Archive for September, 2012
Karlův most, Mlostranské namĕsty, Hradčanské namĕsty, Zlate ulička u Daliborky, Praha, 2012. szeptember 30.
Prága egy ékszerdoboz. Gyönyörű napsütésben sétálok át a Károly-hídon, a Vár felé. Zene, énekhangok mindenfelé, az utcazenészek gondoskodnak a változatos műsorról. Rengeteg ember, turisták a világ minden tájáról, özönlenek velem együtt a szépséges célok felé: Karlův most, Mlostranské namĕsty, Hradčanské namĕsty, Zlate ulička u Daliborky…
Eifert János felvételei
Prága (csehül Praha) a Cseh Köztársaság fővárosa, egyben legnagyobb települése. Gyakran hívják „száztornyú városnak”, „arany városnak”, vagy egyszerűen a városok királynőjének. Prága történelmi központját az UNESCO 1992-ben a Világörökség részének nyilvánította.
Az „arany Prága” név valószínűleg I. Károly cseh király és (IV. Károly néven) német-római császár (1347–78) idejéből származik, amikor arannyal vonták be a prágai vár tornyait. Egy másik elmélet szerint Prágát az alkimisták és az aranycsinálók tevékenységét ösztönző II. Rudolf német-római császár uralkodása alatt nevezték el „aranynak”.
Salvador Dali és Alfons Maria Mucha kiállítása az Óvárosi főtéren, Pavel Brunclík fotókiállítása a szecessziós palotában (Obecní dům), az EDGE próbája az Új Színházban (Nová Scená), Prága, Csehország, 2012. szeptember 29.
Prága. Ma rendkívül szép napom volt. Reggel elkísértem Ildikót az Új Színházba (Nová Scéna), ahol az EDGE próbái folynak, majd nyakamba vettem a várost. Irány a Vencel tér, majd az Óvárosi főtér, ahol Salvador Dali és Alfons Maria Mucha kiállítását néztem meg. A közelben bejött egy harmadik is, fotókiállítás – Pavel Brunclík: Diverse.
Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech (Figueres, 1904. május 11 – Figueres, 1989. január 23.), vagy katalán nevén Salvador Dalí i Domènech katalán-spanyol festőművész. A modern művészet sajátos személyisége volt. A szürrealista alkotásmód magas esztétikai szintre emelésével egyszerre nyitott és tetőzött be egy korszakot.
Salvador Dalí Szülővárosában, Figuerasban rajzot tanult, majd 1921-ben Madridba költözött, ahol barátságot kötött García Lorcával, Barradasszal, Bunuellel és más alkotókkal. Ebben az első alkotói korszakában kubista, metafizikus és realista felfogásban festett, amiről különféle családi portréi és a híres Kenyereskosár tanúskodik.
1929-ben Párizsban telepedett le, ahol kapcsolatba került a szürrealisták csoportjával, majd csatlakozott is hozzájuk. Ebből a korból való vásznaival (A nagy önfertőző, Az emlékezet állandósága) néhány kritikusa szerint legjobb műveit alkotta meg. Ekkor dolgozta ki a maga paranoiás kritikus módszerét, amikor irracionális kényszerképzeteit hagyja érvényesülni, de éber logikával választ közülük. 1940 és 1955 között az Egyesült Államokban élt, ahol megalapozta művészi tekintélyét. Spanyolországba visszatérvén elvonult a nyilvánosság elől.
Egyetlen társa Elena Diakonova (Gala) maradt, aki egykori barátjának, Paul Éluardnak volt a felesége. Ő lett a múzsája, és őt örökítette meg számtalan portrén.
Alfons Maria Mucha (Ivančice, 1860. július 24. – 1939. július 14.) cseh plakátművész, grafikus, illusztrátor, festő és nagy sorozatú nyomtatott grafikai művek alkotója, aki a szecesszió egyik kiemelkedő képviselőjének számít.
Pályáját autodidaktaként kezdte. Mivel a Prágai Akadémia elutasította, 1879-től 1881-ig egy színpadképek tervezését tanító iskolát látogatott Bécsben és esténként emellett még egy rajzstúdiót. Néhány kisebb megbízást kapott a dekoratív festészet területén és Karl Khuen-Belasi gróf támogatását nyerte el. Mucha 1882-ben megbízást kapott az Eduard Khuen-Belasi számára épített Emin zámek neobarokk kis kastély (Hrušovany nad Jevišovkouban Morvaországban) belsejének kialakítására. Továbbá festői megbízást végzett a Khuen-Belasi család Gandegg kastélyában, Eppan mellett Dél-Tirolban. A család támogatásával festői stúdiumokat végzett a Müncheni Képzőművészeti Akadémián 1885-től 1887-ig.
A Világkiállítás alkalmával Párizsba költözött, ami ekkor a művészetek Mekkája volt. Itt szerény körülmények között élt és különböző festő-tanároknál tanult tovább. 1888-tól a párizsi Julian Akadémián, majd a Colarossi Akadémián tanult. Ebben az időben gyakran kellett nélkülöznie. Könyvillusztrációs feladatokkal kereste meg a megélhetését. Rövid ideig Paul Gauguinnel volt közös műterme. 1894-ben díjat nyert a párizsi Salon kiállításán.
Az áttörő sikert Sarah Bernhardtnak köszönhette. A századforduló legismertebb színésznője 1894 karácsonyán egy festőművészt keresett, hogy megfesse neki a „Gismonda“ színdarab plakátját, mivel nem tudta elérni azt a festőt, akivel dolgoztatni szokott. A megbízást Mucha kapta, és egy reggel Párizsban mindenütt feltűntek azok a plakátok, amelyek meghozták neki a világhírt. A plakátok iránt olyan népszerűek voltak, hogy a művészetkedvelők csaknem mindet leszedték. Egy csapásra Mucha lett a Belle Époque legkeresettebb plakátfestője.
1896-ben festette meg Mucha Sarah Bernhardt egy plakátját A kaméliás hölgy szerepében. Ekkoriban részvények grafikai munkáin dolgozott, így például a „Paris-France“ áruház számára, melyet 1898-bam Párizsban alapítottak és már 1914-ben több mint 70 fiókkal rendelkezett Franciaországban. 1898 és 1946 között ez a részvénytársaság 13 különböző részvényt és 16 különböző váltót adott ki Mucha tervezésében. A „Société des Immeubles de France“ két kötvényt adott ki 1891-ben és 1896-ban, van még egy dokumentum a „Société Anonyme de l’Exposition Réligieuse Internationale de 1900“ társaságtól (mely vallásos világkiállítás pénzellátását célozta). A „Slavia“ (Prágai Kölcsönös Biztosítási Bank) biztosítási kötvényei is Mucha összetéveszthetetlen stílusával készültek el. Ezeknek a társaságoknak a történelmi értékű értékpapírjai a gyűjtők körében a legdekoratívabb és legkeresettebb darabok ma is.
1901-ben Muchát a Francia Becsületrend lovagjává ütötték. Egy évvel később Auguste Rodin francia szobrásszal Morvaországban utazott. 1904-ben két évre az USA-ba ment, ahol a New York Times üdvözölte őt és egy többoldalas külön betét-nyomattal ünnepelte. A Képzőművészeti Akadémia docenseként tanított New York, Philadelphia és Chicago városokban. 1906-ban visszatért Prágába és feleségül vette Prágában Marie Chytilovát, akit Párizsban ismert meg. Az 1906-os prágai Pánszláv kongresszus szervezésében tevékenyen részt vett több installációt készített a Vltava folyón a különböző szláv népeket jelképező hajók felvonulásához.
Charles Crane amerikai milliomos megbízásából 18 év alatt 20 monumentális festményből álló ciklust alkotott: A Szláv eposzt. A sorozat első 11 darabját 1919-ben hatalmas érdeklődés mellett állították ki a prágai Klementiumban. A sorozat a pánszláv eszme szellemében a szláv népek legjelentősebb eseményeit ábrázolja monumentális 6×20 méteres vásznakon.[1] A képeket 1928-ban Prága városának ajándékozta.
Az első világháború után Mucha visszatért Csehszlovákiába, és ott folytatta művészi pályáját. Tervei közt voltak például bélyegek, bankjegyek és a fiatal csehszlovák állam kitüntetései.
Retrospektivní výstava tvorby Pavla Brunclíka (*1950) je první souhrnnou výstavou děl fotografického solitéra, který se na umělecké scéně pohybuje už třicet let. Je strukturována podle jednotlivých etap fotografova uměleckého vývoje a v rámci čtyř tématických okruhů, tj. Cizí ženy, Krajiny, Geometrie nahoty a Portréty, jsou vystaveny nejlepší fotografie jednotlivých cyklů. Kurátorem výstavy je Jiří Machalický, který s fotografem spolupracoval již na výstavě Portréty. Pavel Brunclík je autor, který pečlivě, přímočaře a bez ohledu na vládnoucí trendy zpracovává témata, která jsou mu blízká. Charakteristickými rysy jeho snímků jsou čistota, cit pro kompozici a barvu. Výstava jeho rozmanité a přitom charakterem sourodé dílo představí v celku a v rovnováze, která je pro autora zásadním tvůrčím východiskem. Kurátor: Jiří Machalický
Pavel Brunclík (1950, Znojmo) je jedním ze současně žijících českých fotografů, známý jak v Čechách, tak i v cizině. V jeho širokém repertoáru se prolíná komerční reklamní fotografie s fotografií architektury, aktu a krajiny. Je to jeden z těch, kteří fotografují to, co vidí, tak, jak to vidí. Přirozenost je podstatou jeho práce. Používá rád běžnou fotografickou techniku, přirozené světlo nezkreslené pomocnými filtry a výsledné fotografie nikterak neupravuje – a to ani ořezem. Je to silný smysl pro detail, kontrast barev a dramatickou kompozici, které dodávají jeho snímkům silnou vnitřní tenzi a vtahují tak diváka do záběru.
Pavel Brunclík born on 27 October 1950 in Znojmo. Brunclík graduated from the Faculty of Mathematics and Physics of Charles University in 1974. From 1974 to 1980 he studied film direction and screenwriting at the Department of Documentary Film at the Film and TV School of the Academy of Performing Arts in Prague (FAMU), and undertook a year of postgraduate study at the Faculty of Photography. After graduating he worked as a contractor for Czechoslovak TV. Since 1981 he has been working as a freelance photographer. From 1985 to 1992 he worked mainly abroad (in Austria and Italy) and focused on advertising. During this period he created the visuals for a number of audiovisual programmes: Palace in Kielce, Poland, 1985; Machines for the 20th Century, Austria, Czechoslovakia 1985; Museum of Henryk Sinkiewicz, Poland 1988; Warsaw Castle, Poland 1988; and others. Recently he has been focusing on his own projects.
Fekete György életműve az Iparművészetiben, Kultúra.hu, 2012. szeptember 29.
Fekete György életműve az Iparművészetiben, Kultúra.hu, 2012. szeptember 29.
(Forrás: MTI)
(Fotó: eifert.hu)
Vrazsovits Rita: Közösségszervezés a Fotóakadémián, Espresso.hu, 2012. szeptember 28., péntek, 22:19
Espresso.hu, 2012. szeptember 28., péntek, 22:19
Vrazsovits Rita: Közösségszervezés a Fotóakadémián
Előadás-sorozattal, pályázatokkal és fórumokkal szeretne közösséget szervezni a fényképezés kezdő, haladó és profi szintű művelőiből a Fotóakadémia; a Peti Péter és Eifert János fotográfusok által alapított társaság október 6-án és 7-én rendezi első szakmai hétvégéjét.
A mai világ a képek kora. Azzal, hogy akár a nagymamák is képesek telefonjukkal az unokáikat fotózni, a képek szerepe megváltozott az emberek életében – szólt a fotográfia mindennapi jelentőségéről a Fotóakadémia pénteki budapesti bemutatkozó sajtótájékoztatóján Peti Péter.
Mint a terasz.hu alapítójaként ismert fotográfus kiemelte, a Fotóakadémiát nem egyszerű tanintézményként, nem tudós társaságként, hanem a fotózással foglalkozó emberek közösségeként kívánják létrehozni, ahol a teljesen kezdők és a szakma nagy öregjei kicserélhetik tapasztalataikat.
„Nem más oktatási intézmények, szakmai szervezetek ellen alapítottuk meg a Fotóakadémiát, hanem együttműködésre törekszünk azokkal” – hangsúlyozta Peti Péter.
Eifert János beszámolója szerint a Fotóakadémiában az érdeklődők megtanulhatják a fényképezés apróbb és nagyobb trükkjeit, az elsődleges cél mégsem ez, hanem a fotográfiai gondolkodás átadása; mindezt a saját területükön különleges tudással rendelkező tagokból összeálló tanári kar segíti.
A legfontosabb programsorozat a minden hónapban megtartandó Fotóakadémiai hétvége lesz, amelynek keretében alkalmanként három elismert szakember tart előadást az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Gólyavárában. Az első, október 6-i alkalommal Kincses Károly beszél a magyar fotográfia történetéről, Radisics Milán tart előadást a mai magyar fotó legsikeresebb ágáról, a természetfotózásról, majd Dékán István mutatja be a LightRoom4 képfeldolgozó programot.
Az előadásokat minden alkalommal fotózható művészeti programok követik majd, először Grecsó Zoltán táncművész és társulatának bemutatója. A fotóakadémiai hétvégék második napján különleges fotózási lehetőségeket, workshopokat szerveznek a tagok részére, október 7-én például a fővárosi állatkertben fotózhatnak a tagok.
A Fotóakadémia egy év alatt 30-36 témakörben pályázati feladatokat ír ki, amelyek a Fotóakadémiai hétvége előadásaihoz, eseményeihez kapcsolódnak. Mint Eifert János hangsúlyozta, céljuk az állandó visszacsatolás, így minden beérkezett anyag szöveges értékelést kap, a legjobb képeket rendszeresen kiállítják és ezekből évente egy válogatásalbumot is kiadnak.
Rövidesen indul a Fotóakadémia honlapja, ahol a tagok számára elérhetők lesznek az előadások jegyzetei, szakmai anyagok, de lesznek fórumok fotószakmai társaságok számára, és külön felület a pályázatok, valamint az azokkal kapcsolatos viták számára is.
mti
Peti Péter és Eifert János az újonnan szervezett Fotóakadémiáról, MiNap.hu, Miskolc, 2012. szeptember 28.
Közösségi oktatási intézmény a fotózás kedvelőinek
MiNap.hu – Miskolci Napló Online http://www.minap.hu/news.php?extend.58789.2
2012-09-28 13:02
Előadás-sorozattal, pályázatokkal és fórumokkal szeretne közösséget szervezni a fényképezés kezdő, haladó és profi szintű művelőiből a Fotóakadémia; a Peti Péter és Eifert János fotográfusok által alapított társaság október 6-án és 7-én rendezi első szakmai hétvégéjét.
A mai világ a képek kora. Azzal, hogy akár a nagymamák is képesek telefonjukkal az unokáikat fotózni, a képek szerepe megváltozott az emberek életében – szólt a fotográfia mindennapi jelentőségéről a Fotóakadémia pénteki budapesti bemutatkozó sajtótájékoztatóján Peti Péter.
Mint a terasz.hu alapítójaként ismert fotográfus kiemelte, a Fotóakadémiát nem egyszerű tanintézményként, nem tudós társaságként, hanem a fotózással foglalkozó emberek közösségeként kívánják létrehozni, ahol a teljesen kezdők és a szakma nagy öregjei kicserélhetik tapasztalataikat.
– Nem más oktatási intézmények, szakmai szervezetek ellen alapítottuk meg a Fotóakadémiát, hanem együttműködésre törekszünk azokkal – hangsúlyozta Peti Péter.
Eifert János beszámolója szerint a Fotóakadémiában az érdeklődők megtanulhatják a fényképezés apróbb és nagyobb trükkjeit, az elsődleges cél mégsem ez, hanem a fotográfiai gondolkodás átadása; mindezt a saját területükön különleges tudással rendelkező tagokból összeálló tanári kar segíti.
A legfontosabb programsorozat a minden hónapban megtartandó Fotóakadémiai hétvége lesz, amelynek keretében alkalmanként három elismert szakember tart előadást az ELTE BTK Gólyavárában. Az első, október 6-i alkalommal Kincses Károly beszél a magyar fotográfia történetéről, Radisics Milán tart előadást a mai magyar fotó legsikeresebb ágáról, a természetfotózásról, majd Dékán István mutatja be a LightRoom4 képfeldolgozó programot.
Az előadásokat minden alkalommal fotózható művészeti programok követik majd, először Grecsó Zoltán táncművész és társulatának bemutatója. A fotóakadémiai hétvégék második napján különleges fotózási lehetőségeket, workshopokat szerveznek a tagok részére, október 7-én például a fővárosi állatkertben fotózhatnak a tagok.
A Fotóakadémia egy év alatt 30-36 témakörben pályázati feladatokat ír ki, amelyek a Fotóakadémiai hétvége előadásaihoz, eseményeihez kapcsolódnak. Mint Eifert János hangsúlyozta, céljuk az állandó visszacsatolás, így minden beérkezett anyag szöveges értékelést kap, a legjobb képeket rendszeresen kiállítják és ezekből évente egy válogatásalbumot is kiadnak.
Rövidesen indul a Fotóakadémia honlapja, ahol a tagok számára elérhetők lesznek az előadások jegyzetei, szakmai anyagok, de lesznek fórumok fotószakmai társaságok számára, és külön felület a pályázatok, valamint az azokkal kapcsolatos viták számára is.
MTI
Eifert János előadása az Erzsébetligeti Színházban, Budapest, 2012. szeptember 26-án, szerdán 18:30 órakor
Mintegy 350 résztvevője (nézője) volt az Erzsébetligeti Színházban bemutatott előadásomnak, ahol még táncoltam is. Természetesen a fotográfia és a digiráma volt a “vezérfonal”, valamint az előadás végén könyveim (Képírás – Fotóakadémia, Aktfotográfia, Erotikon) dedikálása. (Bernáth Bizsu Zsuzsanna, Peti Péter, Enyedi Attila és Cserkúti György felvételei)
A Magyar Fotográfusok Háza XXXIX. Képíró-képolvasó hétvégéjén a workshop résztvevőit Eifert János kalauzolja el a Portré- és ember-, valamint a Tánc és mozgásfényképezés világába. Budapest, 2012. október 6-7.
TÉMA: Portré- és ember-, valamint Tánc és mozgásfényképezés
Elméleti-gyakorlati bemutatóval
2012. október 6-7. 11.00-17.00
A Magyar Fotográfusok Háza XXXIX. Képíró-képolvasó hétvégéjén a workshop résztvevőit Eifert János kalauzolja el a Portré- és ember-, valamint a Tánc és mozgásfényképezés világába.
“A fényképezés a világ, benne önmagunk megismerésének eszköze.” Eifert János
Október 6. szombat
Arckép vagy portré: az ember képmása
Az emberábrázolás technikája, esztétikája, pszichológiája és filozófiája
A fotóművészeti műfajok között a portré előkelő helyet foglal el, hiszen az ember képmásának, személyiségének a bemutatására hivatott. A jó portré nemcsak felszínes, külső jegyeket ábrázol, hanem az egész ember belső tartalmát, személyiségét tükrözi. A portré lényegét illetően emberábrázolás (jellemrajz, jellemkép), formai megoldása pedig sokféle lehet. Lehet egész alakos felvétel, több személyt is ábrázolhat, vagy szűkebb kivágásokat mutathat. Nem szűkíthető – még műtermi fényképezés esetében sem – az arcképre, mellképre, egészalakos, páros-, vagy csoportképre. Az igazolványképet nem tekintjük portrénak, csupán a személy azonosítására szolgáló dokumentumnak. Hogy a mai kor igényeit magába foglaló, megújult személyfényképezés lényegét megértsük, gyakoroljuk együtt a Mai Manó Ház Napfényműtermében. Modelljeinket saját körünkből választjuk, vagyis egymást fényképezzük, miközben az arckép, önarckép, páros- és csoportkép készítése során nemcsak a technikai és esztétikai eszközökre, hanem a pszichikai tényezőkre is koncentrálunk.
Október 7. vasárnap
Testből font jelbeszéd
A mozgás-, mozdulat és táncfényképezés
Ha van illanó anyaga a művészeteknek, akkor a tánc valóban az. A táncelőadás varázsa, amelyben a koreográfia szépsége, a táncos szuggesztív egyénisége, a mozgás virtuozitása a zenével, díszlettel és jelmezzel együtt jelenik meg, a függöny legördülése után már csak elhalványuló emlékeinkben él tovább, majd kifakulva kihullik onnan is. A jó fényképpel azonban megőrizhető az élményt. Táncot fényképezhetünk próbateremben, színpadon, szabadtéri előadás közben, mulatságok, esküvők, folklórbemutatók helyszínein, műteremben, szabadban, sorolhatnám még a legkülönbözőbb helyszíneket, amelyeknek fényviszonyai egymástól homlok egyenesen különbözhetnek. Most a Mai Manó Ház Napfényműtermében tanulmányozzuk lehetőségeinket, képzett táncművészek közreműködésével. És közben rájövünk, hogy a tánc, a mozgás fényképezése nemcsak a technikai és esztétikai eszközök „ügyes” használatát, hanem a lélek megközelítését, az ember fizikai-pszichikai állapotának ábrázolását is jelenti.
Részvételi díj: 6000.-Ft/fő/nap vagy 10.000.-Ft/fő/hétvége, mely összegért a kurzuson való részvétel mellett megtekintheted a Ház aktuális kiállításait is és a workshop napján kedvezményesen vásárolhatsz a Mai Manó Könyvesboltban is.
Helyszín: Mai Manó Ház, Napfényműterem
Résztvevők száma: maximum 10 fő
Jelentkezési határidő: 2012. október 4..
Jelentkezni személyesen – nyitva tartási időben – a Pécsi József Fotográfiai Szakkönyvtárban (1065, Budapest, Nagymező utca 20., III. emelet) vagy a laszlo.baki@maimano.hu lehet.
Amennyiben átutalással fizetne, kérem e-mailben jelezze. A részvétel a jelentkezési sorrend alapján áll össze.
További információ: laszlo.baki@maimano.hu vagy +36 1 473-2660
A program támogatója a Nemzeti Kulturális Alap Fotóművészeti Kollégiuma
Eifert János szakmájának, művészetének itthon és külföldön egyik legismertebb képviselője, meghatározó egyénisége. Tánc- és aktfotói, természetképei és alkalmazott fotográfiái sokoldalúságáról tanúskodnak. 180 önálló kiállítása volt, 700 csoportos tárlaton szerepelt, képeivel 168 díjat, nagydíjat, különdíjat és diplomát nyert. A világ 40 országában fényképezett. Fényképei, képriportjai, írásai rendszeresen jelennek meg a szaksajtóban, hazai és külföldi lapokban, könyvekben, kiadványokban, az elektronikus sajtóban. 1997 és 2002 között a Fotográfia, majd a FotoVideo, Foto Mozaik, Digitális Fotó Magazin szakfolyóiratok munkatársa, rovatszerkesztője, 2004-től a ZOOM Magazin művészeti vezetője. A BodyArt Portfolio – 111 Meisterwerke von Zseni Jung und János Eifert (Verlag Photographie, 1994) német, angol és francia nyelven, Aktfotográfia (Dialóg Campus Kiadó, 2008) című könyve német nyelven is megjelent. Tanárként, előadóként is jelentős tevékenységet folytat. 1984 és 2004 között a Sebesvíz Workshop nemzetközi fotóművészeti alkotótábor művészeti vezetője; 1985 és 1993 között a Höhere Graphisches Bundes-, Lehr- und Versuchsanstalt, Wien meghívott előadója; az 1. Werkschule für Fotografie, Soltau fotószemináriumainak docense; a Magyar Fotóművészek Szövetsége Szakkollégiumának és Mester kurzusai nak vezető tanára. 2002 és 2008 között a Győri Tánc- és Képzőművészeti Iskolában, a budapesti Szókratész Két Tannyelvű Szakközép iskolában, valamint a Magyar Táncművészeti Főiskolán fotográfiát tanít. Fotóit gyakran használták fel filmekben, televíziós műsorokban látványelemként, díszletként. 2005-ben és 2006-ban a Magyar Televízió „Válaszd a tudást” című műsorában, Nézni-Látni sorozatát 30 részben sugározták.
Képírás – Fotóakadémia, Magyar Pólus Online, 2012. szeptember 24.
Képírás – Fotóakadémia, Magyar Pólus Online, 2012. szeptember 24. Posted by FerencPasztor on 21:24
Képírás – Fotóakadémia
Posted by FerencPasztor on 21:24
Eifert János Képírás – fotóakadémia című kötete egyrészt szakkönyv, másrészt jóval több annál.
Amellett, hogy az autodidakta fotósokat és profi szakembereket beavatja a fényképezés magas szintű elméletébe és gyakorlatába, a fotóművészet kedvelőinek is különleges élvezetet nyújthat.
A kötet megismerteti az olvasót a fotográfia műfajaival, részletes szakmai útmutatót ad a fényképezhető témákról és a hozzájuk kapcsolódó technikai tudnivalókról, elemzi a fotózás leglényegesebb tevékenységeit és ismereteit. A szerző mindezeket a szokványos szakkönyvektől eltérően az elmélet és a gyakorlat szerves egységében jeleníti meg annak érdekében, hogy az olvasók a „képírás-képolvasás” gondolkodást és kreativitást igénylő nyelvezetét a legmagasabb szinten sajátíthassák el.
A könyv további bemutató oldalai: https://eifert.hu/blog/?p=20425
(Magyar Pólus Online, 2012. szeptember 24. Főszerkesztő és lapigazgató: Bencze Attila, info@polusonline.com, 0036 30 406 8169, http://www.polusonline.com/2012/03/kepiras-fotoakademia.html)
Cirkuszi kavalkád – nemzetközi gálaműsor igazi világsztárokkal és a megújuló magyar cirkuszművészet fiatal tehetségeivel a Fővárosi Nagycirkuszban, Budapest, 2012. szeptember 23. 11:00
Francesco – bohóc (Franciaország) A francia bohóc hitvallása egyszerű: meglepni és megnevettetni. Francesco szerelemből lett bohóc, ám valójában költőnek tartja magát. Talán azért, mert zsonglőrként dobálózik a hangokkal, és a zenével. Produkciója – amely a 8. Budapesti Nemzetközi Cirkuszfesztiválon óriási közönségsikert aratott – vidám varázslat, amely a valóságból álmot teremt, az álmot pedig valóra váltja.
Troupe Diamond – gurtni (Magyarország) Az Artistaképző négy növendékének záróvizsgán bemutatott produkciója itt a nemzetközi gálaműsorban is fergeteges siker. Ahogy a műsorfüzet írja: a Troupe Diamond a mozdulatok és a zene nyelvén mesél szerelemről, vetélkedésről, féltékenységről, látványos levegőszámukat pedig csodálatos élő énekhang kíséri. Lendület, tűz, energia árad a fiatalok minden mozdulatából.
Simet László – halálkerék (Magyarország) A világ egyik legjobb kötéltáncosa a Londoni Olimpiai Játékok záróünnepségén elképesztő magasságban sétált végig egy 300 méter hosszú kötélen. Simet László szinte előbb tanult meg drótkötélen járni, mint a talajon. A művész azon ritka kötéltáncosok egyike, akik biztonsági kötél nélkül adják elő produkciójukat. A Fővárosi Nagycirkuszban látható halálkerék-számát lenyűgöző magabiztossággal adta már elő a koppenhágai Tivoli szabadtéri színpadának tetőszerkezetén, illetve a stockholmi Gröna Lund – vidámparkban.
A Fővárosi Nagycirkusz CIRKUSZI KAVALKÁD című műsorában felléptek: Roman és Gyima – létra-egyensúlyozók (Oroszország), Maike és Jörg Probst – páviánok, kisállatok (Németország), Duo Icaria – lábikária (Etiópia), Adele és Franco – papagájok, fókák (Magyarország), Black Roses – egykerekű (Magyarország), Zsilák Olivér – zsonglőr (Magyarország), Noé Robert – lengőtrapéz (Svájc)
Szeresd az életet! Tamás Gábor lemezbemutató koncertje az Uránia Nemzeti Filmszínházban, Budapest, 2012. szeptember 22.
Szeresd az életet! Tamás Gábor lemezbemutató koncertje az Uránia Nemzeti Filmszínházban, 2012. szeptember 22-én. Közreműködött a Botafogó Együttes. (Eifert János felvételei)
“Tamás Gábor az egyik legismertebb magyar könnyűzenei énekes. Kolozsváron nevelkedett, és a kincses város méltán büszke lehet rá. A diktatúra éveiben távozásra kényszerült ugyan – Svédország lett választott hazája – de olyan, mint a fűzfa, melynek lombja messze futó vizeket simogat, de éltető nedveit a hazai televényből szívja. Dalai, saját szerzeményei élő bizonyságai ennek az örök honvágynak, és visszatérései, mint Antaeust a föld érintése, új alkotó energiával töltik fel. Az a szeretet, amellyel a hazai közönség fogadja, az elixír, mely örök ifjúságot biztosít a hatodik évtizedén túl lévő művésznek, aki állandó mozgásban, fáradhatatlanul kultúrszolgálatot teljesít magyar értékek közvetítésével. Ő a bizonyság arra, hogy nem a zene fajsúlya, hanem minősége és természetesen annak közösségi hatása a döntő. Erdélyi turnéi szikkadó lelkekbe öntenek hitet, és ami olyan fontos: az élet örömét.
Énekes karrierje korán indult: 1970-ben az Országos Egyetemi Könnyűzenei Fesztiválon társaival I. díjat nyert. 1974-ben a nagysikerű Acustic 74 együttes tagja lett. Még ugyanebben az évben a Bukaresti Popfesztiválon elnyerik a Fesztivál Nagydíját. Átütő sikert 1975-ben arat a Donát úti orgonák című dallal, amelynek zenéjét a neves dalszerző, George Sbărcea szerezte, szövegét pedig az ismert kolozsvári színész, Imrédy Géza írta. Örökzöld sláger lett, amelynek sikerében kezdetben még az énekes sem hitt, de máig a május, a szerelem és a nosztalgia szívet simogató muzsikája. Lemeze több mint egy millió példányban fogyott el.
Énekesi pályafutása meredeken ívelt felfelé, miután svéd állampolgársága szabad mozgást biztosított számára. Koncertezett Miamitól Melbourne-ig számos világvárosban, valóban a magyar könnyűzene nagykövete lett. 2003-ban a Vitézi Rend, 2004-ben a Magyar Kultúra Lovagja lett. A Nemzet Televíziójának örökös sztárja.” (Csávossy György)
Benedek László, a Gömöri Fotóklub elnöke, aki elhívott a koncertre. A szünetben megbeszéltük a jövő évi, Rimaszombaton megrendezendő kiállításom részleteit.
Mutasd meg magad a világnak! – avagy trükkök és módszerek, hogyan legyél sikeres, ha fotópályázaton indulsz, kiállítást tervezel, a referencia anyagodat teszed össze vagy egyszerűen csak fizetős fotós munkákat keresel. Eifert János előadása a Fotósworkshop.hu szervezésében, Budapest, 2012. október 12 – 19 – 21.
Rendszeresen indulsz különböző fotópályázatokon, de eddig kisebb-nagyobb sikerrel vetted csak az akadályokat?
Mutasd meg magad a világnak! – avagy trükkök és módszerek, hogyan legyél sikeres, ha fotópályázaton indulsz, kiállítást tervezel, a referencia anyagodat teszed össze vagy egyszerűen csak fizetős fotós munkákat keresel.
A legújabb fotós képzésünk szakít a hagyományokkal és most nem a gyakorlaton lesz a hangsúly, hanem a szakmai trükkökön, finomságokon.
Oktatónk: Eifert János
Nézzük miről is lesz szó:
– Most megtudhatod, hogy milyen fotópályázatokon érdemes elindulni és melyek azok, amikre teljesen felesleges pazarolni az időd és pénzed!
– Melyik nemzetközi fotószövetség pályázati kiírásait érdemes rendszeresen figyelned ahhoz, hogy a fotós szakma figyelmét is megnyerd?
– Milyen feltételeknek kell megfelelni egy-egy pályázati anyagnak, amire lehet nem is gondolnál, de a valóságban sok múlhat rajta?
– Miért van az, hogy egyik pályaműved valahol sikert arat, máshol pedig a legjobb 100 közé sem választják be.
Szeretnél egy saját fotókiállítást?
– Miért érdemes egyáltalán saját vagy csoportos fotókiállításon bemutatkoznod?
– Hogyan tudsz helyszínt találni egy fotókiállításra?
– Egyénileg vagy inkább csoportosan érdemes kiállítani?
– Mekkora költségekkel is járhat ez neked?
– Milyen szempontok alapján kell leválogatni a fotókat?
– Milyen formátumban érdemes előhívatni és mire kell figyelni a keret kiválasztásakor?
– Mennyi időt szánjak a kiállítási helyszín berendezésére és mivel készüljek?
– Hogyan is zajlik egy kiállítás megnyitója és milyen fontos dolgokra kell odafigyelni annak megszervezésekor?
Mi alapján érdemes összerakni a fotós portfóliódat?
– Ha különböző stílusokban dolgozol, akkor meg kell mutatnod magad minden tevékenységedben?
– Mi alapján válogasd le az eddigi munkákat és mikor érdemes új anyagokat lefotózni a referenciaalbumodba?
– Weboldalt, blogot, Facebook oldalt stb. érdemes és ha igen mikor létrehozni?
Végre fizetős fotós munkákat szeretnél?
– Ha elkészült a portfóliód, akkor mi a következő teendőd ahhoz, hogy fizetős munkát kaphass?
– Milyen eszközökkel tudod jól prezentálni magad a megbízó előtt?
– Mire kell odafigyelned a munkavállalásnál?
Időpont:
1. alkalom – 2012.október 12. 18:00 – 21:30
2. alkalom – 2012. október 19. 18:00 – 21:30
3. alkalom – 2012. október 21. 18:00 – 21:30
Részvételi díj (akciós áron – 2012. szeptember 30-ig):
– csak elmélet (2 alkalom): 19.950 Ft
– (3 alkalom) 2 alkalmas elmélet + a képértékelés: 22.950 Ft
Részvételi díj (normál áron – 2012. október 1-től):
– csak elmélet (2 alkalom): 22.950 Ft
– (3 alkalom) 2 alkalmas elmélet + a képértékelés: 24.950 Ft
Helyszín:
WerkFotó Stúdió
1024 Budapest, Fillér utca 11. (a Mammuttól 2 percre).
Jelentkezés: http://fotosworkshop.hu/
HIT – Eifert János, Lelkes László, Maczkó Erzsébet, Rainer Péter, Szél Ágnes és Szentiváni János kiállítása a Fény Galériában, Budapest, 2012. szeptember 20 – október 19.
HIT című kiállítás a Fény Galériában (1024. Budapest, Széll Kálmán tér 3. I. em.), 2012. szeptember 20 – október 19. Megnyitó: 2012. szeptember 20-án, 18.00 órakor. Köszöntőt mond: Tőkés Júlia galériavezető, megnyitják: az ALKOTÓK, zenél: Heidrich Roland gitárművész. Rendezte: Rainer Péter építész-belsőépítész.
Kiállító művészek: Eifert János, Lelkes László, Maczkó Erzsébet, Rainer Péter, Szél Ágnes, Szentiváni János
Eifert János: Meg-Kitalált udvar / Find-Made up Court (Zagreb, Croatia, 2006)
Képek a kiállításmegnyitóról (Eifert János, Sehr Miklós és Rainer Péter felvételei)
Eifert János: A Yuntai Mountains álmomban / Yuntai Mountains in my Dream (Henan, China, 2002)
Siklós Péter: Jazz Fantáziák – Cultiris Galéria/Örkény István Könyvesbolt, Budapest, 2012. szeptember 20 – október 31.
Siklós Péter: Jazz Fantáziák – Cultiris Galéria/Örkény István Könyvesbolt (1137 Budapest, Szent István körút 26.) A kiállítást Eifert János fotóművész nyitja meg, 2012. szeptember 20. 17:00 órakor
Siklós Péter: JAZZ fantáziák – Cultiris Galéria, Budapest, 2012. szeptember 20 – október 31.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Kedves barátaim!
Ahogyan itt a Cultiris Galériában, szemben Önökkel félrepillantok, úgy látom, Siklós Péter nagyon szeretne kihátrálni a ráirányuló figyelem fényköréből, de a közszerepléstől való idegenkedését szerény, visszahúzódó jellemének tulajdoníthatjuk, ezért elfogadjuk tőle. Talán evvel is kényszerít bennünket, hogy inkább képeire, témájára, a JAZZ-re terelődjön figyelmünk. De mi az, amivel képes elbűvölni bennünket? Hogyan képes láttatni azt, ami egyébként csak hallható? Mi a JAZZ? Hogyan tudja elhitetni velünk, hogy a képein a hangok megszólaltathatók?
A JAZZ lényegét egy fotográfus csak úgy ragadhatja meg, ha eggyé válik a közönséggel, befogadóvá válik, már úgy lát, ahogy a közönség hall.” – írja Zipernovszky Kornél, a kiállítással azonos című és témájú fotóalbum bevezetőjében. Most itt állunk a JAZZ fantáziák képei előtt, és ha közhelyesen fogalmaznék, mondhatnám, hogy a képek szinte megszólalnak, és hallani véljük, azt, amit a fotográfus a zenéről, a zenészekről mondani kívánt. De essünk túl ezen a fültörős, nyakatekert képzavaron, hiszen ezek a képek vannak olyan jók, hogy értelmezési segédlet nélkül is képesek a zene, a jazz lényegét megéreztetni.
Kétségtelen, hogy Siklós Péter nemcsak a JAZZ fotográfusa. Sokoldalú, felkészült mesterember, aki műszaki fotósként, fotóriporterként, fotóművészként kitűnő épületfotókat, reprodukciókat, riportokat is készít. Mégis zenei, ezen belül a jazz témájú képeivel vívta ki magának azt a rangot, amelyet a komoly tehetségekkel „túlterhelt” színházi- és koncertfotósok között nem könnyű megszerezni. Hogyan kezdődött? 1965-ben Louis Armstrong Erkel Színházbéli koncertjén fényképezőgéppel a nyakában, a rendészek elől menekülve éli át legperzselőbb zenei élményét. Attól kezdve járja a budapesti jazzklubokat és fotózik. Kitalálja, hogy képei kidolgozásakor egy egyszerű ecset segítségével életet önt a fotókba, s e technika rövidesen a védjegyévé válik. Eredetileg zenei pályára készült, de hosszú kitérők után, önképzéssel végül is a fotográfia mesterségét sajátította el. Művésszé válásában tehetsége, és kitartó szorgalma segítette. Szerencsés abban is, hogy szakmáját és hobbiját együtt gyakorolhatja, örömmel veszi kézbe fényképezőgépét.
Mint pályatársa, kollégája régóta kísérem figyelemmel művészi fejlődését. Tanúja lehettem a sorsát irányító véletleneknek és kudarcainak is, amelyekből végül győztesként került ki, bár a minden áron győzni akarás, a mások fölé kerekedés nem jellemző rá. Még az események helyszínén, a legjobb nézőpontért való küzdelem során sem lök félre másokat. Inkább kivár, végtelen türelme és kitartása segíti át a nehéz pillanatokon, és amikor már mindenki ellőtte puskaporát, lép elő halkan, és kattint a legfontosabb pillanatokban. Mennyi kudarc érhette, hányszor lökhették félre őt, magát, vagy lökték félre képeit? Nem beszél ezekről, nem panaszkodik. Képei nem árulkodnak a felvétel-készítés nehézségeiről, mintha mindig a legjobb szögből, a legmegfelelőbb távolságból fényképezhetett volna, és a sötétkamrában korlátlan ideje maradt volna arra, hogy sajátos eszközeivel briliánsan kimunkálja, végső formába öntse azokat. Tudjuk persze, hogy neki sem adatott meg a lehetőség az idő és a tér korlátlan birtoklására, mégis, a falra került képek kiérleltek, befejezettek, és élményadóak. Érzések és szenvedélyek, a dallam és ritmus ölelkeznek a fényérzékeny anyag ezüstszemcséiben, szétválva, majd újra egyesülve, felemelkedve, magával ragadva bennünket is. A zene képei képek zenéjévé varázsolódnak, harmóniába oldva, összeelegyítve a láthatót a hallhatóval.
Köszönet Siklós Péternek, hogy képei segítségével összehozta ezt a nagy találkozást, köszönet az Örkény István Könyvesboltnak, a Cultiris Galéria szervezőinek, hogy megszervezték ezt a randevút. Ebben a zsúfolásig megtelt térben pedig köszönöm Önöknek, hogy ily nagy érdeklődést mutatnak a fotóművész és alkotásai iránt.
A kiállítást megnyitom.
Eifert János
Farkas Antal jama (1960-2012): Munkakönny – Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét, 2012. szeptember 14 – november 11.
Farkas Antal jama (1960-2012): Munkakönny
Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét, 2012. szeptember 14 – november 11.
A kiállítást Mikulás Ferenc, a Kecskemétfilm Kft. vezetője nyitja meg, 2012. szeptember 14-én pénteken, 17 órakor. A kiállítás megtekinthető 2012. november 11-ig, hétfő és kedd kivételével naponta 10-17 óráig. (Magyar Fotográfiai Múzeum, 6000 Kecskemét, Katona József tér 12. – e-mail: fotomuzeum@fotomuzeum.hu honlap: www.fotomuzeum.hu) Eifert János felvételei
A Munkakönny című tárlatot Mikulás Ferenc, a Kecskemétfilm Kft. vezetője nyitja meg. Farkas Antal Jama 2002-től hosszú éveken át készítette a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál plakátjait és reklámfilmjeit.
Farkas Antal – vagy ahogyan Kecskeméten mindenki ismerte: Jama – idén januárban hunyt el, mindössze 51 évesen. Általános iskolai tanulmányait a Kodály Zoltán Ének Zenei Iskolában végezte – többek között a későbbi pályaválasztása szempontjából jelentős hatást gyakorló Szappanos István festőművész tanítványaként. Erről életrajzában így írt: “1970: Szappanos István megment a rajzszakkörön a tv-szerelői vagy a finommechanikai gyorshegesztő szakmáktól”.
Dolgozott a Petőfi Nyomdában és a Pannónia Rajzfilmstúdióban, majd az Iparművészeti Főiskolán diplomázott.
Alkotói munkásságában a fotót grafikai és festészeti megoldásokkal társította, nagy művészek jól ismert műveit újraértelmezte. 1987-ben készítette első Cézanne-képét, amely meghatározta további pályáját. Az általa dimenziójátéknak nevezett módszert így írta le: “Az eredetileg háromdimenziós látványt valamelyik mester két dimenzióban leképezte, majd én a csendéletet három dimenzióban elkészítem, és a reklámfotó megvilágítási követelményei szerint lefényképezem, tehát újra kétdimenziós látványt hozok létre, amelyben a többszörös dimenzióváltás egyszerre van jelen, legalábbis szándékaim szerint”.
Világszerte számos kiállításon vett részt. Önálló tárlatai mellett számos csoportos válogatás keretében mutatta be művészetét Magyarországon és külföldön. Ezek egyikén, New Yorkban elismerő oklevelet kapott Cornell Capától.
A Balogh Rudolf-díjas fotóművész, Arany Rajzszög-díjas grafikusművész Kecskemét önkormányzatának számos kiadványát készítette, részt vett a polgármesteri hivatal várost népszerűsítő kiadványainak elkészítésében, valamint más arculattervezési munkálatokban is. 1991-ben elnyerte a Pécsi József Fotóművészeti Ösztöndíjat, valamint 2001-ben a Hungart ösztöndíját.
A Magyar Fotóművészek Szövetsége 1995-ben vette fel soraiba. Tagja volt a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének is. (http://www.metropol.hu/kultura/cikk/936836)
Öt világrész fotóművészete / Photographic Art of Five Continents (26.), Ceglédi Galéria, 2012. augusztus 31 – szeptember 15.
Az Évszázad Kiváló Fotóművésze-díjas Tóth István gyűjteményének képeiből nyílt kiállítás augusztus 31-én, a Ceglédi Galériában. Az elmúlt évtizedek alatt összegyűjtött, mintegy 2000 darabos, „5 világrész fotóművészete” elnevezésű fotógyűjtemény a világ legjobb fotósainak a munkásságát mutatja be, ezúttal 26. alkalommal és 54 képpel. Peti Péter barátommal jóval a megnyitó után látogattunk el a kiállításra, ahol Tóth István személyesen volt a tárlatvezetőnk.
Tóth István, az egykori vaskereskedőből fotóssá avanzsált művész ez alkalommal egyik legnépszerűbb és legértékesebb gyűjteményét mutatja be a ceglédi közönségnek. Az „Öt világrész fotóművészete” elnevezésű gyűjteményét széles körű nemzetközi, művészi kapcsolatait kihasználva hozta létre, melyből számos városban rendeztek már kiállítást. A 20 ország 54 fotográfusának képeit bemutató gyűjtemény 26. alkalommal tárul a nagyközönség elé. Gyűjteményét neves hazai és külföldi fotósok képeiből állította össze. A kiállítás képei között ismerős, ceglédi fotósok által készített alkotásokat is találunk. A jelenkori hazai fotóművészet emblematikus alakjának elsősorban klasszikus stílusú, jól világított, hagyományos tónusrendű művészportréi, a magyaros stílus témaválasztása vezérelte falusi emlékképei emelkednek ki az életműből. Képei a magyar fotográfia részévé váltak. A többszörösen is elismert fotóművész kiállítását Dr. Koltói Ádám egyetemi docens nyitotta meg. A vendégeket Földi László polgármester köszöntötte, aki elismerését fejezte ki a 89 évesen is aktív művész munkája iránt. A kiállításon közreműködött még Békési Attila, mandolinművész, „aranytoll” díjas újságíró, aki egy hangulatos dalcsokorral köszöntötte Tóth István fotóművészt, valamint a kiállításra érkezett vendégeket. (infocegled.hu)
Tóth István és Eifert János a Ceglédi Galériában (Peti Péter felvétele)
Eifert János: Marcel Marceau (1968)
„Mystery of Light – Nudes” Aktfotografie von Walter Kühnelt 13. September – 8. Oktober 2012
„Mystery of Light – Nudes” Aktfotografie von Walter Kühnelt 13. September – 8. Oktober 2012
Bezirksmuseum Währing
Wahringer Stralsse 124, 1180 Wien, Tel: 4000-18127
E-Mail : bml180@bezirksmuseum.at
www.bezirksmuseum.atlwaehring
Einladung zur Ausstellung
„Mystery of Light – Nudes” Aktfotografie von Walter Kühnelt 13. September – 8. Oktober 2012
Eröffnung: Donnerstag 13.9.2012 urn 18 Uhr
Einführende Worte spricht Prof. Ulrich Gansert
Kleines Buffet Eintritt: freie Spende
Öffnungszeiten: Montag 9:30-11:30, Donnerstag 18-20, Sonntag 10-12 Uhr (Mo und Do an Feiertagen geschlossen) und nach telefonischer Vereinbarung
ALKOT-OK /ALKOTÓK! a FotosWorkshop.hu hallgatóinak fotókiállítása a Kerengő Galériában, Budapest, 2012. szeptember 12 – 30.
A Nemzeti Táncszínház tisztelettel meghívja Önt az Alkotócsoportok, műhelyek, iskolák bemutatkozása sorozatában: a FotosWorkshop.hu ALKOT-OK /ALKOTÓK! című fotókiállításának megnyitójára, 2012. szeptember 12-én (szerdán) 18 órára, a Kerengő Galériába (Nemzeti Táncszínház, 1014 Budapest I, . Színház utca 1-3.) A kiállítást megnyitja Eifert János fotóművész, közreműködik Völner Eszter/ének és Stummer Márton/gitár. A kiállítás megtekinthető 2012. szeptember 30-ig, hétköznap 11 -18 -ig, hétvégén 13 -18 között, előadás napokon 21 óráig.
„Csodálatos az a pillanat, amikor csillogó szemű, tudásszomjtól éhes fiatal tehetségek hallgatják az „öreg” fotós mesterek szavait. Előkerülnek a fényképezőgépek, és kezdetét veszi a varázslat, amelynek eredménye a Nemzeti Táncszínház falai között most nyíló kiállításon látható. Azok a fotósok, akik bemutatkoznak ezen a kiállításon (Babos László, Bodnár Ágnes, Dajka Margit, Deák Zoltán, Domokos Zsuzsanna, Hencz Judit, Herendi Péter, Józsa Károly, Kiss Marianna, Kovács Edit, Kőműves Kata, Laurenczy Miklós, Moldvai Zoltán, Nagy Nóra, Papp Zoltán, Pető Andrea, Róde Péter, Sándor László, Szabó Judit, Szedő Iván, V. Károlyi Mónika) azért vannak itt, mert nem csak meghallgatták, hanem meg is értették bölcs tanítóik szavát: látás és szakmai alázat!
Fotós mestereik – Baricz Kati, Eifert János, Jung Zseni, Szipál Márton – mind részesei lehettek annak, hogy ez a kiállítás létrejött!
Oktatás szervező: FotosWorkshop.hu / Kelkó Niki”
Alkotócsoportok, műhelyek, iskolák bemutatkozása sorozatban: a FotosWorkshop.hu ALKOT-OK /ALKOTÓK! című fotókiállítása a Kerengő Galériában, Budapest, 2012. szeptember 12 – 30. A kiállítást megnyitja Eifert János fotóművész, közreműködik Völner Eszter/ének és Stummer Márton/gitár.
Kapusy György, Kelko Niki, Papp Zoltán és Horváth Ádám felvételei
A Swing Jazz Kultúráért Alapítvány által meghírdetett, Jazz jegyében című fotópályázat zsűrizése, Hotel Platán, London-terem, Budapest, 2012. szeptember 10.
A Swing Jazz Kultúráért Alapítvány Fotópályázat a Jazz jegyében című pályázatának zsűrizése 2012. szeptember 10-én lezajlott.
A 40 pályázó által beküldött, több mint 400 képből a háromfős szakmai zsűri kiválasztotta a négy díjazottat, valamint összesen 40 képet választottak a legjobbak közé, melyet a X. Louis Armstrong Jazzfesztivál idején kiállítás keretében mutatnak be. Az eredményekről, nyertes fotósokról és képekről hamarosan tájékoztatást kapnak az érdekeltek. A zsűri tagjai: Eifert János, Markovics Ferenc, Siklós Péter fotóművészek.
A képen (balról jobbra): Markovics Ferenc, Karacs Ferenc, Karacsné Julika, Siklós Péter, Eifert János (Csege Klotild felvétele)
A Swing Jazz Kultúráért Alapítvány fotópályázatára mintegy 400 kép érkezett, amelyből a zsűri – Eifert János, Markovics Ferenc, Siklós Péter – 40 fotót választott kiállításra.
Egy arc a címlapon: Valovics Mihály munkásőr a Lobogó, 1977. február 17. XIX. évfolyam, 7. számának borítóján
Egy arc a címlapon: Valovics Mihály munkásőr a Lobogó, 1977. február 17. XIX. évfolyam, 7. számának borítóján
Lobogó, 1977. február 17. XIX. évfolyam, 7. szám, Ára: 4 forint (Címlapfotó: Eifert János)
Ma 187 e-mail érkezett a forgalmasabb címemre (eifertjanos@ t-online.hu), köztük néhány érdekes, vagy fontos: (Magyar Politika) Ordas nagy hazugság; Fotópályázat, Csege Klotild; (naturArt) Ritkán látható légköri jelenséget fényképezett egy magyar fotós; Felkérés a Képíró-képolvasó workshopra, Baki László, mai Manó Ház; Németh József meghívó, Magyar Fotóművészek Szövetsége, Pályázati felhívás!!! MAOE titkárság; 4th International Portfolio Review in Vienna, 23./24.11.2012; és köztük Valovics Bernadett levele….
-
From: Bernadett Valovics
-
Sent: Thursday, September 06, 2012 9:47 PM
-
To: eifertjanos@t-online.hu
-
Subject: Lobogo hetilap
Kedves Eifert Janos
Egy nagykeresel fordulok onhoz. A Lobogo hetilap 1977. Februar 17-i kiadasanak a front oldalan az en nagyapam Valovics Mihaly fenykepe van amit on keszitett. Sajnos nem volt alkalmam ot meg ismerni mert 1978 Majus 5-ke korul elhunyt es en 1978 Augusztus 6-an szulettem. mint latja az eredeti ujsag nekem meg van de en eszt az ulysagot kerestem az internetten de sajnos az elotte es az utana keszult Lobogo ujsagok kepe volt fent csak. Gondolom en hogy valami politikai ok lehetett hogy eszt a kiadast nem mutatjak sehol. Tudomhogy nagyon regen keszult ez a fotode ha megis lenne valami digitalis formalya onnek vagy valami emleke amit meg osztanna velem nagyon sokat jelentene a szamomra. Amiota elek csak aszt hallom hogy olyan vagyok mint a nagy apam. Jo lenne tudni rola tobbett.
Elore is koszonom
Valovics Bernadett
Project EDGE 2012, Intense selection workshop in Slovakia, Stanica Žilina-Záriečie, Závodská cesta 3, 2012. szeptember 1-3.
Project EDGE 2012, Intense selection workshop in Slovakia, Žilina, 2012. szeptember 1-3. Stanica Žilina–Záriečie, Závodská cesta3, 010 01 Žilina, Slovakia – Phone office: +421415005064, Fax: +421415623564
“Call for artists over 60
The non-government organisation ALT@RT o.s. is appealing to you with the offer to participate in its transnational project EDGE directed by Petra Tejnorová. We look for artists over 60 from the field of performing arts (dance, theatre) being open for experimental theatre.
The Pre-premiere is going to take place at October 2nd 2012 at the New Stage of the National Theatre in Prague. Premiere: end of February 2013 in Prague
About the production
With international orientation this original production examines the life of people over 60, who worked all their life in different roles and professions at the theatre. It will work structurally with the not too exhausted area between the languages of theatre and dance breaking through the border separating the „documentary“ way of telling narratives arising from the experiences of our actors from the stylized form of theatre.
Partner Countries: Czech Republic, Slovakia, Hungary, Poland, Germany
We are going to select two performers from each country during the selection workshops
Cost transfer: Selection workshop in Slovakia for each participants: travelling expenses, accommodation, one meal per day (lunch)
Rehearsals period with chosen performers: travelling expenses, accommodation, honorarium”
Organiser: ALT@RT (CZ) www.altart.cz
Partners: L1 association (HU) www.L1.hu
Brott Fabrik Bonn (DE) http://www.brotfabrik-bonn.de/
Stanica Žilina – Záriečie (SK) www.stanica.sk
A képeken: Bora, Petra Tejnorova (rendező), Lucia Kasiarova (táncos, koreográfus), Lukas Jiricka (dramaturg), Jano Sedal (színész), Móger Ildikó (táncos), Petr Veleta (táncművész, koreográfus), Krzysztof Raczkowski, Martin Bárik (képzőművész, bábművész), Eifert János (táncos-fotós), Juraj Cséfalvay (tolmács), Zuzka Hájková (szervező), Zivka Koseva és mások (Eifert János és Juraj Cséfalvay felvételei)