János Eifert - Photographer

Archive for szeptember, 2012

Karlův most, Mlostranské namĕsty, Hradčanské namĕsty, Zlate ulička u Daliborky, Praha, 2012. szeptember 30.

Prága-Szent-Gyögy-szobor-a-Várban (Photo: Eifert János)

Prága egy ékszerdoboz. Gyönyörű napsütésben sétálok át a Károly-hídon, a Vár felé. Zene, énekhangok mindenfelé, az utcazenészek gondoskodnak a változatos műsorról. Rengeteg ember, turisták a világ minden tájáról, özönlenek velem együtt a szépséges célok felé: Karlův most, Mlostranské namĕsty, Hradčanské namĕsty, Zlate ulička u Daliborky…

 Prága, tangóharmonikás a Várban (Photo: Eifert János) Prága, utcazenészek a Várban (Photo: Eifert János) Prága, önarckép a Várban (Photo: Eifert János) Prága, örségváltáshoz indulnak a katonák (Photo: Eifert János)

Prága, Őrségben a Várban (Photo: Eifert János)

Prága, oldsmobil (Photo: Eifert János) Prága, vak tangóharmonikás a Károly-hídon (Photo: Eifert János) Prága, régiségbolt-kirakata (Photo: Eifert János) Prága, kintornás a Károly-hídon (Photo: Eifert János)

2012.09.30-Prága-látkép-a-hidakra

Prága, lány-Trabanttal (Photo: Eifert János) Prága, "utcazenész" a Károly-hídon (Photo: Eifert János) Ristorante-Aqurius (Photo: Eifert János) Prága, Károly-híd, őr a toronynál (Photo: Eifert János)

Malá-Strana-Praha-1 (Photo: Eifert János) 2012.09.30-Prágai-esküvő Ildikó-Prágában (Photo: Eifert János)

Utcai énekes a prágai Várban: Free-Puissy-Riot (Photo: Eifert János) Eifert János felvételei

Prága, námesti-Republiky (Photo: Eifert János)

Prága (csehül Praha) a Cseh Köztársaság fővárosa, egyben legnagyobb települése. Gyakran hívják „száztornyú városnak”, „arany városnak”, vagy egyszerűen a városok királynőjének. Prága történelmi központját az UNESCO 1992-ben a Világörökség részének nyilvánította.

Az „arany Prága” név valószínűleg I. Károly cseh király és (IV. Károly néven) német-római császár (1347–78) idejéből származik, amikor arannyal vonták be a prágai vár tornyait. Egy másik elmélet szerint Prágát az alkimisták és az aranycsinálók tevékenységét ösztönző II. Rudolf német-római császár uralkodása alatt nevezték el „aranynak”.

Az “aranyváros” kincsei: a Tyn-templom és az Óratorony Prágában, 2012. szeptember 29.

Prága, a Tyn-templom az Óratoronyból (Photo: Eifert János)

Az Óratorony Prágában, az Óvárosi főtéren (Photo: Eifert János) Az Óratorony órája Prágában, az Óvárosi főtéren (Photo: Eifert János)

Esküvői pár az Óvárosban (Photo: Eifert János)

Prága, Ildikó-az-Angyallal (Photo: Eifert János)

Prága, panorámakép (Photo: Eifert János)

Salvador Dali és Alfons Maria Mucha kiállítása az Óvárosi főtéren, Pavel Brunclík fotókiállítása a szecessziós palotában (Obecní dům), az EDGE próbája az Új Színházban (Nová Scená), Prága, Csehország, 2012. szeptember 29.

2012.09.29-EDGE-programfüzetben

Prága, Móger Ildikó az Új Színház előtt (Photo: Eifert János) Prága, Új Színház, az EDGE plakátja (Photo: Eifert János) 2012.09.29-Prága-Móger-Ildikó-az-Új-Színházban

Prága. Ma rendkívül szép napom volt. Reggel elkísértem Ildikót az Új Színházba (Nová Scéna), ahol az EDGE próbái folynak, majd nyakamba vettem a várost. Irány a Vencel tér, majd az Óvárosi főtér, ahol Salvador Dali és Alfons Maria Mucha kiállítását néztem meg. A közelben bejött egy harmadik is, fotókiállítás – Pavel Brunclík: Diverse.

Prága, Na Prikope 14 (Photo: Eifert János) 2012.09.29-Eifert-Prágában-01

Salvador Domingo Felipe Jacinto Dalí i Domènech (Figueres, 1904. május 11 – Figueres, 1989. január 23.), vagy katalán nevén Salvador Dalí i Domènech katalán-spanyol festőművész. A modern művészet sajátos személyisége volt. A szürrealista alkotásmód magas esztétikai szintre emelésével egyszerre nyitott és tetőzött be egy korszakot.

Salvador-Dali-kiállítása (Photo: Eifert János)

Salvador  Dalí Szülővárosában, Figuerasban rajzot tanult, majd 1921-ben Madridba költözött, ahol barátságot kötött García Lorcával, Barradasszal, Bunuellel és más alkotókkal. Ebben az első alkotói korszakában kubista, metafizikus és realista felfogásban festett, amiről különféle családi portréi és a híres Kenyereskosár tanúskodik.

1929-ben Párizsban telepedett le, ahol kapcsolatba került a szürrealisták csoportjával, majd csatlakozott is hozzájuk. Ebből a korból való vásznaival (A nagy önfertőző, Az emlékezet állandósága) néhány kritikusa szerint legjobb műveit alkotta meg. Ekkor dolgozta ki a maga paranoiás kritikus módszerét, amikor irracionális kényszerképzeteit hagyja érvényesülni, de éber logikával választ közülük. 1940 és 1955 között az Egyesült Államokban élt, ahol megalapozta művészi tekintélyét. Spanyolországba visszatérvén elvonult a nyilvánosság elől.

Egyetlen társa Elena Diakonova (Gala) maradt, aki egykori barátjának, Paul Éluardnak volt a felesége. Ő lett a múzsája, és őt örökítette meg számtalan portrén.

Prága, Salvador Dali kiállítása (Photo: Eifert János) Prága, Salvador Dali kiállítása (Photo: Eifert János) Prága, Salvador Dali kiállítása (Photo: Eifert János)

Prága, Stáré Mesto (Photo: Eifert János)

Alfons Maria Mucha (Ivančice, 1860. július 24. – 1939. július 14.) cseh plakátművész, grafikus, illusztrátor, festő és nagy sorozatú nyomtatott grafikai művek alkotója, aki a szecesszió egyik kiemelkedő képviselőjének számít.

Pályáját autodidaktaként kezdte. Mivel a Prágai Akadémia elutasította, 1879-től 1881-ig egy színpadképek tervezését tanító iskolát látogatott Bécsben és esténként emellett még egy rajzstúdiót. Néhány kisebb megbízást kapott a dekoratív festészet területén és Karl Khuen-Belasi gróf támogatását nyerte el. Mucha 1882-ben megbízást kapott az Eduard Khuen-Belasi számára épített Emin zámek neobarokk kis kastély (Hrušovany nad Jevišovkouban Morvaországban) belsejének kialakítására. Továbbá festői megbízást végzett a Khuen-Belasi család Gandegg kastélyában, Eppan mellett Dél-Tirolban. A család támogatásával festői stúdiumokat végzett a Müncheni Képzőművészeti Akadémián 1885-től 1887-ig.

A Világkiállítás alkalmával Párizsba költözött, ami ekkor a művészetek Mekkája volt. Itt szerény körülmények között élt és különböző festő-tanároknál tanult tovább. 1888-tól a párizsi Julian Akadémián, majd a Colarossi Akadémián tanult. Ebben az időben gyakran kellett nélkülöznie. Könyvillusztrációs feladatokkal kereste meg a megélhetését. Rövid ideig Paul Gauguinnel volt közös műterme. 1894-ben díjat nyert a párizsi Salon kiállításán.

Az áttörő sikert Sarah Bernhardtnak köszönhette. A századforduló legismertebb színésznője 1894 karácsonyán egy festőművészt keresett, hogy megfesse neki a „Gismonda“ színdarab plakátját, mivel nem tudta elérni azt a festőt, akivel dolgoztatni szokott. A megbízást Mucha kapta, és egy reggel Párizsban mindenütt feltűntek azok a plakátok, amelyek meghozták neki a világhírt. A plakátok iránt olyan népszerűek voltak, hogy a művészetkedvelők csaknem mindet leszedték. Egy csapásra Mucha lett a Belle Époque legkeresettebb plakátfestője.

1896-ben festette meg Mucha Sarah Bernhardt egy plakátját A kaméliás hölgy szerepében. Ekkoriban részvények grafikai munkáin dolgozott, így például a „Paris-France“ áruház számára, melyet 1898-bam Párizsban alapítottak és már 1914-ben több mint 70 fiókkal rendelkezett Franciaországban. 1898 és 1946 között ez a részvénytársaság 13 különböző részvényt és 16 különböző váltót adott ki Mucha tervezésében. A „Société des Immeubles de France“ két kötvényt adott ki 1891-ben és 1896-ban, van még egy dokumentum a „Société Anonyme de l’Exposition Réligieuse Internationale de 1900“ társaságtól (mely vallásos világkiállítás pénzellátását célozta). A „Slavia“ (Prágai Kölcsönös Biztosítási Bank) biztosítási kötvényei is Mucha összetéveszthetetlen stílusával készültek el. Ezeknek a társaságoknak a történelmi értékű értékpapírjai a gyűjtők körében a legdekoratívabb és legkeresettebb darabok ma is.

1901-ben Muchát a Francia Becsületrend lovagjává ütötték. Egy évvel később Auguste Rodin francia szobrásszal Morvaországban utazott. 1904-ben két évre az USA-ba ment, ahol a New York Times üdvözölte őt és egy többoldalas külön betét-nyomattal ünnepelte. A Képzőművészeti Akadémia docenseként tanított New York, Philadelphia és Chicago városokban. 1906-ban visszatért Prágába és feleségül vette Prágában Marie Chytilovát, akit Párizsban ismert meg. Az 1906-os prágai Pánszláv kongresszus szervezésében tevékenyen részt vett több installációt készített a Vltava folyón a különböző szláv népeket jelképező hajók felvonulásához.

Charles Crane amerikai milliomos megbízásából 18 év alatt 20 monumentális festményből álló ciklust alkotott: A Szláv eposzt. A sorozat első 11 darabját 1919-ben hatalmas érdeklődés mellett állították ki a prágai Klementiumban. A sorozat a pánszláv eszme szellemében a szláv népek legjelentősebb eseményeit ábrázolja monumentális 6×20 méteres vásznakon.[1] A képeket 1928-ban Prága városának ajándékozta.

Az első világháború után Mucha visszatért Csehszlovákiába, és ott folytatta művészi pályáját. Tervei közt voltak például bélyegek, bankjegyek és a fiatal csehszlovák állam kitüntetései.

Prága, Alfons Maria Mucha kiállítása (Photo: Eifert János) 2012.09.29-Prága-Alfons-Maria-Mucha-kiállítása-02

2012.09.29-Prága-Alfons-Maria-Mucha-kiállítása-03

Retrospektivní výstava tvorby Pavla Brunclíka (*1950) je první souhrnnou výstavou děl fotografického solitéra, který se na umělecké scéně pohybuje už třicet let. Je strukturována podle jednotlivých etap fotografova uměleckého vývoje a v rámci čtyř tématických okruhů, tj. Cizí ženy, Krajiny, Geometrie nahoty a Portréty, jsou vystaveny nejlepší fotografie jednotlivých cyklů. Kurátorem výstavy je Jiří Machalický, který s fotografem spolupracoval již na výstavě Portréty. Pavel Brunclík je autor, který pečlivě, přímočaře a bez ohledu na vládnoucí trendy zpracovává témata, která jsou mu blízká. Charakteristickými rysy jeho snímků jsou čistota, cit pro kompozici a barvu. Výstava jeho rozmanité a přitom charakterem sourodé dílo představí v celku a v rovnováze, která je pro autora zásadním tvůrčím východiskem. Kurátor: Jiří Machalický

Pavel Brunclík (1950, Znojmo) je jedním ze současně žijících českých fotografů, známý jak v Čechách, tak i v cizině. V jeho širokém repertoáru se prolíná komerční reklamní fotografie s fotografií architektury, aktu a krajiny. Je to jeden z těch, kteří fotografují to, co vidí, tak, jak to vidí. Přirozenost je podstatou jeho práce. Používá rád běžnou fotografickou techniku, přirozené světlo nezkreslené pomocnými filtry a výsledné fotografie nikterak neupravuje – a to ani ořezem. Je to silný smysl pro detail, kontrast barev a dramatickou kompozici, které dodávají jeho snímkům silnou vnitřní tenzi a vtahují tak diváka do záběru.

2012.09.29-Prága-Pavel-Brunclik-fotója-02 2012.09.29-Prága-Pavel-Brunclik-kiállításán

Pavel-Brunclik-fotója

Pavel Brunclík born on 27 October 1950 in Znojmo. Brunclík graduated from the Faculty of Mathematics and Physics of Charles University in 1974. From 1974 to 1980 he studied film direction and screenwriting at the Department of Documentary Film at the Film and TV School of the Academy of Performing Arts in Prague (FAMU), and undertook a year of postgraduate study at the Faculty of Photography. After graduating he worked as a contractor for Czechoslovak TV. Since 1981 he has been working as a freelance photographer. From 1985 to 1992 he worked mainly abroad (in Austria and Italy) and focused on advertising. During this period he created the visuals for a number of audiovisual programmes: Palace in Kielce, Poland, 1985; Machines for the 20th Century, Austria, Czechoslovakia 1985; Museum of Henryk Sinkiewicz, Poland 1988; Warsaw Castle, Poland 1988; and others. Recently he has been focusing on his own projects.

Fekete György életműve az Iparművészetiben, Kultúra.hu, 2012. szeptember 29.

2012.09.29.-Kultúra.hu-Fekete-györgy-életműve-az-Iparművészetiben

Fekete György életműve az Iparművészetiben, Kultúra.hu, 2012. szeptember 29.
(Forrás: MTI)
(Fotó: eifert.hu)

Vrazsovits Rita: Közösségszervezés a Fotóakadémián, Espresso.hu, 2012. szeptember 28., péntek, 22:19

2012.09.28-Espresso.hu-Közösségszervezés-a-Fotóakadémián

Espresso.hu, 2012. szeptember 28., péntek, 22:19

Vrazsovits Rita: Közösségszervezés a Fotóakadémián

Előadás-sorozattal, pályázatokkal és fórumokkal szeretne közösséget szervezni a fényképezés kezdő, haladó és profi szintű művelőiből a Fotóakadémia; a Peti Péter és Eifert János fotográfusok által alapított társaság október 6-án és 7-én rendezi első szakmai hétvégéjét.

A mai világ a képek kora. Azzal, hogy akár a nagymamák is képesek telefonjukkal az unokáikat fotózni, a képek szerepe megváltozott az emberek életében – szólt a fotográfia mindennapi jelentőségéről a Fotóakadémia pénteki budapesti bemutatkozó sajtótájékoztatóján Peti Péter.

Mint a terasz.hu alapítójaként ismert fotográfus kiemelte, a Fotóakadémiát nem egyszerű tanintézményként, nem tudós társaságként, hanem a fotózással foglalkozó emberek közösségeként kívánják létrehozni, ahol a teljesen kezdők és a szakma nagy öregjei kicserélhetik tapasztalataikat.

„Nem más oktatási intézmények, szakmai szervezetek ellen alapítottuk meg a Fotóakadémiát, hanem együttműködésre törekszünk azokkal” – hangsúlyozta Peti Péter.

Eifert János beszámolója szerint a Fotóakadémiában az érdeklődők megtanulhatják a fényképezés apróbb és nagyobb trükkjeit, az elsődleges cél mégsem ez, hanem a fotográfiai gondolkodás átadása; mindezt a saját területükön különleges tudással rendelkező tagokból összeálló tanári kar segíti.

A legfontosabb programsorozat a minden hónapban megtartandó Fotóakadémiai hétvége lesz, amelynek keretében alkalmanként három elismert szakember tart előadást az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Gólyavárában. Az első, október 6-i alkalommal Kincses Károly beszél a magyar fotográfia történetéről, Radisics Milán tart előadást a mai magyar fotó legsikeresebb ágáról, a természetfotózásról, majd Dékán István mutatja be a LightRoom4 képfeldolgozó programot.

Az előadásokat minden alkalommal fotózható művészeti programok követik majd, először Grecsó Zoltán táncművész és társulatának bemutatója. A fotóakadémiai hétvégék második napján különleges fotózási lehetőségeket, workshopokat szerveznek a tagok részére, október 7-én például a fővárosi állatkertben fotózhatnak a tagok.

A Fotóakadémia egy év alatt 30-36 témakörben pályázati feladatokat ír ki, amelyek a Fotóakadémiai hétvége előadásaihoz, eseményeihez kapcsolódnak. Mint Eifert János hangsúlyozta, céljuk az állandó visszacsatolás, így minden beérkezett anyag szöveges értékelést kap, a legjobb képeket rendszeresen kiállítják és ezekből évente egy válogatásalbumot is kiadnak.

Rövidesen indul a Fotóakadémia honlapja, ahol a tagok számára elérhetők lesznek az előadások jegyzetei, szakmai anyagok, de lesznek fórumok fotószakmai társaságok számára, és külön felület a pályázatok, valamint az azokkal kapcsolatos viták számára is.

mti

Peti Péter és Eifert János az újonnan szervezett Fotóakadémiáról, MiNap.hu, Miskolc, 2012. szeptember 28.

A Fotóakadémiáról, MiNap.hu, 2012.09.28.

Közösségi oktatási intézmény a fotózás kedvelőinek

MiNap.hu  -  Miskolci Napló Online http://www.minap.hu/news.php?extend.58789.2

2012-09-28 13:02

Előadás-sorozattal, pályázatokkal és fórumokkal szeretne közösséget szervezni a fényképezés kezdő, haladó és profi szintű művelőiből a Fotóakadémia; a Peti Péter és Eifert János fotográfusok által alapított társaság október 6-án és 7-én rendezi első szakmai hétvégéjét.

A mai világ a képek kora. Azzal, hogy akár a nagymamák is képesek telefonjukkal az unokáikat fotózni, a képek szerepe megváltozott az emberek életében – szólt a fotográfia mindennapi jelentőségéről a Fotóakadémia pénteki budapesti bemutatkozó sajtótájékoztatóján Peti Péter.

Mint a terasz.hu alapítójaként ismert fotográfus kiemelte, a Fotóakadémiát nem egyszerű tanintézményként, nem tudós társaságként, hanem a fotózással foglalkozó emberek közösségeként kívánják létrehozni, ahol a teljesen kezdők és a szakma nagy öregjei kicserélhetik tapasztalataikat.

- Nem más oktatási intézmények, szakmai szervezetek ellen alapítottuk meg a Fotóakadémiát, hanem együttműködésre törekszünk azokkal – hangsúlyozta Peti Péter.

Eifert János beszámolója szerint a Fotóakadémiában az érdeklődők megtanulhatják a fényképezés apróbb és nagyobb trükkjeit, az elsődleges cél mégsem ez, hanem a fotográfiai gondolkodás átadása; mindezt a saját területükön különleges tudással rendelkező tagokból összeálló tanári kar segíti.

A legfontosabb programsorozat a minden hónapban megtartandó Fotóakadémiai hétvége lesz, amelynek keretében alkalmanként három elismert szakember tart előadást az ELTE BTK Gólyavárában. Az első, október 6-i alkalommal Kincses Károly beszél a magyar fotográfia történetéről, Radisics Milán tart előadást a mai magyar fotó legsikeresebb ágáról, a természetfotózásról, majd Dékán István mutatja be a LightRoom4 képfeldolgozó programot.

Az előadásokat minden alkalommal fotózható művészeti programok követik majd, először Grecsó Zoltán táncművész és társulatának bemutatója. A fotóakadémiai hétvégék második napján különleges fotózási lehetőségeket, workshopokat szerveznek a tagok részére, október 7-én például a fővárosi állatkertben fotózhatnak a tagok.

A Fotóakadémia egy év alatt 30-36 témakörben pályázati feladatokat ír ki, amelyek a Fotóakadémiai hétvége előadásaihoz, eseményeihez kapcsolódnak. Mint Eifert János hangsúlyozta, céljuk az állandó visszacsatolás, így minden beérkezett anyag szöveges értékelést kap, a legjobb képeket rendszeresen kiállítják és ezekből évente egy válogatásalbumot is kiadnak.

Rövidesen indul a Fotóakadémia honlapja, ahol a tagok számára elérhetők lesznek az előadások jegyzetei, szakmai anyagok, de lesznek fórumok fotószakmai társaságok számára, és külön felület a pályázatok, valamint az azokkal kapcsolatos viták számára is.

MTI

FOTÓAKADÉMIA – meghívó sajtótájékoztatóra: XO Bisztró (1088. Budapest, Rákóczi út 5.) 2012. szeptember 28. 10:00 óra

2012.09.28-meghívó-FOTÓAKADÉMIA-sajtótájékoztatóra

Eifert János előadása az Erzsébetligeti Színházban, Budapest, 2012. szeptember 26-án, szerdán 18:30 órakor

Eifert János előadása az Erzsébetligeti Színházban (Photo: Cserkúti György)

Erzsébetligeti-Színház, Eifert János előadása (Photo:Bernáth Bizsu Zsuzsanna) Eifert János "Marcel Marceau" c. képéről beszél (Photo: Cserkúti György)

Táncmontázs_01

Eifert táncol (Photo: Enyedi Attila) Eifert táncol (Photo: Enyedi Attila)

Táncmontázs_03

Eifert táncol (Photo: Enyedi Attila) 

Eifert János táncol (Photo-Enyedi-Attila) Eifert János táncol (Photo-Enyedi-Attila) Eifert János táncol (Photo-Enyedi-Attila) 

Szobor-kek-eggel

2012.09.26. Eifert előadás, Erzsébetligeti Színház 2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-10-Photo-Cserkúti-György

Eifert János a Marcel Marceau c. képével (Photo-Enyedi-Attila) Eifert János a mudrákról beszél (Photo-Enyedi-Attila) Eifert János az absztrakcióról beszél (Photo: Cserkúti györgy)) 2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-15-Photo-Peti-Péter

Eifert_Szemkontakt-2006

2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-20-Photo-Peti-Péter 2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-17-Photo-Peti-Péter 2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-22-Photo-Peti-Péter 2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-19-Photo-Peti-Péter

2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-11-Photo-Peti-Péter 2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-12-Photo-Peti-Péter

Eifert_Introduction

Eifert János és Kelkó Tamás (Photo: Peti Péter) Eifert-János és Kelkó-Tamás (Photo-Enyedi-Attila)

Eifert_O-Fortuna-2006

2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-42-Photo-Bernáth-Bizsu-Zsuzsanna 2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-45-Photo-Bernáth-Bizsu-Zsuzsanna

2012.09.26-Erzsébetligeti-Színház-09-Photo-Cserkúti-György

Mintegy 350 résztvevője (nézője) volt az Erzsébetligeti Színházban bemutatott előadásomnak, ahol még táncoltam is. Természetesen a fotográfia és a digiráma volt a “vezérfonal”, valamint az előadás végén könyveim (Képírás – Fotóakadémia, Aktfotográfia, Erotikon) dedikálása. (Bernáth Bizsu Zsuzsanna, Peti Péter, Enyedi Attila és Cserkúti György felvételei)

A Magyar Fotográfusok Háza XXXIX. Képíró-képolvasó hétvégéjén a workshop résztvevőit Eifert János kalauzolja el a Portré- és ember-, valamint a Tánc és mozgásfényképezés világába. Budapest, 2012. október 6-7.

2012.09.26-Képíró-képolvasó-hétvége-Eifet-Jánossal

TÉMA: Portré- és ember-, valamint Tánc és mozgásfényképezés
Elméleti-gyakorlati bemutatóval
2012. október 6-7. 11.00-17.00

A Magyar Fotográfusok Háza XXXIX. Képíró-képolvasó hétvégéjén a workshop résztvevőit Eifert János kalauzolja el a Portré- és ember-, valamint a Tánc és mozgásfényképezés világába. 

“A fényképezés a világ, benne önmagunk megismerésének eszköze.” Eifert János

Október 6. szombat
Arckép vagy portré: az ember képmása
Az emberábrázolás technikája, esztétikája, pszichológiája és filozófiája

A fotóművészeti műfajok között a portré előkelő helyet foglal el, hiszen az ember képmásának, személyiségének a bemutatására hivatott. A jó portré nemcsak felszínes, külső jegyeket ábrázol, hanem az egész ember belső tartalmát, személyiségét tükrözi. A portré lényegét illetően emberábrázolás (jellemrajz, jellemkép), formai megoldása pedig sokféle lehet. Lehet egész alakos felvétel, több személyt is ábrázolhat, vagy szűkebb kivágásokat mutathat. Nem szűkíthető – még műtermi fényképezés esetében sem – az arcképre, mellképre, egészalakos, páros-, vagy csoportképre. Az igazolványképet nem tekintjük portrénak, csupán a személy azonosítására szolgáló dokumentumnak. Hogy a mai kor igényeit magába foglaló, megújult személyfényképezés lényegét megértsük, gyakoroljuk együtt a Mai Manó Ház Napfényműtermében. Modelljeinket saját körünkből választjuk, vagyis egymást fényképezzük, miközben az arckép, önarckép, páros- és csoportkép készítése során nemcsak a technikai és esztétikai eszközökre, hanem a pszichikai tényezőkre is koncentrálunk.

 

Október 7. vasárnap
Testből font jelbeszéd
A mozgás-, mozdulat és táncfényképezés

Ha van illanó anyaga a művészeteknek, akkor a tánc valóban az. A táncelőadás varázsa, amelyben a koreográfia szépsége, a táncos szuggesztív egyénisége, a mozgás virtuozitása a zenével, díszlettel és jelmezzel együtt jelenik meg, a függöny legördülése után már csak elhalványuló emlékeinkben él tovább, majd kifakulva kihullik onnan is. A jó fényképpel azonban megőrizhető az élményt. Táncot fényképezhetünk próbateremben, színpadon, szabadtéri előadás közben, mulatságok, esküvők, folklórbemutatók helyszínein, műteremben, szabadban, sorolhatnám még a legkülönbözőbb helyszíneket, amelyeknek fényviszonyai egymástól homlok egyenesen különbözhetnek. Most a Mai Manó Ház Napfényműtermében tanulmányozzuk lehetőségeinket, képzett táncművészek közreműködésével. És közben rájövünk, hogy a tánc, a mozgás fényképezése nemcsak a technikai és esztétikai eszközök „ügyes” használatát, hanem a lélek megközelítését, az ember fizikai-pszichikai állapotának ábrázolását is jelenti.

Részvételi díj: 6000.-Ft/fő/nap vagy 10.000.-Ft/fő/hétvége, mely összegért a kurzuson való részvétel mellett megtekintheted a Ház aktuális kiállításait is és a workshop napján kedvezményesen vásárolhatsz a Mai Manó Könyvesboltban is.

Helyszín: Mai Manó Ház, Napfényműterem
Résztvevők száma: maximum 10 fő
Jelentkezési határidő: 2012. október 4..

Jelentkezni személyesen – nyitva tartási időben – a Pécsi József Fotográfiai Szakkönyvtárban (1065, Budapest, Nagymező utca 20., III. emelet) vagy a laszlo.baki@maimano.hu lehet.

Amennyiben átutalással fizetne, kérem e-mailben jelezze. A részvétel a jelentkezési sorrend alapján áll össze.

További információ: laszlo.baki@maimano.hu vagy  +36 1 473-2660
A program támogatója a Nemzeti Kulturális Alap Fotóművészeti Kollégiuma

 

Eifert János szakmájának, művészetének itthon és külföldön egyik legismertebb képviselője, meghatározó egyénisége. Tánc- és aktfotói, természetképei és alkalmazott fotográfiái sokoldalúságáról tanúskodnak. 180 önálló kiállítása volt, 700 csoportos tárlaton szerepelt, képeivel 168 díjat, nagydíjat, különdíjat és diplomát nyert. A világ 40 országában fényképezett. Fényképei, képriportjai, írásai rendszeresen jelennek meg a szaksajtóban, hazai és külföldi lapokban, könyvekben, kiadványokban, az elektronikus sajtóban. 1997 és 2002 között a Fotográfia, majd a FotoVideo, Foto Mozaik, Digitális Fotó Magazin szakfolyóiratok munkatársa, rovatszerkesztője, 2004-től a ZOOM Magazin művészeti vezetője. A BodyArt Portfolio – 111 Meisterwerke von Zseni Jung und János Eifert (Verlag Photographie, 1994) német, angol és francia nyelven, Aktfotográfia (Dialóg Campus Kiadó, 2008) című könyve német nyelven is megjelent. Tanárként, előadóként is jelentős tevékenységet folytat. 1984 és 2004 között a Sebesvíz Workshop nemzetközi fotóművészeti alkotótábor művészeti vezetője; 1985 és 1993 között a Höhere Graphisches Bundes-, Lehr- und Versuchsanstalt, Wien meghívott előadója; az 1. Werkschule für Fotografie, Soltau fotószemináriumainak docense; a Magyar Fotóművészek Szövetsége Szakkollégiumának és Mester kurzusai nak vezető tanára. 2002 és 2008 között a Győri Tánc- és Képzőművészeti Iskolában, a budapesti Szókratész Két Tannyelvű Szakközép iskolában, valamint a Magyar Táncművészeti Főiskolán fotográfiát tanít. Fotóit gyakran használták fel filmekben, televíziós műsorokban látványelemként, díszletként. 2005-ben és 2006-ban a Magyar Televízió „Válaszd a tudást” című műsorában, Nézni-Látni sorozatát 30 részben sugározták.

Képírás – Fotóakadémia, Magyar Pólus Online, 2012. szeptember 24.

Képírás – Fotóakadémia, Magyar Pólus Online, 2012. szeptember 24.  Posted by FerencPasztor on 21:24

Magyar-Pólus-Online, 2012.09.24.

 Képírás – Fotóakadémia

Posted by FerencPasztor on 21:24

 Eifert János Képírás – fotóakadémia című kötete egyrészt szakkönyv, másrészt jóval több annál.

Amellett, hogy az autodidakta fotósokat és profi szakembereket beavatja a fényképezés magas szintű elméletébe és gyakorlatába, a fotóművészet kedvelőinek is különleges élvezetet nyújthat.

A kötet megismerteti az olvasót a fotográfia műfajaival, részletes szakmai útmutatót ad a fényképezhető témákról és a hozzájuk kapcsolódó technikai tudnivalókról, elemzi a fotózás leglényegesebb tevékenységeit és ismereteit. A szerző mindezeket a szokványos szakkönyvektől eltérően az elmélet és a gyakorlat szerves egységében jeleníti meg annak érdekében, hogy az olvasók a „képírás-képolvasás” gondolkodást és kreativitást igénylő nyelvezetét a legmagasabb szinten sajátíthassák el.

A könyv további bemutató oldalai: http://eifert.hu/blog/?p=20425

(Magyar Pólus Online, 2012. szeptember 24.  Főszerkesztő és lapigazgató: Bencze Attila, info@polusonline.com, 0036 30 406 8169, http://www.polusonline.com/2012/03/kepiras-fotoakademia.html)

Következő oldal »