fotósokkal és a hódmezővásárhelyi alkotótelepről vendégként érkező fotóművészekkel egy beszélgetős estet rendeztek a fotográfia, a fotóművészet jelenéről. Dömötör Mihály bemutatta Eifert János KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA című új könyvét, amelyből rögtön néhány példány gazdára talált. (Marton Ferenc)

2012.06.19-Eifert-János-Szabó-László

A vásárhelyi piacon fényképezünk a Fotószimpózium résztvevőivel, Hódmezővásárhely, 2012. június 19.

Hódmezővásárhely, piacon árúsító kistermelő (Photo: Eifert János)

A vásárhelyi piacon 250 Ft a paradicsom kilója (Photo: Eifert János) Kistermelő a piacon kínálja sárgarépáját (Photo: Eifert János) Burgonya a vásárhelyi piacon, kistermelőtől (Photo: Eifert János) Méz a piacon  (Photo: Eifert János)

2012.06.19-Piaci-árús-keze-hagymával

Eifert János a vásárhelyi piacon (Till Panni felvétele) Balla András, a Vásárhelyi Fotószimpózium résztvevője (Photo: Eifert János) 2012.06.19-Rácz-Norbert-Fotószimpózium-résztvevője Pocsaji Tirca, a Vásárhelyi Fotószimpózium résztvevője avásárhelyi piacon fényképez (Photo: Eifert János)

Lovaskocsi a piac felé tart (Photo: Eifert János)

A vásárhelyi piacon (Eifert János felvételei)

Következő oldal »