János Eifert - Photographer

Archive for január, 2014

Eifert János Mesterkurzus: Mozgás/Mozdulat/Táncfényképezés – előadás a Tripont Fotóakadémián, Budapest, 2014. január 31. 18:00-21:00

Tripont Fotóakadémia, Eifert János mesterkurzusa, 2014.01.31.

Ha van illanó anyaga a művészeteknek, akkor a tánc valóban az. A táncelőadás varázsa, amelyben a koreográfia szépsége, a táncos szuggesztív egyénisége, a mozgás virtuozitása a zenével, díszlettel és jelmezzel együtt jelenik meg, a függöny legördülése után már csak elhalványuló emlékeinkben él tovább, majd kifakulva kihullik onnan is. A jó fényképpel azonban megőrizhető az élményt.

Táncot fényképezhetünk próbateremben, színpadon, szabadtéri előadás közben, mulatságok, esküvők, folklórbemutatók helyszínein, műteremben, szabadban, sorolhatnám még a legkülönbözőbb helyszíneket, amelyeknek fényviszonyai egymástól homlok egyenesen különbözhetnek. Most a Mesterkurzus sorozatában, a TRIPONT FOTÓAKADÉMIA műtermében tanulmányozzuk lehetőségeinket, képzett táncművészek közreműködésével. És közben rájövünk, hogy a tánc, a mozgás fényképezése nemcsak a technikai és esztétikai eszközök „ügyes” használatát, hanem a lélek megközelítését, az ember pszichikai állapotának ábrázolását is jelenti.

Kilencvenkét éves korában elhunyt Jancsó Miklós Kossuth-díjas filmrendező, a Szegénylegények, a Csillagosok, katonák és a Kapa-Pepe-filmek alkotója… Budapest, 2014. január 31.

Jancsó Miklós, Veszprém, 1998.05.10. (Photo: Eifert János)

2004.05.-Lőrinc-Kati-és-Jan 1998.05.10.-veszprémi-Táncf

Néhány fotó az archívumomból, amelyeken Jancsó Miklós is látható, és emlékeket idéz:

Lőrninc Kati és Jancsó Miklós (Veszprém, 2004. május 14.)

Pongor Ildikó, Metzger Márta, Keleti Éva, Vándorfi László, Jancsó Miklós és Lőrinc Katalin a Veszprémi Táncfesztiválon, 1998. május 10.

2002.03.16-Fészek-Klub-Jancsó-Galambos-Görgey-és-mások Novák-Jancsó

Jancsó Miklós, Galambos Tibor, Görgey Gábor és mások a Fészek Klubban. A Görgey Gábor író vezette Legendárium asztaltársaság képenként 1 forintért megvásárolta Borsos Mihály “Legendárium” – Századvégi arcképcsarnok – kiállításának egyedi példányait, amelyet felajánlott a Jelenkori Fotóművészeti Gyüjtemény és Dokumentáció számára. (Budapest, Fészek Klub, 2002. március 16.)

Novák Ferenc és Jancsó Miklós együtt poharaznak a 41. Magyar Filmszemle vetítési szünetében. Akkor a nyitófilm Jancsó Miklós: Oda az igazság című alkotása volt. Csak emlékeztetőül: az 2010-es filmszemlére összesen 36 játékfilm, 134 kisjátékfilm, 169 dokumentumfilm, 35 tudományos-ismeretterjesztő film és 10 tévéfilm jelentkezett. Ebből összesen 356 alkotás – 22 játékfilm, 132 kisjátékfilm, 158 dokumentumfilm, 35 tudományos ismeretterjesztő és 9 tévéfilm – nevezett a versenyprogramba. (Budapest, 2010. február 2.)

Jancsó Miklós Lőrinc Katival és Keleti Évával a Veszprémi Játékszín udvarán, a Veszprémi Táncfesztivál idején, 1998. május 10.

Jancsó Miklós Keleti Évával és Lőrinc Katival, Veszprém, 1998.05.10. (Eifert János felvétele) Eifert János felvételei

Jancsó Miklós (Eifert János felvétele)

Jancsó Miklós TV-interjút ad Teszári Nórának a 41. Magyar Filmszemlén, 2010. február 2-án (Eifert János felvétele)


Meghalt Jancsó Miklós

BUJDOSÓ BORI  2014. 01. 31. 10:46

http://www.origo.hu/filmklub/blog/halal/20140131-meghalt-jancso-miklos-filmrendezo.html

Kilencvenkét éves korában elhunyt Jancsó Miklós Kossuth-díjas filmrendező, a Szegénylegények, a Csillagosok, katonák és a Kapa-Pepe-filmek alkotója.

Jancsó Miklós 1921. szeptember 27-én született Vácon. 1944-ben Kolozsváron szerzett jogi diplomát, majd Budapesten elvégezte a Filmművészeti Főiskola rendező szakát is. Már harminchat éves volt, amikor megrendezte első nagyjátékfilmjét, A harangok Rómába mentek-et (1958), de több mint fél évszázados pályát futott be: utolsó egész estés filmje a 2010-es, Mátyás királyról szóló Oda az igazság.

Az 50-es évek végén ismerkedett meg Hernádi Gyula íróval, aki onnantól kezdve 2005-ös haláláig állandó alkotótársa, forgatókönyvírója lett. 2006-ban, az Origónak adott interjújában Jancsó így beszélt Hernádiról: “Igazi nagy barát volt. Persze, hogy nehéz [nélküle]. De hát ugye mi külön-külön is egymás szellemét őriztük mindig. A külföldi filmjeim egy részében Gyula nem volt benne, de akkor is lényegében ugyanúgy csináltam. A Hernádi mindig azt mondta, hogy mi egypetéjű ikrek vagyunk. Tehát ugyanaz a gondolkodásmódunk volt mindig. Úgyhogy, ez ennyi.”

Fontosabb alkotótársai közé tartozott még Somló Tamás operatőr, aki többek közt a Csillagosok, katonák-at (1967) és a Fényes szelek-et (1968) fényképezte. Utána Kende János (Égi bárány, Allegro Barbaro), majd Grunwalsky Ferenc (Kapa-Pepe-filmek) lett az állandó operatőre.

Nemzetközi ismertségre a cannes-i filmfesztivál versenyprogramjában szereplő 1966-os Szegénylegények-kel tett szert, amely a modern magyar film egyik első, meghatározó alkotásává vált. Ebben már megjelentek a később Jancsó védjegyévé váló jellemzők: a hosszú snittek, a puszta és a meztelen nők. A film ugyan az 1848-as szabadságharc utórezgéseiről szól, de a politikai okokból meghurcolt és besúgásra kényszerített betyárok története egyértelműen a kommunista Magyarországra utal.

Jancsó az Origónak adott 2011-es interjújában így beszélt a filmkészítésről a Szegénylegények kapcsán: “az ember nem azért csinál filmet, hogy sikere legyen, hanem mert valamit el akar mondani. Persze annak idején a mondanivaló nagyon lényeges volt. El akartuk mondani, hogy valami szar van. Miután direktbe nem lehetett, áttételesen el kellett mondani, hogy milyen a világ itt. És ez rákényszerítette az embert arra, hogy kitaláljon ezt meg azt. Mindenki a Szegénylegények-et emlegeti. [...] azt nem tudtad volna megcsinálni, hogy egy koncentrációs táborban játszódik Kádárék alatt, ‘56 után. Eszedbe nem juthatott. Még azt sem mondhatnám, hogy ez ennyire bennünk volt, hogy igazából ‘56-ról szólt. De éreztük, hogy arról is szólt.”

1968-ban két filmje is részt vett a cannes-i fesztivál versenyében, az 1917-es orosz forradalom után, a polgárháborúban játszódó Csillagosok, katonák és a második világháború után, a kommunista hatalomátvétel előtt játszódó Fényes szelek, amelyben fiatal kommunisták és papnövendékek kerülnek szembe egymással. “Minden filmem áltörténelmi film, magára húzott egy kosztümöt” – mondta a Filmvilágnak adott egyik interjújában.

A 70-es évekre Jancsó az európai film egyik meghatározó alakjává vált. A cannes-i versenyprogramban mutatták be a 19. századi aratómunkások fellázadásáról szóló Még kér a nép-et (1972), a Szerelmem, Elektrá-t (1974), a Magánbűnök, közerkölcsök-et (1976) és a Magyar rapszódiá-t (1979) is. A fesztiválon rendezői díjjal kitüntetett Még kér a nép megszületéséről ezt mondta: “a Még kér a nép idején én már Olaszországban éltem, és ott jöttem rá, hogy rohadtabb dolgot, mint a korai, gyilkos kapitalizmus, a föld nem hord a hátán. Pontosan fedi a valóságot az a mondás, hogy a tulajdon lopás. A politika pedig nem más, mint az a lehetőség, hogy belekerülj abba a körbe, amelyiknek módja van lopni. A Még kér a nép ebből a felismerésből született.”

A Szörnyek évadja (1987) Velencében került versenybe, ahol Jancsó 1990-ben életműdíjat is kapott.

Alkotásai nagy hatást gyakoroltak többek közt Martin Scorsesére is, aki az alábbi interjúban a kameramozgások eleganciáját dicséri Jancsó filmjeiben, megemlíti páratlan hosszú snittjeit, és azt mondja, hogy a Szegénylegények-nek van a világon az egyik legjobb befejezése.

1999-ben mutatták be a rendszerváltás utáni Magyarország társadalmát szatirikusan bemutató Nekem lámpást adott kezembe az Úr Pesten című filmjét, az elsőt, amelyben Kapa (Mucsi Zoltán) és Pepe (Scherer Péter) figurája áll a középpontban. Ezt további, részben improvizatív jellegű Kapa-Pepe-filmek követték, köztük az Anyád! A szúnyogok és az Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél.

A Kapa-Pepe-filmekben különösen plasztikussá vált az a munkamódszerére korábban is jellemző vonás, hogy nála mindig csak a filmkészítés folyamata közben derült ki, hogy mi is lesz a film, amit csinál. Erről 2006-ban így mesélt: “Nem tudom, hogy alakult [a film]. Fogalmam sincs. De velem mindig ez történik, már nagyon régóta. Mindig forgatókönyvet írtunk, mert arra adták a pénzt. Egyszer egy filmünknek a forgatókönyve nyomtatásban is megjelent, ez volt a Magyar rapszódia – Allegro Barbaro.

És akkor elhatároztam, hogy meg fogom csinálni azt a forgatókönyvet, amit leírtunk a Hernádival. És képtelen voltam megcsinálni! A Csákány Zsuzsi már akkor a vágóm és feleségem volt, mondtam neki, hogy “mondd meg, hogy kell megcsinálni egy forgatókönyvből egy filmet!”. Mert ő csinált már, a Szabónak a vágója volt, meg a Rózsa Jancsinak. Tehát értette ezt a klasszikus filmcsinálást. De én képtelen voltam megcsinálni azt, amit leírtam, mást csináltam belőle.”

Utolsó munkája a Tarr Béla produceri irányítása alatt megvalósult Magyarország 2011 című szkeccsfilm egyik epizódja volt. 2011-ben azt mondta, a mozifilmet már nem érzi érvényes megszólalási formának: “Szerintem már nem az. A mozifilm arra készült, hogy tele legyen a háromszáz fős nézőtér. Most hárman ülnek bent, az már nem mozi többet. Régebben, amikor mi kezdtünk, akkor ez egy különös dolog volt, mert kevesen csinálták. Ma már egy kis kamerával meg tudsz csinálni bármit. Felveszed azt, ami történik. Az már mozi. Astruc mondta, hogy a film akkor lesz művészet, ha a kamera olyan lesz, mint a töltőtoll. És most már olyan. Mondjuk a töltőtoll is hiába volt, mert nem tudott mindenki József Attila lenni.”

Jancsó háromszor nősült. Első feleségével, Wowesznyi Katalinnal két közös gyerekük született, Jancsó Nyika operatőr és Jancsó Katalin jelmeztervező. Második felesége Mészáros Márta filmrendező volt. Haláláig Csákány Zsuzsa vágó volt a felesége, akivel közös gyerekük Jancsó Dávid vágó.

Kétszer is megkapta a Kossuth-díjat, 1973-ban és 2006-ban. (origo.hu)

Kinek mit jelent a kultúra? A kérdésre Eifert János fotóművész, Losonczi Lívia külpolitikai újságíró, EU szakértő, Czeizel Endre professzor, Montvai Péter galériás, Ámon Betti valamint Veress Tibor kultúraközvetítő válaszol a Kultúrmorzsák 25. adásában, a „hatoscsatornán”. Budapest, 2014. január 22. 18:00

Kultúrmorzsák, műsorvezető: Bayer Ilona Eifert János a Kultúrmorzsák 25. adásában Ámon Betti a Kultúrmorzsák 25. adásában

Czeizel Endre a Kultúrmorzsák 25. adásában Montvai Péter a Kultúrmorzsák 25. adásában Veress Tibor a Kultúrmorzsák 25. adásában

Január 22-e a Magyar Kultúra Napja. A Kultúrmorzsákban arra voltunk kíváncsiak, hogy kinek mit jelent a kultúra.

A kérdésre Eifert János fotóművész, Losonczi Lívia külpolitikai újságíró, EU szakértő, Czeizel Endre professzor, Montvai Péter galériás, Ámon Betti valamint Veress Tibor kultúraközvetítő válaszol.

Losonczi Lívia a Kultúrmorzsák 25. adásában Eifert János a kultúrmorzsák felvételén

KULTÚRMOTZSÁK 25.ADÁS!  2014.01.22.

https://www.facebook.com/Kulturmorzsak?fref=ts

Készítették: Bayer Ilona, Gerstenbrein Zsuzsi, Rostás Mária, Szalai Zsolt

Tárlatvezetés az Artphoto Galériában, a mesterkurzus résztvevőinek. Budapest, 2014. január 29. 18:00-21:00

Eifert tárlatvezetés az Artphoto Glériában, 2014.01.29. (Gergely Bea felvétele) Eifert tárlatvezetés az Artphoto Glériában, 2014.01.29. (Gergely Bea felvétele) Peti Péter az Artphoto Glériában, 2014.01.29. (Gergely Bea felvétele)

Eljátszuk, hogyan készült a Cirkusz c. fotóm.  Artphoto Gléria, 2014.01.29. (Gergely Bea felvétele) Eljátszuk, hogyan készült a Cirkusz c. fotóm.  Artphoto Gléria, 2014.01.29. (Gergely Bea felvétele)

Tárlatvezetés az Artphoto Galériában, a mesterkurzus résztvevőinek. Budapest, 2014. január 29.  18:00-21:00

Eifert tárlatvezetés az Artphoto Glériában, 2014.01.29. (Gergely Bea felvétele)

Gergely Beatrix felvételei

Szimbolizmus. Létezik ilyen a fotóművészetben is? Aktfotó workshop Eifert János vezetésével a MOHA-ban, a Fotosworkshop.hu szervezésében. Budapest, 2014. január 26. 10:00-15:00

Eifert János: Aquincum / Napéjegyenlőség (részlet a sorozatból)


Aequinoctium / Napéjegyenlőség (Photo: Eifert János) Aequinoctium / Napéjegyenlőség (Photo: Eifert János)

Aequinoctium / Napéjegyenlőség-2 (Photo: Eifert János) 2014.01.26. Aequinoctium / Napéjegyenlőség-4 (Photo: Eifert János) 2014.01.26. Aequinoctium / Napéjegyenlőség-6 (Photo: Eifert János) 2014.01.26. Aequinoctium / Napéjegyenlőség-3 (Photo: Eifert János) 2014.01.26.

Eifert János: Aquincum / Napéjegyenlőség

Szimbolizmus és fotográfia? Mi a szimbolizmus?  Létezik-e szimbolizmus a fotóművészetben? Vizsgáljuk a kérdést irodalmi és képzőművészeti párhuzamok segítségével:

“A szimbolista művész a jelenségvilág mögötti lényegi tartalmakat, az “ideákat” törekszik megragadni, ehhez fő eszközül az önmagukon túlmutató, sejtelmes jelentésvilágú jelképeket választja. Egy-egy mű képei rendszert alkotnak, melyek végtelenül sokféle jelentés-összefüggések felvillantására képesek. Más megfogalmazásban a szimbolizmus célja — a mű témájától, tárgyi világától függetlenül, ill. ezeken keresztül — a szépség, a magasrendű értékvilág megközelítése és kifejezése. A szimbolizmus ilyenképpen átfedésbe kerül a klasszikus modernség másik két irányzatával, az öncélú művészettel (a “l’art pour l’art”-ral) és a parnasszizmussal. Jellegzetesen szimbolista nyelvi eszköz még az újszerű szókapcsolat, az erőteljes zeneiség és a szinesztézia is.

A szimbolizmus — a klasszikus modernség irányzatain belül — a nyers valóságábrázolásra törekvő naturalizmus ellentéte.”

Ha például napéjegyenlőségről beszélünk, mert éppen ezt választottuk témául, és ezt a fotóművészet eszközeivel kívánjuk megfogalmazni, jelképeket, metaforákat vagy szimbólumokat használunk. Jelbeszéd? Költői nyelv? A fotográfia költészete? Szimbolizmus? Kérdések, amikre csak képekkel lehet válaszolni… (Eifert János felvételei)

2014.01.26.-Müller-Fanny-MO

Napéjegyenlőségnek (latinul Aquincum) nevezzük azt, amikor egy égitest mindkét féltekéjén a nappal és az éjszaka hossza megegyezik: ekkor a Nap 90° magasan delel az Egyenlítő felett, így a nappal és az éjszaka ezeken a napokon mindenhol ugyanannyi ideig tart. A Földön a márciusi napéjegyenlőség napja általában március 21. (illetve március 20., ritkán március 19., a naptárrendszer és a Föld mozgásának eltérései miatt). A XXI. században 2011 volt az utolsó olyan év, amikor március 21-én következett be ez az időpont, innentől a század végéig mindig korábban lesz. 2011-ben ugyanis még március 21-ére esett a csillagászati tavasz kezdete, de mivel 2012 szökőév volt, ezért ebben az évben 20-án reggel következett be. Ezt követően, mivel 365 napos évek jönnek, a napéjegyenlőség időpontja ismét egyre későbbre tolódik, de 2015-ben is még március 20-ára esik, nem sokkal éjfél előtt köszönt be a csillagászati tavasz. Ezután, mielőtt még újra elérné 21-ét, ismét szökőév jön, ezért 2016-ban a napéjegyenlőség március 20-án reggelre kerül vissza. A négyévenkénti 45 perces csúszás azt eredményezi, hogy 2012-től 2047-ig minden évben – közép-európai idő szerint – március 20-ára, 2048-ban viszont már 19-ére esik a jeles nap. Mivel a 2100-as esztendőben kimarad az egyébként négyévenként esedékes szökőnap, ezzel 1 napot előrefelé mozdul el a folyamat, és 2102-ben már ismét 21-én következik be a természet újjászületésének e fontos szimbóluma.

MOHA-aktworkshop, 2014.01.26. (Eifert János felvétele)

“A szimbolizmus lázad tehát a konvenciók ellen, elveti az előítéleteket, le akarja vetkőzni a gátlásokat (utóbbihoz akár ajzó- és stimuláló szereket is használ). Olyannak és olyanként akarja megnevezni a világot, amilyen az valójában - akár annak a veszélyét is vállalva, hogy ez a világ megnevezhetetlen lesz a közönséges szókinccsel. Itt érezhetünk rokonságot Schopenhauer, Kierkegaard, S. és a fiatal Nietzsche nézeteivel (természetesen ez nem azt jelenti, hogy a szimbolista művészek tanulmányozták előtte vagy közben a nevezett filozófusok munkáit, hanem azt, hogy életérzéseiket, világnézetüket ezek a filozófusok fogalmazták meg a legtisztább formában). A szimbolizmus tehát elsősorban létértelmezés ; a különféle művészeti ágak alkotásai csupán kísérletek a lét titkainak megragadására. Nem azért értelmezhetők nehezebben a többinél, mert szimbolisták, hanem azért, mert a világ lényege megragadhatatlan(?). Azért alkalmazzák a szimbólumot is, mert ebben a többletjelentésre épülő képben meglátják a rokonságot a megnevezhetetlen lényeggel.” (Wikipedia)

2014.01.26.-Tűzlabda-1-4

2014.01.26.-Müller-Fanny-03 (Eifert János telefonos felvétele) Eifert János felvételei, a csoportkép Bán István felvétele

Csoportkép Müller Fannyval és a résztvevőkkel, 2014.01.26. (Bán István felvétele)

Aktfotó workshop Eifert Jánossal - Fotoworkshop.hu

Aktfotó workshop Eifert János vezetésével – 2014. január 26.

A meztelenség még a mai világban is oly sok ember arcára csal pírt. Feszélyezve érzik magukat egy alulöltözött hölgy vagy úr láttán. A művészvilág már nyitottan kezeli ezt a témát, igyekszik megörökíteni a test arányainak szépségét, különlegességét olykor csúnya vagy torz formáját.
Eifert János aktfotó workshopjával mi most csak a női test szépségét szeretnénk megörökíteni, a dekoratív formákat. A fotózás során az aktfotográfiába belevihető kreatív ötleteket, változatos pózokat mutatjuk be, mindezt szigorúan művészi formában. A munkánkat egy hatalmas tér és egy színházi környezet segíti.
(a mellékelt könyvet a helyszínen megvásárolhatod Eifert Jánostól)
VESZÉLYES! Eifert János aktfotó workshopján minden alkalommal kiállítás- és pályázatdíj gyanús alkotások születnek.
A főszerep a női test szépségén, a mozdulatokon, részleteken és különleges művészi aktfotó hatásokon lesz!
Képzésünket azoknak ajánlom, akiknek nem csak az a fontos, hogy mit tanulnak, hanem azt is hogy kitől. Gyakorlatorientál képzéseink mindig kis létszámmal indulnak. Maximális csoportlétszámok: 8 fő.
Téged várunk:
- aki már ismered a saját fényképezőgépedet,
- aki már fotóztál modellt, esetleg portrét is, és most belekóstolnál az aktfotózás titkaiba,
- vagy aki ugyan nemrég kezdtél fotózni, de komolyan szeretnél foglalkozni ezzel a területtel.
Oktató:
- Eifert János
Dátum:
2014. január 26.
Létszám:
max. 8 fő
Helyszín:
- MOHA
Mire is számíthatsz:
- izgalmas, kreatív trükkökre,
- változatos effektekre,
- színházi fényekre, hatásokra,
- egy csinos modell lányra Müller Fanny személyében
- rendkívül kreatív és tapasztalt fotóoktatóra.
Részvéti díj:
-23.000 Ft-január 10-ig!
-25.240 Ft – január 11-től
- 27.940 Ft – január 21-től
+ modelldíj kb. 5000 Ft amit a helyszínen a modellnek kell kifizetni
Korábbi résztvevőknek további kedvezmény kérhető!
Résztvevőszán:
- mindössze 8 fő, mert nagyobb létszám esetén már akadályozhatjuk egymás munkáját, ami gátolja a megfelelő haladásod, fejlődésed.
Jelentkezz, mert már csak 7 szabad hely maradt:

http://fotosworkshop.hu/aktfoto-workshop-eifert-janos/

A meztelenség még a mai világban is oly sok ember arcára csal pírt. Feszélyezve érzik magukat egy alul öltözött hölgy vagy úr láttán. A művészvilág már nyitottan kezeli ezt a témát, igyekszik megörökíteni a test arányainak szépségét, különlegességét olykor csúnya vagy torz formáját.

Eifert János aktfotó workshopjával mi most csak a női test szépségét szeretnénk megörökíteni, a dekoratív formákat. A fotózás során az aktfotográfiába belevihető kreatív ötleteket, változatos pózokat mutatjuk be, mindezt szigorúan művészi formában. A munkánkat egy hatalmas tér és egy színházi környezet segíti.

VESZÉLYES! Eifert János aktfotó workshopján minden alkalommal kiállítás- és pályázatdíj gyanús alkotások születnek.

A főszerep a női test szépségén, a mozdulatokon, részleteken és különleges művészi aktfotó hatásokon lesz!

Képzésünket azoknak ajánlom, akiknek nem csak az a fontos, hogy mit tanulnak, hanem azt is hogy kitől. Gyakorlatorientál képzéseink mindig kis létszámmal indulnak. Maximális csoportlétszámok: 8 fő.

Téged várunk:

- aki már ismered a saját fényképezőgépedet,

- aki már fotóztál modellt, esetleg portrét is, és most belekóstolnál az aktfotózás titkaiba,

- vagy aki ugyan nemrég kezdtél fotózni, de komolyan szeretnél foglalkozni ezzel a területtel.

Oktató: – Eifert János

Dátum: 2014. január 26.

Létszám: max. 8 fő

Helyszín: – MOHA

Mire is számíthatsz:

- izgalmas, kreatív trükkökre,

- változatos effektekre,

- színházi fényekre, hatásokra,

- egy csinos modell lányra Müller Fanny személyében

- rendkívül kreatív és tapasztalt fotóoktatóra.

Részvéti díj:

-23.000 Ft-január 10-ig!

-25.240 Ft – január 11-től

- 27.940 Ft – január 21-től

+ modelldíj kb. 5000 Ft amit a helyszínen a modellnek kell kifizetni

Korábbi résztvevőknek további kedvezmény kérhető!

Résztvevőszán: – mindössze 8 fő, mert nagyobb létszám esetén már akadályozhatjuk egymás munkáját, ami gátolja a megfelelő haladásod, fejlődésed.

Jelentkezz, mert már csak 7 szabad hely maradt:

Eifert János: Képértékelő Workshop 1. TRIPONT Fotóakadémia, Budapest, 2014. január 24. 18:00 – 21:30

TRIPONT Fotóakadémia – Eifert János: Képértékelő Workshop 1. – 2014.01.24. 18:00 – 21:30

2014.01..24.-Képértékelő-wo2014.01.24.-Képértékelés-2

Eifert János mesterkurzusa, Képértékelés, 2014.01.24.

FotoVideo Online – http://www.fotovideo.hu/aktualis-cimlap.html

FotoVideo-Online

IDOLOK. Kocsis András Sándor (KAS) kiállítása a Jókai Mór Művelődési Központban, Budaörs, 2014. január 22.

2014.01.22.-KAS-meghívó

IDOLOK. Kocsis András Sándor (KAS) kiállítását megnyitotta: Kőrössi P. József író.  (Jókai Mór Művelődési Központ, Budaörs, 2014. január 22.)

Kocsis András Sándor és Fehér László (Photo: Eifert János) Kocsis András Sándor "tárlatvezet" (Photo: Eifert János) Gergely Beatrix, Kocsis András kiállításán, Budaörsön (Photo: Eifert János)

Fehér László festőművész és Eifert János, 2014.01.22. (Gergely Bea felvétele)

Fehér László festőművész és Eifert János fotóművész a művészetről és a művészekről beszélgetnek (Gergely Beatrix felvétele)

Művészi aktfotó workshop Eifert János vezetésével 2014. február 16-án a MOHÁban

Művészi aktfotó workshop Eifert János vezetésével 2014. február 16-án a MOHÁban

Eifert Aktworkshop a MOHA-ban, 2014.02.16.

“Az emberi test, mint téma, telis-tele van képzettársításokkal, és ezek a képzettársítások akkor sem tűnnek el teljesen, amikor a test átváltozik művészetté. Még a legabsztraktabb akt is fel kell, hogy ébressze a szemlélőben az erotikus érzés valamilyen maradványát. Karunkba zárni egy másik emberi testet és egyesülni vele, ez a vágy alapvető része természetünknek. Mindazonáltal a műalkotás rengeteg erotikus tartalmat tud magába olvasztani. A X. századi India templomszobrai leplezetlenül magasztalták a testi vágyat, mégis jelentős műalkotások, mert érzékiségük szerves része filozófiájuknak. A biológiai szükségleteken kívül a meztelen emberi test az emberi tapasztalás más területeit is felidézheti: a harmóniát, az energiát, az eksztázist, az alázatot, a szenvedést. Az akt, mint kifejezési eszköz egyetemes és örök emberi érték tehát.-Eifert János”

Eifert János aktfotó workshopjával mi most csak a női test szépségét szeretnénk megörökíteni, a dekoratív formákat. A fotózás során az aktfotográfiába belevihető kreatív ötleteket, változatos pózokat mutatjuk be, mindezt szigorúan művészi formában. A munkánkat egy hatalmas tér és egy színházi környezet segíti.

A főszerep a női test szépségén, a mozdulatokon, részleteken és különleges művészi aktfotó hatásokon lesz!

Képzésünket azoknak ajánlom, akiknek nem csak az a fontos, hogy mit tanulnak, hanem azt is hogy kitől. Gyakorlatorientál képzéseink mindig kis létszámmal indulnak. Maximális csoportlétszámok: 8 fő.

Helyszín: MOHA  -  Modell: Gyöngyösi Zsófi

Mire is számíthatsz:

- izgalmas, kreatív trükkökre,
- változatos effektekre, színházi fényekre, hatásokra,
- egy csinos modell lányra Gyöngyösi Zsófi személyében
- rendkívül kreatív és tapasztalt fotóoktatóra.

Részvéti díj:

-23.000 Ft-január 20-ig!

-25.240 Ft – január 21-től

- 27.940 Ft – január 25-től

+ modelldíj kb. 3000 Ft amit a helyszínen a modellnek kell kifizetni

Hatoscsatorna – KULTURMORZSÁK – 25. adás ajánló

Facebook... Hatoscsatorna... KULTURMORZSÁK... előzetes
Hatoscsatorna
KULTURMORZSÁK
25. ADÁS AJÁNLÓ!

Tartalom:
Január 22-e a Magyar Kultúra Napja. A Kultúrmorzsákban arra voltunk kíváncsiak, hogy kinek mit jelent a kultúra.
A kérdésre Eifert János fotóművész, Losonczi Lívia külpolitikai újságíró, EU szakértő, Czeizel Endre professzor, Ámon Betti valamint Veress Tibor kultúraközvetítő válaszol.

Adásidőpontok:
2014.
01. 22. szerda 18:00
01. 23. csütörtök 10:00
01. 25. szombat 09:00
01. 26. vasárnap 19:00
01. 27. hétfő 15:00

Várunk Benneteket a képernyők elé!

Következő oldal »