János Eifert - Photographer

Archive for július, 2012

Oláh Gergely Máté: Itt van a város – Kerengő Galéria, Budapest, 2012. július 30 – augusztus 20.

Oláh-Gergely-Máté-kiállítása-009--Fotó-Trixie

Oláh Gergely Máté: Itt van a város – Kerengő Galéria, Budapest, 2012. július 30 – augusztus 20.

Legát Tibor megnyitja Oláh Gergely Máté kiállítását (Fotó-Trixie) Oláh-Gergely-Máté-kiállítása-030--Fotó-Trixie Oláh-Gergely-Máté-kiállítása-017--Fotó-Trixie Oláh-Gergely-Máté-kiállítása-032--Fotó-Trixie

A budai várban Itt van a város címmel nyílt Oláh Gergely Máté hatodik fotókiállítása. 2012. július 30-án, hétfőn 18:30 órakor a Nemzeti Táncszínház meghívására a legújabb utcafotóival találkozhattak a látogatók. Kurátor: Eifert János.

A kiállítást megnyitotta: Legát Tibor író, újságíró. A megnyitón a Cserpes Tejivó szolgáltatta a finomabbnál finomabb harapni- és kortyolnivalót!  Cím: Budapest I., Színház utca 1-3. (a Szent György térnél, a Köztársasági Elnöki Hivatal tőszomszédságában)

Oláh-Gergely-kiáll.megnyitó-03_Kapusy-György-felvétele Oláh-Gergely-kiáll.megnyitó-01_Kapusy-György-felvétele Oláh-Gergely-kiáll.megnyitó-05_Kapusy-György-felvétele

Oláh-Gergely-Máté-kiállítása-033--Fotó-Trixie Eifert János "tárlatvezetése" Oláh Gergely Máté kiállításán (Fotó-Trixie) Oláh-Gergely-Máté-kiállítása-031--Fotó-Trixie

Oláh-Gergely-Máté-kiállítása-004--Fotó-Trixie Peti Péter, Oláh Gergely Máté kiállításán (Fotó-Trixie) Eifert János Oláh Gergely Máté képeiről beszél (Fotó-Trixie)

A képeken Oláh Gergely Máté, Legát Tibor, Kotsis Ágota, Becze Dóri, Sulán Angéla, Erhardt László, Lovassy Edina, Kapusy György és felesége, Peti Péter, Kiss Marianna, Kőműves Kata, Eifert János, Gergely Betarix, Darányi Zsolt és mások (Gergely Beatrix (TRIXI) és Kapusy György felvételei)

Oláh-Gergely-Máté-kiállítása-023--Fotó-Trixie

Oláh Gergely fotói a szubjektív dokumentarizmus eszközével mutatják be a mai főváros olyan arcát, amely napjaink rohanó emberének csak ritkán mutatkozik meg. A művész kopott, nagy múltú házfalak közt zajló, megbúvó jelenetek felfedezendő romantikáját, spontán, megismételhetetlen történéseket, mozdulatsorokat kísérli meg tetten érni, majd a közönség elé tárni, hogy a fotó adta rögzített pillanatot szemlélve nézhessenek szembe saját életük fel nem fedezett dimenziójával.

Oláh-Gergely-Máté: Itt-van-a-város

Mire jó az Internet? Rákerestem pályázatomra, és nyertem! Budapest, július 30.

Nemzeti Kulturális Alap Igazgatósága 1085 Budapest, Gyulai Pál utca 13.,  T.: (36 1) 327-4300  Fax: (36 1) 327-4470

Pályázatok, döntések: http://www2.nka.hu/pages/dontesek/kollegiumi/vizualis-muveszetek_120611.html

TÁJÉKOZTATÓ A VIZUÁLIS MŰVÉSZETEK KOLLÉGIUMA PÁLYÁZATÁRÓL, Döntés dátuma: 2012. június 11.

4. KÜL- ÉS BELFÖLDI KIÁLLÍTÁSOKRA, DOKUMENTÁLÁSÁRA

7. VIZUÁLIS FOGLALKOZÁSOKRA, KIÁLLÍTÁSOKRA, KIEMELT PROGRAMSOROZATOKRA, KATALÓGUSAIKRA

EIFERT JÁNOS, BUDAPEST

RETROSPEKTÍV KIÁLLÍTÁSSOROZAT ÖT ÉVTIZED FOTOGRÁFIAI TEVÉKENYSÉGÉRŐL ÉS KATALÓGUSÁNAK MEGVALÓSÍTÁSÁRA

Megítélt összeg: 300.000 Ft

Pályázati szám: 3906/10081

Invitation-Fotoklub-Zagreb Szekszárd_befogadó-nyilatkozat

Sepsiszentgyörgy-befogado-nyilatkozat NKA-2012-Pályázati-munkaterv

Beadott pályázatom:

Pályázati kódszám / azonosító: A 1008 N 7368

Munkaterv

A MEGVALÓSÍTANDÓ CÉL: Ötven év fotográfiai tevékenységemet összefoglaló retrospektív kiállítás-sorozat és az azt kísérő digiráma (diaporáma) műsor, valamint a KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA c. könyvem bemutatása hazai és külföldi kiállítóhelyeken, galériákban és bemutatóhelyeken. (Budapest, Hódmezővásárhely, Szekszárd, külföldön: Sepsiszentgyörgy, Szófia, Zágráb, Rév-Komárom, majd a későbbiekben Szeged, Győr, Miskolc, Berlin, Bukarest, Szkopje, stb. A kiállítás-sorozatot háromnyelvű katalógus kísérné, a kiállítási képek részben eredeti vintage-kópiák, továbbá digitális printek, műtárgy-értékű minőségben.

Válogatás korábbi kiállításaim anyagából:

SZERELMEM, A TÁNC

EMBER ÉS VILÁG

VALLOMÁSOK A TISZÁRÓL

KÜLÖNÖS DIMENZIÓK

NEW YORK, MANHATTAN

TERMÉSZETES KÉPEK

3 T (TÁNC-TEST-TERMÉSZET)

KÉPNOVELLÁK

KÍNA, SELYEMÚT

KÉPÍRÁS

Mindezek megvalósításához kérem a tisztelt Kuratórium támogatását.

Tisztelettel: Eifert János

Budapest, 2012. március 29.

Eifert János a fotózás etikájáról. Blende. Portrék, hírek a fotográfia világából, Magyar Katolikus Rádió, 2012. július 27. 17:34

Blende. Portrék, hírek a fotográfia világából – Magyar Katolikus Rádió, 2012. július 27. 17:34

http://www.katolikusradio.hu/archivum.php?mev=2012&mho=07&mnap=27&mora=17&mperc=34

Szerkesztő: Zanati Zsófia, Zenei szerkesztő: Keceli Zsuzsa, Technikai szerkesztő: Fülöp Csaba

 A tartalomból:

Móricz Simon és a Moszkva tér.

Eifert János a fotózás etikájáról.

Gasztrofotó.

2012.07.27-Katolikusradio.hu

Képértékelés a FotósWorkshop.hu hallgatóinak a részvételével, Budapest, 2012. július 27.

Képértékelés, Eifert Jánossal (Peti Péter felvétele)

2012.07.27-Képértékelés-03-Peti-Péter-felvétele 2012.07.27-Sanda-Emanuel-Eifert-János Peti Péter felvételei

A bitolai „Illinden Napok” Fesztivál keretében nyílt meg Eifert János fotóművész szerkesztette „Tánc a fotóművészetben” elnevezésű kiállítás a dél-macedóniai városban. Az ünnepélyes megnyitón beszédet mondott dr. Pintér Attila ideiglenes ügyvivő és a kiállítást befogadó bitolai Művelődési Központ igazgatója. Macedónia, 2012. július 27.

2012.07.27.-mfa.gov.hu-Bitola

„2012. július 27-én a bitolai „Illinden Napok” Fesztivál keretében nyílt meg Eifert János fotóművész szerkesztette „Tánc a fotóművészetben” elnevezésű kiállítása a dél-macedóniai városban. Az ünnepélyes megnyitón beszédet mondott dr. Pintér Attila ideiglenes ügyvivő és a kiállítást befogadó bitolai Művelődési Központ igazgatója. Az eseményre nagy érdeklődés mellett került sor, amelyen a helyi kulturális elit és a média számos képviselője jelent meg, és a helyi TV adó is tudósított az eseményről.

Nagykövetségünk és a Macedóniában is népszerű magyar fotóművész szervezésében létrejött kiállítás július 31-ig tekinthető meg Bitola központjában. Eifert János szerkesztette fotókollekció – a magyar kultúrát népszerűsítendő – a következő hónapokban több macedóniai városban kerül kiállításra, elsősorban rangos táncművészeti fesztiválokhoz kapcsolódva.”

Magyarország Nagykövetsége,

Szkopje, Macedónia

http://www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/MK/hu/Hirek/Bitola_120727.htm

Egy független műgyűjtő, Ludman Lajos a “tulajdonosa” a Hajnal című képemnek, Budapest, 2012. július 28.

Eifert János: Hajnal (Montagne-au-Perche, Franciaország 1984)

Eifert János: Hajnal (Montagne-au-Perche,  Franciaország, 1984) 70×100 cm. Giclée Print, 10/1 pld.

Ludman Lajos a Hajnal című képpel, Peti Péter stúdiójában (Photo: Eifert János) Ludman Lajos (Photo: Eifert János)

Ludman Lajos a megvásárolt képpel

Ludman Lajos műgyűjtő

Ludman Lajos 1983-ban szerzett diplomát a miskolci Műszaki Egyetemen, majd ezt követően informatikával kezdett foglalkozni. A rendszerváltás éveit az egyik legnagyobb európai informatikai cég, a brit ICL alkalmazottjaként a Közel-Keleten, Ádenben töltötte. A kilencvenes években itthon ugyanennek a cégnek a magyar képviseleténél dolgozott, majd Deloitte & Touche-partner volt. A KFKI Holdingnak 2001-ben lett a vezérigazgatója, majd 2006-tól magánvállalkozásba kezdett, jelenleg a Cardnet Zrt. egyik tulajdonosa és elnöke.

Mióta foglalkozik műgyűjtéssel?

Ludman Lajos tíz éve feleségével együtt kezdett gyűjteni, eleinte szecessziós és art-deco tárgyakat, elsősorban otthonuk szépítése céljából. Később gyűjtői szenvedélyük kiterjedt a festészetre és a szobrászatra is. Először klasszikus modern műveket gyűjtöttek, újabban viszont a kortárs művészet iránt is érdeklődnek. „Ha sok művet lát az ember, kialakulnak benne különböző vonzódások, és felépül egy erős értékítélet – mondja. – Mártával, a feleségemmel a szabadidőnket ezzel töltjük. Galériákat és kiállításokat látogatunk itthon és külföldön. A gyűjtés mára életformánkká vált.”

Ludman Lajos úgy véli, a műgyűjtés demokratikus folyamat, nem kell gazdagnak lenni hozzá, hiszen minden árkategóriában lehet igazi értékeket találni. Fontos gyűjtői tulajdonság viszont az esztétikai és kulturális nyitottság, amely véleménye szerint a magyar társadalomtól általában idegen. „A gyűjtés eredeti célja irreleváns. Lehet dekoráció, sznobizmus, befektetés vagy szórakozás – mindegy, miért lesz valaki gyűjtő, mi módon kerül bele ebbe a világba, a lényeg, hogy a művészet támogatása közben értéket is mentsen.”

Ludman önmagát nem kortárs gyűjtőként definiálja, hanem olyasvalakinek, aki egyszerűen azt veszi meg – de csak azt –, ami tetszik neki. „Ám amikor valamit megvásárolunk, szeretem hinni, hogy az egyben jó befektetés is. A saját értékítéletem fontos megmérettetése, hogy mit mond a piac a választásaimról. Ha az ember egy művet az adott pillanatban túlfizet, akkor is jó érzés tudni, hogy azt nem drágán vette, hanem csak korán” – teszi hozzá ironikusan.

Az interneten keresztül évek óta követi a nagyvilágban az aukciósházak, galériák kínálatát, így tájékozódva a művészeti és piaci trendekről. A magyar művészetet is nemzetközi kontextusban szemléli, a kortársak közül Csernus Tibort tartja világszínvonalúnak, akitől számos kép van a gyűjteményben. Véleménye szerint a kortárs művészetet és piacot jelentősen befolyásolhatja a napi marketing. Úgy véli, Magyarországon is megvannak már azok a piaci szereplők, akik képesek valakiből sztárt csinálni, a kérdés azonban az, hogy kiből és mikor lesz világhírű kortárs művész? Számtalan művész van ugyanis, aki egy adott kultúrában rendkívül elismert, viszont közülük csak nagyon kevesen válnak univerzálissá.

Ludman Lajos nem szereti, ha bármi is befolyásolja választásaiban. Egyelőre nem keresi intenzíven a személyes kapcsolatot a művészekkel. Azt akarja, hogy elsősorban a művek hassanak rá és ne a művészek sorsa vagy személyisége.

A Papp László Sportaréna melleti, az 1950-es években épült szocreál Szoborpark (dromosz), Budapest, 2012. július 25.

Budapest-Népstadion-szoborpark-Tornászlány karikával (Photo: Eifert János)

Peti Péter barátom hívta fel a figyelmemet a Papp László Sportaréna melleti edzőpályán található, az 1950-es években épült szocreál Szoborpark (dromosz) létezésére. Miután az új stadion építése miatt kérdéses a túlélése, elhatároztuk, hogy lefényképezzük. A szoborparkban található művek – Makrisz Agamemnon: Éneklő fiatalok (1953), Kerényi Jenő: Felvonulók (1954), Somogyi József: Lovacskázók (1955), Mikus Sándor: Labdarúgók (1958), Búza Barna: Ökölvívók (1958), Kocsis András: Mezőgazdasági brigád (1956), Tar István: Gránátvető (1955), Herczeg Klára és Varga László: Röplabdázók (1957) – alumíniumból készültek, feltehetően a székesfehérvári KÖFÉM-ben öntötték őket. (Eifert János felvételei)

Peti-Péter-kézenfogva (Photo: Eifert János) 2012.07.25-Budapest-Népstadion-szoborpark (Photo: Eifert János) 2012.07.25-Népstadion-szoborparkTornászlány-karikával (Photo: Eifert János) Budapest-Népstadion-szoborpark-táncos-zenész (Photo: Eifert János)

Makrisz Agamemnon: Éneklő fiatalok, 1953 – Győri Dezső: Tornászlányok -  Néptáncosok és zenészek

Peti-Péter a szobor tövében letölti a képeit (Photo: Eifert János) Röplabdázók - Herczeg Klára és Varga László, 1957 (Photo: Eifert János)

Peti Péter letölti a képeit                                                             Herczeg Klára és Varga László: Röplabdázók, 1957

2012.07.25-Peti-Péter-a-szobornál (Photo: Eifert János)

A kormány 2011. november 2-án fogadta el a Puskás Ferenc Stadion újjáépítésével kapcsolatos koncepciót, ami szerint egy 40 ezer férőhelyes, de 55 ezer férőhelyesre bővíthető sportlétesítmény épül 35 milliárd forintból. A tervekről és a helyszínről eddig nem lehet tudni konkrétumot, de Orbán Viktor 2012. március 20-i bejelentése szerint az új, a tervezettnél nagyobb, 65 ezer embert befogadni képes stadion a Papp László Sportaréna és a Puskás Ferenc Stadion (volt Népstadion) között kap majd helyet egy egész kis olimpiai központtal. A bejelentés alapján kérdésessé válik a jelenleg a szóban forgó területen lévő szoborpark, a Körcsarnok és a SYMA-csarnok sorsa is – írja az Index.

A kuriózumnak számító, az 1950-es években épült szocreál Szoborpark (dromosz) a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal szerint országos műemléki védettséget nem élvez, de a park a szobrokkal és a Stadionnal együtt a helyi értékvédelmi rendelet szerint védett. Az 1998-as budapesti atlétikai Európa-bajnokság előtt folytak viták arról, hogy a Szoborparkot elmozdítják, hogy bemelegítőpályát tudjanak kialakítani rajta, de a heves ellenkezés miatt erről a tervről letettek.

Szoborpark-Kéz-és-futó (Photo: Eifert János) Kerékpárversenyző-a-váltófutóknál (Photo: Eifert János) 2012.07.25-Futó-a-szobroknál (Photo: Eifert János)

Fekete-László 1978-79. évi labdarugó-gólkirálynak - az Újpesti Dózsa elnöksége (Photo: Eifert János) Aranycipő Fekete-László 1978-79. évi labdarugó-gólkirálynak - az Újpesti Dózsa elnöksége (Photo: Eifert János)

A Sportmúzeumban fényképezzük – Aranycipő Fekete-László 1978-79. évi labdarugó-gólkirálynak – az Újpesti Dózsa elnöksége (Photo: Eifert János)

Kepes György Vizuális Központ, Eger, 2012. július 20.

2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-10 (Photo: Eifert János)

A Kepes György Vizuális Központnak helyet adó Vitkovics-ház (3300 Eger, Széchenyi I. u. 55.) 1760-ban épült copfstílusú görögkeleti plébánia épület, melyet 1989-ben felújított állapotban múzeumként nyitott meg a város. A házban található Vitkovics Mihály (1778-1829) reformkori költő emlékszobája, aki költő műfordító volt, ezen kívül Kepes György kinetikus festőművész állandó kiállítása. Kepesnek az egri Vitkovics-házban bemutatott állandó kiállításán több mint 200 műve (festmények, rajzok, fotók, fotogrammok, tervek, vázlatok) képviseli sokrétű életművét.

 2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-08  (Photo: Eifert János) 2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-07  (Photo: Eifert János) 2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-06  (Photo: Eifert János) 2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-04  (Photo: Eifert János)

A műveket gazdag dokumentációs anyag egészíti ki, melyek segítségével a kiállítás bepillantást nyújt az életmű Magyarországon kevéssé ismert részleteibe is. Így láthatók monumentális murális műveinek tervei, fotódokumentumai, kinetikus műveinek, tervezői és tanári működésének dokumentumai.
2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-05  (Photo: Eifert János) 2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-03  (Photo: Eifert János) 2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-01  (Photo: Eifert János) 2012-07-20-Kepes-Múzeum-02  (Photo: Eifert János)
A Kepes György Vizuális Központ állandó kiállításai mellett egyéb kulturális tevékenységet is folytat. Ezek a fényszimpózium, a képzőművészeti szakkörök, ahol délelőtti rajzórák, játszóházak, nyári szabadidős programok és kiállítások, művészettörténeti előadások, és felnőtt kézműves műhelyek kerülnek megrendezésre.

2012-07-20-Eger-Kepes-Múzeum-09  (Photo: Eifert János)

2012.07.19-Eger-Dobó-utca_36

2012.07.19-Eger-Raiffeisen-Bank 2012.07.19-Eger-Dobó-utca_38 Eger, látkép a minaretből (Photo: Eifert János)

Eifert János felvételei

19. Egri Fotóművészeti Alkotótábor, Bartakovics Béla Közösségi Ház, Eger, 2012. július 19–25.

Eger, Bartakovics Béla Közösségi Ház (Photo: Eifert János)

  19-Egri-Fotóművűvészeti-Alkotótábor-plakát Eger, Dobó utca (Photo: Eifert János)

19. Egri Fotóművészeti Alkotótábor, Eger Bartakovics Béla Közösségi Ház (3300 Eger, Knézich Károly u. 8.) – Szervező: Bimbó Zoltán – bimbo.zoltan@ekmk.eu

19. Egri Fotóművészeti Alkotótábor résztvevői

PROGRAMOK:

CSÜTÖRTÖK július 19.

13.00 -15.00 óra Regisztráció – szállás elfoglalása

16.00 VACSORA

17.00 KIÁLLÍTÁS ÉS TÁBORNYITÁS

- Válogatás a 18. Egri Fotómővészeti Alkotótábor képeibıl

- RUSZÍNOK Mgr. Tomás Leňo (Tomás Lenyo) és Jozef Ondzik kiállítása

A kiállítás megnyitóján Mgr. Tomás Leňo fotómővész könyvbemutatója,

Köszöntőt mond: Gál Sándor Egri Közmővelıdési Tanács elnöke

18.00 Eifert János: KÉPÍRÁS

PÉNTEK július 20.

9.00 Eifert János: KÉPÍRÁS

19. Egri Fotóművészeti Alkotótábor (Eifert János felvétele)

2012,07.20-Eger_20 2012-07-20-Eger_06 Eifert János előadása (Fejér István felvétele) Fejér István, Vlado Vajs és Eifert János felvételei

Bimbó Zoltán (Eifert János felvétele) 19. Egri Fotóművészeti Alkotótábor résztvevői (Photo: Eifert János) Eifert János előadása (Fejér István felvétele) benedek László és Kovács István Géza és a19. Egri Fotóművészeti Alkotótábor résztvevői (Photo: Eifert János)

 2012.07.19. Eger, Könyvdedikálás szlovák fotóművésznek Kovács István Géza megköszöni az előadásomat Molnár István Géza és Eifert János (Fejér István felvétele)

19. Egri Fotóművészeti Alkotótábor résztvevői (Fejér István felvétele)

A képeken – nem a felsorolás sorrendjében – Bimbó Zoltán, Molnár István Géza, Fejér István, Áment Erzsébet, Strider Anita, Vlado Vajs, Katona Katalin, Dobóczky Zsolt, Gál Cecília, Tomás Leňo (Tomás Lenyo), Benedek László, Magyarósi Péter, Ferenczi János, Daragó László, Lukács Ernő, Király Lajos, Herpai Imre, Lékáné Kelemen Anna, Mészáros Zsuzsa és mások (Fejér István, Vlado Vajs és Eifert János felvételei)

Eger-fotókiállítás (Photo: Eifert János)

11.30 Katona Katalin: „Egyiptom másképpen” – kiállítás megnyitó

15.00 Herbst Rudolf: Portfolió készítés

18.00 Gál Cecília: Időutazás a pápuák földjén – kiállítás megnyitó

19.30 Dobóczky Zsolt: Készítsünk diaporámát! / Diaporáma – digiRáma/

2012.07.19-Egri-Kult-és-Művészeti-Közp-program

http://www.egriprogramok.hu/hu/esemenyek/view/240239/date/2012-07-19/211.html?return_to=L2h1L2VzZW1lbnllay9mbGF0L2RhdGUvMjAxMi03LTE4LzIxMS5odG1s

Eger, Dobó-tér-este (Photo: Eifert János)

Móger Ildikó egy Mulino Bianco TV-Spotban táncol, Antonio Banderas társaságában, 2012. július 15.

2012.07.-Ildikó-egy-reklámfilmben-táncol 2012.07.Móger-Ildikó-egy-Mulino-Bianco-TV--Spotban-táncol

2012.07. Móger Ildikó Antonio Banderas mögött táncol TV-Spot)

Móger Ildikó egy Mulino Bianco TV-Spotban táncol, Antonio Banderas társaságában

Következő oldal »