János Eifert - Photographer

Archive for február, 2016

Tánc-Test-Természet, a három T – Most a nagy sikerű kiállítás anyaga hazaérkezett. Vásárhelyi Hírek, 2016. február 27.

2016.02.27.-Promenad.hu_Tánc-Test-Természet,-a-három-T

Vásárhelyi Hírek, 2016. február 27.

http://www.vasarhelyihirek.hu/tanc-test-termeszet_a_harom_t

Tánc-Test-Természet, a három T

Az Alföldi Galéria 2013. júniusában mutatta be Eifert János ARS POETICA c. kiállítását, amely a hódmezővásárhelyi születésű fotóművész életmű-tárlata volt. A kiállítás továbbvándorolt, majd Zilah, Szófia, Pleven, Szliven és Sumen után Bukarestben is bemutatták. Most a nagy sikerű kiállítás anyaga hazaérkezett.

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-09-Olasz-Ági-felvétele 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-10-Olasz-Ági-felvétele Mint arról elsőként a Vásárhelyi Hírek beszámolt, Ars poetica – A klasszikustól a modernig című kiállításával mutatkozott be „élőben” Eifert János a bukaresti közönségnek 2016. január 11-én. Talán szakboltokban sem látható egyszerre, egy térségben annyi fényképezőgép, ahány a világhírű magyarországi fotóművésznek a Balassi Intézet – Bukaresti Magyar Intézetben megszervezett kiállítása megnyitóján volt. A rendezvény rangját emelte, de a szakmabeliek érdeklődését is kiemelte azt, hogy a megnyitón a Romániai Fotóművészek Szövetségének elnöke, Eugen Negrea méltatta a szerzőt és a magyar fotográfiát, megemlítve a műfajt világviszonylatban meghatározó magyar származású fotóművészek nevét: Capa, Brassai, Hervé, stb. Nem utolsó sorban a román királyi család személyes fotográfusát, Szatmári Papp Károlyt, aki épp január 11-én született, és akinek a születésnapja 2011 óta hivatalosan a Román Fotóművészet Napja.

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-04-Olasz-Ági-felvétele 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-21-Olasz-Ági-felvétele A kiállítás megnyitóján Eifert János rövid diaporáma bemutatót tartott, majd az érdeklődőket végigvezette a tárlaton. A kiállított fotók a művész félévszázados munkásságának keresztmetszetét tárták a közönség elé, melyből kikristályosodik Eifert János életművének vezérmotívuma: Tánc-Test-Természet, a három T.

2016.01.13.-Bukarest-RFI-Eifert-és-Mihaela-Dedeoglu (Olasz Ági felvétele) 2016.01.11.-Bukarest-rádióinterjú_Olasz-Ági-felvétele Tánc-Test-Természet: ezek harmóniájáról beszélt Eifert János a Radio France International bukaresti stúdiójában szinte egyórás élő adásban.  Szintén az adásban Kósa András Lászlóval, a Balassi Intézet – Bukaresti Magyar Intézet igazgatójával a magyar fotográfiáról is beszéltek. Eifert János elmesélte, hogy a művésszé válás egyik előfeltétele a tudás és az ismeretszerzés: olvasás, zenehallgatás, színházba járás, az emberek megismerése, legyenek művészek vagy egyszerű, hétköznapi emberek.

A román közszolgálati rádió magyar adásának szerkesztőjével folytatott beszélgetésben mániákusnak vallotta magát, mániákus a fotográfiában, mert test, tánc, természet és más témák mellett éveken át fotózik kilincseket, lakatokat minden országban, akár egy gyűjtő, hiszen egy bejárati ajtó, egy kapu a zárjával, kilincsével, minden kellékével egy társadalmi kulturális hátteret tud kifejezni.

2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-18-Olasz-Ági-felvétele 2016.01.11.-Bukarest-kiállításmegnyitó-11-Olasz-Ági-felvétele Eifert János romániai kiállítása idején több fotós csoport is látogatást tett a Bukaresti Magyar Intézet kiállítótermeiben, hogy a mester remekműveit megtekintsék, s ehhez kapcsolódóan „tanulmányokat” végezzenek. Az Intézet rendezvényeinek látogatói szintén megtekintették a kiállítást.

A kiállítás médiavisszhangjának is köszönhetően a sepsiszentgyörgyi képzőművészek is érdeklődnek egy esetleg Eifert János kiállítás megvalósítása, illetve hozzá kapcsolódóan fotográfiai workshop megtartása iránt.

Wahorn Forever – Finisszázsa a MissionArt Galériában és a B55 kiállító-termeiben, Budapest, 2016. február 27.

2016.02.27.-Wahorn-András-szakszafonozik

Wahorn András retrospektív kiállítása a budapesti MissionArt Galériában és a B55 tereiben volt látható. A finisszázs 2016. február 27-én, 18 órától zajlott a B55 kiállítóterében, a NOISE FLOWERS zenekar közreműködésével. A zenekari felállás: András Wahorn szakszafon; Oli Mayne vibrafon, elektronika; Sőrés Zsolt hegedű, tárgyak, elektronika.

A finisszázs a zene mellett lehetőséget adott a képekkel ismerkedni. Gazdag válogatás az életműből, avantgárd művek, különös címekkel: Hogyan készül a fekete műmalac, Majom kapitány emberi nőbe szerelmes, Egyszer voltam egy nudistastrandon, A nő meg van simogatva és a Fejkézzel integető gépjárművezető – a Pista… Kishonthy Zsolt művészettörténész, kurátor elmondta, hogy csaknem 250 munkát mutatnak be. A MissionArt Galériában főként kis- és nagyméretű papírmunkák, a B55 Galériában szobrok, festmények láthatók.

Wahorn-András-műve-04 2016.02.27.-Wahorn-forever-04_PhotoEifert 2016.02.27.-Wahorn-forever-03_PhotoEifert 2016.02.27.-Wahorn-forever-finisszázson  (Eifert János felvétele)

2016.02.27.-Wahorn-forever-02_PhotoEifert

2016.02.27.-Wahorn-Forever-01_PhotoEifert 2016.02.27.-Wahorn-András-hangszerén-játszik 2016.02.27.-Oli-Mayne-játszik-elektronikus-kütyüjén  (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Oli-Mayne-és-Wahorn-András_PhotoEifert

2016.02.27.-Wahorn-forever-05_PhotoEifert Wahorn-András-műve-2007 2016.02.27.-Wahorn-forever-Kishonthy-Zsolt-galériavezető  (Eifert János felvétele) Wahorn-András-műve-1987

Wahorn Forever

Wahorn András a magyar kortárs képzőművészet emblematikus alakja, a képzőművészeti underground egyik elindítója, majd az egykori, legendás A. E. Bizottság együttes tagja. Annak ellenére, hogy már fél évszázada jelen van a magyar képzőművészeti életben, műveiből még nem rendeztek retrospektív kiállítást. Erre vállalkozott most a MissionArt Galéria, amely szokásához híven kibérelte a B55 Galéria termeit is, hogy egy nagyszabású bemutatón tárja a közönség és a szakma elé a művész életművének gazdag válogatását.

A kiállítás az indulás éveitől a 2010-es évekig terjedő időszakot öleli fel, az 1960-as évek kezdeti szürreális ceruza rajaitól, a Bizottság korszakon, majd az Amerikában töltött éveken túl, a hazatérés hónapjai után a Mezőszemerén való letelepedésig. A művészet számos területén alkotó Wahorn folyamatos kontaktusa a zenével párhuzamos a mindig jelen levő képalkotással, amely magában foglalja a néhány centis „post it” rajzokat ugyanúgy, mint a műcsarnoki Bizottság kiállításon bemutatott 15 méteres impozáns óriásművét. (MissionArt Galéria)

Wahorn-András_Man-with-knife 2016.02.27.-Wahorn-forever-Sőrés-Zsolt-Ahad-hegedűn-játszik Wahorn-András-műve-2003 2016.02.27.-Wahorn-forever-Sőrés-Zsolt-Ahad-cintányéron-és-hegedűn-játszik  (Eifert János felvétele)

2016.02.27.-Wahorn-forever-Oli-Mayne_PhotoEifert Wahorn-Andras14_Misimeghalt_reszlet 2016.02.27.-Wahorn-forever-NOISE-FLOWERS-Sőrés-Zsolt-Ahad  (Eifert János felvétele) Wahorn-András_Tilos-1982

Wahorn-András_OVERSEAS-GIRL-1995 2016.02.27.-Wahorn-forever-Olasz-Ági-fényképez  (Eifert János felvétele) Wahorn-András-műve-1983 2016.02.27.-Wahorn-forever-Olasz-Ági-fényképez_PhotoEifert

2016.02.27.-Wahorn-forever-finisszázson-03  (Eifert János felvétele)

2016.02.27.-Wahorn-forever-Kemény-Zoltán-fényképez  (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Wahorn-forever-Fotósok-filmesek  (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Wahorn-forever-finisszázson-05  (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Wahorn-forever-finisszázson-04  (Eifert János felvétele)

Eifert János felvételei

Ereszd el a hajamat… Workshop Eifert Jánossal – TRIPONT Stúdió, Budapest, 2016. február 27.

2016.02.27.-Eifert-workshop-Emlék

A TRIPONT stúdióban megrendezett workshop címét Peti Péter adta, valószínűleg arra célzott ezzel, hogy szoktam mondani hallgatóimnak – minden szabály felrúgható, minden megcsontosodott hagyomány frissíthető, és a műfaji határok is átjárhatók. Kreatív fotográfia… intúíció… improvizáció… teljes alkotói szabadság…
“Nagyon jó buli volt Eifert János kreatív fotográfia workshopja a Tripont stúdióban. Az összehordott “érdekes” tárgyak variálásával hoztunk létre új vizuális üzeneteket. Négy kis stúdióban, tárgyfotó, makró fotó, negatív digitalizáló, csendélet, folyt a munka. A legkorszerűbb világítási eszközök PROFOTO, LUPO lehetőségeit, a PhaseOne 80mpx csodáját, a Tamron objektívek széles skáláját tudtuk kipróbálni a gyakorlatban. Mindezt Eifert János vezénylésével egy kreatív fotós szimfónia részeseiként élhettük meg. Mindenki számára fontos képek készültek, izgalmas inspiráló körülmények között.” (Peti Péter)

2016.02.27.-Olasz-Ági-felvétele03 2016.02.27.-Olasz-Ági-felvétele-02 2016.02.27.-Négyesi-János-Ottó-és-Bizsu-fényképez (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Eifert-workshop-Zeller (Eifert János felvétele)

2016.02.27.-Gázos-portré_Photo-Eifert-János

2016.02.27.-Eifert-workshop-Vörösvéprlúgsó (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Eifert-workshop-Gálos-László-munkában (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Eifert-workshop-Gálos-László-kihuzatos-gépével (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Eifert-workshop-Fényképezés-üvegkockával (Eifert János felvétele)

2016.02.27.-Eifert-workshop-Fényképező-és-fényképezett (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Eifert-workshop-Fotósok-a-műteremben (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Eifert-workshop-Üveggömb-a-műteremben (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Eifert-workshop-Peti-Péter-csendéletezik (Eifert János felvétele)

2016.02.27.-Olasz-Ági-felvétele-05 2016.02.27.-Eifert-workshop-Portré-üvegkockán-át (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-Olasz-Ági-felvétele-04 2016.02.27.-Sz.Kiss-Martha-felvétele-02

Eifert János, Olasz Ági, Sz. Kiss Martha és Medgyesy Dániel felvételei

2016.02.27.-Eifert-workshop-Apa-és-fia-csendéleteznek (Eifert János felvétele)

2016.02.27.-Olasz-Ági-felvétele-06 2016.02.27.-Eifert-workshop-Alulnézetből (Eifert János felvétele) 2016.02.27.-2016.02.27.-Medgyesy-Dániel-felvétele-02 2016.02.27.-2016.02.27.-Medgyesy-Dániel-felvétele-01

Steve McCurry – Legendás Fotók. Műcsarnok, Budapest, 2016. február 24 – április 3.

2016.02.24.-Steve-McCurry-és-Nógrádi-György (Eifert János felvétele)

Steve McCurry – Legendás Fotók című kiállításának megnyitója a Műcsarnokban, 2016. február 24-én, szerdán 16 órakor. Kurátorok: Bán András és Tulipán Zsuzsa A kiállítást megnyitotta: Nógrádi György, egyetemi tanár.
A kiállítás 2016. április 3-ig látogatható.

2016.02.24.-Nógrádi-György-megnyitja-Steve-McCurry-kiállítását (Eifert János felvétele) 2016.02.24.-Steve-McCurry-a-fordítást-hallgatja (Eifert János felvétele) 2016.02.24.-Fotósok-Steven-McCurry-t-fényképezik (Eifert János felvétele) 2016.02.24.-Steve-McCurry-kiáll.megnyitó-közönsége (Eifert János felvétele)

2016.02.24.-Tárlatvezetés_Kőműves-Kata-felvétele 2016.02.24.-Steve-McCurry-kiállításán (Eifert János felvétele) 2016.02.24.-Steve-McCurry-kiáll.megnyitó-Kedves-ismerősök (Eifert János felvétele) 2016.02.24.-Siklós-Péter,-Benkő-Imre (Eifert János felvétele)

2016.02.24.-Tárlatvezetésem-Steven-McCurry-kiállításán (Kőműves Kata felvétele)

A megnyitót követően Eifert János tárlatvezetést tartott mesterkurzusának hallgatói és csoportjai (Photogroup 15, Last Minute és Keddenmegleszjános) számára. Lőrinc Katalin egy más időpontban vállalja ugyanezt.

Steve McCurry_Tibeti lány Steve McCurry_Rabari tribal elder, Rajasthan

Steve McCurry_Indiai asszonyok, vonatablakban Steve McCurry_Tibet

Steve McCurry_The Secret Reveler

Steve McCurry_Szertartás Steve McCurry_Red Boy, India 1996

Steve McCurry_Shaolin-Monastery-in-Henan-China-01

Steve McCurry_Afgán-lány Steve McCurry_Falak között

Steve McCurry_Afghanistan-04 Steve McCurry_Vonaton, India

Steve McCurry felvétele Steve McCurry Steve McCurry a kortárs fotóművészet ikonikus alakja, akinek a háború emberi oldalát bemutató felvételei, s az afgán lányról készült képe bejárta az egész világsajtót. Munkái magazinok és könyvek címoldalán szerepeltek; több mint egy tucat könyvet jelentetett meg, és világszerte megszámlálhatatlan kiállítás fűződik a nevéhez. McCurry Philadelphia egyik külvárosában született. A Pennsylvaniai Állami Egyetem film szakán tanult, majd egy helyi újság munkatársa lett. Többéves szabadúszó tevékenység után egy hátizsáknyi ruhával és filmtekerccsel keresztül-kasul utazta Indiát, miközben fényképezőgépével fedezte fel az országot. Több hónapos utazás után lépte át a pakisztáni határt, ahol egy afgán menekültekből álló csoporttal találkozott. Akkor csempészték át Afganisztánba, amikor a szovjet megszállók épp lezárták az országot a nyugati újságírók előtt. Heteket töltött a mudzsahedinek közé beépülve – a világ McCurrynek köszönheti az afgán konfliktusról készült első képeket, a háború emberi oldalát bemutató felvételei bejárták a világsajtót. Azóta számtalan országban készített lenyűgöző felvételeket; elsősorban a konfliktus sújtotta területek, eltűnőben lévő kultúrák, ősi hagyományok, valamint a kortárs kultúra érdekli. Az ember minden képén elsőrendű fontosságú – az afgán lányról készült, méltán híres képe is ennek köszönheti elemi erejét. McCurryt a fotóművészet legrangosabb díjaival tüntették ki: Robert Capa-aranyérmet, Nemzetközi Sajtófotó Díjat kapott, a World Press Photo versenyen pedig egyedülálló módon négy fődíjat is nyert. A francia kultuszminiszter a Francia Köztársaság Művészeti és Irodalmi Rendjének lovagi fokozatát adományozta számára, nemrég pedig a londoni Royal Photographic Society ítélte neki a Centenáriumi Életműdíjat.

Bernarda Alba háza az Ódry Színpadon, budapest, 2016. február 20.

2016.02.20.-Ódry-Szinpad-Bernarda-Alba-háza-04 (Eifert János felvétele)

Bernarda Alba háza. Az előadás – a ZENE150 című rendezvény keretében volt látható az Ódry Színpadon – egy klasszikus mű kortárs adaptációja, mely felhasználja a fizikai, sőt olykor a prózai színház alkotóelemeit, mégis elsősorban zene- és mozdulatközpontú.

2016.02.20.-Lőrinc-Katalin-mint-Bernarda-01 (Eifert János felvétele) 2016.02.20.-Ódry-Szinpad-Bernarda-Alba-háza-01 (Eifert János felvétele) 2016.02.20.-Ódry-Szinpad-Bernarda-Alba-háza-05 (Eifert János felvétele) 2016.02.20.-Ódry-Szinpad-Bernarda-Alba-háza-03 (Eifert János felvétele)

2016.02.20.-Ódry-Szinpad-Bernarda-Alba-háza-02 (Eifert János felvétele) 2016.02.20.-Ódry-Szinpad-Bernarda-Alba-háza-meghajlás (Eifert János felvétele) Eifert János felvételei

2016.02.20.-Ódry-Szinpad-Alba-Bernarda-háza (Eifert János felvétele)

A ZENE150 összefogja a Zeneakadémia és a Színház és Filmművészeti Egyetem zenei képviselőit.

Az intézmény közleménye szerint szintetikus műfajok állnak az SZFE képzéseinek fókuszában, amelyeknek organikus része a zene. Az intézmény 150 éve alatt számos olyan nagy tanáregyéniség dolgozott a falai között, aki zeneszerzőként, előadóként, operarendezőként vagy operaigazgatóként a komolyzenei élet prominens képviselője volt. A Zeneakadémiával 2011-ben közösen alapított alkalmazott zeneszerző szakirány a zenei hagyományok folyatása és megerősítése.

„November 29-én tartottuk az első részét a ZENE150 sorozatnak, melynek keretében Petrovics Emilről beszélgettünk, – kapjuk a tájékoztatást Színház és Filmművészeti Egyetemen – valamint az Alkalmazott zeneszerző szakirány két növendékének zenés színpadi művét nézhettük-hallgathattuk meg. Február 20-án 17.30-kor a ZENE150 következő eseményén Nádasdy Kálmánra emlékeztünk három neves tanítványa, Marton László, Zsámbéki Gábor és Szinetár Miklós segítségével. A beszélgetést Krizsó Szilvia vezette. Ezután, 19.00-kor zenés színpadi előadás következett, Widder Kristóf koreográfus fogalmazta újra García Lorca klasszikus művét, a Bernarda Alba házát.”

A Bernarda Alba háza című előadás egy klasszikus mű kortárs adaptációja, mely felhasználja a fizikai, sőt olykor a prózai színház alkotóelemeit, mégis elsősorban zene- és mozdulatközpontú. A zenei anyag Bakk-Dávid László, a Zeneakadémia alkalmazott zeneszerző szakos friss diplomásának munkája, a koreográfus-rendező pedig Widder Kristóf, aki a Színház- és Filmművészeti Egyetemen szerzett 2014-ben diplomát az első fizikai színházi koreográfus szak hallgatójaként. A mű a generációk közötti feszültséget dolgozza fel egy zárt viszonyrendszerben: egy családban, melynek már nincsenek férfitagjai. Az ebből adódó állandó hiátus a színpadon mind a zene, mind a mozgás meghatározó eleme. A fülledtség, a szenvedélyek elfojtottsága, a finom gesztusok az előadás legmeghatározóbb motívumai.

Szereplők:

Bernarda – Lőrinc Katalin

Augustias – Blaskó Borbála

Magdalena – Sipos Vera

Amelia – Varga Krisztina

Martirio – Zsigmond Emőke

Adela – Gyöngy Zsuzsi

María Josefa – Pallag Márton

Pedagógus-tüntetés a Parlament előtt – Budapest, 2016. február 13.

A rossz idő ellenére teljesen megtelt a Parlament előtti tér, a kormány oktatáspolitikája ellen tüntettek. A köznevelés és a pedagógusok helyzetének javítását követelték.
A rendezvényt azért hirdették meg pedagógus szervezetek, mert úgy látják, rendszerszintű változtatásokra lenne szükség az oktatás, a köznevelés területén, ugyanakkor szerintük a kormányzat nem értette meg ennek fontosságát.

2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-01 (Eifert János felvétele)

2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-03 (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-02 (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntető (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-04 (Eifert János felvétele)

Követeléseiket pontokba szedték: tananyag radikális csökkentése, a kötelező tanulói óraszámok mérséklése, az általános iskolában a délután négy óráig tartó kötelező benntartózkodás megszüntetését, a kötött munkaidő megszüntetése, az Országos Köznevelési Tanács és a Közoktatás-politikai Tanács visszaállítása, az intézményvezetők munkáltatói és gazdálkodási jogának visszaállítása, a szakképzési centrumok jogi helyzetének rendezése, a tankönyvválasztás szabadsága, a köznevelésben a csaknem ötvenezer, az oktatást, a nevelői munkát segítő dolgozó bérének rendezése

2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Semmit-rólunk-nélkülünk (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-tér-Tüntetők-a-Néprajzi-Múzeumnál (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Városmajori-Gimnázium (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Szilárd-barátom (Eifert János felvétele)

2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Sátoraljaújhely (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Pécs (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Ne-csalj-mert-a-kormány-nem-tűri-a-konkurenciát 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Miskolci-Herman (Eifert János felvétele)

2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Kutyát-vitt-a-tanterembe (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-Ezer-plusz-egy (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-esőben (Eifert János felvétele) 2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-06 (Eifert János felvétele)

A pedagógusok nem akarnak visszatérni a korábbi – az adott település anyagi helyzetétől függő – önkormányzati fenntartású iskolarendszerhez sem, de a jelenlegi, szerintük túlközpontosított rendszer sem megfelelő, ezért az oktatási intézmények nagyobb önállóságát szorgalmazzák. A szervezők tájékoztatása szerint a demonstráció elsősorban az oktatás kérdéseiről szól, de beszélni fognak más ágazatok problémáiról is. A tüntetéshez csatlakoztak az egészségügyi, a szociális, a kulturális és a közigazgatási terület dolgozóit képviselő szervezetek is. Jászai Mari térről, zuhogó esőben, esernyők alatt induló tömegből többen az oktatási államtitkárság épülete elé érve biciklicsengőkkel csengettek, hogy mint mondták, így fejezzék ki elégedetlenségüket. Amikor a vonulók a Parlament elé értek, a tömeg vége még a Jászai Mari téren állt. A tömeg élén a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke, Galló Istvánné haladt, mögötte szakszervezeti vezetők, tagok szervezeteik zászlóival, a más ágazathoz tartozók külön csoportokban vonultak. (hirado.hu)

2016.02.13.-Kossuth-téri-tüntetők-07 (Eifert János felvétele)

A Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános Iskola, Szakközépiskola és Kollégium 12. évfolyamának szalagavató ünnepsége – Győr, 2016. február 12.

2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Nyitótánc (Eifert János felvétele)

A Győri Tánc- és Képzőművészeti Általános Iskola, Szakközépiskola és Kollégium 12. évfolyamának szalagavató ünnepsége, amely 2016. február 12-én 17 órai kezdéssel került megrendezésre a Pálffy Miklós Kereskedelmi Szakképző iskolában. (9023 Győr, Földes Gábor u. 34.)

A 12. évfolyam tanulói:

Bánfi Leila, Császár Lilla, Eifert András Szilveszter, Eyassu-Vincze Barbara, Gerencsér Eszter, Gláser Márton, Harangozó Lili Júlia, Horváth László, Horváth Renáta, Hőbe Barbara, Kacso Renáta Imola, Kocsis Viktória, Kondákor Eleonóra Terézia, Lakatos Réka, Lévay Barbara, Németh Valentína, Novák Laura, Piti Vivien Erzsébet, Ratkovic Mária Ljubica, Recsák Erik Péter, Szabó Dániel Márton, Tömördi Sára, Vértes Ákos

Osztályfőnök: Derczó Tibor

2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Andris-táncra-kéri-Anyját (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Fényképező-szülők (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavatón-tanárokkal-énekelnek (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Műsorvezetők (Eifert János felvétele)

2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Képzősök-tapsot-fogadják (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Képzősök-performansza (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-performansszal (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-elkészült-grafikákkal (Eifert János felvétele)

2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Kati-Andrissal-táncol (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Eifert-Andris-Walters-Lili-Lőrinc-Kati 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Bombicz-Barbara-köszöntője (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-01 (Eifert János felvétele)

2016.02.12.-Győr-12.-évfolyam-Szalagavató-ünnepsége-02 (Eifert János felvétele)

2016.02.12.-Győr-Meghívó-szalagavató-ünnepségre 2016.02.12.-Győr-Képzősök-a-szalagavatón (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-12.-osztály-Derczó-Tibor-osztályfőnökükkel (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Andris-fiammal_Eifert-Kata-felvétele

2016.02.13.-János-és-Kati-keringőznek_Photo-Eifert-Kata-Nóra

2016.02.12.-Szalagavatón-Eifert-Kata, Walters Lili, Gerencsér-Gabriella (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-zenével, Serényi Károly István kíséri az énekest (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Vetítés (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-táncos-performansszal (Eifert János felvétele)

2016.02.-Győr-Szalagavató-Andris-kezet-ráz-tanárával (Eifert János felvétele) 2016.02.12.-Győr-Szalagavató-Radosza-Attila-gitározik (Eifert János felvétele) Eifert János és Eifert Kata Nóra felvételei

2016.02.12.-Győr-Szalagavató-tanárok-szülők-vendégek (Eifert János felvétele)

Február 13-án 15 órától kerül a Duna Televízió adásába a Szerelmes földrajz című magyar ismeretterjesztő filmsorozat Hódmezővásárhelyt bemutató része. Vásárhelyi Hírek, 2016. február 12.

2016.02.12.-Vásárhelyi-Hírek_Szerelmes-földrajz-Szülővárosom-Hódmezővásárhely

Február 13-án 15 órától kerül a Duna Televízió adásába a Szerelmes földrajz című magyar ismeretterjesztő filmsorozat Hódmezővásárhelyt bemutató része.


A műsorban a nézők egy-egy jelentős magyar személyiség portréját és életének kedves és meghatározó helyszíneit ismerhetik meg. A mostani filmben Eifert János fotóművész kalauzolja a nézőt szülővárosában, természetesen a szavak mellett, sok-sok fotón keresztül.

“Hódmezővásárhelyen születtem, mindazt, amit későbbi pályámon hasznosítottam, innen hoztam magammal. Első felvételeimet a közeli Mártélyon készítettem. Ide térek vissza megpihenni, erőt és bátorságot gyűjteni elkövetkezendő küzdelmeimhez.” – mondta Eifert János, aki a Duna Televízióban látható adásában szülővárosát és annak környékét mutatja be.


A DUNA Televízió február 13-án 15 órától mutatja be a filmet. Aki lemarad róla, megnézheti a Duna World -ön február 14. 18:25 -től, vagy február 16-án 9:10-től, február 16-án 14:15-től és végül február 20-án 10:15-től.

Szerelmes földrajz – DUNA Televízió 2016. február 13. 15:00, Duna World 2016. február 14. 18:25, február 16. 9:10, február 16. 14:15, február 20. 10:15

2016.02.13.-PORT.hu_Szerelmes-földrajz

Szerelmes földrajz – színes, magyar ismeretterjesztő filmsorozat, 26 perc

DUNA Televízió 2016. február 13. 15:00

Duna World 2016. február 14. 18:25, február 16. 9:10, február 16. 14:15, február 20. 10:15

2015.10.01.-Búvár-u-36-TV-sek-kertünkben (Eifert János felvétele) 2015.10.02.-Hollós-László-producer  (Eifert János felvétele) 2015.10.02.-TV-stáb-a-Holt-Tisza-partján  (Eifert János felvétele) 2015.10.02.-Kossuth-tér-a-Városházával  (Eifert János felvétele)

2015.10.02.-Kossuth-tér-a-Takarékpénztárral  (Eifert János felvétele) 2015.10.02.-Hollós-Laci-a-TJ-Múzeumban-Eifert-képeket-nézeget  (Eifert János felvétele) 2015.10.02.-Faludi-Sándor-hangmérnök  (Eifert János felvétele) 2015.10.02.-Rapcsák-Katalin  (Eifert János felvétele)

2015.10.01.-Almási-István-polgármester  (Eifert János felvétele) 2015.10.02.-Eifert-Kata-Nóra (Eifert János felvétele) 2015.10.01.-Almási-István-polgármester-Eiferttel_Kata-Nóra-felvétele-01 2015.10.02.-Vass-György-kameramann  (Eifert János felvétele)

2015.10.02.-Dala-István-rendező-operatőr  (Eifert János felvétele) 2015.10.02.-Dala-István-forgat-a-Petőfi-utcában  (Eifert János felvétele) 2015.10.01.-Városcímer-üvegablakon  (Eifert János felvétele) 2015.10.01.-Mártély-Ladikon-a-stáb-Holt-Tiszán  (Eifert János felvétele)

2015.10.01.-Lukács-bácsi-Hódmezővásárhely-Búvár-u-38  (Eifert János felvétele) 2015.10.01.-Hollós-Laci-Hmvhely-Gimnázium  (Eifert János felvétele) 2015.10.01.-Hmvhely-Régi-emlékek_Eifert-Kata-Nóra-felvétele 2015.10.01.-Hmvhely-Kilincs-a-Búvár-utcában  (Eifert János felvétele)

2015.10.01.-Hmvhely-Kata-a-Búvár-utcában-az-egykori-nyúlketreceknél  (Eifert János felvétele) 2015.10.01.-Hmvhely-Forgatás-az-Ó-templomnál  (Eifert János felvétele) 2015.10.01.-Hmvhely-Dala-István-és-Hollós-László-az-Ó-templomban-forgatnak 2015.10.01.-Almási-István-polgármester-Eiferttel_Kata-Nóra-felvétele

2015.10.02.-Kiállításrendező-a-Tornyaiban  (Eifert János felvétele) 2015.10.01.-Búvár-u-36-új-lakók

Leírás

Az aktuális rész ismertetője: Eifert János fotóművész sokoldalú, folyamatosan megújuló, kísérletező alkat. Tánc-, akt-, és természetfotói alapozták meg ismertségét. Eddig több mint 200 önálló kiállítása volt és 700 csoportos tárlaton vett részt. Díjait, elismeréseit szinte lehetetlen felsorolni. Ma is tanít, szakíróként és szakértőként is tevékenykedik. A műsorban szülővárosát és annak környékét választotta.

“Hódmezővásárhelyen születtem, mindazt, amit későbbi pályámon hasznosítottam, innen hoztam magammal. Első felvételeimet a közeli Mártélyon készítettem. Ide térek vissza megpihenni, erőt és bátorságot gyűjteni elkövetkezendő küzdelmeimhez.”

A film ismertetése: A műsorban a nézők egy-egy jelentős magyar személyiség portréját és életének kedves és meghatározó helyszíneit ismerhetik meg.

Stáblista:

Rendező:

Paczolay Béla

Dala István

Forgatókönyvíró: Hollós László

Operatőr:

Tóth Zsolt

Dala István

Várkonyi Sándor

Szerkesztette:

Hollós László

Gáspár Judit

Szerelmes földrajz
színes, magyar ismeretterjesztő filmsorozat, 26 perc
DUNA Televízió 2016. február 13. 15:00
Duna World 2016. február 14. 18:25,
február 16. 9:10, február 16. 14:15, február 20. 10:15
Leírás
Az aktuális rész ismertetője: Eifert János fotóművész sokoldalú, folyamatosan megújuló, kísérletező alkat. Tánc-, akt-, és természetfotói alapozták meg ismertségét. Eddig több mint 200 önálló kiállítása volt és 700 csoportos tárlaton vett részt. Díjait, elismeréseit szinte lehetetlen felsorolni. Ma is tanít, szakíróként és szakértőként is tevékenykedik. A műsorban szülővárosát és annak környékét választotta.
“Hódmezővásárhelyen születtem, mindazt, amit későbbi pályámon hasznosítottam, innen hoztam magammal. Első felvételeimet a közeli Mártélyon készítettem. Ide térek vissza megpihenni, erőt és bátorságot gyűjteni elkövetkezendő küzdelmeimhez.”
A film ismertetése: A műsorban a nézők egy-egy jelentős magyar személyiség portréját és életének kedves és meghatározó helyszíneit ismerhetik meg.
Stáblista:
Rendező:
Paczolay Béla
Dala István
Forgatókönyvíró: Hollós László
Operatőr:
Tóth Zsolt
Dala István
Várkonyi Sándor
Szerkesztette:
Hollós László
Gáspár Judit

Hollós László: Tánc, test, természet… Magyar Krónika, 2016/2

2016.02.-Magyar-Krónika-56-57

Magyar Krónika, 2016/2

Tánc, test, természet

Eifert János fotóművész ismertségét tánc-, akt- és természetfotói alapozták meg. Eddig több mint kétszáz önálló és hétszáz csoportos kiállításon szerepelt, számos díjat, nagydíjat, különdíjat és diplomát érdemelt ki képeivel. A Szerelmes földrajz február 20-i, Duna Televízióban látható adásában Hódmezővásárhelyet és annak környékét mutatja be.

Hódmezővásárhelyen születtem, amit későbbi pályámon hasznosítani tudtam, e városból hoztam magammal. Első felvételeimet a közeli Mártélyon készítettem. Azóta is ide járok vissza megpihenni, erőt és bátorságot gyűjteni elkövetkezendő küzdelmeimhez.

Anyám kertje

Búvár utca 36. Gyermekkorom színhelye, ahová rengeteg szép em­lék kötődik. Még megvan a meggy-fa, amely alá kitett anyám gyógyulni, mikor lázas voltam. Amikor már na­gyon beteg volt, kis sámlira ült, úgy gyomlálta a kertet. Nagy szegénységben éltünk. A háború mindenkit szegénnyé tett. Hetedikes koromban volt először hosszúnadrágom. Ha ki-nőttük a cipőt, majd lefagyott a lábunk. Mégis jól éreztük magunkat. Vásárhely parasztváros volt kiterjedt tanyavilággal. Az itt élő dolgos emberektől sok mindent tanultam, mindenekelőtt erkölcsös viselkedést. Anyám művelt, iskolázott asszony volt, de főleg háztartási munkát végzett. Később raktáros lett a Házipari Szövetkezetnél, majd csomagoló az Állami Áruházban. Es persze itt volta kert, amelyről „Anyám kertje” címmel nemzetközi fesztiválokon díjat nyert diaporámát készítettem. Anyám húsz éven át küszködött a rákkal, ez a kert tartotta életben.

Ember és természet kapcsolatát én itt fedeztem föl. Volt egy Bodri kutyánk, igazi fekete puli. Az ember még a tyúkokhoz is kötődött. Itt nőttem föl, innen felvételiztem a Honvéd Együttesbe, profi táncosként tizenhét éven át jártam az országot, a világot. A gimnázium elvégzése után azért még szereztem egy közgazdász oklevelet is. Aztán fotográfus lettem. A fotóimmal sohasem pusztán gyönyörködtetni akartam. A tájak, az élővilág, a természet iránti vágyat akartam és akarom ma is fölébreszteni az emberekben.

2016.02.-Magyar-Krónika-58-59

Szerelmek

A Kossuth tér Hódmezővásárhely főtere. Gyönyörű parkokkal, szob­rokkal, a szép Városházával, a Fekete Sassal és az Alföldi Galériával, ahol hetvenedik születésnapom alkalmá­ból az életmű-kiállításom volt, kilenc teremben, két hosszú folyosón. A főtér egyik sarkán volt édesapám fűszer-csemege üzlete, amelyet 48-ban államosítottak, gyakorlatilag elvették tőle. Hároméves lehettem, amikor a szüleim elváltak. Apám 1956-ban disszidált, de haláláig tartottam vele a kapcsolatot. Édesanyám a városban született, itt élte le az életét. Másodszor is férjhez ment. Egy hadirokkant férfi volta nevelőapám, aki tisztességgel és becsülettel nevelt bennünket. Halála után anyám találkozott ifjúkori szerelmével, akivel gimnazista korukban titkon leveleket váltottak. Ez az újra föllángoló, késői szerelem tizenkilenc évnyi boldog házasságot hozott. És ami érdekes: Imre bácsi nagyon hasonlított egykori köztársasági elnökünkre, Göncz Árpádra. Kár, hogy nem találkozhattak egymással…

1957-től 1960-ig jártam a Bethlen Gábor Gimnáziumba, de az érettsé­git már Budapesten szereztem meg. Tagja voltam a tornászcsapatnak, szép óriáshengereket mutattam be a korláton. Volt egy űrhajósok ki-képzéséhez használatos szerkezet is, amibe belekapaszkodtunk és végigka­rikáztunk az udvaron, nagy tetszést aratva a lányok körében. De a gim­názium a tanáraim miatt volt igazán emlékezetes számomra. Dózsa tanár úr mindenre megtanított bennünket irodalomból, a kémiát oktató Körtvélyesi Lászlónéba, Éva nénibe pedig minden fiú szerelmes volt. A mai napig tudom például, hogy a DDT nem más, mint a diklór-difenil-triklór-metil metán.

Szauter Ildikó volt az én nagy szerelmem. Csodáltam, hazakísértem, de még egy ártatlan puszit sem mertem adni neki. Évtizedekkel később aztán ezt bepótoltam. Szeretettel emlékeztünk egymásra, és akkor kiderült, ő is szerelmes volt belém, és igencsak fájlalta, hogy még moziba vagy táncolni sem vittem el.

Először talán rosszul hangzik, hogy nekem öt feleségem, illetve élettársam volt. Ám ezek a kapcsolatok nagy szerelmek voltak, nem csupán föllángolások vagy röpke kalandok. A mai napig meghitt, baráti viszonyban vagyok egykori aszszonyaimmal, s öt gyerekem is jóban van egymással, össze-összejárnak. Valószínűleg ma már sokkal megfontoltabb lennék, bárha az ember föllángol és megszeret valakit, ott az ész nem sokat számít. De boldog vagyok, hogy szerettem és szerettek, e kapcsolatok csodálatos erőt és teret adtak nekem. Ezúton is üzenem egykori iskolámból szerelmeimnek: köszönöm, hogy léteztek.

2016.02.-Magyar-Krónika-60-61

Halálosan komoly játék

A gimnázium szomszédságában áll a gyönyörű református Ó-templom. Szüleim, nagyszüleim baptisták voltak. Náluk a 16. év elérése után ki-ki maga dönti el, melyik vallást is választja. Egyébként Hódmezővásár­helyen az egyes felekezetek mindig is békében, jól megfértek egymással. Amikor a szemben lévő Alföldi Ga­lériában volt kiállításom, és nyugalomra vágytam, mindig átsétáltam kicsit megpihenni az Ó-templomba. Különlegesen szép hangzású orgonája szinte egyedülálló Európában. Amikor tanítok és fotókat elemzek, gyakorta élek zenei hasonlatokkal.

Táncos, zenész múltamnak köszön­hetően bátran használom kompozícióimban a fényeket és árnyékokat. Es ez igaz egy kiállítás fölépítésére, a képek sorrendjének megválasztására is. Két jó fotó egymás mellett kiolt-hatja a másik erejét.

A 3 „T” fotósának tartanak: tánc, test, természet. E háromban ott az egész világ. De előadásaimban azt is szoktam mondani, hogy a világ megismerésének három fontos esz-köze van: a tudomány, a művészet és a hit. Ha ezek egyike is hiányzik, kevesebbet tudunk a világból fölismerni, visszatükrözni. Amikor embereket fényképezünk, nagyon fontos, hogy tiszteljük a megörökítendő személyt. Mindenkinek joga van eldönteni, hozzájárul-e képmása megörökítéséhez, nyilvánosságra hozatalához. Ha megérzik az emberek, hogy nem díjazott kiállítási képként használjuk őket csak azért, mert valamiért különlegesek, elesettek vagy meggyötörtek, hanem magát az embert tartjuk fontosnak, akkor számíthatunk együttműködésükre. Azt szoktam tanácsolni a tanítványaimnak, hogy még gépük márkajelzését is takarják le, hogy a megörökítendő személy csak egy iránta érdeklődő, felé tisztelettel forduló fotóst lásson.

Számomra játéka fotográfia. Halálosan komoly játék, amely azt a végtelen szabadságot adja, amelynek során másokkal is megoszthatom átélt élményeimet. És ebbe nem szól bele senki. Tehát azén felelősségem, hogy a sok-sok képből melyiket választom ki, melyiket bocsátom közszemlére.

díszpolgár

Az ember hajlamos azt gondolni, hogy az ő szülővárosa a legszebb, számára a legfontosabb. Én is így vagyok ezzel. Valóban úgy érzem, hogy az erkölcsi tartást itt, ebben a városban kaptam meg a szüleimtől, a barátaim­tól, a környezetemtől. Tudom, hogy Hódmezővásárhelynél vannak szebb és nagyobb városok, de én itt érzem magam otthon. Édesanyám jó pár éve elhunyt, a házunkban már mások élnek, mégis ide jövök haza. Sokszor csak úgy beugrom Szenti Tibor ba­rátomhoz, és végigjárjuk a tanyákat vagy kiszaladunk Mártélyra. Furcsa nézni ezeket a téglákat.

A lexikonokból kiolvasható, mi mindent is csináltam én az életemben, de az az igazán megtisztelő, amikor az ember szülővárosa szeretetét, elismerését, megbecsülését érzi. Amikor ott állok a Városháza Dísztermében, kezemben a gyönyörű bronzplakettel, rajta a felirat: „Eifert János fotóművész,

Hódmezővásárhely díszpolgára.” És ezt pártállástól függetlenül, egyhangúan szavazta meg a közgyűlés. Nem vagyok egyedül a sorban, hiszen Lucien Hervé is itt született Erkel László néven. Ploh József fotográfus az 1800-as évek végén készítette el nagyszerű sorozatát a már idős 48-as honvédekről. De említhetem Nagy György Sándort is, aki ugyan nem a város szülötte, de csodás termé­szetfotóinak egy részét e vidéken készítette.

Bejártam a fél világot, de tapaszta­latból és nem elfogultságból mond-hatom, hogy Magyarországon egy fotós számára óriási kincsek vannak. Gondoljunk csak az Alföld, az Őrség, a Börzsöny vagy a Szatmár-Beregi síkság természeti és építészeti értékeire, az itt élő emberekre. Jobban becsülöm, szeretem én a magyar tájakat. Talán ezt hívják hazaszere­tetnek…

2016.02.-Magyar-Krónika-62-63

Elrejtett biciklik

Hódmezővásárhely kerékpáros „nagyhatalom”, szinte mindenki biciklizik a városban. Gyerekkoromban magam is sokat kerékpároztam, a Népkert volt az egyik kedvenc területünk. Egyébként a fényképezést is jól segíti a bicikli: bárhol meg lehet állni, nem kell parkolási díjat fizetni. Kedvenc témáim a kapuk. Először egy nagytotál, aztán jöhet a kilincs, a levélszekrény, a felirat: Vigyázz, a kutya harap!” vagy „Túró, tejföl eladó”. Ez szociológiai fel-mérésnek sem utolsó, hiszen a kapu, a kilincs sok mindent elárul az ott lakókról.

Amikor hazajövök, most is nyeregbe pattanok. Ha ismerőssel találkozom, rácsöngetünk egymásra. Két csöngetés az üdvözlés, egy pedig a vészjelzés: vigyázz, jövök!

1956-ban a forradalom idején osztálytársaimmal elhatároztuk, hogy ha jönnek az oroszok, szétszereljük kerékpárainkat, és a bezsírozott alkatrészeket elrejtjük a pincékben. Elterjedt ugyanis, hogy az oroszok elviszik a bicikliket. Gyerekfejjel azt gondoltuk, hogy hazafias cselekedet, egyfajta néma ellenállás, ha az elrekvirálható dolgokat eltüntetjük.

Mártélyi paradicsom

Gyerekkorom nagy élménye volt a Mártélyi táborozás, a sátorban éjszakázás. Az első fotóimat is itt készítettem a parton, a fűzfáknál az öcsémtől kapott Zorkij 4-gyel. Amikor annak idején Vásárhelyi Pál tervei alapján átvágták a Tiszát, leválasztva a kanyargós részeket, akkor keletkeztek az itteni holtágak. A vízutánpótlást zsilip-rendszerrel biztosítják az élő folyóból. Ez valóságos üdülő- és természetfotós paradicsom. Csak ne sajnáljuk bekenni magunkat szúnyogriasztóval!

A csúcsponton fejeztem be táncos pályafutásomat, éppen amikor a legjobban ment. De választanom kellett: néptánc vagy fotózás. Először a Lobogóhoz, majd a Búvár című környezet- és természetvédelmi folyóirathoz kerültem. Es közben azért más lapokban is jelenhettek meg képeim. Hazai és nemzetközi pályázatokon vettem részt, szépen gyűltek a díjaim.

A környezetvédelem, a természet szeretete, a zöld szervezetekkel való szimpátia soha nem volt afféle divatos póz nálam. Hiszek abban, hogy akár az én képeimmel is hozzá lehet járulni ahhoz, hogy az emberekben tudatosuljon: igenis tehetnek valamit az ember és a természet között megbomlott harmónia visszaállításáért, a klímaváltozás mérsékléséért.

Pillanat és évtizedek

A legfontosabb képeim a Tornyai János Múzeumban vannak. Körülbelül negyven fotómat ajándékoztam szülővárosomnak, megköszönve, hogy becsülnek, hogy figyelemmel kísérik pályafutásomat.

Hetvenhárom éves vagyok, de még rengeteg tervem, elvégzendő feladatom van. Az elmúlt évtizedekben egy merőben új korszakot éltem át. A digitális technika megjelenésével eszközeim változtak, lehetőségeim bővültek. De a gondolkodásmódom alapvetően változatlan maradt. Az igazán jó fotó az, amelyre ránéz az ember, és megragadja, kapcsolatba kerül vele, akkor elindul egyfajta párbeszéd. Jó esetben fölfedezi a kép szemlélője, hogy itt még a második, harmadik síkon is van egy újabb kép, egy újabb mondanivaló.

Számomra nem jelent terhet a fotós-táska meg az állvány cipelése, és az sem, hogy egy 2500 méteres hegycsúcsot megközelítsek, ahol már fogytán a levegő. A baj akkor van, ha a mondanivaló fogy el. En kíváncsi ember vagyok. Kíváncsi vagyok az emberekre, az életükre, az őket körülvevő környezetre, a természet-re. Olyan képet igyekszem komponálni, amely első pillantásra a szépségével, a kompozíció izgalmával hat, és akkor el tudom mondani az ezek mögött rejlő gondolatot.

Mondják, a fotóművészet a pillanat művészete. Amikor lenyomjuk az exponáló gombot, akkor valóban a másodperc töredéke alatt rögzül a kép. Csakhogy e mozdulatot hetek, hónapok, évek, sőt évtizedek tapasztalata, élménye tudja csak vezérelni. Ezért aztán én azt mondanám inkább, hogy a fotóművészet a gondolkodás művészete is.

Tizenhét éven át voltam hivatásos táncos a Honvéd Együttesben, és ahogyan a sportolóknál, úgy a táncosok esetében is a rendszeres tréning, a sok próba és fellépés nem csak igénybe veszi, karban is tartja az embert. Es ami még további erőt ad és fiatalít, az a nők szeretete. Nagyon fontos, hogy tőlük mit kaptam és mit kapok. Ez az örök élet titka… n

Hollós László

Következő oldal »