János Eifert - Photographer

Archive for December, 2013

Anna, Deux, János, Nevian… 2013. december 27.

Eifert Anna és Deux (Eifert János felvétele) Anna Deux-val, Papa Neviannal, 2013.12.27. (Illés Mária felvétele)

Eifert Anna (Eiofert János felvétele) Katulic-04 Eifert Anna, 2013.12.27. (Eifert János felvétele) Katulic-03

Lili, Kata Nóra, András Szilveszter, János, Ildi… Budapest, 2013. december 26.

2013.12.26.-Karácsonyfadísz Karácsonyfánk (Eifert János felvétele)

Móger Ildikó, 2013.12.26. (Eifert János felvétele) Eifert János, Eifert Kata Nóra, 2013.12.26. (Eifert András felvétele) Kata és Andris, 2013.12.26. (Eifert János felvétele) Walters Lili, 2013.12.26. (Eifert András felvétele)

Walters Lili, Eifert András Szilveszter, 2013.12.26. (Eifert János felvétele) Lili és Papa, 2013.12.26. (Eifert András felvétele)

Móger Ildikó, Eifert János, Eifert Kata Nóra, Walters Lili, 2013.12.26. (Eifert András felvétele) Katával, Andrissal és Lilivel régi családi képeket nézegetünk (Eifert János felvétele)

Eifert András Szilveszter felvételei

Ildi, Sári, Bori, Léna… Budapest, 2013. december 25.

Kiss Borbála (Photo: Eifert János)

Léna a babával (Photo: Eifert János) Kiss Bori a babát altatja (Photo: Eifert János) Ünnepi ebéd a karácsonyfa tövében (Photo: Eifert János) Léna és Sári (Photo: Eifert János)

Ajándékbontás (Photo: Eifert János) Ajándékbontás (Photo: Eifert János)

Eifert János felvételei

Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog Új Évet! Merry Christmas and a Happy New Year! Buon Natale e felice anno nuovo! Feliz Navidad y próspero año nuevo! Joyeux Noël et bonne année! Frohe Weihnachten und ein gutes neues Jahr! C Рождеством и с Новым годом! اجمل التهاني بمناسبة الميلاد وحلول السنة الجديدة Gëzuar Krishtlindjet dhe Vitin e Ri! 圣诞快乐,并贺新禧 Goyosa Nadal y millor año nuebo! Весела Коледа и щастлива Нова година! Čestit Božić i sretna nova godina! Feliĉan Kristnaskon kaj prosperan Novjaron! Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! クリスマスと新年のご挨拶を申し上げます Priecīgus Ziemassvētkus un laimīgu Jauno Gadu! کريسمس مبارک و سال نوی خوبی داشته باشيد God Jul og godt nyttår! Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku! Crăciun fericit şi un an nou fericit! Srečen Božič in veselo novo leto! Cрећан Божић и срећна Нова година! ਕਰਿਸਸ ਤੇ ਨਵਾੰ ਸਾਲ ਖੁਸ਼ਿਯਾੰਵਾਲਾ ਹੋਵੇ Среќен Божиќ и Среќна Нова Година! Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Ετος!

Kellemes-ünnepeket

Iványi Gáborral találkoztam a Klubrádióban, ahol a hallgatók adományait gyűjtötték össze, és a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség juttatja el a rászorulóknak. Budapest, 2013. december 23.

Iványi Gábor lelkész (Eifert János felvétele)

A Klubrádióban gyűjtöttek a rászorulók javára, amiket majd Iványi Gábor gyülekezete, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség juttat el az arra rászorulóknak. Én könyvet adományoztam, remélem lesz akinek ez jelent majd örömöt.

Arató-András_Photo-Eifert 2013.12.23.-Photo-Eifert-01 2013.12.23.-Iványi-Gábor Eifert János felvételei

Iványi Gábor, (Szolnok, 1951. október 3. – ) lelkész-pedagógus család 11 gyermekéből, másodikként született, édesapja Iványi Tibor.
Nős, hat gyermeke van. 1989-től az Oltalom Karitatív Egyesület elnöke.
Középiskolai tanulmányait Nyíregyházán a Vasvári Pál Gimnáziumban végezte, majd 1970 és 1974 között teológus, lelkész hallgatóként tanult a Szabadegyházak SZET Lelkészképző Intézetben. 1976-tól 1979-ig a MET házi teológia akadémiáján tanult. 1991-ben szerezte meg diplomáját a Wesley János Lelkészképző Főiskolán. 1996-ban tiszteletbeli doktorátusi címet kapott a Roberts Wesleyan College-tól. 2008-ban kapta meg az Országos Rabbiképző – Zsidó Egyetem címzetes egyetemi tanár rendet. 1973-tól a Magyarországi Metodista Egyházban segédlelkész, majd az említett egyházból kirekesztett lelkészek és hívők csoportjának tagja, 1974-81-ig illegalitásban.
1974-ben a SZET lelkészképzőjéből (egyház)politikai okokból fegyelmi eljárás útján kizárták. Egy évre rá, 1975-ben eltávolították a Metodista Egyházból. 1977-ben egyesületi joggal való visszaélés címén felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték. Még ebben az évben az illegális Beszélő egyik alapító szerkesztője, és a Nyitott Ajtó illegális egyházi folyóirat alapítója. Az 1979-ben létrejövő, SZETA (Szegényeket Támogató Alap) alapító tagja, majd 1981 alapító lelkésze volt a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösségnek. Ma az egyház elnöke és békásmegyeri egyházközségének templomépítő parókusa. 1987-től a Wesley János Lelkészképző Főiskola megbízott igazgatója, majd főigazgatója, ma határozatlan időre rektora. Ugyanebben az évben jött létre az Élet és Világosság egyházi lap, melynek alapító szerkesztője, és azóta rovatvezetője. A nemzetközi tudományos életben a Wesley János Lelkészképző Főiskola rektoraként a Council for Christian Colleges and Universities, valamint az Association of Free Methodist Educational Institutions tagja.
1988-89 között a Hálózat és az első ügyvivő testület egyik tagja (Göncz Árpád, Solt Ottília és mások társaságában. 1990-94-ig, majd 1998-2002-ig országgyűlési képviselő. Az első ciklusban az emberi jogi, kisebbségi és vallásügyi bizottság tagja. A 80-as években a Magyar Zsidó Kulturális Egyesület, parlamenti időszakban pedig a Magyar-Izraeli Baráti Társaság tagja. 1993-99-ig a Fővárosi Szociális Központ és Intézményei igazgatója. A Wesley János Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium nevű intézmények (Abaújkér, Beregdaróc, Budapest (VIII.; X.; XVIII. kerület), Dunaújváros, Felsődobsza, Gemzse, Gulács, Gyüre, Hernádszentandrás, Jánd, Márokpapi, Nagykinizs, Orosháza, Szeged, Tiszaszentmárton) egyházi felügyelője.

Felugrottunk Réz Andráshoz, de a villámlátogatásból többórás beszélgetés lett. Budapest, 2013. december 22.

Réz András, 2013.12.22. (Photo: Eifert János)

Vándor-Ágnes, 2013.12.22. (Photo: Eifert János) Réz András, 2013.12.22. (Photo: Eifert János) Réz András, 2013.12.22. (Photo: Eifert János) Réz András a neki ajándékozott fotómmal, a Tánc/Test/Tanulmány (2010) c. képemmel (Photo: Eifert János)

Ildivel felugrottunk Réz Andráshoz, hogy egy képpel köszönjem meg szellemes és különleges megnyitóját, az ARS POETICA kiállításomon. A “felugrásból” több órás beszélgetés lett, közben kattintottam néhányat.

Réz András otthonában, a Fehér László róla készített képe előtt (Photo: Eifert János) Eifert János felvételei

Réz András (Budapest, 1951. szeptember 28. –) magyar filmesztéta, műfordító, forgatókönyvíró, reklámszakember.
Réz András Budapesten született 1951. szeptember 28-án Réz Gyula és Szűcs Anikó gyermekeként. 1970–1971 között a Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának hallgatója volt. Az ELTE Bölcsészettudományi Karán, magyar–orosz szakon végzett 1971–1975 között. 1975–1979 között szabadfoglalkozású filmkutató, szak- és műfordító volt. 1979–1982 között a Magyar Filmtudományi Intézet munkatársa volt. 1983–1987 között a Művelődési Minisztérium Filmfőigazgatóságának művészeti osztályvezetője volt. A Réz és Társa Kft. ügyvezető igazgatója 1991-től. 1994–1998 között az Átrium, majd a Tér és Rend belsőépítészeti és design folyóiratok főszerkesztője, illetve vezető szerkesztője.
Az 1980-as években filmesztétika foglalkozásokat tartott középiskolásoknak például a Danuvia művelődési házában, vagy Sport moziban
Reklám- és tömegkultúra-elméletet oktat az ELTE Bölcsészettudományi Karán, filmtörténetet a Budapesti Média Intézetben.
A Grant reklámügynökség kreatív vezetője. A divattal, lakberendezéssel és életmóddal foglalkozó Stílus Magazin havilap főszerkesztője. A Werk Akadémia művészeti vezetője.
Írói álnevei: Andrew C. Copper, Coper András.Réz András (Budapest, 1951. szeptember 28. –) magyar filmesztéta, műfordító, forgatókönyvíró, reklámszakember.Réz András Budapesten született 1951. szeptember 28-án Réz Gyula és Szűcs Anikó gyermekeként. 1970–1971 között a Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának hallgatója volt. Az ELTE Bölcsészettudományi Karán, magyar–orosz szakon végzett 1971–1975 között. 1975–1979 között szabadfoglalkozású filmkutató, szak- és műfordító volt. 1979–1982 között a Magyar Filmtudományi Intézet munkatársa volt. 1983–1987 között a Művelődési Minisztérium Filmfőigazgatóságának művészeti osztályvezetője volt. A Réz és Társa Kft. ügyvezető igazgatója 1991-től. 1994–1998 között az Átrium, majd a Tér és Rend belsőépítészeti és design folyóiratok főszerkesztője, illetve vezető szerkesztője.

Réz András, 2013.12.22. (Photo: Eifert János) Réz András  magyar filmesztéta, műfordító, forgatókönyvíró, reklámszakember.

Budapesten született 1951. szeptember 28-án Réz Gyula és Szűcs Anikó gyermekeként. 1970–1971 között a Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának hallgatója volt. Az ELTE Bölcsészettudományi Karán, magyar–orosz szakon végzett 1971–1975 között. 1975–1979 között szabadfoglalkozású filmkutató, szak- és műfordító volt. 1979–1982 között a Magyar Filmtudományi Intézet munkatársa volt. 1983–1987 között a Művelődési Minisztérium Filmfőigazgatóságának művészeti osztályvezetője volt. A Réz és Társa Kft. ügyvezető igazgatója 1991-től. 1994–1998 között az Átrium, majd a Tér és Rend belsőépítészeti és design folyóiratok főszerkesztője, illetve vezető szerkesztője.

Az 1980-as években filmesztétika foglalkozásokat tartott középiskolásoknak például a Danuvia művelődési házában, vagy Sport moziban

Reklám- és tömegkultúra-elméletet oktat az ELTE Bölcsészettudományi Karán, filmtörténetet a Budapesti Média Intézetben.

A Grant reklámügynökség kreatív vezetője. A divattal, lakberendezéssel és életmóddal foglalkozó Stílus Magazin havilap főszerkesztője. A Werk Akadémia művészeti vezetője.

Írói álnevei: Andrew C. Copper, Coper András. (Wikipedia)

A KÉPÍRÁS-FOTÓAKADÉMIA könyv szerzőjétől szignált fotók is kaphatók az Örkény István könyvesboltban, Budapest, 2013. december

A KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA könyv szerzőjétől, Eifert Jánostól szignált fotók kaphatók: színes és fekete fehér (giclée print), 13x18 cm méretben, kerettel és plexilappal, állítható és akasztható kivitelben mindössze 3000 forintért  Örkény István könyvesbolt (1137 Budapest, Szent István körút 26.)Képírás-Fotóakadémia c. könyvem mellé szignált fotók az Örkény könyvesboltbanA KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA könyv szerzőjétől, Eifert Jánostól

Képírás-Fotóakadémia c. könyvem mellé szignált fotók az Örkény könyvesboltban

A KÉPÍRÁS – FOTÓAKADÉMIA könyv szerzőjétől, Eifert Jánostól szignált fotók kaphatók: színes és fekete fehér (giclée print), 13×18 cm méretben, kerettel és plexilappal, állítható és akasztható kivitelben mindössze 3000 forintért

Örkény István könyvesbolt (1137 Budapest, Szent István körút 26.)

szignált fotók kaphatók: színes és fekete fehér (giclée print), 13×18 cm méretben, kerettel és plexilappal, állítható és akasztható kivitelben
mindössze 3000 forintért
Örkény István könyvesbolt (1137 Budapest, Szent István körút 26.)

A KÉPÍRÁS - FOTÓAKADÉMIA könyv szerzőjétől, Eifert Jánostól szignált fotók kaphatók: színes és fekete fehér (giclée print), 13x18 cm méretben, kerettel és plexilappal, állítható és akasztható kivitelben mindössze 3000 forintért  Örkény István könyvesbolt (1137 Budapest, Szent István körút 26.) Képírás-Fotóakadémia c. könyvem mellé szignált fotók az Örkény könyvesboltban Képírás-Fotóakadémia c. könyvem mellé szignált fotók az Örkény könyvesboltban

Riportfényképezés. Sajtófotó. Eifert János előadása a Tripont Fotóakadémia programjában, Budapest. 2013. december 20. 18:00 – 22:00

RIPORTFÉNYKÉPEZÉS - Eifert mesterkurzusának mai témája

A külső eseményfelvételt riportnak nevezzük

Már korábban említettük, hogy felvételtechnikai szempontból minden műtermen kívül készült eseményfelvételt riportnak nevezünk. Eszközeit illetően a gyorsan kezelhető, cserélhető objektívekkel rendelkező kisfilmes, vagy digitális, leginkább pentaprizmás, tükörreflexes fényképezőgépek használatosak, világító eszközként mozgatható fejes, irányított fényű örökvakut használva. A felvételkészítés technikai és esztétikai szabályainak ismerete mellett a pszichológia, a viselkedéstan is nagy segítségünkre lehet.

1980-4-Fotóművészet

Ha elkészült képeinket publikálni akarjuk, vegyük figyelembe a személyiségi jogokat. A képmás nyilvánosságra hozatalához, kiállításra küldéséhez, a médiában való megjelentetéséhez az ábrázolt személy/ek hozzájárulása szükséges. Tömegfelvétel esetén nem szükséges a képen szereplők hozzájárulása, csak akkor, ha a kiemelt személy nem nyilvános szereplő.

Eifert előadása a riportfényképezésről, 2013.12.20. (Peti Péter felvétele)

A riport a „legfotószerűbb” műfaja a fényképezésnek

Nézzük például a riport- és dokumentarista fényképezést, a fotóművészetnek éppen a legfotószerűbb, megjelenési lehetőségeit tekintve leginkább a sajtóhoz kapcsolódó műfaját. Vannak elméleti szakemberek, akik a riportot nem tekintik önálló műfajnak, hanem az alkalmazott fotográfiához sorolják. A zavart fokozhatja az is, hogy a fotóriporterek között is vannak meghatározó személyiségek, akik maguk sem gondolják fotóművészetnek műfajukat, sőt a „művészkedés” bármiféle megjelenését is testidegennek érzik. Maga a szó angol eredetű (report = jelentés), és jellegzetesen újságírói műfajt jelöl. Az írott riport (amely semmiféleképpen nem tudósítás, interjú, portré, publicisztika vagy útleírás) Faragó Vilmos meghatározása szerint „érdekes esemény vagy állapot felfedező bemutatása az eleven leírás és a társadalmi oknyomozás módszereivel”.  Ha a riport fajtáit nézzük, akkor láthatjuk, hogy az újságíró szakma számon tart például bűnügyi-, mezőgazdasági-, színházi-, úti- és sportriportot, sőt, akár a helyszínek alapján, vagy az élet valamelyik területéről elnevezve, még jó néhányat. Miért ne lehetne párhuzamot vonni az írott és a fényképezett riport között?

1994-05-06-Horizon 1980.02.24-Új-tükör-Kezek

Abban általában mindenki megegyezik, hogy az a riport, amely valamely formában – akár áttételesen is – nem eseményről, eseményből születik, nem is igazán riport. Az angolszász nyelvterületen csak a nálunk tényfeltáró riportnak nevezett műfaj mutat hasonlóságot a mi riportunkkal. Az interjú, a tudósítás, a kommentár értelmezésében nincs, vagy alig van különbség, a riport azonban fejlődésében, változatainak létrejöttében sokkal inkább magán viseli azokat a társadalmi-politikai körülményeket, amelyek közt megjelent, azokat a szükségleteket, amelyek kielégítésének szándéka világra hozta és formálta. Megjegyezendő, hogy Magyarországon a riport az írók által is szívesen művelt műfaj volt, s ez a tény, illetve gyakorlat nemcsak a sajtóra, hanem az irodalomra is hatott. Nyilván hatott a fotográfiára is. Mégsem vehetjük át kész sablonokkal az írott sajtó műfaji meghatározásait, hiszen a „képnyelv” lényegesen különbözik a beszélt nyelvtől, ez is, az is más eszközöket, és leírásokat tartalmaz. Nekem legjobban egy harmadik megközelítés tetszik, mi szerint a riport dinamikus emberábrázolás.

Peti Péter tájékoztat a további programokról (Eifert János felvétele) Riportfotó, sajtófotó előadás (Peti Péter felvétele)

A riportfotó hitelét éppen a fénykép igazmondása adja

Elméleti síkon bárhogy is fogalmazunk, bármelyik magasságra, polcra helyezzük a fotóriport műfaját, tényként állapíthatjuk meg, hogy művelői közül a fotóművészet legmeghatározóbb, legnagyszerűbb és legismertebb alakjait tartjuk számon világszerte.

Munkájuk – a fotóriporter munkája – állandó szellemi és technikai készenlétet igényel. Ott kell lenni időben, ahol valami történik. Az események megörökítésénél nem lehet hazudni. Montázsnak, utólagos manipulálásnak helye nincs. Bármiféle utólagos beavatkozás, technikai trükk hiteltelenséget jelent. A riportfotó hitelét éppen a fénykép igazmondása adja.

1980.03-Natural-History

A riport egy jelenség vizuális értelmezése, és értelmezni csak azt tudjuk, amit valamilyen szinten magunk is értünk. Ezért kell a riportra tudatosan felkészülni. Tájékozódni, hozzáolvasni, rákérdezni és szervezni a megvalósítás érdekében. Kit hol találunk meg, ki milyen helyszínek érhető el? Van, amikor engedélyek beszerzése szükséges, hogy egy területre beléphessünk, hogy embereket fényképezhessünk. Munkánk során számos akadály adódhat, azonban a felkészült fotográfus a váratlan eseményeket, a különleges világítást, a nem várt meteorológiai viszonyokat is kezelni tudja. A következetességre, állhatatosságra, koncepciózus gondolkodásmódra a riportkészítés közben is szükség van, még akkor is, ha az előre ki nem számítható körülmények, pillanatok lehetnek a leghitelesebbek.

A lefényképezett emberektől minden esetben szerezzük meg a megjelenéshez való hozzájárulásukat, és ezt legjobb, ha írásban tesszük.

Egy tucatnyi szenior a Magyar Fotográfusok Háza Napfényműtermében, Budapest, 2013. december 18. 15:00 – 17:00

Stemlerné Balogh Ilona fotótörténész örvendezik Tímár Péter magasztaló szavain (Dozvald János felvétele) Az elérzékenyült 75 éves Féner Tamás fogadja Bánkuti András laudációját (Dozvald János felvétele) A 75 éves Benkő Imre hallgatja pironkodva Szarka Klára laudációját (Dozvald János felvétele)

A fotószövetség hagyományos decemberi rendezvényén köszöntők és köszöntöttek találkoztak a Magyar Fotográfusok Háza Napfény műtermében. Egy tucatnyi éppen kerek életkorú szenior. A kifutó generációk. Lassan már az őket köszöntők is sorra kerülnek.

Dozvald János képein: Stemlerné Balogh Ilona fotótörténész örvendezik Tímár Péter magasztaló szavain. Az elérzékenyült 75 éves Féner Tamás fogadja Bánkuti András laudációját. A 75 éves Benkő Imre hallgatja pironkodva (GÖELEVEN téves színhőmérséklet választása? :-)) Szarka Klára laudációját.

Minden ünnepelt öreg kapott egy nevére címkézett palack bort (Eifert János felvétele) 70 éve dacára könnyed táncra perdül, majd térdre borul az életművét méltató szavak hallatán (Dozvald János felvétele) Eifert János 70 éve dacára könnyed táncra perdül, majd térdre borul az életművét méltató szavak hallatán.

A fotószövetség hagyományos decemberi rendezvényén köszöntők és köszöntöttek találkoztak a Magyar Fotográfusok Háza Napfény műtermében. Egy tucatnyi éppen kerek életkorú szenior. A kifutó generációk. Lassan már az őket köszöntők is sorra kerülnek.
Az elérzékenyült 75 éves Féner Tamás fogadja Bánkuti András laudációját.
Stemlerné Balogh Ilona fotótörténész örvendezik Tímár Péter magasztaló szavain.
A 75 éves Benkő Imre hallgatja pironkodva (GÖELEVEN téves színhőmérséklet választása? :-)) Szarka Klára laudációját.
Eifert János 70 éve dacára könnyed táncra perdül, majd térdre borul az életművét méltató szavak hallatán.
Minden ünnepelt öreg kapott egy nevére címkézett palack bort, de az est legkiválóbb üvegében Apáti-Tóth Sándor barackágyas pálinkája volt, amihez – ráadásul – fiatalabban is hozzá lehetett férkőzni.

Minden ünnepelt öreg kapott egy nevére címkézett palack bort, de az est legkiválóbb üvegében Apáti-Tóth Sándor barackágyas pálinkája volt, amihez – ráadásul – fiatalabban is hozzá lehetett férkőzni.  (Dozvald János szövege és felvételei)

2013.10.26.-Dozvald-János Dozvald János laudációja
a hetvenéves Eifert János köszöntése alkalmából


Miért is én laudálok? Talán mert, hogy én már eleget láttam?

Hiszen csakugyan, láttam őt főzni, rám pillantani is alig volt ideje, a baba már nagyon követelőzött. Láttam autót szerelni, az enyémet. És célba értünk. Láttam belsőépíteni, az én hangstúdióm szigetelőfalát szereltük. Láttam workshopot tartani: ad hoc workshop témája az volt, hogy Eifert bemutatja Dozvaldot, amint az workshopot tart.

De főképpen talán azért én, mert én őt futólag… futólag!? száguldólag ismerem.

Vele kapcsolatban ez az egyetlen autentikus közelítés. Aki nem száguldólag figyeli, mit csinál Eifert János, annak ő csupán elmosódó energiacsomag.

Néha – mi, hozzá képest fotográfiai gyalogbékák – összenézünk, és azt kérdezzük: honnan van ennek az embernek ennyi energiája?

Általában egyszerre több helyen kell lennie, és mindenhová odaér. Néha már szinte Friedmann, de sohasem nyugszik meg.  Néha már Gink, de sohasem ginkeskedik.

Néha már Dozi, de sohasem akadozi…

Nos, tehát most mint őszinte irigye állok itt,  .laud állok itt előtte.

Ha illő mód legalább három fő hibáját szeretném felemlíteni, már pedig azt szeretném, akkor először kell szólnom szociálisan nem túl könnyen tolerálható mindenakarásáról.

Legfőbb erénye – és egyben, szerintünk, őszinte rosszakarói szerint hibája is – a mindenakarás. Az önkifejezés csaknem minden területe érdekli, mindenütt meg kíván mutatkozni, és minden babért meg kíván szerezni… bár ki tudja, mindet-e, hegedülni még sosem hallottam, verset még sosem publikált. Minden szerepet akar és képes magára vállalni.

Második fő adottsága a tehetség. Eifert János tehetséggel fényképez. Ez ma egyre inkább opcionális tartozéka az alkotásnak, a művész-habitusnak. Sőt, már-már hiba!

Mire jó még a valóság érzéki megragadása iránti klasszikus ábrázoló tehetség? – kérdezgetik kötekedve a mániákus rendszerváltók, s mielőtt maga az ünnepelt fárasztó elmélkedéshez gyűrné ünnepélyessé simult homlokát, mondom én:

az esztétikaiság iránti érzék a valóság végtelen mélységeibe vetett lélek legfőbb horgonya. Az esztétikaiság szerepe mindaddig elvitathatatlan marad, amíg az eredendő, a természettől adott emberi, mint olyan felül nem íratott. Amíg születik, csodál, vágyakozik, lelkében vonz és taszít, túlél és meghal az ember.

Eifert János az esztétikai formaérzék, a vizuális különös iránti látás magas fokán eme mentális-és lelki alapszükségletek szolgálatában áll. Meglátsz valami tök unalmas béna nőt a sarkon, közönyösen nézed, aztán cikkan valami, ez volt Eifert, és másnap mutat arról a tök unalmas nőről egy tucat jobbnál jobb mozgásábrázolási bravúrt. De így van ő fűvel, fával is!

Ismétlem: Manapság, amikor egyre kevésbé divat tehetségesnek lenni, amikor elég az ambíció, a kapcsolat, a nagy lárma és önmenedzselés, a médiumok köztesvizeiben való halászás, ő tehetséges. Látja és megjeleníteni képes a szépet, nem csak azt, a különöst, emlékezetes kompozícióiban mind ott van az istenadta különös, a bravúr,…. és a bravúr nála sosem izzadtságszagú!

Mindez talán azért annyira szembeötlő, mert Eifert János nem csupán tehetséggel bír az érzéki valóság megjelenítése iránt, hanem páratlan tehetség – illetve páros. Tehetsége ambícióval párosul. Ezért tűnik úgy, hogy fáradhatatlan. Sosem adja fel, úszik úszik, szabadon, s mielőtt elmerülne, eléri a világot jelentő deszkát.

A harmadik fő erénye a szociális koherencia. Feltűnt nekem, hogy ellentétben igen sokunkkal, őt minden más fotográfus érdekli. Érdekli, hogy más mit csinál, s mindenkiről tud mondani valami jót. Szinte csak jót!

Megvallom, próbaképpen ócsároltalak neki benneteket. Sohasem csatlakozott. Tisztelni és érteni kívánja kollégáit. Az így szerzett szakmai képet reflexiókba, nota bene teóriákba rendezi. Jegyzeteket körmöl, miközben csirkecombot főz felcseperedő gyermekeinek. S mialatt a világban serénykedik, befőttes üvegben, nedves rongyok közé csavarintva nemes penész növekszik megfáradt diáin: így cserkészi be a természet még ismeretlen szépségeit az eiferti kíváncsiság.

És mindeközben, isten se tudja hogyan, publikál, pályázik, digirámázik, kiállítások tucatjait tartja rövid pórázon, körbeszáguldja világot, s műhelytitkaira kíváncsi kocafotósokat terít két vállra ezerével.

Egy negyedik fontos erényét meg sem említem, nevezetesen, hogy ő is elmúlt már hatvan éves. Ezt ugyanis letagadhatná, nincs kellő bizonyítékom, hiszen még mindig száguld, épít, ír, szerel, tanít, és megállás nélkül fotografál. Cinikus sosem volt és sosem lesz, pedig évjáratunk magasában, bizony, mennyien azzá leszünk. Néha ábrándozni is láttam. Igen, miközben úszik szabadon, viszi át fogában tartva… – a szerelmet? na, persze, lehet, ha teste bírja, azt is – de a fotografálás, az alkotás iránti szerelmét viszi át fogában tartva a túlsó partra.

A túlsó part közben távolodik. (Ezt csak azok kedvéért említem, akiknek van érzékük a drámaiság iránt.) Ez itt különben is laudáció.

Ha egyeseknek mindez túl bonyolult, összegzésként csak annyit mondhatok még:

Lehet, hogy a száguldó Eifert János egy szép napon lelassul. Akkor ő lesz majd Eifert János, a huszonegyedik század örök szépről ábrándozó, kihalni készülő koalafotómacija. És nekünk azt kell kiáltanunk: “Mentsétek meg a természetét!” Legyen tehát aranynál többet érő stigmája… János, élj, alkoss, száguldj még sokáig!

(Dozvald János laudációja elhangzott a Magyar Fotográfusok Háza napfényműtermében, 2013. december 18-án)

Eifert János: Ars Poetica kiállításmegnyitó az Artphoto Galériában, felvételről. FotoKlikk, Budapest, 2013. december 17. 09:56

FotoKlikk, Budapest, 2013. december 17.  09:56

Eifert János: Ars Poetica kiállításmegnyitó az Artphoto Galériában, felvételről. Készítette: Darányi Zsolt

2013.12.17.-FotoKlikk-video

A kiállítást megnyitotta: Réz András esztéta

Az új albumot bemutatta: Markovics Ferenc fotóművész

A kiállítás megtekinthető: 2013. február 7-ig

Stalter György és Kerekes Gábor 1995-ben indította az ASA fotótanfolyamot “Művészet és Mesterség” címszóval. Meghívásukra több mint tíz éve veszek részt a képzésben, és most az Artphoto Galériában tartok előadást a hallgatók részére. Budapest, 2013. december 14. 14:00 – 18:00

Előadásom az Artphoto Galériában, a Mesterség és Művészet iskola hallgatói részére, 2013.12.14. (Montvai Péter felcétele)

Stalter György Kerekes Gáborral együtt 1995-ben indította a Stalter ASA fotótanfolyamot “Művészet és Mesterség” címszóval.
“MŰVÉSZET ÉS MESTERSÉG”
BELSŐ IGÉNYESSÉGRE NEVELŐ KREATÍV FOTÓTANFOLYAM
1995-ben indult az első ASA fotótanfolyam
A digitális technika fejlődésével, a korszerű fényképezőgépekkel látszólag egyszerűbbé vált a fényképezés, de ettől még nem születnek igazán értékes, egyéni fotográfiák.
A mi oktatási módszerünk abban különbözik a számtalan fotótanfolyamétól, hogy nálunk a vizuális ízlés és érzékenység fejlesztése ugyanolyan fontos, mint a digitális és analóg fotótechnikai ismeretek elsajátítása, valamint a fotótörténet bemutatása.
Enélkül a tudás nélkül csak felületesen érthetők meg a fotográfia klasszikusainak alkototásai. Mi rálátást adunk a fotós szakma teljes szélességére, a technikai tudás mellett vizuális szemléletmódot alakítunk ki.

Stalter György Kerekes Gáborral együtt, 1995-ben indította az ASA fotótanfolyamot “Művészet és Mesterség” címszóval. Ez egy belső igényességre nevelő fotótanfolyam, és a képzésben már több mint tíz éve veszek részt. A digitális technika fejlődésével, a korszerű fényképezőgépekkel látszólag egyszerűbbé vált a fényképezés, de ettől még nem születnek igazán értékes, egyéni fotográfiák. A mi oktatási módszerünk – mondja Stalter György az iskola művészeti vezetője – abban különbözik a számtalan fotótanfolyamétól, hogy nálunk a vizuális ízlés és érzékenység fejlesztése ugyanolyan fontos, mint a digitális és analóg fotó-technikai ismeretek elsajátítása, valamint a fotótörténet bemutatása. Enélkül a tudás nélkül csak felületesen érthetők meg a fotográfia klasszikusainak alkotásai. Mi rálátást adunk a fotós szakma teljes szélességére, a technikai tudás mellett vizuális szemléletmódot alakítunk ki.

Előadásom az Artphoto Galériában, a Mesterség és Művészet iskola hallgatói részére, 2013.12.14. (Montvai Péter felvétele) Stalter György és Eifert János (Montvai Péter felvétele) Előadásom az Artphoto Galériában, a Mesterség és Művészet iskola hallgatói részére, 2013.12.14. (Montvai Péter felvétele)

Fotótörténet, fotó-technika, esztétika…   Hogyan fényképezek? Miként készült a Vágta, a Cirkusz, a Marcel Marceau és a többi kép, amelyekkel az Artphoto Galéria falain találkozhatunk?

2013.12.14.-Cirkusz-rekonst

Montvai Péter és a hallgatók közreműködésével rekonstruáljuk a Cirkusz c. kép születését.

A Cirkusz c. képem negatívja és kontaktja

A Cirkusz néven ismertté vált fényképemet 1971-ben, az Egyetemi Színpadon készítettem, felkérésre. A bölcsészek színpadán akkoriban nagyon jó sorozatot fényképezhettem: az Universitas Együttes rendhagyó, vagy inkább rendbontó darabjait, Sándor György humoralista intelektuális csipkelődéseit, Latinovits Zoltán, Mensáros László zseniális előadóestjeit, az Egyetemi Kórus cseppet sem unalmas hangversenyeit, Pege Aladár, Vukán György, Bontovics Kati, Bódi Magdi jazz-koncertjeit, többek között.

Amikor élő előadás közben fényképeztem Kosztolányi novellájának színpadi feldolgozását Köllö Milklós és a Dominó Pantomim együttes értelmezésében, nem tudtam olyan pillanatot találni, amely a művet igazán jellemzi. A megrendelés, amely egy darab plakátfelvételre szólt, határidős volt, újabb előadást kivárni már nem lehetett. Mégis, hogy Köllö darabjának esszenciáját adjam, egy képzeletbeli jelenetet rendeztem újra az előadás után, természetesen a „főnök” jóváhagyásával és a társulat lelkes közreműködésével. Kiosztottam a szerepeket, átrendeztem a színpadot, a világítást, mindenkinek megjelöltem a helyét, haladásának irányát, előjátszottam a mozgásokat. Feledékenységből, vagy lustaságból állványt nem vittem, pedig a viszonylag hosszú – 1/4, vagy 1/8 mp – expozíciós idő a Pentacon Six 6×6-os gépem megtámasztást igényelte. Erre egy szék karfája tűnt alkalmasnak. Kicsit alacsonynak tűnt, de semmi baj, a cilinderes fő alakot a szék elé térdepeltetve begyömöszöltem a Flektogon 50 mm-es széleslátószögű objektív látómezejébe. Ő mozdulatlanul tartotta ráosztott pózát, a többieket pedig “egy-két-há” számolással hoztam szinkronba. A beállításból két felvétel készítettem, és rögtön az első “bejött”. Az akkor magas érzékenységűnek számító fekete-fehér negatívot – ORWO NP 27 – magam hívtam elő, és elkövettem egy-két hibát: a lazára csévélt Correx-szalag távtartó dudorai nyomot hagytak a hasznos felületen, és a Rodinál finomszemcsés hívó sem volt jó választás. A pocsék negatívról azonban – fény-retussal, azaz nagyítás közbeni fényráengedéssel, kitakarással és ráengedéssel – mégis briliáns nagyításokat készítettem.

A képet először az I. Országos Ifjúsági Fotókiállításra küldtem. Emlékszem, mennyire jól esett Korniss Péternek – az egyik zsűritagnak – a gratulációja, amely az első díjnak szólt. A Cirkusz a későbbiekben számos hazai és nemzetközi kiállításon szerepelt, önálló kiállításaimnak is kihagyhatatlan darabja. Nyomtatásban történő megjelenései, publikációja is „beszédes”: közölte a hazai Fotó, Fotóművészet, Fotográfia, FotoVideo, Foto Mozaik, valamint a német Fotografie (Leipzig) és Photographie (Düsseldorf), a cseh Fotografie (Prága), a Szovjetszkoje Fotó, a francia Du, az angliai Photography of Years, számos napilap, könyv, katalógus. Látható volt TV híradókban, filmekben, legutóbb az Első könyvem című portréfilmemben, amelyet az Magyar Televíziókészített 2003-ban, Kálmán János rendezésében, Bayer Ilona szerkesztő-riporter közreműködésével. A világhálón, internetes portálok virtuális galériáiban, honlapokon (sajátomon is) is megtekinthető, vagy az Origo Galériában.  Számos kurátor, kiállításrendező – köztük Paul Almásy, Willy Hengl, Kincses Károly – választották be a magyar fotográfiát reprezentáló kiállítások anyagába, de volt egy-két jó szava a képről, André Kertésznek és Kepes Györgynek is, amerikai látogatásom alkalmával. A kép legnagyobb elismerését azonban az jelentette, amikor 100 ismert fotóművész, kritikus, művészettörténész szavazata alapján bekerült a XX. század száz legjobb hazai fotográfiai közé, amelyekből a Magyar Fotográfiai Múzeum rendezett kiállítást a Mai Manó Házban, 2002-ben.

 

Eifert János ARS POETICA című kiállításának és új fotóalbumának a bemutatása az Artphoto Galériában. Budapest, 2013. december 13. 17:00

2013.12.13. Fagyas Róbert felv. 04

2013.12.13. Fagyas Róbert felv. 01 2013.12.13. Fagyas Róbert felv. 10 2013.12.13. Fagyas Róbert felv. 07 2013.12.13. Fagyas Róbert felv. 06

2013.12.13. Fagyas Róbert felv. 05 2013.12.13. Fagyas Róbert felv. 01 Fagyas Róbert felvételei

2013.12.13. Fagyas Róbert felv. 02

Borbély László felvétele Artphoto Galéria, Eifert-kiállítás megnyitó, 2013.12.13. (Kapusy György felvétele) 11

montvai Péter, az Arphoto Galéria egyik alapítója (Borbély László felvétele) Artphoto Galéria, Eifert-kiállítás megnyitó, 2013.12.13. (Kapusy György felvétele) 05 Réz András megnyitja a kiállítást (Kapusy György felvétele) 08 Artphoto Galéria, Eifert-kiállítás megnyitó, 2013.12.13. (Kapusy György felvétele) 07

TV-interjú az Artphoto Galériában (Borbély László felvétele) Thimar Attila és Montvai Péter (Eifert János felvétele) Markovics Ferinek dedikálom könyvemet, amelybe ő írt bevezetőt Eifert János, Borbély László, Réz András (Kapusy György felvétele) 04

A FotoKlikk élőben közvetített: http://new.livestream.com/fotoklikk/EifertArtphoto

a FotoKlikk élő közvetítése

EIFERT JÁNOS ÚJ ALBUMÁRÓL

Egy bizonyos kort elérve az emberek közül sokan, a különböző művészeti területeken alkotóknak pedig legtöbbje visszatekint pályájára és leltárt készít az általa létrehozott produktumokról. Az idén hetvenedik életévét betöltött Eifert János szintén alapos számvetéssel mérte fel eddigi munkásságát. A hangsúly esetében az eddigi szón van, mert hiszen aki ismeri őt, jól tudja, hogy korántsem beszélhetünk lezárt életműről. Erőforrásai folyamatosan és kifogyhatatlanul buzognak, amelyből még minden bizonnyal számos remek opus születik a közeljövőben.

Ámde egyelőre időzzünk el a mostani jelentős állomásnál, a hetvenedik születésnapnál. Ebből az alkalomból már jelentkezett egy, szinte a teljes életművét bemutató tárlattal, illő módon szülővárosában, Hódmezővásárhelyen. A szűkebb pátria pedig ugyancsak méltó módon, díszpolgársággal köszönte meg fiának a szép ajándékot.

Az itt és most látható tárlat érthető okokból, már csak a falak szűkössége okán is, kisebb képcsokrot mutat be. És ehhez illeszkedik a friss album, amely hasonlóan e  remek kiállításhoz, kitűnően tömörített előadása Eifert János művészetének.

Egyben pedig – és itt elidőznék néhány mondat erejéig – érdekes módon tükre a magyar fotográfiában mostanában lezajló változásoknak. Ehhez azonban kissé vissza kell tekintenünk a régebbi korszak jellegzetességeire. A múlt század húszas-harmincas éveiben hangos nemzetközi sikereket aratott a „magyaros stílus”, amelynek főbb sajátosságai voltak: az ellenfény, a klasszikus esztétika jegyében fogant kompozíciók, a kilenctized árnyék–egytized fény, s mindezek a vegytiszta brómezüst technika felhasználásával. Hatása oly nagy volt, hogy a szocialista realizmus felsőbbrendűségének váltig sulykolt hangoztatása ellenére mi, az egy generációval későbbi társaság ifjai, közöttük Eifert János, szintén ezeken a tanításokon nevelkedtünk. Ami nagyon fontos: minden fotográfus hitt abban, hogy az ezüstbromidba megálmodott és beágyazott kép teljes értékűen őrzi az elképzeléseiket, utólagos beavatkozás nélkül! Ez utóbbi három szó roppant lényeges: utólagos beavatkozás nélkül.

És elkövetkezett a változás, a fordulat. A fényképészet, mint egyenértékű művészeti ág elismerésével egyre több fotográfus került kapcsolatba, netán baráti viszonyba síkban ábrázoló „idősebb testvéreinkkel”, a képzőművészekkel. Az egymásra hatás kölcsönös volt: ők pedig egyre többen és többször emelték be alkotói munkájukba „alapanyagként” a fényképet. Tehát a rokonság oda-vissza megtermékenyítően hatott.

Mindez remekül kitapintható Eifert János munkásságában is. Annak a ténynek kiemelésével, hogy ünnepeltünk nem csak a tanulóévek során figyelt a nagy elődök, majd a kortársak tevékenységére, hanem ma is érzékeny szemmel követi a hazai és nemzetközi fotográfiai életben lezajló folyamatokat, változásokat. Ezeket azonban nem szolgaian építi be saját alkotói termésébe, hanem átszűrve, egyéni elemekkel fűszerezve. Hetven évesen is frissen, ami azért is figyelemre méltó, ha észlelhetjük, hogy sok kortársa már nem tudja, vagy nem is akarja megtanulni a digitális technika, benne például az ügyes eszköz, a Photoshop nyújtotta lehetőségeket, vele pedig egyfajta új szemlélet és képi világ körvonalazódását. János barátunk tudatosan és biztos kézzel alkalmazza ezeket.

Eifert János új albuma ilyeténképpen, amellett, hogy esszenciája a saját, örvendetesen és folyamatosan gazdagodó művészi produktumának, egyben érdekes lenyomata a hazai fotográfiai élet változásainak.

Ennek hangsúlyozásával is ajánlom mindenki szíves figyelmébe a pompás kötetet, bizonyos vagyok abban, hogy könyvespolcok ékessége lesz!

(2013. december 13-án, az Artphoto Galériában elmondta: Markovics Ferenc)

2013.12.13. Kapusy György felvétele 02 Eifert dedikál (Kapusy György felvétele) 10 Siklós Péter és Fejér Zoltán (Kapusy György felvétele) 03 Eifert sztorizik (Kapusy György felvétele) 01

2013.12.13. Steiner Gábor felv. 11 Eifert János és Réz András, 2013.12.13. (Steiner Gábor felv.) 09 Réz András, 2013.12.13. (Steiner Gábor felv.) 08 Borbély László köszönti a megjelenteket (Steiner Gábor felv.) 07

Eifert János és Réz András (Steiner Gábor felv.) 06 Eifert János és Réz András, 2013.12.13. (Steiner Gábor felv.) 02 2013.12.13.Zagyva Zoltán operatőr, Kottász Adél riporter

Artphoto Galéria, Eifert-kiállítás megnyitó, 2013.12.13. (Kapusy György felvétele) 06 Fagyas Róbert, Steiner Gábor, Kapusy György, Borbély László, Erhardt László és Eifert János felvételei a kiállítás-megnyitón készültek

Artphoto Galéria, Eifert-kiállítás megnyitó, 2013.12.13. (Kapusy György felvétele) 09

Eifert János  ARS POETICA meghivó 2013.12.13.-Artphoto-Galéri

Az Artphoto Galéria tisztelettel meghívja Önt és barátait Eifert János fotóművész  ARS POETICA című kiállítására és új fotóalbumának bemutatójára. 200. önálló kiállítása válogatás 50 év fotográfiáiból.

A megnyitó és bemutató időpontja: 2013. december 13-án (pénteken) 17:00 óra – Helyszín: Artphoto Galéria, Budapest XI. kerület Bartók Béla út 30.  A kiállítást megnyitja: Réz András esztéta – Az új albumot bemutatja: Markovics Ferenc fotóművész

A kiállítás megtekinthető: 2013. február 7-ig H–Sz–P: 14–18 óra között, valamint előzetes egyeztetés alapján. Tel.: +36-20 444-8159 – További információkért írjon a contact@artphoto.hu e-mail címre. A megnyitón való részvételi szándékát kérjük, jelezze a fenti email címen vagy telefonszámon!

Eifert János: Vágta (1970) 02-Tánctípusok,-a-néptánc-0 Eifert János: Fénytvirágzó fa (1968) 1978_Brooklyn-Bridge,-New-York

1971-Eifert_Cirkusz Eifert János: A kertész keze (Tarnaméra, 1978) Fák temploma (Versailles, 1984) 1968-Marcel-Marceau-negatívja

Eifert János: Tűztánc (Sirok, 1991) Eifert János: Három kacsa Görögország, 1992) Eifert János: Ujgúr lány portréja (Kína, Kashgar, 2006) Eifert János: OpArt-tanulmány (Ausztria, 1993)

Eifert János: A Föld álma (1984) Eifert János: A Yuntai-Mountains álmomban (Kína, 2002) Eifert János: Titkok barlangja (Bayreuth, 2000) Eifert János: Mozgásban / In Motion (1997/2002)

Eifert János: Tánc-Test-Tanulmány 2. / Body-Dance-Study 2. (Budapest, 2013) Eifert János: Újraképek (1993) Eifert János: Black Dance (2009) Eifert-Tánc-Test-Tanulmány

Eifert_ARS-POETICA_B1-fül

Eifert János ARS POETICA című kiállításának megnyitója és új fotóalbumának bemutatója az Artphoto Galériában, Budapest, 2013. december 13.  17:00

Eifert_Ars-Poetica_8-9

Eifert János: ARS POETICA (Artphoto Galéria, 2013)

Méret: 21,5×28 cm, puhakötés, Oldalszám: 64, Ár: 3 400.00 Ft

ISBN: 978-963-08-7781-7

Ha valaki kortárs alkotóként úszik egy művész oldalvizén, s annak életművét a kezdetektől a mai napig figyelemmel kísérheti, nem biztos, hogy ugyanazok a gondolatok indukálódnak benne, mint a fölkent, hivatásos műítészeknek. Pedig most ez a helyzet állt elő: Eifert Jánossal már az 1960-as évek közepén volt szerencsém találkozni. Akkortájt kezdte el kattogtatni fényképezőgépét. És az első képeit látva is feltűnt, hogy bár tiszteletben tartotta a nagyhírű magyaros iskola tanításait, s e korszak legszebb produktumait ismerte, tovább lépve, már kezdeti munkáit sajátos, egyéni ízekkel fűszerezte. De ezen túlmenően, ami elsősorban sugárzott róla: a csöndes elszántság, a mélyben izzó akarat és céltudatosság. (Részlet Markovics Ferenc előszavából)

Eifert_Ars-Poetica_46-47.o

Following closely an artist’s flow of life from the beginning, a contemporary photographer may have different ideas then the anointed art critic. Indeed, this is my case: I had the opportunity to meet Janos Eifert at the early 60s when he started clicking his camera. It was clear that respecting and being aware of the main guidance of the famous „Hungarian style” he flavoured his early photographs with his unique taste. Desperation, deeply glowing will and tendentiousness radiated from his work. (Extract from the Preface by Ferenc Markovics)

Eifert_Ars-Poetica_34-35.o

Eifert_Ars-Poetica_56-57.o

Változatlan Ars Poetica. Vásárhelyi Hírek, 2013. december 13., péntek .

2013.12.13.-Vásárhelyi-Hírek

Vásárhelyi Hírek, 2013. december 13., péntek . http://www.vasarhelyihirek.hu/valtozatlan_ars_poetica Változatlan Ars Poetica

Eifert János Ars Poetica – Ötven év fotográfiái című életmű-tárlatát a nyáron láthattuk az Alföldi Galériában. Ennek az egyenes folytatása a december 13-tól az Artphoto Galériában, Budán, a Bartók Béla út 30-ban látható új kiállítása. Hódmezővásárhely szülöttének és díszpolgárának Eifert János fotográfusnak Ars poetica című kiállításán ötven év alkotói korszakából válogatott 20 képét láthatja a közönség – mondta Eifert János. Ott vannak az 1960-as évek végén készült híres fotók, mint például a Marcel Marceau francia pantomimművészt ábrázoló kép, a Cirkusz, a New York-i Brooklyn Bridge, az Op Art tanulmány, a Vágta, a Tánc, a Kertész keze című fotó, az utóbbi 10 évben digitális technikával készült munkák, valamint olyan vintázsok, amelyeket a művész maga hívott elő. A kiállítást Réz András esztéta nyitotta meg. A tárlathoz kapcsolódva 64 oldalas album is megjelent a művész képeiből. A könyv keresztmetszetet ad az életműből, így belekerültek olyan fotók is, mint A hajnal vagy a Tánc, test című kép. Témák szerint oldalpárokat alakított ki a szerkesztő, például az egyik oldalon a Fényt virágzó fa, szemközt vele az Op Art tanulmány látható. Ez utóbbin a meztelen női testet napsugár csíkozza be. A kétnyelvű, magyar-angol album bevezetőjét Markovics Ferenc fotóművész írta és ő is mutatja be a kötetet. Eifert János fotóművészi pályáját az 1960-as évek végén kezdte. Akkoriban táncosként a Honvéd Együttessel bejárta a világot, 40 országban fotózott. Idővel a fényképezés kiszorította a táncot, de a tánc,- és aktfotói, a természetképei megalapozták ismertségét. Hétszáz csoportos tárlaton szerepelt képeivel. A fényképezés mellett fontos számára a fotózás intézményeinek szervezése. Ő indította el a Fotóhét, majd a Fotóhónap rendezvényeit. A művészi munka mellett rendszeresen tanít, workshopokat tart itthon és külföldön. Pályájának 200. önálló tárlata 2014. február 7-ig lesz látható.

Eifert János fotográfus Ars poetica címmel mutatja be képeit péntektől az Artphoto Galériában, Budán, a Bartók Béla út 30-ban. Fényképezőgép.com, 2013. december 12.

Eifert János kiállítása az Artphoto Galériában
Eifert János fotográfus Ars poetica címmel mutatja be képeit péntektől az Artphoto Galériában, Budán, a Bartók Béla út 30-ban. Pályájának ez 200. önálló tárlata

Eifert János kiállítása az Artphoto Galériában

Fenykepezogep.com, 2013.12.12.

Eifert János kiállítása az Artphoto Galériában

Eifert János fotográfus Ars poetica címmel mutatja be képeit péntektől az Artphoto Galériában, Budán, a Bartók Béla út 30-ban. Pályájának ez 200. önálló tárlata.

A kiállításon ötven év alkotói korszakából válogatott 20 képét láthatja a közönség – mondta Eifert János. Ott lesznek az 1960-as évek végén készült híres fotók, mint például a Marcel Marceau francia pantomimművészt ábrázoló kép, a Cirkusz, a New York-i Brooklyn Bridge, az Op Art tanulmány, a Vágta, a Tánc, a Kertész keze című fotó, az utóbbi 10 évben digitális technikával készült munkák, valamint olyan vintázsok, amelyeket a művész maga hívott elő. A kiállítást Réz András esztéta nyitja meg.

A tárlathoz kapcsolódva 64 oldalas album is megjelenik a művész képeiből. A könyv keresztmetszetet ad az életműből, így belekerültek olyan fotók is, mint A hajnal vagy a Tánc, test című kép. Témák szerint oldalpárokat alakított ki a szerkesztő, például az egyik oldalon a Fényt virágzó fa, szemközt vele az Op Art tanulmány látható. Ez utóbbin a meztelen női testet napsugár csíkozza be. A kétnyelvű, magyar-angol album bevezetőjét Markovics Ferenc fotóművész írta és ő is mutatja be a kötetet.

Eifert János fotóművészi pályáját az 1960-as évek végén kezdte. Akkoriban táncosként a Honvéd Együttessel bejárta a világot, 40 országban fotózott. Idővel a fényképezés kiszorította a táncot, de a tánc,- és aktfotói, a természetképei megalapozták ismertségét. Hétszáz csoportos tárlaton szerepelt képeivel. Legutóbb októberben volt életműkiállítása szülővárosában, Hódmezővásárhelyen, ahol a város díszpolgári címét kapta meg.

A fényképezés mellett fontos számára a fotózás intézményeinek szervezése. Ő indította el a Fotóhét, majd a Fotóhónap rendezvényeit. A művészi munka mellett rendszeresen tanít, workshopokat tart itthon és külföldön.

Tárlata 2014. február 7-ig lesz látható.

forrás : http://www.artphoto.hu / mti

Ars poetica – Eifert János fotóművésznek kiállítása nyílik. MTI | Hirado.hu Budapest, 2013. december 12. csütörtök 20:16

2013.12.12.-MTI-Hirado.hu

Ars poetica – Eifert János fotóművésznek kiállítása nyílik

Forrás: MTI | 2013. december 12. csütörtök 20:16 |  http://www.hirado.hu/Hirek/2013/12/12/19/Ars_poetica__Eifert_Janos_fotomuvesznek_kiallitasa_nyilik.aspx

A kiállításon ötven év alkotói korszakából válogatott 20 képét láthatja a közönség.

Eifert János fotográfus Ars poetica címmel mutatja be képeit péntektől az Artphoto Galériában, Budán, a Bartók Béla út 30-ban. Pályájának ez 200. önálló tárlata.

A kiállításon ötven év alkotói korszakából válogatott 20 képét láthatja a közönség – mondta Eifert János az MTI-nek. Ott lesznek az 1960-as évek végén készült híres fotók, mint például a Marcel Marceau francia pantomimművészt ábrázoló kép, a Cirkusz, a New York-i Brooklyn Bridge, az Op Art tanulmány, a Vágta, a Tánc, a Kertész keze című fotó, az utóbbi 10 évben digitális technikával készült munkák, valamint olyan vintázsok, amelyeket a művész maga hívott elő. A kiállítást Réz András esztéta nyitja meg.

A tárlathoz kapcsolódva 64 oldalas album is megjelenik a művész képeiből. A könyv keresztmetszetet ad az életműből, így belekerültek olyan fotók is, mint A hajnal vagy a Tánc, test című kép. Témák szerint oldalpárokat alakított ki a szerkesztő, például az egyik oldalon a Fényt virágzó fa, szemközt vele az Op Art tanulmány látható. Ez utóbbin a meztelen női testet napsugár csíkozza be. A kétnyelvű, magyar-angol album bevezetőjét Markovics Ferenc fotóművész írta és ő is mutatja be a kötetet.

Eifert János fotóművészi pályáját az 1960-as évek végén kezdte. Akkoriban táncosként a Honvéd Együttessel bejárta a világot, 40 országban fotózott. Idővel a fényképezés kiszorította a táncot, de a tánc,- és aktfotói, a természetképei megalapozták ismertségét. Hétszáz csoportos tárlaton szerepelt képeivel. Legutóbb októberben volt életműkiállítása szülővárosában, Hódmezővásárhelyen, ahol a város díszpolgári címét kapta meg.

A fényképezés mellett fontos számára a fotózás intézményeinek szervezése. Ő indította el a Fotóhét, majd a Fotóhónap rendezvényeit. A művészi munka mellett rendszeresen tanít, workshopokat tart itthon és külföldön. Tárlata 2014. február 7-ig lesz látható.

Eifert János fotóművésznek kiállítása nyílik Budán. xMagazin.hu – A közösségi magazin, Budapest, 2013. december 12. csütörtök, 19:05

Eifert János fotóművésznek kiállítása nyílik Budán.  xMagazin.hu – A közösségi magazin,  Budapest, 2013. december 12. csütörtök, 19:05

http://xmagazin.hu/xm.php?cikk_search=akkori%20t%E1rlathoz

xMagazin.hu, 2013.12.12.

Eifert János fotóművésznek kiállítása nyílik Budán

A kiállításon ötven év alkotói korszakából válogatott 20 képét láthatja a közönség – mondta Eifert János az MTI-nek. Ott lesznek az 1960-as évek végén készült híres fotók, mint például a Marcel Marceau francia pantomimművészt ábrázoló kép, a Cirkusz, a New York-i Brooklyn Bridge, az Op Art tanulmány, a Vágta, a Tánc, a Kertész keze című fotó, az utóbbi 10 évben digitális technikával készült munkák, valamint olyan vintázsok, amelyeket a művész maga hívott elő. A kiállítást Réz András esztéta nyitja meg.

A tárlathoz kapcsolódva 64 oldalas album is megjelenik a művész képeiből. A könyv keresztmetszetet ad az életműből, így belekerültek olyan fotók is, mint A hajnal vagy a Tánc, test című kép. Témák szerint oldalpárokat alakított ki a szerkesztő, például az egyik oldalon a Fényt virágzó fa, szemközt vele az Op Art tanulmány látható. Ez utóbbin a meztelen női testet napsugár csíkozza be. A kétnyelvű, magyar-angol album bevezetőjét Markovics Ferenc fotóművész írta és ő is mutatja be a kötetet.

Holnap nyitunk!

Artphoto Galéria. Készül a kirakat, 2013.12.11.

Eifert János fotóművésznek kiállítása nyílik Budán. KULTFM.HU, Budapest, 2013. december 12.

KULTFM.HU  DECEMBER 12, 2013   http://www.kultfm.hu/archives/3154#more-3154

Kultfm.hu, 2013.12.12.

By ku!tfm in HírekKu!t ajánló

Eifert János fotográfus Ars poetica címmel mutatja be képeit péntektől az Artphoto Galériában, Budán, a Bartók Béla út 30-ban. Pályájának ez 200. önálló tárlata. A kiállításon ötven év alkotói korszakából válogatott 20 képét láthatja a közönség – mondta Eifert János az MTI-nek. Ott lesznek az 1960-as évek végén készült híres fotók, mint például a Marcel Marceau francia pantomimművészt ábrázoló kép, a Cirkusz, a New York-i Brooklyn Bridge, az Op Art tanulmány, a Vágta, a Tánc, a Kertész keze című fotó, az utóbbi 10 évben digitális technikával készült munkák, valamint olyan vintázsok, amelyeket a művész maga hívott elő. A kiállítást Réz András esztéta nyitja meg.

A tárlathoz kapcsolódva 64 oldalas album is megjelenik a művész képeiből. A könyv keresztmetszetet ad az életműből, így belekerültek olyan fotók is, mint A hajnal vagy a Tánc, test című kép. Témák szerint oldalpárokat alakított ki a szerkesztő, például az egyik oldalon a Fényt virágzó fa, szemközt vele az Op Art tanulmány látható. Ez utóbbin a meztelen női testet napsugár csíkozza be. A kétnyelvű, magyar-angol album bevezetőjét Markovics Ferenc fotóművész írta és ő is mutatja be a kötetet. Eifert János fotóművészi pályáját az 1960-as évek végén kezdte. Akkoriban táncosként a Honvéd Együttessel bejárta a világot, 40 országban fotózott. Idővel a fényképezés kiszorította a táncot, de a tánc,- és aktfotói, a természetképei megalapozták ismertségét. Hétszáz csoportos tárlaton szerepelt képeivel. Legutóbb októberben volt életműkiállítása szülővárosában, Hódmezővásárhelyen, ahol a város díszpolgári címét kapta meg. A fényképezés mellett fontos számára a fotózás intézményeinek szervezése. Ő indította el a Fotóhét, majd a Fotóhónap rendezvényeit. A művészi munka mellett rendszeresen tanít, workshopokat tart itthon és külföldön. Tárlata 2014. február 7-ig lesz látható.  ( MTI )

Eifert János kiállítása az Artphoto Galériában! PROMENAD.HU, A vidék hírportálja – Hódmezővásárhely, 2013. december 11. 15:39:10

Promenad.hu, a vidék hírportálja, 2013.12.11.

PROMENAD.HU, A vidék hírportálja

Hódmezővásárhely, 2013. december 11.  15:39:10

http://promenad.hu/cikk/eifert-janos-kiallitasa-az-artphoto-galeriaban-136753

Az Artphoto Galéria második, immár a Karácsonyt előlegező kiállítása Eifert János Ars poetica című tárlata. Fotó Magazin, 2013. december 9. 11:00

Foto Magazin Online fotográfia, 2013.12.09.

Új kiállítás az Artphoto Galériában!

Fotó Magazin | 2013. December 09., Hétfő 11:00  http://www.fotovideo.hu/uj+kiallitas+az+artphoto+galeriaban.html

A kiállításon az idén 70 éves fotóművész képeiből egy

kereszt-, pontosabban hosszmetszetet láthat a közönség. A falakon olyan híres képek csodálhatók meg, mint például a Cirkusz, a  Brooklyn Bridge,

az Op Art tanulmány, a  Vágta, a  Tánc, a  Kertész keze.

A művész több alkalommal is tart képbemutató vezetést a Galériában.

Eifert János fotóművészi pályáját az 1960-as évek végén kezdte. Akkoriban a Honvéd Együttes  tánckarával  bejárta  a  világot,  s  sok érdekes helyszínen  izgalmas  képeket  készített. Idővel a fényképezés kiszorította a táncolást, s ennek szentelte ideje nagy részét. Nagyon sok kiállításon vett  részt,  pályájának  ez  200.  önálló  kiállítása.

A  fényképezés mellett  számára nagyon fontos a fotóművészi élet, a fényképezés intézményeinek szervezése is. Megindítója volt a Fotóhét, majd a Fotóhónap rendezvényeknek. A művészi munka mellett rendszeresen tanít, workshopokat tart itthon és külföldön.

Az  Artphoto Galéria  2000  óta  működik,  elsősorban  internetes fotóművészeti galériaként, de idén  ősszel a budapesti kiállítótermek sorában is helyet  teremtett magának. 2013  őszén  az  Artphoto  Galéria internetes  portálja  is  megújult  a  www.artphoto.hu címen. A honlapon különböző kiállításokat tekinthetnek meg a látogatók, de alkalmuk nyílik arra is, hogy tetszés szerinti szempontok alapján válogassanak a galéria művészeti anyagából, soktucatnyi fotóból, sőt akár egy kattintással rendeljenek is a képekből.

A kiállítás hivatalos megnyitója: 2013. december 13. 14 óra

www.artphoto.hu

Új kiállítás az Artphoto Galériában. 11. Kerületi Hírhatár Online, Budapest, 2013. december 8. 22:36:07

11. Kerületi HÍRHATÁR Online, 2013.12.08.

Új kiállítás az Artphoto Galériában, 11. Kerületi Hírhatár Online, 2013-12-08 22:36:07

http://www.11keruleti-hirhatar.hu/hirek/uj-kiallitas-az-artphoto-galeriaban

Az Artphoto kortárs fotóművészeti galéria az ország első virtuális galériájaként 2000-ben kezdte meg működését. A galéria most új arculattal, immáron nemcsak a virtuális világban (www.artphoto.hu), hanem igazi galériaként, új kiállítóhelyiségben is bemutatkozott. Első kiállításuk 2013 novemberében Féner TamásKossuth-díjas fotóművész Mint egy barát című kiállítása volt, amely több száz érdeklődőt vonzott, jelentős közönség- és szakmai sikerrel zárult. Az Artphoto Galéria következő kiállítása is jelentős eseménynek ígérkezik.

Eifert János Ars poetica című, kétszázadik, jubileumi fotókiállításának adnak otthont.  A tárlaton a művész életművének legmarkánsabb, leginkább emlékezetes képei lesznek láthatók, mint például a Marcel Marceau, Cirkusz, Fák temploma- Versailles, Brookline Bridge, Op Art tanulmány, A világ végén című alkotások.

Az Artphoto Galéria kiállítóterme Újbuda kulturális negyedében, a Gárdonyi tér mellett, a Bartók Béla út 30. alatt található.

A kiállításhoz kapcsolódóan jelentette meg az Artphoto Galéria Eifert János Ars poetica című fotóalbumát. Ennek bemutatóját december 13-án 17 órától, a kiállítás hivatalos megnyitójával együtt tartják a Galériában.

Új kiállítás az Artphoto Galériában
11. Kerületi Hírhatár Online
2013-12-08 22:36:07                                            http://www.11keruleti-hirhatar.hu/hirek/uj-kiallitas-az-artphoto-galeriaban
Az Artphoto kortárs fotóművészeti galéria az ország első virtuális galériájaként 2000-ben kezdte meg működését. A galéria most új arculattal, immáron nemcsak a virtuális világban (www.artphoto.hu), hanem igazi galériaként, új kiállítóhelyiségben is bemutatkozott.
Első kiállításuk 2013 novemberében Féner TamásKossuth-díjas fotóművész Mint egy barát című kiállítása volt, amely több száz érdeklődőt vonzott, jelentős közönség- és szakmai sikerrel zárult.
Az Artphoto Galéria következő kiállítása is jelentős eseménynek ígérkezik.
Eifert János Ars poetica című, kétszázadik, jubileumi fotókiállításának adnak otthont.  A tárlaton a művész életművének legmarkánsabb, leginkább emlékezetes képei lesznek láthatók, mint például a Marcel Marceau, Cirkusz, Fák temploma- Versailles, Brookline Bridge, Op Art tanulmány, A világ végén című alkotások.
Az Artphoto Galéria kiállítóterme Újbuda kulturális negyedében, a Gárdonyi tér mellett, a Bartók Béla út 30. alatt található.
A kiállításhoz kapcsolódóan jelentette meg az Artphoto Galéria Eifert János Ars poetica című fotóalbumát. Ennek bemutatóját december 13-án 17 órától, a kiállítás hivatalos megnyitójával együtt tartják a Galériában.

Csendéletfényképezés műteremben. Eifert János mesterkurzusa a Tripont Fotóakadémián, Budapest, 2013. december 7. 10:00 – 13:00

Csendélet-fényképezés műteremben (Eifert János felvétele) Csendéletfényképezés műteremben (Eifert János felvétele)

Hal / Dal (Photo: Eifert János)

Hal / Dal (Utolsó tétel)

2013.12.07.-Csendéletfényk Hal a kézben (Photo: Eifert János)

Hal aranyozott keretben (Photo: Eifert János)

Csendélet – Stilleben – Stil Life – Nature morte. Eifert János előadása a Tripont Fotóakadémián, Budapest, 2013. december 6. 18:00 – 21:00

Eifert Jánops előadása a csendéletről (Peti Péter felvétele) still-life-plum

Csendélet. A fotócsendélet szó inkább csak a lexikon címszavai közt található, a fotóművészeti műfaj jelölésére magát a csendélet szót használjuk, amely a német Stilleben tükörfordítása. Az angol Stil Life, a francia Nature morte hasonlóan jelent fotócsendéletet is, de a képzőművészettel „közös” szó nem véletlen: a két művészet közötti kölcsönhatásokra, rokon vonásokra utal, és jelzi azok tág értelmezhetőségét, formai és tartalmi vonatkozásokban is.

200 Still life on a 2nd-century mosaic 1599 Caravaggio_Canestra di frutta 1602 Juan Sánchez Cotán_Still_Life 1885 Cezanne-apples

A csendélet, Stil Life, Nature morte életteli műfaj. A lexikon szerint a fotócsendélet a fényképezés eszközeivel és módszereivel készített, élettelen tárgyakat, esetleg virágokat ábrázoló kép, amely kompozíciója révén a festészeti csendélethez hasonlóan művészi mondanivaló kifejezésére törekszik. A csendélet-fényképezés gyakorlása növeli a kompozíciós készséget, lehetőséget ad a világítással való kísérletezgetésre. Növeli a fotós kifejezésbeli és technikai készségeit.

1918 Fernand Leger_Nature Morte 1913 Picaso_Hegedű és gitár 1929 Berény Róbert_Macskás csendélet 2009 Leonardo Lenzi

2000 Valentyin Volkov Volkov_Nature-morte-de-bouteilles-de-vin-et-de-verres Kerekes_asymmeter Eck_imre_gabor Horling_Fakompozicio

A csendélet azonban – bármennyire is „holt” tárgyak elrendezésén alapul – életteli műfaj, a fotográfia egyik leggazdagabb, legsokoldalúbb területe. Mondhatjuk, a 19. században festészeti örökségként született, és feldolgozta annak szinte valamennyi témáját, a virágtól az élettelen tárgyakig, a természet egyes elemeinek, részleteinek spontán, vagy megrendezett formavilágától az apró részletek, belső szerkezetek ábrázolásáig. Ilyen részleteket, belső szerkezeteket fényképezett a 19. század végén a francia Eugène Atget (18561927), akit 20. századi társai – a műfaj továbbfejlesztésében úttörő szerepet játszóAlbert Renger-Patzsch (18971966) és Edward Weston (18861958) – követtek. A pictorializmust felváltotta a modern eszközhasználatú látásmód, a fotográfia történetének második generációjától kezdve a fényképek kezdtek „fényképszerűvé” válni, és nem a festményekhez hasonlítani.

Megszületett tehát a fotóművészeti csendélet, amelynek eredményei a társadalmi gyakorlatban is lehetővé tették a fotográfia művészetként való elfogadtatását. A fényképezés új ágazatában, a reklámfényképezésben is megjelent a csendélet, a művészi hatás gyakorlati célok érdekében történő felhasználásaként. Ebben a magyarok – köztük: Pécsi József – „világelsők” voltak. A fotóművészeti csendélet reklámértékének felismerésében, az ízléses reklámművészet megteremtésén olyan eredményesen fáradozott, hogy a témakörben elméleti esztétikai fejtegetéseit tartalmazó könyveit német (Photo und Publizität) és angol nyelven is kiadták.

Sokan, köztük a „szelíd szem” fotográfusa, André Kertész nemes egyszerűséggel nyúlt a témához. A villa (1928) és a Melankolikus tulipán (1939) nemcsak a csendélet műfajában számítanak kiemelkedő alkotásoknak, bátran mondhatjuk, hogy az egyetemes fotográfia történetének legszebb darabjai. Maradandó művek.

Eifert János Mesterkurzusának hallgatói a Tripont Fotóakadémián, Budapest, 2013.12.06.

SZÖGLYUKASOK. BÉCSI Imre, HUPJÁN Attila, KOVÁCS Csaba és SPRENC Balázs lyukkamerás felvételeinek kiállítása a Nemzeti Táncszínház Kerengő Galériájában, 2013. december 2 – 31.

Eifert János megnyitja a Szöglyukasok kiállítását (Kerengő Galéria, 2013.12.02.)

Eifert János megnyitja a Szöglyukasok – BÉCSI Imre, HUPJÁN Attila, KOVÁCS Csaba és SPRENC Balázs – kiállítását a Nemzeti Táncszínház Kerengő Galériájában. Budapest, 2013. december 2., 18:00

Szöglyukasok kiállítása: Sprenc Balázs fotográfiája 3. Eifert János éppen Sprenc Balázs képeit elemzi (Kerengő Galéria, 2013.12.02.)

Eifert János éppen Sprenc Balázs lyukkamerás felvételeit elemzi (Nyíri Judit felvételei)

Szöglyukasok kiállítása a Kerengő Galériában, 2013. december 2-31.

Sok szeretettel meghívjuk Önt és családját, december 2-án 18 órára, a Nemzeti Táncszínház Kerengő Galériájába, négy fotográfus, BÉCSI Imre, HUPJÁN Attila, KOVÁCS Csaba és SPRENC Balázs lyukkamerás felvételeinek kiállítására. Négy alkotó, négy teljesen különböző látásmód, és négy apró lyukon keresztül meglesett világ.

A kiállítást megnyitja EIFERT János fotóművész.

Cím: Nemzeti Táncszínház, 1014 Budapest, Színház utca 1-3.

Szöglyukasok kiállítása: Sprenc Balázs fotográfiája 2.

Sprenc Balázs lyukkamerás felvétele 2.

Szöglyukasok kiállítása: Kovács Csaba szolárgráfiája 2. Szöglyukasok kiállítása: Kovács Csaba szolárgráfiája 1.

Kovács Csaba szolárgráfiái

Lyukkamerások: 1 Tetejetlen fa

Bécsi Imre: Tetejetlen fa

….

Szöglyukasok / Pinholisták

A pinholok, lyukkamerák szerkezete is a camera obscura elve alapján működik, azzal a különbséggel, hogy a a felvétel elkészültéhez nem lencsét, optikát használ a fotográfus, hanem egy parányi, tű ütötte lyukat. Innen az elnevezés is – pinhole- tűlyuk. Miként készül egy ilyen lyukon keresztül egy felvétel? A lyukon át beáramló fény sötét dobozunk (kameránk) szemközti falára vetíti a külvilág fordított állású képét, s e látvány rögzítéséhez már csak fényérzékeny anyagra van szükség. A parányi lyukon keresztül történő fotografálás egyik izgalmas összetevője az időfaktor. Egy egy felvétel elkészültéhez nem a másodperc töredék részei szükségesek, hanem sokszorosai. A másik érdekesség a kép térérzete. A végtelen mélységélesség, amely valójában végtelen mélységéletlenség. Nagyjából az az érzékelés, amelyet a szemünk hajt végre a nap jelentős részében. Amikor folyamatosan érzékeljük a magunk körül lévő teret, így közlekedünk, mozgunk, és csak akkor fókuszálunk rá, élesítünk egy adott pontra, amikor az valamiért felkeltette az érdeklődésünket. Eközben valamennyien naponta megyünk el sok, apró csoda, érdekesség mellett. Ez a világ a pinholisták világa. (Hupján Attila)

…….


…….. Lyukkamerások: nyugagyak

Hupján Attila: Nyugvópont


……..

Lyukkamerások: mexesk_1korr

Hupján Attila: Mexikói kavalkád


Lyukkamerások: maganyos2uj Lyukkamerások: homokno

Hupján Attila: Odaát Homokszobrászat

Lyukkamerások: csen-hajo

Hupján Attila: Indulás előtt