János Eifert - Photographer

Archive for január, 2016

Liliomfi Rákosligeten, a XV. utcában – Budapest, 2016. január 29.

2016.01.29.-Rákosliget-Esti-vonat (Eifert János felvétele)

2016.01.29.-Rákosliget-Lőrinc-Kati-esti-utcán (Eifert János felvétele) 2016.01.29.-Rákosliget-Este-a-parkban (Eifert János felvétele) 2016.01.29.-Rákosliget-esti-utca-02 (Eifert János felvétele) 2016.01.29.-Rákosliget-esti-utca-04 (Eifert János felvétele)

2016.01.29.-Rákosliget-esti-utca-01 (Eifert János felvétele)

2016.01.29.-Rákosliget-esti-utca-03 (Eifert János felvétele) 2016.01.29.-Rákosliget-Gózon-Gyula-Kamaraszínház (Eifert János felvétele) 2016.01.29.-Gózon Gyula és Oszter Sándor szobra (Eifert János felvétele)

2016.01.29.-Gózon-Gyula-Kamaraszínház-Tükör-a-lépcsőházban (Eifert János felvétele) 2016.01.29.-Gózon-Gyula-Kamaraszínház-Színészek-a-szünetben (Eifert János felvétele) 2016.01.29.-Gózon-Gyula-Kamaraszínház-Előadás-szünetében (Eifert János felvétele) Eifert János felvételei

2016.01.29.-Liliomfi-meghajlás (Eifert János felvétele)

Szigligeti Ede – Hajdú László – Kámán Orsolya: LILIOMFI

Liliomfi …………..Benkő-Kovács Gergő, Nemes Nagy Ágnes Színészképző ( NNÁSZ)

Mariska ………  Walters Lili, Pesti Magyar Színiakadémia ( PMSZA)

Szilvai Tódor ….Stubnya Béla

Camilla ………….Nagyváradi Erzsébet

Szellemfi ……… Gieler Csaba

Kányai ………… Janik László

Erzsi ……………. Dömök Edina

Gyuri ……………. Pálóczi Bence, PMSZA

Adolf …………….. Bús Dániel, PMSZA

Schwartz ………Széll Attila

játéktér: Hajdú László

jelmez: Mészáros Zsófia

zene: Fehérváry Lilla, Melis László

koreográfus: Lisztóczky Hajnal

munkatársak: Bátori Zsófia, Laczkó Mónika, Ladányi Tamás

rendező: Hajdú László

2016.01.29.-Walters-Lili_Gózon-Gyula-Kamaraszínház (FB-felvétel) WALTERS LILI ÁTÉLI MARISKA FELNŐTTÉ VÁLÁSÁT

A készülő Liliomfi előadásunk egyik főszereplőjét, a Mariskát formáló Walters Lilit arra kértük, fogalmazza meg a szereppel kapcsolatos érzéseit, gondolatait:

“Mariska, egy jól nevelt, fiatal lány, aki épp csak kezd ráeszmélni a világra, szerelmes egy ragyogóan tehetséges színész fiúba és emellett a színházba is, eltökélte, hogy színésznő lesz. Nehéz a dolga mert a vágyai és a társadalmi pozíciója kizárják egymás, emiatt folyamatos úgy érzi, érzelmi hullámvasúton van. Szeretni való karakter, őszinte, nyitott és kicsit bolondos is. A felnőtté válás csatáit vívja, akárcsak én, számomra ezért izgalmas igazán a megformálása. Mi a helyes? Mit akarok? Hol vagyok én a világban? Ezek a kérdések foglalkoztatják őt is, engem is. Arra viszont én már rájöttem: akkor jövök ki jól a dologból, ha nem félek egy pillanatig sem attól, hogy az legyek, aki vagyok!”

Mucsy Szilvia: Mediterrano – Promenad.hu, Nagylátószög, Terasz.hu 2016. január 25, 28, 29.

2016.01.25.-Promenad.hu_Mucsy-Szilvia-Mediterrano 2016.01.28.-Nagylátószög_Mucsy-Szilvia-Mediterrano 2016.01.29.-Terasz.hu_Mucsy-Szilvia-Mediterrano

Terasz.hu  -  http://terasz.hu/terasz.php?id=kepzomuveszet&page=cikk&cikk_id=16931

Nagylátószög  -  http://nagylatoszog.hu/2016/01/28/mucsy-szilvia-mediterrano-artphoto-galeria-2016-januar-18-2016-februar-20/

Promenad.hu  -  http://promenad.hu/cikk/mucsy-szilvia-mediterrano-162497

Terasz.hu
http://terasz.hu/terasz.php?id=kepzomuveszet&page=cikk&cikk_id=16931
Nagylátószög
http://nagylatoszog.hu/2016/01/28/mucsy-szilvia-mediterrano-artphoto-galeria-2016-januar-18-2016-februar-20/
Promenad.hu
http://promenad.hu/cikk/mucsy-szilvia-mediterrano-162497

“A játékosság nevében Eifert János kiállítását megnyitom.” – iF kávézó blogspot, 2016. január 27.

2016.01.27.-ifkavezo.blogspot

iF kávézó blogspot, 2016. január 27.

http://ifkavezo.blogspot.hu/2016/01/a-jatekossag-neveben.html

A játékosság nevében

“A játékosság nevében Eifert János kiállítását megnyitom.”

Ezzel a mondattal kezdte (és fejezte is be Lőrinc Katalin) rövid megnyitó beszédét. A beszéd másik, nagyobbik részét táncolta. Eifert Jánossal (a továbbiakban E.J. és egyszer Jancsi) kapcsolatos élményeim kusza képe hirtelen összeállt: a Jancsi egy játékos elme.

Legyünk hát játékosak: pontokba szedem a szálakat (E.J. harmadszor lépett az iF “színpadára”).

1. E.J. Juhász László kiállításának beugró szónoka, egy sör és egy ázott plakát segítségével megnyitja a kiállítást, egyben megtáncoltatja a fantáziánkat és a megjelent lányokat.

2. E.J.  a sokszereplős iF közös kiállítás szónoka táncrendbe szedi a művészeket és majdnem sikerül levezényelni egy csoportkép performance-t.

3. E.J. kiállításának rendezője, E.J. kezében egy a falakon már elhelyezhetetlen E.J. vászonnal  így szól a megilletődött kávézósnak: “Vállaljuk a lehetetlent?” és hat méter magasba, két, kétméteres seprűnyéllel, táncolva odaakasztja, ahova csak egy elfogulatlan játékos elme képzelhet képet (az ablak elé). A lány a vászonra nyomott fotón játékos pózt mutat éppen.

4. E.J. saját kiállításának megnyitó szónokát a vállán hozza fel a lépcsőn, és persze a beszéd: tánc. Szerencse, hogy a Gyafi gitározott, ki más tudná ezt a képes beszédet elgitározni? (Három zseni egy kocsmában, van ez így az iFben).

5. Ha kevés ennyi bizonyíték, beszélgessetek E.J.-vel. Kétség nem marad, az biztos.

Gyertek az iFbe, nézzetek fotókat, amiken abszolút elfogulatlanul táncolnak a lányok, kortárs geométereket is találhattok olykor. A közelben kézműves söröket árulnak!

Hoffmann György

iF kávézó

Lőrinc Katalin: „Szögek és idomok” – a falakon játssza: Eifert János (és tsai). Terasz.hu, 2016. január 22. 18:20

2016.01.22. Terasz.hu_Eifert János - GEOMETRIA_

Terasz.hu, 2016-01-22 18:20:00

http://terasz.hu/terasz.php?id=kepzomuveszet&page=cikk&cikk_id=16919&rovat_id=116

Eifert János – GEOMETRIA

iF Kávézó (Budapest, XI. Ráday u. 19.)

Régi szokás a pesti kultúrkocsmákban, hogy falait időről-időre váltakozó minitárlatok díszítsék: ilyenkor a művész (többnyire festő vagy fotós) elhozza néhány aktuálisan kedves alkotását, mely az adott miliőbe is passzol. Eifert János GEOMETRIA c. kiállítása iF Kávézó (Budapest, XI. Ráday u. 19.) 2016. január 18 – február 14.

Azt hiszem, nem láttam még olyat, amely ennyire játszótársul hívta volna a falakat ehhez a megjelenéshez. Eifert János részéről azonban nem lep meg az érzékeny térhasználat: eredendően színházi emberként most is bevonja a játékba az If Kávézó építészeti adottságait. (Például: hogy kevés a fal…) És ha már kiállításának címe: „Geometria”, akkor az sem meglepő, hogy ebben a geometriában nem csupán képeinek belvilága, de maga az elhelyezés is játszik, de erről itt most ne többet: menjen oda és igyon egy remek kézműves sört kacsatepertővel az, aki érteni szeretné: február 14-ig).

És ha már színház, nemcsak a falak, de legyen performansz. És akkor már miért ne az a táncosnő, aki kívülről-belülről ismeri az eiferti világot és betéve tudja minden kockáját, – nem beszélve arról, hogy többek között ő is ott csüng az egyik falon, geometrikus keretek között…

A keret szó szintén lényeges, mert valójában ez az elem képviseli leginkább a geometriát. Háromszögek és körök találkozása, négyzetek masírozása hármasával, – nos ez paszpartuk és keretek fenséges, fegyelmezett, sőt szinte szigorú (de nem, mégsem: idáig azért nem mennék el, mert mindenképp otthonos) sora. Ami viszont belül van, az „idomok”: emberi, – túlnyomórészt női – testek, néhány lágyabb kelme – az épphogy inkább ellenpontozza a szabályozottságot. Él, lélegez, lebeg, lendül, érez, és még nyugvó helyzetben is nyugtalan. A keret higgadtságát belakja a szenvedély.

Ez most így nagyon komolyan hangzik – és persze az is: nem véletlen, hogy a kávézó dugig megtelt Eifert-tanítványokkal és hívekkel, de a főszerep a megnyitón végképp a játéké lett: még a kiállító művész mesélős bevezetője előtt: táncosnő az asztalokon, a galérián, a fotós vállán és annak sálát megragadva körbegabalyodván, – mindezt Gyárfás István végtelenül érzékeny gitár-improvizációjával rögtönzött szimbiózisban, – hisz a megnyitót a Gyárfás Trió jazz-estje követte ott, a szögek és idomok közepette.

Barna sörrel egészen különleges kultúreset…

Dr Lőrinc Katalin (ja és amúgy a nevezett táncosnő)

Különleges kiállítás, különleges megnyitó… Promenad.hu, 2016. január 21.

2016.01.21.-Promenad.hu_Különleges-kiállítás-Különleges-megnyitó 2016.01.20.-Népszabadság-Napi-tipp_Eifert-kiállítása-az-iF-kávézóban

EIFERT JÁNOS: G E O M E T R I A – iF kávézó, Budapest, 2016. január 19 – február 14.

2016.01.19.-iF-Cafe_Eifert-GEOMETRIA-kiáll.megnyitó-01_Siklós-Péter-felvétele

2016.01.19.-iF-Cafe_Eifert-GEOMETRIA-kiáll.megnyitó-02_Palotai-Misi-felvétele 2016.01.19.-iF-Cafe_Eifert-GEOMETRIA-kiáll.megnyitó-03_Siklós-Péter-felvétele 2016.01.19.-iF-Cafe_Eifert-GEOMETRIA_Palotai-Misi-felvétele Siklós Péter, Palotai Misi, Ngyesi János Ottó és Eifert János felvételei

2016.01.19.-iF-Cafe_Eifert-GEOMETRIA-kiáll.megnyitó-02_Siklós-Péter-felvétele

2016.01.19.-iF-Cafe_Eifert-GEOMETRIA_(Ngyesi János Ottó felvétele) 2016.01.19.-iF-Cafe-gyárfás-István-gitározik (Eifert János felvétele) 2016.01.19.-iF-Cafe_Oláh-Zoltán-bőgőzik (Eifert János felvétele) 2016.01.19.-iF-Cafe_Eifert-GEOMETRIA-02_Palotai-Misi-felvétele

2016.01.19.-iF-Cafe_Gyárfás-Trió-játszik (Eifert János felvétele)

2016.01.19. iF Cafe-Eifert-GEOMETRIA

EIFERT JÁNOS

G E O M E T R I A

2016. január 19. – február 14.
Megnyitó: január 19. 19:00 óra
TÁNC – LŐRINC KATALIN
ESTI JAZZ – GYÁRFÁS TRIÓ

iF kávézó (Budapest, IX. Ráday u. 19.) www.ifkavezo.hu

Tánc, test, természet – Beszélgetés Eifert János fotóművésszel. Bukaresti Rádió Románia, 2016. január 19. 11:24

2016.01.19.-Bukaresti-Rádió-Románia_Tánc-test-természet-Beszélgetés-Eifert-Jánossal

Tánc, test, természet – Beszélgetés Eifert János fotóművésszel

Adásunkban Székely Ervin Demény Péter költőt, írót, a Látó szépirodalmi folyóirat szerkesztőjét kérdezi arról, hogy milyen tervei vannak 2016-ra. Ezt követően Eifert Jánossal, a fotóművészet világviszonylatban is méltán ismert és elismert képviselőjével beszélgetünk, akinek Ars poetica – A klasszikustól a modernig címmel nyílt kiállítása múlt héten a bukaresti Balassi Intézetben. A február 7-ig látogatható tárlat anyaga a művész 50 év alatt készült fotóiból nyújt válogatást.

Zeneszalon című rovatunkban a tavaly június 30-án elhunyt Bács Lajos 18-ik századi román táncszvitek című szerzeményét hallhatjuk a zeneszerző, karmester által alapított Musica rediviva régizene-együttes előadásában. Bács Lajos éppen ma, január 19-én lenne 86 éves.

Tartsanak velünk.

Darvas Enikő

Nina May: Tanz der Fotografien – Deutsche Zeitung für Rumänien, Bukarest, 2016. január 19.

2016.01.19.-Deutsche-Zeitung-für-Rumanien_Tanz-der-Fotografien

Deutsche Zeitung für Rumänien

http://www.adz.ro/artikel/artikel/tanz-der-fotografien/

Tanz der Fotografien

Ausstellung Ars Poetica im Ungarischen Kulturinstitut „Balassi“ in Bukarest

Von: Nina May

Dienstag, 19. Januar 2016

17 Jahre lang bestimmte der Tanz sein Leben – dann verschrieb er sich der unbewegten Welt. Der Beobachtete wurde zum Beobachter, der Bewegte zum stillen Zentrum. Um ihn herum wirbeln Tänzer: ein roter Nebelkreis, aus dem nackte Füße ragen. Flüsse ziehen glucksend und blubbernd vorüber. Schafe drängen sich aus allen Richtungen wuselnd um den Hirten. Langes Hundefell umspielt fliegende Läufe, die sich im Schleier der Unschärfe verlieren – nur die dem Betrachter zugewandte Nase ist gestochen scharf. Behände friert er Bewegungen ein, taut Erstarrtes wieder auf: scharf – unscharf, statisch – belebt. In János Eiferts Fotografien behält jedes Element seine eigene Zeit.

„Fotografie ist ein Spiel – doch ein ernstes“, versichert der Künstler auf der Vernissage der im Ungarischen Kulturinstitut „Balassi“ eröffneten Fotoausstellung Ars Poetica, die dort noch bis zum 5. Februar besichtigt werden kann. Anlass für die jährlich am 11. Januar stattfindende Veranstaltung ist das Gedenken an den Geburtstag des Fotografen Carol Popp de Szathmary (11.1.1812), auch Maler und Lithograf. An Vielseitigkeit steht ihm der 1943 in Hódmezövásárhely in Ungarn geborene Eifert nicht viel nach: Neben seinem Beruf als Fotograf – 169-mal prämiert, mit Ausstellungen von Ungarn über Litauen bis nach Kanada, 150 individuelle und 650-mal als Teil einer Gruppe – ist er auch Kursleiter in Seminaren, Universitätsprofessor, Journalist und Buchautor. Und gesteht doch: „Bis heute bin ich Amateur geblieben!“ Denn sehen muss man mit dem Herzen – immer wieder neu.

Im Saal wimmelt es von Fotografen, die das längst auf Polaroid Gebannte mit ihrem Bändiger zusammen einzufangen suchen. Bäume strecken ihre knorrigen Arme gen Himmel, Feuer prasselt in den Sonnenuntergang hinein, eine Tänzerin streckt sich mit erhobenem Bein, ihren jauchzenden Säugling hoch über den Kopf hinaus haltend. „Meine Frau, mein Sohn“, verrät der fünfmal verheiratete, fünffache Vater, Resultat eines intensiven Lebens. In 33 Ländern hat er bisher fotografiert. Lieblingsthema gibt es keines. Doch spiegelt sich in der Fotografie ein Teil seiner Biografie: Geboren in der endlosen Leere der Puszta, in der kargen Zeit des Zweiten Weltkrieges, entdeckte er zuerst die Freuden des Tanzes und der Musik, dann die des Experimentierens. „Eine Zeit lang habe ich sogar Radios gebaut, mit einer Kartoffel statt Batterien“, lacht er.

Aktfotografie, Naturszenen, Menschen oder Tiere, sogar Schimmel darf in seiner Fotografie eine Rolle spielen. Der jedoch nicht vor der Linse, sondern als ungenannter Mitautor, scherzt der Künstler und verweist auf eine Landschaftsszene mit apartem Farbenspiel: Das ursprüngliche Foto war im Keller überschwemmt worden, ist dort vergammelt – und wurde später neu in Szene gesetzt. Das immer wieder Neue reizt den Fotografen: Es wird zum einzigen beständigen Element, neben dem Tanz. Übermütig steppt der 73-Jährige ein paar Schritte und wirbelt eine kunterbunt gekleidete Dame herum, die überrascht aufjauchzt.

Auf einmal erobern Klänge die Aufmerksamkeit: Zu Vangelis‘ „Conquest of Paradise“ flackern Bilder und Collagen über den Schirm. Mit der Diaporama-Technik hat sich Eifert bereits seit 1985 einen Namen gemacht. Den Szenen aus der Natur folgt eine lustige Sequenz: Gesichter mit eigenen, dann fremden, mal umgekehrten, mal vertauschten Augen, und zwischen all den Gesichtern – Scherzkeks! Wer hat’s gemerkt? – blitzt auf einmal ein blankes Hinterteil auf.

Was Fotografie für den Fotografen bedeutet? „Sie erzählt wie eine Sprache“, begeistert sich Eifert. „Und hält Bewegungen fest, bevor sie wie ein weiterflatternder Schmetterling für immer verloren gehen.“

EIFERT János: ARS POETICA c. kiállítása a Román Fotográfia Napja alkalmából. Balassi Intézet – Bukaresti Magyar Intézet, 2016. január 11 – február 5.

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-08-Olasz-Ági-felvétele

EIFERT János: ARS POETICA c. kiállítása a Román Fotográfia Napja alkalmából

A Balassi Intézet – Bukaresti Magyar Intézet hagyományaihoz hűen idén is több fotográfiai rendezvényt szervez a Román Fotográfia Napja (Szathmári Pap Károly születésnapja) alkalmával. 2016-ban EIFERT János, a fotóművészet világviszonylatban is méltán ismert és elismert képviselője a vendégünk.

Szathmári Pap Károly születésnapján, január 11-én, hétfőn 19 órakor a Balassi Intézet – Bukaresti Magyar Intézet kiállítótermeiben nyitjuk meg ARS POETICA. A klasszikustól a modernig – válogatás 50 év fotóiból című kiállítását. A megnyitó alkalmával Eugen NEGREA, a Román Fotóművészek Szövetségének elnöke méltatja a fotóművészt. Eifert János rövid diaporáma előadást tart a kiállításmegnyitó alkalmával.

1984 A-világ-végén-Photo Eifert 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-09-Olasz-Ági-felvétele 1978 Nyáj-Photo Eifert 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-10-Olasz-Ági-felvétele

Eifert János: Táncmontázs 14.

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-18-Olasz-Ági-felvétele Eifert János: Újraképek (1993) 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-16-Olasz-Ági-felvétele 1977 Brooklyn-Bridge-Photo Eifert

„Számomra játék a fotográfia. Nagyon komoly játék. És persze jelenti a világ megismerésének lehetőségét, találkozásokat, új feladatokat és azt a szabadságot, hogy gondolataimat saját képi nyelvemen közölhetem. Nézni – látni – láttatni; ez a képíró (fotográfus) feladata, miközben ellensúlyoz a képzelet és valóság határán.” – vallja Eifert János fotóművész az Ars Poetica című albumában, mely a kiállítás címadója is.

1968 Vágta-Photo Eifert 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-01_Olasz-Ági-felvétele 1984 A-Föld-álma-Photo Eifert 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-11-Olasz-Ági-felvétele

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-17-Olasz-Ági-felvétele 2005-Rémület-TRIPTICHONS 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-15-Olasz-Ági-felvétele 1991_Tűztánc,-Sirok

2003_Anyám-keze-Katáéval 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-23-Olasz-Ági-felvétele 1993-Újraképek-#6 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-21-Olasz-Ági-felvétele

Eifert János munkásságát nem lehet egységes stíluskategóriákba rendezni, sokféle irányban próbálkozik. Sokoldalú, folyamatosan megújuló, kísérletező alkat. Tánc-, aktfotói, természetképei és az alkalmazott fotói alapozták meg ismertségét. Tanárként, előadóként, szakíróként és szakértőként is tevékenykedik. 150 önálló kiállítása volt, 650 csoportos kiállításon szerepelt, 168 díjat, nagydíjat, különdíjat, diplomát érdemelt ki képeivel. A világ 33 országában fényképezett, ebből és különböző témáiból páratlan értékű archívumot állított össze. Fényképei, képriportjai, írásai rendszeresen jelentek meg a szaksajtóban, hazai és külföldi lapokban, könyvekben, kiadványokban, az elektronikus sajtóban, interneten. Filmekben, televíziós műsorokban, színpadi látványként, színházi díszletként gyakran használták fel fotóit, ő maga is gyakran jelent meg különböző film- és TV-műsorokban, sorozataiban. Számos fotóalbumhoz, kiállítási katalógushoz írt bevezetőt, előszót, nyitott meg kiállításokat, tartott előadásokat, amelyeknek megírt szövegét dokumentálta.

2015-Karcos-arcok-Fedélnélküliek

Eifert_Yuntai-Mountains-álmomban-2002 2006_Meg-Kitalált-udvar

2003_El-Kazovszkij 2005_Angelus-Iván

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-21-Olasz-Ági-felvétele

1996-Levél-Anyámnak Eifert-Roncsolt-képek-1993

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-20-Olasz-Ági-felvétele 1996 Lőrinc Kati-Katával-Photo Eifert 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-14-Olasz-Ági-felvétele Eifert János: Fénytvirágzó fa (1968)

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-04-Olasz-Ági-felvétele 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-19-Olasz-Ági-felvétele 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-02_Olasz-Ági-felvétele Olasz Ági felvételei

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-12-Olasz-Ági-felvétele 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-07-Olasz-Ági-felvétele 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-06-Olasz-Ági-felvétele 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-05-Olasz-Ági-felvétele

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-03-Olasz-Ági-felvétele 1971-Tánc-Photo Eifert 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-13-Olasz-Ági-felvétele Eifert János: ÚjraKépek #6 (1993)

Eifert János 1943-ban született Hódmezővásárhelyen. 1960-1977 között a Honvéd Táncegyüttes hivatásos táncosa. 1968-tól nagy sikerrel vesz részt magyarországi és nemzetközi kiállításokon, melyeken jelentős díjakat nyert: Grand Prix-k, FIAP arany-, ezüst- és bronzérmek; Honoris Golden Eye, Niépce plakett, 1977-ben Europa ‘77 díj és Willy Hengl-Preis. 1972-től Magyarországon kívül Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Kanadában, Litvániában, Németországban, Olaszországban, Oroszországban, Romániában, Svájcban, Szlovákiában és az USA-ban vesz részt egyéni kiállításokon. 1984-ben a Sebesvíz nemzetközi fotóművészeti alkotótábor művészeti vezetője. Meghívottként rendszeresen tart szemináriumokat külföldön, mint például Höhere Graphische Bundes- Lehr- und Versuchstanstallt, Wienn, 1. Werkschule für Fotografie, Soltau, Focus Fotoschule, APPI (Arbeitskreis Portrait Photographie Internat.) 1985-től diaporámákat is készít. Hard Rocks (1985), Visszapergetett idő (1987), Volt egyszer egy falu (1988), Helyzetjelentés (1989), Velencei karnevál (1989), Bemutatom a feleségem (1990), Tűztánc (1991), Maszkok (1992), Bemutatkozás (1995) című műveivel a világ rangos nemzetközi diaporáma-fesztiváljain számos, díjat, grand prix-t nyer. 1989 óta szabadfoglalkozású fotóművész. 1987-ben a Munich MultiMedia Festivalon Tűztánc c. diaporámája a legjobb fényképezés díját kapja. 1992-ben a Ptt Photo Ciné Club Paris meghívására Un soir, un auteur címmel diaporáma estet tart, majd belgiumi és ausztriai turnén vesz részt. 1993-ban egyéni kiállítással tér vissza Franciaországba, és a FIAP (Federation International d’Art Photographie) diaporáma rangsorának első helyére kerül. 1993 és 1997 között a Nimród Fotóklub elnöke, 1994-ben a Royal Photographic Society meghívására az Egyesült Királyságban turnézik, majd Németországban, Ausztriában és Olaszországban tart előadást. 1997-2000 között több egyéni retrospektív kiállítása van Budapesten, Frankfurt/Oder, Pécsen, Kecskeméten, Veszprémben, Hódmezővásárhelyen, Marosvásárhelyen és Salgótarjánban. 1997-ben a Magyar Fotóművészek Szövetsége elnökévé választják. 1998-ban az Első Országos Fotóhét művészeti vezetője; Tánc a fotóművészetben c. kiállítás kurátora, majd 1999-ben az Országos Fotóhét kuratóriumának elnöke. Az Országos Széchényi Könyvtár és a Magyar Fotóművészek Szövetsége által 2000-ben létrehozott Jelenkori Fotóművészeti Gyűjtemény és Dokumentáció ötletadója és társalapítója, illetve első művészeti vezetője, és a HUNGART alelnöke.

Eifert János alkotásai jelentős magyarországi múzeumok gyűjteményeiben láthatók, de bekerültek külföldi gyűjteményekbe is, mint például a Collection Historique FIAP, Brüsszel, Belgium, Schlossmuseum, Quedlinburg, Németország, Fundus des 1. Österr. Willy Hengl Foto-Kabinettes, Traun, Ausztria, Gernsheim (Austin, Texas, USA).

2016.01.11.-Eifert-kiállítás-Bukarestben,-plakát 2004-Paris-architektura

Kiállított képek jegyzéke:

Eifert János

ARS POETICA

100×250 cm fotóvászon

HÁRMASKÉPEK / TRIPTICHONS:

ÚjraKépek # 02 / Recycled Pictures # 02

(Hármasképek / Triptichons)

Bükki Nemzeti Park, 1993

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

ÚjraKépek # 01

/ Recycled Pictures # 01

(Hármasképek / Triptichons)

Budapest, 1993

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

Meg-, kitalált udvar

/ Find-Made up court

(Hármasképek / Triptichons)

Zagreb, Croatia, 2006

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

Levél anyámnak

(Hármasképek / Triptichons)

Budapest,1996

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

Tűztánc / Fire Dance

(Hármasképek / Triptichons)

Sebesvíz, 1991

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

TranzDanze

(Hármasképek / Triptichons)

Pannonhalma, 2005

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

Frenák Pál, táncos és koreográfus

/ Pál Frenák dancer, choreographer

(Hármasképek / Triptichons)

Pannonhalma, 2005

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

Rémület / Horror

(Hármasképek / Triptichons)

Győr, 2005

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

A Pokol / Inferno

(Hármasképek / Triptichons)

Pannonhalma, 2005

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

Angelus Iván, táncos, koreográfus

/ Iván Angelus dancer, teacher

(Hármasképek / Triptichons)

Pilisszentlászló, 2005

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

Karcos portrék – fedélnélküliek

(Hármasképek / Triptichons)

Budapest, 2015

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

Falragasz tilos / Stick no Bill

(Hármasképek / Triptichons)

Calcutta, 2008

3×18x18 cm digitális print, 31×71cm keretben

A Föld álma / Dream of the Earth’s
Budapest, Őrség 1984/2012

30×30 cm giclée nyomat, paszpartuzva, keretben

Brooklyn Bridge
New York, USA 1977/2012

30×30 cm giclée nyomat, paszpartuzva, keretben

Vágta / Galop
Budapest, 1968

30×30 cm giclée nyomat, paszpartuzva, keretben

ÚjraKépek / Recycled pictures #6
Sebesvíz, 1993/2010

30×30 cm giclée nyomat, paszpartuzva, keretben

Fák tánca / Dance of the Trees
Mártély, 1980/2010

20×40 cm giclée nyomat, paszpartuzva, keretben

Tűztánc / Fire Dance

Sirok, 1991

65×100 cm fotóvászon, vakkeretre feszítve

Architektura 1-4.

Párizs, 2004

70×100 cm giclée nyomat, fémkeretben

Halálba zuhanó madár

Kiskőrös, 1978

30×30 cm fotó, paszpartuzva, keretben

Tánc-Test-Tanulmány 1.  / Dance-Body-Study 1.

Budapest, 2010

100×100 cm fotóvászon, vakkeretre feszítve

A világ végén / At the End of the World

Balatonfelvidék, 1982

100×100 cm fotóvászon, vakrámára feszítve

Nyáj / Herde
Pécsvárad, 1978

100×100 cm digitális print, kasírozva, keretezve

A kertész keze / Hand of the Gardener

Tarnaméra, 1977

150×250 cm fotóvászon

Szerelmem, a Tánc! / Dance, my Love!

(Táncmontázs 3.)

Közép-Európa Táncszínház (Budapest)

Uhrik Dóra (Verdi-Eck: Requiem, Pécsi Balett)

27×100 cm fotóvászon, vakrámára feszítve

Szerelmem, a Tánc! / Dance, my Love!

(Táncmontázs 5.)

Bach-Fodor: Preludium és fuga

(Állami Operaház Balett együttese)

Marcel Marceau

Dózsa Imre és Kékesi Mária (Hidas-Seregi: A Cédrus)

27×100 cm fotóvászon, vakrámára feszítve

Szerelmem, a Tánc! / Dance, my Love!

(Táncmontázs 6.)

Sztavinszkij-Béjart: Tavaszünnep

(Állami Operaház Balett együttese)

Hamigway-Köllö Miklós: Az öreg halász és a tenger (Preisinger Éva, Domino Pantomim Együttes)

Antonio Gades

27×100 cm fotóvászon, vakrámára feszítve

Szerelmem, a Tánc! / Dance, my Love!

(Táncmontázs 8.)

Boszorkánytánc (Hexentanz)

Markó Iván: XX. századi misztériumjátékok

(Ladányi Andrea és Demcsák Ottó, Győri Balett)

Színpadterv egy elektronikus baletthez (Szekeres József)

27×100 cm fotóvászon, vakrámára feszítve

Szerelmem, a Tánc! / Dance, my Love!

(Táncmontázs 9.)

Vasas Táncegyüttes

Közép-Európa Táncszínház

Nederlands Dance Theatre (Amsterdam)

27×100 cm fotóvászon, vakrámára feszítve.

Lőrinc Kati, Katával / Katalin Lőrinc with Kata

Budapest, 1995

100×100 cm fotóvászon, vakrámára feszítve.

Cirkusz / Circus
Budapest, 1971

30×40 cm fotó, kasírozva, keretezve

Tánc-Test-Tanulmány 1.  / Dance-Body-Study 1.

Budapest, 2010

2500×100 cm fotóvászon

Körös part, behavazott fákkal

Nagyvárad, Románia 2002

150×70 cm fotóvászon

A Yuntai Mountains álmomban / Yuntai Mountains in my dream

Kína 2002

150×70 cm fotóvászon

Marcel Marceau

Budapest 1968

30×40 cm fotó, paszpartuban, keretezve

Tánc / Dance

Miskolc 1971/2012

30×30 cm giclée print, paszpartuban, keretezve

Fénytvirágzó fa

Mátra 1968/2012

30×40 cm giclée print, paszpartuzva, keretezve

ÚjraKépek / Recycled Pictures

Nagymező, 1993/2010

30×40 cm gicklée print paszpartuban, keretezve

Matyó lakodalmas

Miskolc 1971

50×60 cm fotó

CIBACHROME fordítós papír paszpartuban, keretezve

Anyám keze, Katáéval

Hódmezővásárhely 2003/2014

70X100 cm fotóvászon, vakkeretre feszítve

Mágia 1. / Magic 1.

100×100 cm digitális print, keretben

Tánc / Dance

Miskolc 1971

30×30 cm digitális print, paszpartuzva, keretben

Food Photo Workshop – Bukaresti Magyar Intézet, Románia, 2016. január 13.

2016.01.13.-Eifert-János-Orbán-ferenc-Food-Photo-Workshop-Bukarest

2016.01.13.-Bukarest-Food-Photo-Workshop-01_Photo-Alice-Gherman 2016.01.13.-Orbán-Ferinek-köszönettel_Olasz-Ági-felvétele 2016.01.13.-Food-Photo-Workshop-résztvevői-fényképeznek 2016.01.13.-Bukarest-Food-Photo-Workshop-07_Photo-Olasz-Ági

2016.01.13.-Orbán-Ferenc-levese-Francisc-atila-Vaida-és-barátja-mint-főkóstolók

2016.01.13.-Eifert-Food-Photo-Workshop-Bukarest_Photo Olasz Ági Orbán-Ferenc-séf-étele-04_PhotoEifert Orbán-Ferenc-séf-étele_PhotoEifert-01 Orbán-Ferenc-séf-deszertje_PhotoEifert

2016.01.16.-Orbán-Ferenc-bemutatja-deszertjét_PhotoEifert

2016.01.13.-Bukarest-Food-Photo-Workshop-08_Photo-Olasz-Ági

Következő oldal »