János Eifert - Photographer

Archive for February, 2017

3rd International Exhibition of Photography “DONEGAL 2017” – Bundoran, Ireland, 2017. február 28.

3rd International Exhibition of Photography “DONEGAL 2017”

PSA 2017-055

Eifert János: Keleti pályaudvar / Keleti railway station (Budapest, 2014)

Keleti pályaudvar / Keleti railway station (Budapest, 2014)


Eifert János: Laser-girl (2017)

Laser-girl (2016)

Janos-Eifert: The-contemporary-Photographer Uygur-girl-Urumqi

Gime, the Contemporary Photographer                                                       Uygur Girl (Urumqi, China, 2006)

Janos Eifert: Old Women (Kashgar, Xinjiang, China 2006) Eifert János: Levél / Leaf (Bánk, 2016)

90 years                                                                                              Leaf

Eifert János: Tánc/Test/Tanulmány - Dance-Body-Study 2. Dance / Body / Study

Accepted:

PORTRAIT (color/monochrome digital)

Minimal score for acceptance: 22

90 years 24 Accepted

Laser-girl 22 Accepted

OPEN COLOR (color digital)

Minimal score for acceptance: 21

Dance-Body-Study 23 Accepted

NATURE (color/monochrome digital)

Minimal score for acceptance: 21

Leaf 22 Accepted

PEOPLE (color/monochrome digital)

Minimal score for acceptance: 22

The East Railway Station, Budapest 22 Accepted

CHILD (color/monochrome digital)

Minimal score for acceptance: 22

Uygur Girl, Kashgar 24 Accepted

3rd International Exhibition of Photography
“DONEGAL 2017”
PSA 2017-055
Photo club Emerald office@photoclubemerald.com a(z) n1nlhg001.shr.prod.ams1.secureserver.net domainen keresztül
0:53 (1 órája)
címzett: saját magam
You have successfully registered on the http://photoclubemerald.com.
Your access parameters are:
username: eifert
password: EIFERTJANOS1943
Save this message in case you forget the access parameters. Thank you.
Accepted:
PORTRAIT (color/monochrome digital)
Minimal score for acceptance: 22
90 years 24 Accepted
Laser-girl 22 Accepted
OPEN COLOR (color digital)
Minimal score for acceptance: 21
Dance-Body-Study 23 Accepted
NATURE (color/monochrome digital)
Minimal score for acceptance: 21
Leaf 22 Accepted
PEOPLE (color/monochrome digital)
Minimal score for acceptance: 22
The East Railway Station, Budapest 22 Accepted
CHILD (color/monochrome digital)
Minimal score for acceptance: 22
Uygur Girl, Kashgar 24 Accepted

ÁRNY A KÖVÖN – ORSZÁG LILI (1926–1978) ÉLETMŰKIÁLLÍTÁSA … Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2016. december 17. – 2017. március 26.

Orszag-Lili_Nő-fátyollal Ország-Lili_Dohánylevelű-1955

ÁRNY A KÖVÖN – ORSZÁG LILI MŰVÉSZETE

A tárlaton Ország Lili életébe is igyekszünk bepillantást nyújtani, fotókat és dokumentumokat mutatunk be utazásairól, leveleken, fényképeken keresztül ismerhetjük meg barátait, mestereit (Róbert Miklóst, Bálint Endrét, Pilinszky Jánost), illetve első gyűjtőit (Rácz Istvánt és Kolozsváry Ernőt).
A kiállításhoz reprezentatív katalógus készül, amely – korábban nem közölt dokumentumfotókkal és csaknem kétszázötven reprodukcióval illusztrálva –  jelentős szerzők tanulmányain keresztül ismerteti a művész különböző alkotói korszakait. (MNG)


2017.02.26.-Nemzeti-Galéria_Árny-a-kövön-Ország-Lili-életmű-kiállítása (Eifert János felvétele)

2017.02.26.-Nemzeti-Galéria-Ország-Lili-életmű-kiállítása (Eifert János felvétele) 2017.02.26.-Nemzeti-Galéria-Ország-Lili-életmű-kiállításán (Eifert János felvétele)

Ország Lili a magyar szürrealizmus történetének legkiemelkedőbb műveit alkotta meg az 1950-es évek közepén. A kiállításon az Ország Lili művészetét ért hatások érzékeltetésével, az analógiák párhuzamba állításával válik igazán világossá festészetének eredetisége és egyedisége. Ország Lili a gettó falától jutott el a jeruzsálemi Siratófalig. Végigkövethető a fejlődés, ahogy a főiskola utáni időkben festett individuális falaktól a városfalak képein át jut el a Panaszfalig, s onnan a Labirintus faláig.


2017.02.26.-Nemzeti-Galéria_Ország-Lili-életmű-kiállítása (Eifert János felvétele) 2017.02.26.-Nemzeti-Galéria-Ország-Lili-életmű-kiállítása (Eifert János felvétele)

Ország-Lili_Önarckép-fal-előtt

2017.02.26.-Nemzeti-Galéria_Ország-Lili-album (Eifert János felvétele) Ország-Lili_Spanyolfal-1950-es-évek-közepe

A művész alkotói korszakainak sorát követő kiállítás első nagy egységét az 1952–1955 közötti Korai képek alkotják. 1955–1957 közötti évei az Ortodox szürrealizmus jegyében teltek. E korszak fő motívuma a fal, a téglafal, ebben az egységben láthatók analógiaként Giorgio de Chirico, Paul Delvaux és Toyen művei. Későbbi utazásai során orosz és bolgár kolostorokban találkozott a pravoszláv ikonokkal, s ezek hatása érzékelhető a következő, ún. Ikonos korszakának művein (1958–1959 között). Ország Lili az 1950-es évek közepén, első festményeivel egy időben kezdett el montázsokat készíteni. Montázsainak alapanyagát fotók, reprodukciók, régi könyvillusztrációk, szemléltető ábrák kivágott részletei adták, csakúgy, mint Max Ernstnél, aki felfedezte a montázst a szürrealizmus számára. A montázsok végigkísérték pályáját, fontos szerepet játszottak a kompozíciók előkészítésében, olykor festmények előképéül szolgáltak. A külön kiállítási egységben bemutatott montázsai gazdagítják a művészi pálya egyes korszakainak képét.


Ország-Lili_Memento-1957

Ország-Lili_ Ország-Lili_Pompeji-I-1969

2017.02.26.-Nemzeti-Galéria_Ország-Lili-emlék-kiállítás (Eifert János felvétele) Eifert János felvételei

Orszag-Lili_Alagut

A rég eltűnt városok nyomait idézik az 1960–1965 között készült Városképei. Az 1960-as években a prágai zsidó temető sírköveiben találta meg azokat az „építőköveket”, melyekkel megalkothatta képzeletbeli, a lelkében és emlékeiben élő városainak alaprajzait. Ebben a korszakában alakul ki senki máshoz nem hasonlítható egyéni kifejezésmódja.

1965-től jelenik meg festményein az írásjel, a betű, ami egyszerre mementó, szakrális kifejezés, üzenet egy letűnt korból, töredék, a pusztulás hírnöke. Ez alapján teremtette meg 1966–1969 között az ún. Írásos korszakát, melynek jellemzője a szürke, barna színvilág, a faldarabokon ókori világok feljegyzéseivel, rejtélyes héber vagy annak látszó betűkkel, írásjelekkel.

1972-ben Ország Lili két nagy méretű, összegző művet fest, a Minden titkok kapuja és a Múltba nyíló kapuk című ikonosztázokat, melyeken már megjelenik új, szinte névjegyszerűen azonosítható motívuma, a nyomtatott áramkör. A kommunikációs szimbólumnak is tekinthető sajátos motívum egyszerre civilizációs jelkép és labirintusra is emlékeztető forma. Ez az a formavilág, ami nagyszabású festménysorozatának, a Labirintusnak is alapmotívumát képezi. A fő művének tekinthető Labirintus-sorozatot 1974-ben kezdte el festeni. A kezdetben még színes sorozat utolsó művei már feketébe borulnak. „Ez az én labirintusom, ezen végig kell mennem, s én úgy megyek rajta végig, hogy megfestem. Borzalmas kín, de itt nem lehet megalkudni… ezt be kell járni.” Ország Lili haláláig festette a sorozatot, míg utolsó, fekete képével szinte rázárult a labirintus kapuja. A sorozat alapötletét az ádámosi templom 1526-ban készült, festett kazettás famennyezete adta. A mennyezet kilenc tábláját a kiállításon is bemutatjuk.

Ország Lili a sorozat bemutatását úgy képzelte el, hogy ezek egyszer „sűrűn egymáshoz komponálva kapják meg valódi értelmüket”. Ez azonban csak halála után valósult meg, amikor 1980-ban a Budapesti Történeti Múzeumban építették fel a labirintust a művész útmutatásai szerint Deim Pál közreműködésével. Azóta nem láthatták a nézők a sorozatot, aminek egyes képei különböző gyűjteményekbe kerültek. Most e kiállításon Ország Lili elképzelésének megfelelően felépül a teljes, több mint ötvendarabos Labirintus. A műveket a kiállításon a költő-barát Pilinszky János Apokrif című verse értelmezi, mely Alföldi Róbert előadásában hallható.

A kiállítás kurátora Kolozsváry Marianna

Mi a kortárs tánc – és hol vagyok ebben én? A mozdulat útjai a 20. századtól máig: táncban, képben, és élőszóban a Vigadóban. Budapest, 2016. február 24.

2017.02.24.-Vigadó-Isadora-Duncan-Reloaded - Rovó Virág előadásában (Eifert János felvétele)

Mi a kortárs tánc – és hol vagyok ebben én?

A mozdulat útjai a 20. századtól máig: táncban, képben, és élőszóban

Előadják – és részben alkották – a Magyar Táncművészeti Egyetem (modern szakirány) táncművész hallgatói. Rendező és moderátor: Dr. Lőrinc Katalin

Budapesti Vigadó, Sinkovits Imre Kamaraszínpad, 2017. március 24. Az előadás a Budapest Táncfesztivál programja.

2017.02.24.-Vigadó-Mi-a-kortárs-tánc-09 (Eifert János felvétele) 2017.02.24.-Vigadó-Arts of Light (Eifert János felvétele) 2017.02.24.-Vigadó- Rovó Virág (Eifert János felvétele) 2017.02.24.-Vigadó-Mi-a-kortárs-tánc-06 (Eifert János felvétele)

2017.02.24.-Vigadó-Rácz Réka saját koreográfiájában (Eifert János felvétele) 2017.02.24.-Vigadó-Rácz Réka saját szólójában (Eifert János felvétele) Eifert János felvételei

2017.02.24.-Vigadó-Bacsó Gabriella és Kiss Rebeka a TRIÓ-kaland részletében (Eifert János felvétele)

2017.02.24.-Vigadó-Rovó Virág (Eifert János felvétele 2017.02.24.-Vigadó-Rovó Virág (Eifert János felvétele) 2017.02.24.-Vigadó-Kortárs-tánc-finálé (Eifert János felvétele) 2017.02.24.-Vigadó-Kortárs-tánc-betáncolják-a-nézőteret-is (Eifert János felvétele)

2017.02.24.-Vigadó-"A kívülálló" Horváth Attila előadásában (Eifert János felvétele) 2017.02.24.-Vigadó-Mi-a-kortárs-tánc-13 "Arts of Light" (Eifert János felvétele) 2017.02.24.-Vigadó-Erdélyi Zsombor a "foto-session" improvizációban (Eifert János felvétele)

2017.02.24.-Vigadó-Mi-a-kortárs-tánc-14 Kiss Rebeka és ... (Eifert János felvétele)

2017.02.24.-Vigadó-Mi-a-kortárs-tánc-10 (Eifert János felvétele) Mi a kortárs tánc – és hol vagyok ebben én?

A mozdulat útjai a 20. századtól máig: táncban, képben, és élőszóban

Különleges élményt jelentett a Magyar Táncművészeti Egyetem (modern szakirány) táncművész hallgatóinak előadása a Budapest Táncfesztivál programjában. A budapesti Vigadó Sinkovits Imre Kamaraszínpadán táncban, képekben és élőszóban a kortárs tánc, a mozdulat útjait kísérhettük végig a 20. századtól máig. Míg a színpadi táncművészet „alapanyaga” korábban a klasszikus balett, a századforduló táján számtalan más irányzat jelenik meg a palettán, némelyik homlokegyenest ellentéteként mindannak, ami addig megszokott volt a színpadon. Az előadás a 20. század a test színpadi megjelenésének és mozdulatának szabadságát hirdető Isadora Duncan-nal indít, majd a század legkülönb új műfajait – köztük Martha Graham,  Mats Ek, Pina Bausch és mások stílusait, technikáit követhetjük soron, egészen napjainkig.

Lőrinc Katalin – az előadás rendezője és moderátora – így ír az általa rendezett interaktív előadás margójára:

–           Olyan világban élünk ma, amikor mindent piktogramok magyaráznak meg, kaptafára készült  formákban kapjuk  az információkat folyamatosan, miközben  napi  (gyakran megélhetési) gondok tornyosulnak fölénk. A művészet nem csupán fölösleges passziónak tűnik e körülmények között, de sokszor nem is értjük, mert szokatlan hullámhosszon szól hozzánk. Mi a kortárs művészet, hogyan közelítsünk hozzá és főleg: miért? Egy osztálynyi fiatal táncművész hallgatóval úgy döntöttünk, hogy ezeket a kérdéseket először saját magunknak kell feltennünk. És ők is rájöttek, hogy első sorban nem is a művészetről, hanem saját magukról kell elgondolkodniuk. És ez a legnehezebb. Erre vállalkoztunk ezzel a műsorral, s benne sok érdekes, meglepő tánccal, és úgy gondolom, hogy ez mindenkinek szól: a nézőnek semmi jártasság nem szükséges hozzá, csak nyitottság, kíváncsinak lenni arra, hogy az a fiatal, aki a szemünk láttára bemutat egy koreográfiát, – régit, betanultat, vagy egy egészen friss, saját művet, vagy netán improvizál, hogyan látja saját magát és a világot. Szóval egy kicsit mindnyájunk életéről esik itt szó (és persze tánc).

5th Greek Photographic Circuit 2017 – International Photographic salon of fine art photography. Crete, Santorini, Mykonos, Rhodos – Görögország, 2017. február 23.

5th Greek Photographic Circuit 2017

International Photographic salon of fine art photography

Last Update 19.02.2017

Eifert János: Vágtató lovak a hóban / Galloping horses in the snow (Bocska,

Eifert János: Hajnali szertartás / Dawn ceremony (Bali, 2016.07.06.) Eifert János: Iraki asszonyok / Women from Iraque (Bagdad, 1975)

Eifert János: Tánc/Test/Tanulmány - Dance-Body-Study 2. Eifert János: Fodor József festőművész (2004)

Eifert János: Hajnal / Dawn (Szentliszló, 2016) Eifert János: Nyáj / Herd (1978)

Eifert János: Nude with red Drapery (Esztergom, 2014) Eifert János: Akt-tanulmány / Nude Study (Budapest, 2013) Eifert János: Geometria / Geometry (Budapest, 2013)

5th Greek Photographic Circuit 2017

International Photographic salon of fine art photography

Last Update 19.02.2017

1st Salon “CRETE” – Acceptances

EIFERT JANOS

DanceBodyStudy, Accepted (open-color)
Herd, Accepted (open-monochrome)
Geometry, Accepted (open-monochrome)
Nude Study, Accepted (open-monochrome)
Women from Iraq, Accepted (travel)
On the way to Kashgar, Accepted (travel)
Dawn ceremony in Bali, Accepted (travel)

2nd Salon “SANTORINI” – Acceptances

EIFERT JANOS
Nude with red Drapery, Accepted (open-color)
Dancer with his child, Accepted (open-monochrome)
Geometry, Accepted (open-monochrome)
Herd, Accepted (open-monochrome)
Dawn ceremony in Bali, Accepted (travel)

3rd Salon “MYKONOS” – Acceptances

EIFERT JANOS
Dawn, Accepted (nature)
Galloping horses in the snow, Accepted (open-color)
Nude Study, Accepted (open-monochrome)
Dancer with his child, Accepted (open-monochrome)
Herd, Accepted (open-monochrome)
Dawn ceremony in Bali, Accepted (travel)

4th Salon “RHODOS” – Acceptances

EIFERT JANOS

Dawn, Accepted (nature)
Nude with red Drapery, Accepted (open-color)
Josef Fodor the painter, Accepted (open-color)
DanceBodyStudy, Accepted (open-color)
Galloping horses in the snow, Accepted (open-color)
Herd, Accepted (open-monochrome)
Geometry, Accepted (open-monochrome)
Nude Study, Accepted (open-monochrome)
On the way to Kashgar, Accepted (travel)
Dawn ceremony in Bali, Accepted (travel)

Bristol Salon 2017 Report Card. Anglia, 2017. február 21.

Bristol Salon 2017 Report Card

Entrant: Janos Eifert, AFIAP, ESFIAP
Email: eifertjanos@gmail.com
Reference: A17-907-643
Report date: 21 February 2017

Thank you for entering the Bristol Salon 2017.

This is the only notification you will receive regarding your scores so please print this document or save it in a safe and secure place.

Bristol Salon 2017 has received recognition from
PSA 2017 002
FIAP 2017 002
IUP 2017 002
GPU L170001

Accepted images:

Eifert János: Kertész keze / Gardener's Hand (Tarnaméra, 1978)

Janos Eifert “Gardener’s Hand”

ACCEPTED

Monochrome Section

Judges:

Leigh Woolford AWPF, EFIAP, DPAGB

John Chamberlin FRPS, MFIAP

Chris Palmer FRPS, EFIAP, DPAGB, APAGB

Eifert János: Szertartás a Tamblingan tó partján / Ceremony at Tamblingan See (Bali, 2016.07.06.)

Janos Eifert “Ceremony at Tamblingan See, Bali”

ACCEPTED

Photo Travel Section

Judges:

Peter Smith EFIAP

Peter Gennard MFIAP, EFIAP/p

Sue O’Connell ARPS, EFIAP/b, DPAGB, BPE3*

Please notify me ( Pete Howell at chairman@bristolsalon.co.uk ) of any data which needs to be amended NO LATER THAN 28 FEBRUARY 2017 as corrections cannot be made after that date.

Everest International Digital Salon 2017 – Fotoclub Siliguri, West-Bengal, India, 2017. február 20.

Everest International Digital Salon 2017 – Fotoclub Siliguri, West-Bengal, India

FIAP 2017/049, PSA 2017-046

Fotoclub Siliguri

MANORANJAN BARMAN
H/O Nimai Chandra Saha,
52 CR Das Sarani, East Vivekananda Pally, P.O. Rabindra Sarani
IND-734006 Siliguri
West Bengal, INDIA

PANEL OF SELECTORS

1. Mr. Amitabha Sil (EFIAP, ARPS, Hon.FICS, Hon.FPSBP, Hon.FCOS, Hon.FIP, ESFIP)
2. Mr. Suman Bhattacharyya (EFIAP, ARPS, RISF-2, Hon.FICS)
3. Mr. Gobinda Chakraborty (EFIAP, RISF-3, Hon.FICS)

Eifert János: Zsófi vörös drapériával /Nude with red Drapery (2014)

EIFERT JANOS Hungary NUDE WITH RED DRAPERY ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary DANCE BODY STUDY ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary HERD ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary GARDENERS HAND ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary NUDE STUDY ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary SNOW GALLOPING HORSES ACCEPT

EIFERT JANOS Hungary NUDE WITH RED DRAPERY ACCEPT

Eifert János: Tánc/Test/Tanulmány - Dance-Body-Study 2.

EIFERT JANOS Hungary DANCE BODY STUDY ACCEPT

1978 Nyáj-Photo Eifert

EIFERT JANOS Hungary HERD ACCEPT

Eifert János: Kertész keze / Gardener's Hand (Tarnaméra, 1978)

EIFERT JANOS Hungary GARDENERS HAND ACCEPT

Eifert János: Akt-tanulmány / Nude Study (Budapest, 2013)

EIFERT JANOS Hungary NUDE STUDY ACCEPT

Eifert János: Vágtató lovak a hóban / Galloping horses in the snow (Bocska,

EIFERT JANOS Hungary SNOW GALLOPING HORSES ACCEPT

Mostovi – Hidak – Pannonia Reflections 2016. HD 1 TV SLO, Lendva, 2017. február 4.

2017.02.03.-SLO-TV-HD1_Pannonia-Reflections-kiáll.megnyitó-01 2017.02.03.-SLO-TV-HD1_3.-Pannonia-Reflections-kiállításmegnyitó-02

HD 1 TV SLO
www.Bandicam.com
Mostovi – Hidak – Pannonia Reflections 2016
Riporterek: Fehér Farkas Éva, Halas Eisa – Operatőr: Somi Sebastjan
Szerkesztő: Tóth József
6:40

HD 1 TV SLO  www.Bandicam.com

Mostovi – Hidak – Pannonia Reflections 2016

Riporterek: Fehér Farkas Éva, Halas Eisa – Operatőr: Somi Sebastjan – Szerkesztő: Tóth József

6:40

MŰVÉSZI-AKT OK-ERÁTÓ csoportos kiállítás és a II. Fiatal Forradalmárok Találkozója a szokásos ötórai teánk keretében Valentin napján az ÚJ NESZ-ben. Budapest, 2016. február 14.

Eifert János: Laser-girl (2017)

MŰVÉSZI-AKT OK-ERÁTÓ csoportos kiállítás a szerelem, a szenvedély és a művészi erotika jegyében Afrodité a szépség, a szerelem, a csábítás, az erotikus vágykeltés istennője és szimbóluma szellemében az Új nemzeti Szalon megrendezi MŰVÉSZ-AKT OK-ERÁTÓ (VII. E. Art) kiállítását és a II. Fiatal Forradalmárok Találkozóját szokásos ötórai teánk keretében, 2017. február 14-én kedden, 17 órától, dícsérve Bálint (Valentin) napját az ÚJ NESZ-ben.

MŰVÉSZI-AKT OK-ERÁTÓ (VII. E. Art) csoportos kiállítás a szerelem, a szenvedély és a művészi erotika jegyében.

Afrodité a szépség, a szerelem, a csábítás, az erotikus vágykeltés istennője és szimbóluma szellemében az Új nemzeti Szalon megrendezi MŰVÉSZ-AKT OK-ERÁTÓ (VII. E. Art) kiállítását és a II. Fiatal Forradalmárok Találkozóját szokásos ötórai teánk keretében, 2017. február 14-én kedden, 17 órától, dicsérve Bálint (Valentin) napját.

2017.02.14.-MŰVÉSZI-AKT-OK---ERATÓ-meghívó

2017.02.14.-ÚJ-NESZ-Csató-Tamás-és-Eifert-János_Konkoly-Thege-György-felvétele 2017.02.14.-ÚJ-NESZ,-Eifert-Hátakt-a-falon 2010 Eifert_Hátakt, 2017.02.14.-ÚJ_NESZ-Csató-Tamás-festőművész

2017.02.14.-Bálna-MŰVÉSZI-AKT-OK--ERÁTÓ-Csató-Tamás-Eifert-képek 2017.02.14.-ÚJ-NESZ-Laci-bácsi-festménye-előtt 2017.02.14.-Bálna-ÚJ-NESZ-Eifert-képek Eifert János és Konkoly-Thege György felvételei

2017.02.14.-Bálna-MŰVÉSZI-AKT-OK--ERÁTÓ-kiállítás-01

MESTER ÉS TANÍTVÁNYAI – Eifert János mesterkurzusának 3. kiállítása. iF kávézó, Budapest, 2017. február 13 – március 13.

01-Mester-és-tanítványai-Plakát-terv (Eifert János)

MESTER ÉS TANÍTVÁNYAI
Eifert János mesterkurzusának 3. kiállítása az iF kávézóban (Budapest IX. Ráday u. 19.)
2017. február 13 – március 13.
Megnyitó: 2017. február 13-án, 18:00 órakor

Kiállítók: Aczél Kristóf, Aczél Péter, Bajkó Csaba, Bakki Zsolt, Csorba Károly, Csörögi Dóra, Dajka Margit Judit, Darab Dénes, Eifert János, Gimesi András Gime, Gyöngyösi János, György Irma, Józsa Károly, Laki Zoltán, Magyar László, Olasz Ágnes, Négyesi János Ottó, Pamuk Dóri Puma, Papp Károly, Papp Zoltán, Peti Péter, Pivonka Kriszta, Rajkai György, Ritter Antal, Rostás János, Sz. Kiss Márta, Szendrei Tibor, dr Tóta Krisztián, Tóth Brigitta, Wollner Tibor, Zih Kata. A képeket és szerzőiket bemutatja: Eifert János, közreműködnek: Sólyomi Pál (klarinét), Kereskedő Tamás (zongora).

iF kávézó Budapest, IX. ker. Ráday u. 19 www.ifkavezo.hu.

2017.02.13.-iF-kávézó-Mester-és-tanítványai-01 (Photo: Gimesi-András-Gime)

Roszkos János fotográfiája Bakki-Zsolt: Kettősség Józsa-Károly: Ugrás Gyöngyösi-János: Szellemek-tánca

2017.02.13.-iF kávézó-Mester és tanítványai-Aczél Péter (Roszkos János felvétele) 2017.02.13.-iF-kávézó-Mester-és-tanítványai-03 (Photo: Gimesi-András-Gime) Rajkai-György:m Szárnyas-akt Sz.-Kiss-Márta: Titokzatos (technika-vakolás-akrilfesték-farostlemez)

Szendrei-Tibor: Fohász_grafika Négyesi-János-Ottó-Eifert-János_Avavtgarde-négyes_ 2017.02.13.-iF kávézó-Mester és tanítványai-Gimesi-András-Gime (Roszkos János felvétele) 2017.02.13.-iF kávézó-Mester és tanítványai-Csorba Károly (Roszkos János felvétele)

2017.02.13.-iF kávézó-Mester és tanítványai-Gime és Zacs Ágoston (Roszkos János felvétele) Peti-Péter: Reneszánsz Csorba-Károly: Víz-alatt-4 Eifert János: Geometria / Geometry (2013)

Wollner-Tibor: Jazz-2015 Dajka-Margit: Tour-en-L'air Zih-Kata: Másnapi-ebéd Zih-Kata: Az-öröklét-kapujában

2017.02.13.-iF-kávézó-Mester-és-tanítványai-Eifert-megnyit (Photo: Zacs-Ágoston) Papp Károly: Felemás Papp_Zoltán: Switch 2017.02.13.-iF kávézó-Mester és tanítványai-Palotai Misi (Roszkos János felvétele)

2017.02.13.-iF-kávézó-Mester-és-tanítványai-04 (Photo: Gimesi-András-Gime) Gimesi András Gime, Roszkos János és Zacs Ágoston felvételei

2017.02.13.-iF-kávézó-Mester-és-tanítványai-02 (Photo: Gimesi-András-Gime)

Nemzetközi pályázatok

A világ tele van pályázatokkal. A FIAP védnökségű nemzetközi pályázatok kiírásai a hazai honlapokon is elérhetők. Például a MAFOSZ, a MFVSZ, vagy pályázatfigyelők oldalain. De ha a keresőbe begépeled, hogy Patronages FIAP, vagy magyarosan FIAP pályázatok, úgy is előjönnek. Pl.: http://patronages.fiap.net/2017-by-months.html – http://www.mafosz.hu/palyazatok.html – https://www.mfvsz.com/ – http://www.pafi.hu/ – www.eifert.hu

AKT-STÚDIÓBAN

5° CIRCUITO INTERNAZIONALE “8 MARZO FOTOGRAFIA” – értesítés elfogadásról és elismerésről. 2017. február 10.

5° CIRCUITO  INTERNAZIONALE  “8 MARZO FOTOGRAFIA”

Eifert János: Tánc-Test-Tanulmány / Dance-Body-StudyEifert János: Iraki asszonyok / Women from Iraque (Bagdad, 1975)Eifert János: Iraki asszonyok / Women from Iraque (Bagdad, 1975)Eifert János: Iraki asszonyok / Women from Iraque (Bagdad, 1975)Eifert János: Iraki asszonyok / Woman from Iraque (1975)Eifert János: Iraki asszonyok / Woman from Iraque (1975)Eifert János: Nude Study (Budapest, 2013)Eifert János: Tánc-Test-Tanulmány / Dance-Body-StudyEifert János: Levél / Leaf (Bánk, 2016)Eifert János: Iraki asszonyok / Woman from Iraque (1975)Janos Eifert: Old Women from Kashi, China (2006)Eifert Janos: Portrait (Bocska, 2016)Eifert János: Várakozás / Waiting (2012)5° CIRCUITO  INTERNAZIONALE – 2017.02.10. értesítés
JÁNOS EIFERT NUDE-STUDY A
JÁNOS EIFERT HORSES A-HM A
JÁNOS EIFERT DANCE-BODY-STUDY A A
JÁNOS EIFERT LEAF A A
JÁNOS EIFERT WAITING A A A A-HM
JÁNOS EIFERT WOMEN FROM IRAQ A A
JÁNOS EIFERT OLD WOMEN FROM KASHI, CHINA A

Eifert János: Várakozás / Waiting (2012)

Eifert János: Várakozás / Waiting (2012)                               Segnalata / Honorable mention


Eifert János: Horses (Bocska, 2016)

Eifert János: Lovak / Horses (Bocska, 2015)             Segnalata / Honorable mention

…………

Ammessa / Admitted work:

Eifert János: Levél / Leaf (Bánk, 2016)

Eifert János: Levél / Leaf

Janos Eifert: Old Women from Kashi, China (2006) Eifert János: Iraki asszonyok / Women from Iraque (Bagdad, 1975)

Eifert János: Old Women from Kashi (China, 2006)               Iraki asszonyok / Women from Iraque (1975)

…………..

Eifert János: Nude Study (Budapest, 2013) Eifert János: Tánc-Test-Tanulmány / Dance-Body-Study

Eifert János: Akt tanulmány / Nude Study                               Tánc-Test-Tanulmány / Dance-Body-Study


5° CIRCUITO  INTERNAZIONALE  “8 MARZO FOTOGRAFIA”  –   2017.02.10. értesítés elfogadásról és elismerésről

5° Trofeo il cassero di Montevarchi, 5° Trofeo Fotografi Vestri, 5° Trofeo Francesco Mochi:

.

JÁNOS EIFERT NUDE-STUDY                           A

JÁNOS EIFERT HORSES A-HM A

JÁNOS EIFERT DANCE-BODY-STUDY   A- A

JÁNOS EIFERT LEAF                                          AA

JÁNOS EIFERT WAITING          A- A- A- A-HM

JÁNOS EIFERT WOMEN FROM IRAQ      AA

JÁNOS EIFERT OLD WOMEN FROM KASHI, CHINA           A


.

LEGENDA/legend:

P                                             Premiata/Awarded

HM                                 Segnalata/Honorable mention

A                                             Ammessa/Admitted work

Casella vuota/empty box  Non ammessa/Not admitted

.

Nel ringraziarLa per la Sua partecipazione, La invitiamo alla Cerimonia di Premiazione che avra luogo:

Thank you for your participation, we invite the Awards Ceremony that will take place:

domenica 5 Marzo 2017 alle ore 10.00 Fabbrica della conoscenaza – Sala della filanda – via della Ginestra 21,  – Montevarchi – AREZZO – Italia

Sunday 5 March 2017 at 10.00am Fabbrica della conoscenaza – Sala della filanda -via della Ginstra 21, – Montevarchi – AREZZO – Italy

la pagina dei risultati e consultabile da questo indirizzo: http://cfoto.hiho.it/LITA/C43622-0/hhcm-risultati.html

General Chairman

Enzo Righeschi

EFIAP AFI BFI

Örök naptár | Képek és versek Tordai Teri és Horváth Lili előadásában Stefanovits Péter kiállításán. Műcsarnok, 2017. január 7.

Örök naptár | Képek és versek
Tordai Teri és Horváth Lili előadásában
Stefanovits Péter kiállításán2017.02.07.-Műcsarnok-Horváth-Lili
12 hónap, 12 költő, 12 költemény
Képvetítéssel egybekötött2017.02.07.-Műcsarnok-Tordai-Teri-és-Horváth-Lili-előadóestje (Eifert János felvétele)

2017.02.07.-Műcsarnok-Stefanovits-Péter-műve-előtt (Eifert János felvétele)2017.02.07.-Műcsarnok-Stefanovits-Péter-kiállításán-Gime-fényképez (Eifert János felvétele)

2017.02.07.-Műcsarnok-Stefanovits-Péter-és-Horváth-Lili (Eifert János felvétele) b   Eifert János felvételei

2017.02.07.-Műcsarnok-Tordai-Teri-és-Horváth-Lili-előadása (Eifert János felvétele)2017.02.07.-Műcsarnok-Öröknaptár-Tordai-Teri-és-Horváth-Lili-előadóestje (Eifert János felvétele) Eifert János felvételei

Örök naptár | Képek és versek
Tordai Teri és Horváth Lili előadásában
Stefanovits Péter kiállításán
12 hónap, 12 költő, 12 költemény
Képvetítéssel egybekötött felolvasás 2017. február 7-én a Műcsarnokban


30 X 30. KIVONAT AZ EZREDFORDULÓ MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETÉBŐL 1985-2015 – Műcsarnok, Budapest, 2017. január 18 – február 19.

2017.01.19.-30-x-30-a-Műcsarnokban 1991.04.15-Eifert_Földanya-01

2017.02.07.-30x30-a-Műcsarnokban

Simon-Blaise-Balázs: Amit-akarsz-2010 Lantos-Ferenc: Takart-tér-2007 Szőnyei-György: Két-gitár,-két-pohár-2006 Sziurcsik-József: A-bölcs-2008

Orosz-István: Musica-CuriosaSzemadám-György: Teremtés-mítosz-2004 Sándor-Krisztián: Biciklisták-2014 Szikora-Tamás: Egy-doboz-széles-keretben-2006

Méhes-Lóránd: Vető,-Zuzu-kiállításán-2007 Lossonczy-Tamás: Sárga-folt-1999 Czakó-Margit: Fonal-fények-2014Bokros-Péter: Top-Secret-2003

Kovács-László-Putu: Hommage-Bartók (Concerto) 2002 Kádár (Jozeph) József: Hommage-á-Kassák-1978 Hencze-Tamás: Vörös-gesztus-2006 Hajdu-László: Mikroverzum-VIII.-2013

feLugosssy-László: Indián-lány-2007 Fehér-László: Múlt-kor-2006 El-Kazovszkij: Sakk-matt-2000 Elekes-Károly: Természet-közeli-lakótér-2006

2017.02.07.-Eifert-30x30-Műcsarnok_Olasz-Ági-felvétele_18.05.26 Eifert-János: Földanya-1994-2014 Csurgai-Ferenc: Bűvös-négyzet-1990 Vincze-Ottó: Vakrandi-2012

Bódi-Barnabás: Kassák-barettban Bereznai-Péter: Cím-nélkül-m2007 Bak-Imre: Cím-nélkül-2006Wahorn-András: No-title-1997

Balogh-László: Érintés-2006Aknay-János: Emlék Pincehelyi-Sándor: Cím-nélkül-2006

Gaál-Endre-üvegművész-munkája_PhotoEifert Sigmond-Géza-üvegművész_123-321_rétegelt-festett-üveg_PhotoEifert

30x30 Kivonat az ezredforduló magyar képzőművészetéből 1985-2015

30×30 KIVONAT AZ EZREDFORDULÓ MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETÉBŐL 1985-2015

A városligeti épület millenniumi megnyitásának 120. évfordulóját ünneplő Műcsarnok Az első aranykor című reprezentatív történeti tárlathoz kapcsolódó kiállítás-sorozatokkal tiszteleg jeles mai alkotók előtt is, így a 120 év művészet hívószó jegyében, a Kertek és műhelyek után Jutalomjáték sorozatcím alatt mutatnak be újabb munkákat a Műcsarnok oldalhajóiban.

A párhuzamos kiállítások gondolata folytatja a Műcsarnok 120 év művészetében gyökerező, és ma is vállalt gyakorlatát: a mindenkori kortárs képzőművészet széles spektrumának bemutatását. A 25 év Symposion – Alapítvány + Társaság + Művésztelepek című kiállítást holnap, a másik kettőt most mutatjuk be. Elsőként a 30 x 30 – Kivonat az ezredforduló magyar képzőművészetéből 1985 ‒ 2015 című kiállításról írunk, mely január 18-án szerdától február 19-én vasárnapig látható a Műcsarnokban. Kurátor: Medve Mihály.

A tárlat bő merítés az elmúlt három évtized sokrétű hazai képzőművészeti terméséből. 215 alkotó, 215 kompozíció. Hoffmann István gyűjteményének különleges műegyüttese. Egy-egy művész kis méretű, de jellegzetes és meghatározó jelentőségű táblaképe, domborműve, térbe helyezett plasztikája, fotográfiája vár külön-külön felfedezésre és kínál rendhagyó összképet. – A kis művek esetében koncentrált alkotói építkezésre és kifejezésre van szükség: a hiteles, autentikus jelentéseket összegző kis kép a részletgazdagságot kordában tartó, világos, egységes kifejezést tolmácsoló képi esszencia. A kis méret önmagában is fontos műjellemző, ugyanakkor szemlélői távolságot, nézőpontot is kijelöl: bensőséges, közvetlen, a külvilágot már-már kizáró műélvezői kapcsolat létrejöttét inspirálja, míg a kis képek egymás mellett felsorakoztatott, több sorban elrendezett együttese akár egyetlen, nagy, már a gyűjtő szellemiségét reprezentáló önálló kompozícióként is megjeleníthető és értelmezhető. […]

Ez nem egy, a megszokott magángyűjtemény kategóriába sorolható kollekció, nem egy elsődlegesen az egyéni értékítélettel, önálló, független ízléspreferenciákkal, szubjektív tetszési indexszel vezérelt vagy árnyalt, válogatott művészeti összképet elénk táró metszet, hanem sokkal inkább általános művészeti körképet teremteni hivatott, átfogó igényű, objektivitásra törő, összegző érvényű gyűjtemény – írta Wehner Tibor. Megnyitó: január 17-én kedden 18 órakor. Megnyitja: Kozák Csaba művészeti író.

Szépség és igazság – Négy és fél ezer fotóból válogatták a legjobbakat. Zalai Hírlap Online, 2017. február 03., 21:01

Szépség és igazság – Négy és fél ezer fotóból válogatták a legjobbakat

Zalai Hírlap Online, 2017. február 03., 21:01 szerző: Gyuricza Ferenc fotós: Gyuricza Ferenc

2017.02.03.-Zalai-Hírlap-Online_Szépség-és-igazság

Lendva – A világ 48 országából közel négy és fél ezer fotó érkezett arra a nemzetközi pályázatra, amely a 3. Pannon Reflections elnevezésű kiállítás alapját képezte.

A tárlatot tegnap késő este nyitották meg a lendvai Galéria és Múzeumban. A március 6-ig megtekinthető fotógyűjtemény különböző szekciókra bontva, s az intézmény szinte valamennyi kiállító-helyiségét felhasználva tárul az érdeklődők elé. Emellett folyamatos diavetítés által betekintést nyerhetünk azokba a pályaművekbe is, amelyek papíralapú képeken most nem láthatók a lendvai várban.

– A beérkezett képek elbírálásánál nem a saját ízlésünket érvényesítettük, sokkal inkább igyekeztünk helyet adni a különböző művészi felfogásoknak, stílusoknak és azoknak a tendenciáknak, amelyek a világ legkülönbözőbb országaiban és kultúráiban gazdagon virágoznak – magyarázta a tárlat megnyitóján a 3. Pannon Reflections 2016 elnevezésű nemzetközi fotópályázat háromfős zsűrijének elnöke, Eifert János. – Napjainkban a fénykép már nemcsak dokumentál, de nem is a világ precíz képének a megörökítésére hivatott, hanem az események és az életszerű pillanatok rögzítése mellett képes az érzelmi állapotok, hangulatok, formai-dekoratív élmények megjelenítésére is. Az igazság keresése mellett, a szépség megtalálásában is szerepet játszik.

A képen: A 3. Pannon Reflections 2016 nemzetközi fotópályázat zsűrijének elnöke, Eifert János fényképész az egyik kedvenc képe, a kínai Huang Weihua aranyérmes, Mother, azaz Anya című alkotása előtt  Fotó: Gyuricza Ferenc

Hazatért a sárvári Biblia – A reformáció emlékét és üzenetét ünneplik. Vas Népe Online, 2017. február 03., 20:15

2017.02.03.-Vas-Népe-Online_Hazatért-a-sárvári-Biblia Hazatért a sárvári Biblia – A reformáció emlékét és üzenetét ünneplik

Vas Népe Online, 2017. február 03., 20:15 szerző: Pajor András

http://vaol.hu/hirek/hazatert-a-sarvari-biblia-a-reformacio-emleket-es-uzenetet-unneplik-1815809

Sárvár – 476 év után hazatért a sárvári Biblia. 1541-ben itt készült az első Magyarországon nyomtatott magyar nyelvű könyv, Sylvester János Új Testamentum-fordítása.

A magyar ősnyomatot – amelyet a Magyar Tudományos Akadémia könyvtára kölcsönzött a magyar reformáció egyik bölcsőjének – ünnepélyes keretek között helyezték el a Nádasdy Ferenc Múzeumban kialakított Biblia-teremben. 2017 a reformáció kezdetének 500. évfordulója. Sárvár pedig a hazai reformáció egyik legjelentősebb emlékhelye Debrecen és Sopron mellett. Az emlékév során itt zajlanak a vidéki főesemények. Pénteken egész napos, gazdag programsorral a vasi városban is elkezdődtek megemlékezések.

– A mai Sárvárt sokan csak a gazdasági fejlődéséről és a gyógyvizeiről ismerik. Azonban létezik a városnak egy olyan kincse is, amely a magyar kultúrtörténet egyik meghatározó településévé teszi. Ez a kincs az első magyar nyelvű Biblia, amely most visszatért szülőhelyére – ezekkel a szavakkal adta át az Új Testamentum Magyar Tudományos Akadémiától kapott, eredeti példányát a városnak dr. Hafenscher Károly, a Reformáció Emlékbizottság miniszteri biztosa.

– Régen üldözték a könyveket, a Bibliák is máglyahalát haltak. A sárvári Új Testamentumból alig húsz található a világon. Ezért is ritkaság és felbecsülhetetlen érték került Sárvárra – mondta köszöntőjében Szemerei János, a Nyugati (Dunántúli) Evangélikus Egyházkerület püspöke. Sylvester Bibliája abban az évben jelent meg, amikor a török elfoglalta Budát, és végleg szétesett a Magyar Királyság. Az ország egységét csak kulturális és szellemi értelemben lehetett megtartani. Ezt a lelki egységet ez a könyv testesíti meg, amelynek kiadását a Nádasdyak tették lehetővé Sárváron.

A Biblia elhelyezése után a „A megújulás lendülete” címmel nyílt fotókiállítás a művelődési központ Folyosó Galériájában. A reformáció kezdetének 500. évfordulója alkalmából kárpát-medencei alkotóknak kiírt fotópályázat díjnyertes képeiből rendezett országos vándorkiállítás ért Sárvárra.

– Az egyházi megemlékezések mellett a szélesebb közönségnek bemutatjuk az ötszáz éves reformációt, amely miközben őrzi örökségét, mindig újat akar és tud is mutatni – ezekkel a szavakkal ajánlotta a tárlatot Eifert János fotóművész.

Sok száz érdeklődő járt a várparkolóban állomásozó reformációi kamionban pénteken. Magyarországi első állomásáról, Debrecenből érkezett a mobil, interaktív kiállítótér, amely 19 ország 68 városát köti össze, végigjárva a kontinens reformáció szempontjából legjelentősebb állomásait.

Pajor András

Pannonia Reflections, 3. nemzetközi fotóművészeti kiállítás megnyitója a lendvai várban, 2017. február 3-án 18 órakor

2017.02.03.-Pannonia-Reflections-kiáll._meghívó_web

VABILO – Galerija-Muzej Lendava in Fotografsko društvo Pannonia vljudno vabita Vas in Vaše prijatelje na otvoritev 3. mednarodne fotografske razstave Pannonia Reflections, ki bo 3. februarja 2017, ob 18. uri na lendavskem gradu. Razstavo bo odprl János Eifert, fotograf z naslovoma AFIAP in EsFIAP. Razstava bo na ogled do 5. marca 2017.

INVITATION  – The Gallery-Museum Lendava and the Pannonia Photo Club kindly invites you and friends to opening of the exhibition of the Pannonia Reflections, 3rd International Salon of Photography which will be held on 3rd February 2017 at 18 H (6 pm) in Lendava castle. Opening speech by János Eifert, artist photographer (AFIAP, EsFIAP. The exhibition on wiew until 5 march 2017.

MEGHÍVÓ  – A Lendvai Galéria és Múzeum, valamint a Pannónia Fotóklub tisztelettel meghívja Önt és kedves barátait a Pannonia Reflections, 3. nemzetközi fotóművészeti kiállítás megnyitójára, 2017. február 3-án 18 órára a lendvai várba. A kiállítást Eifert János, AFIA, EsFIAP címekkel kitüntetett fényképész nyitja meg. A kiállítás 2017. március 5-ig tekinthető meg.

2017.02.03. Pannonia Reflections, Eifert megnyitója_Photo Tomaž Galič

2017.02.03. Pannonia Reflections,  Davor Dolenčić és Eifert János_Photo Tomaž Galič 2017.02.03. Pannonia Reflections, kiáll.megnyitó_Photo Aleksander Čufar 2017.02.03. Pannonia Reflections, Eifert János-Igor Devecev_Photo Tomaž Galič 2017.02.03. Pannonia Reflections, kiállításmegnyitó_Photo Tomaž Galič

2017.02.03. Pannonia Reflections, Eifert megnyit_Photo Aleksander Čufar 2017.02.03. Pannonia Reflections, kiáll.megnyitó_Photo Tomaž Galič 2017.02.03. Pannonia Reflections,  Davor Dolenčić és Ivo Borko_Photo Tomaž Galič 2017.02.03. Pannonia Reflections,  Johanna-Varga Szilárd-Olasz Ági_Photo Tomaž Galič

2017.02.03. Pannonia Reflections, Eifert megnyit_Photo Tomaž Galič A fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is

A fotográfia története a nemzetközi pályázatok, és az azokból rendezett kiállítások története is. Amikor Henry Fox Talbot 1839. január 31-én bemutatta a londoni Royal Society-nek negatív-pozitív eljárását, majd ugyanezen év augusztus 19-én ismertették a Francia Tudományos és Művészeti Akadémia együttes ülésén Joseph Nicéphore Niépce és Louis-Jacques-Mandé Daguerre fényképrögzítési eljárását, már lehetett sejteni, hogy a fotográfia világhódító útja elején áll.

Azóta már tudjuk, hogy a fényképezés a XIX. század legnagyobb találmánya, és művelői számára szerteágazó, különféle témákat és műfajokat, a legváltozatosabb eszközhasználatot és technikát igénylő alkotó tevékenység. Fizika, kémia, geológia, csillagászat, anatómia, pszichológia, technika és esztétika, ember és környezete, teste és lelke, és még sok minden – bármennyire is meglepő megállapításnak tűnik – a fotográfiában fókuszál. Akár mesterségként, művészetként, tudományként, hitként, vagy a kommunikáció eszközeként „használjuk” – a világ, benne önmagunk megismerésének és megörökítésének eszközét jelenti.

Míg korábban élesen elvált az amatőr, vagy a professzionista státusz, napjainkban – amikor a képből, mint műalkotásból indulunk ki – ezek érdektelen mellékkörülmények. A tehetség önképzés és tapasztalat útján is képes a mesterség-művészet eszközeit megszerezni, magas szinten birtokolni.

Ki hogyan fényképez? A megmérettetésre a nyilvánosság előtti megjelenés, a pályázatokon és kiállításokon történő megjelenés tűnik a legalkalmasabbnak. Egy 1859-ben rendezett párizsi tárlaton – ahol a fotográfia történetében először a fényképezők önálló szekcióban mutatták be alkotásaikat – 148 kiállító szerepelt. Most, a Pannonia Fotográfiai Társaság (Photography Society Pannonia) a FIAP, a PSA és FZS védnökségével meghirdetett 3. PANNON REFLECTIONS 2016 nemzetközi fotópályázatára, a világ 48 országából összesen 4419 fotó érkezett.

A zsűri napokon át dolgozott, hogy a beérkezett képek kategóriánkénti és egyesével történő gondos átnézésével, 1-9 között adható pontozásos értékeléssel leszűkítse az anyagot kb. ezerre, majd újabb értékeléssel és némi vitával a díjazott képek kiválasztása is megtörtént. Mint a zsűri elnöke, igen jó helyzetben érezhettem magam, hiszen zsűri-társaim – Stefi P. Borko és Vinko Šebrek – hasonló szigorúsággal és hozzáértéssel kezelték a pályázatra elküldött képeket, és nem volt szükséges az ellentétes megítélések „kivasalására”, azaz a zsűri elnökének „mindent visz” szavazati jogára. A képek elbírálásánál nem a saját ízlésünket érvényesítettük, hanem igyekeztünk helyet adni a különböző művészi felfogásoknak, stílusoknak és tendenciáknak, amelyek a világ különböző országaiban, kultúráiban gazdagon virágoznak. Ezért a kiállításra kerülő képek, köztük a díjazottak is – rátekintést jelentenek a világra, amelynek szépségei és feszültségei a fotográfia nyelvén, esztétikai és technikai eszközökkel formálva művészetként jelennek meg.

Ma már a fénykép nemcsak dokumentál, és nem is a világ precíz képének megörökítésére hivatott: az események, életszerű pillanatok rögzítése mellett képes az érzelmi állapotok, hangulatokat és formai-dekoratív élmények megjelenítésére is. Az igazság keresése mellett, a szépség megtalálásában is szerepet játszik. Mondhatjuk bátran, hogy a fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is.

A felelős gondolkodás és érzelmi gazdagság, amely művészi igényességgel párosul – ez jellemzi Weihua Huang, Leonid Goldin, Csörögi Dóra, Törköly József, Peng Li, Yongxiong Ling, Liljana Petruša, Choi-Cheun Lam, Daniel Lybaert, Harry Daemen, Isolde Stein-Leibold, Hussain Alabdullatif, Ole Suszkiewicz, Chun Yip Chau, Chris Discart, Rodica Tanase, Abdulla AL-Mushaifri, Cantemir Aron Mandru, Deqiang Zhang, Elizabeth Kodela, Hanju Zhu, Keith Elgin, Serhii Shchehlevatyh, Tatsiana Tsyhanova, Ilona Veresk, Hong Li, Shiu Gun Wong, Antoni Marin Amattler, Hansa Tangmanpoowadol, Jordi Egea Torrent, Petar Sabol, Marcel van Balken, Marjan Artnak, Dušan Ignác, Peter Rees, Hedvika Gumilar, Vasja Doberlet, Abdulhakim Alojaili és mások képeit.

A 3. PANNON REFLECTIONS 2016 nemzetközi fotószalon sikerét elsősorban a beérkezett képek magas színvonala biztosítja, de hogy ez megtörténhessen, a Pannonia Fotográfiai Társaság (Photography Society Pannonia) csapatának – Davor Dolenčić, Nikolaj Bazika, Klaudija Dolenčić és Ivo Borko gondos és hozzáértő munkája, szakmai tapasztalata volt szükséges. A kiállításnak a csodálatos Geléria-Múzeum Lendva ad otthont, és egy jól szerkesztett, szépen kivitelezett 80 oldalas katalógus kíséri. Mindez nemzetközi színvonalon, amiért köszönet és elismerés illeti a szervezőket.

És ne feledjük: a fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is.

Eifert János

AFIAP, EsFIAP fotóművész,

zsűrielnök

Abdulhakim-Alojaili-Oman_Hotta Zdenka-Šfiligoj-Slovenia_Fire yongxiong-ling-Australia_Stroll Yongxiong-Ling-Australia_Sails-2

Weihua-Huang-China_Mother Vitaliy-Podgurchenko-Russia_Immortal-regiment Tatsiana-Tsyhanova-Belarus_Wind

Vasja-Doberlet-Slovenia_Evening-III Serhii-Shchehlevatyh_Ukraine_Tanya Peter-Rees-England_As-the-Day-Closes Petar-Sabol-Croatia_Umbrella

Shiu-Gun-Wong-Hong-Kong-S.A.R Ole-Suszkiewicz-Denmark_Evening-Red

Peng-Li-China_Mother-and-Kid Nataša-Kos-Slovenia_They-will-come Marjan-Artnak-Slovenia_Love-Singer Marcel-van-Balken-Netherlands_Freehorse

Marcel-van-Balken-Netherlands_Female-hat Rodica-Tanase-Romania_The-dog-Elliot

Liljana-Petruša-Slovenia_Girl-with-a-dove Leonid-Goldin-Israel_Fashionable-shoes Kietae-Jung-South-Korea_Walking-In-Dawn

Kerekes-Istvan-Hungary_Gabor-gipsy Keith-Elgin-Northern-Ireland_Intense

Isolde-Stein-Leibold-Germany_Photographica jordi-egea-torrent-Spain_Passarella-i-tempesta Joe-Torkoly-Hungary_The-Sea

Isolde-Stein-Leibold-Germany_Wind-and-Fire Ilona-Veresk-Russia_Soap-in-my-bath

HUSSAIN-ALABDULLATIF-Saudi-Arabia_The-old-image-7 Hong-Li-China_Child-on-Daliang-mountain

Hedvika-Gumilar-Slovenia_Golden-edge Harry-Daemen-Luxembourg_Perche Hansa-Tangmanpoowadol-Thailand_Spirit-of-Water

Hanju-Zhu-China_Lonely-figure Hanju-Zhu-China_The-beauty-of-flowers

Elizabeth-Kodela-Australia_Mixed-Emotions Gyöngyösi-János-Hungary_Big-bang

Dusan-IGNAC-Slovakia_Combat-with-water Dóra-Csörögi-Hungary_Longing

Deqiang-Zhang-China_March-of-boatmen Daniel-LYBAERT-Netherlands_Nee-Ja-Wat Chun-Yip-Chau-Hong-Kong-S.A.R

Choi-Cheun-Lam-Macau-S.A.R Chris-Discart-Belgium_Uniform

Cantemir-Aron-Mandru-Romania_Moise-2 Dóra-Csörögi-Hungary_Im-looking-for-You-endlessly-and-infinitely

Antoni-Marín-Amatller-Spain_Barca Basil-Titov-Belarus_Arheology Abdulla-AL-Mushaifri-Qatar_Take-Me-Home

Hong-Li-China_Village-Class

Fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja

Zgodovina fotografije se prepleta z zgodovino mednarodnih razpisov in razstav, ki so organizirane na podlagi le-teh. Takrat, ko je Henry Fox Talbot 31. januarja 1839 londonskemu Royal Society-ju predstavil negativno-pozitivni postopek, in ko sta 19. avgusta istega leta Joseph Nicéphore Niépce in Louis-Jacques-Mandé Daguerre na skupni seji francoske Akademiji znanosti in Akademije umetnosti predstavila postopek fiksiranja, je bilo že jasno, da je fotografija na pragu osvajanja sveta.

Že od takrat naprej vemo, da je fotografiranje največji izum 19. stoletja, ki velja med ljubitelji fotografije za raznoliko dejavnost, ki upodablja najrazličnejše teme in zvrsti ter uporablja raznovrstna orodja in tehnike. Čeprav se nam zdi nenavadno in presenetljivo, se v fotografiji fokusirajo fizika, kemija, geologija, astronomija, anatomija, psihologija, tehnika in estetika, človek in njegovo okolje in še kaj drugega. Ne glede na to ali fotografijo »uporabljamo« kot obrt, umetnost, znanost, vero ali komunikacijsko orodje, zmeraj predstavlja sredstvo za upodabljanje in spoznavanje sveta in nas v njem.

Nekoč se je status amaterja strogo ločil od statusa profesionalnega fotografa. Danes pa – kadar izhajamo iz slike kot umetnine – je to nepomembna, stranska okoliščina. Kdor razpolaga s talentom, lahko s samoizobraževanjem in izkušnjami pridobi orodja za udejstvovanje v tej obrti/umetnosti in jo uporablja na visoki ravni.

Kako kdo fotografira? Najustreznejši načini za dokazovanje talenta so kot kaže nastopanje pred javnostjo ter prisotnost na razpisih in razstavah. Na pariški razstavi leta 1859 je, ko so fotografi prvič v zgodovini kot samostojna sekcija prikazali svoje umetnine, razstavljalo 148 fotografov. Sedaj pa je pod organizacijo Fotografskega društva Pannonia in pokroviteljstvom FIAP, PSA in FZS na 3. mednarodno razstavo Pannonia Reflections 2016 prispelo 4419 fotografij, 360 avtorjev iz 57 držav.

Žirija je potrebovala več dni, da je proučila in kategorizirala vsako posamezno sliko, ter s podelitvijo točk (1-9 točk) pripravila ožji izbor približno tisočih slik. Po ponovnem ocenjevanju fotografij in skupni razpravi je žirija izbrala najboljše fotografije. Kot predsednik žirije sem se počutil imenitno, saj so žirijo sestavljali člani Stefi P. Borko in Vinko Šebrek, ki so kompetentno in s podobno strogostjo obravnavali vse fotografije, ki so prispele na razpis. Tako ni bilo nobene potrebe po tem, da bi moral »zgladiti« neprimerne ocene ostalih članov žirije, oz. uveljavljati svojo pravico kot predsednik in zahtevati, da obvelja moj glas. Pri ocenjevanju se nismo zanašali na naš osebni okus, temveč smo želeli dati prostor različnim umetniškim konceptom, stilom in tendencam, ki so v razcvetu v drugih državah in kulturah sveta. Prav zaradi tega fotografije, ki so razstavljene (vključno z nagrajenimi), omogočajo vpogled v svet, čigar lepota in napetosti se v fotografskem jeziku prikazujejo kot umetnost ustvarjena z estetskimi in tehničnimi orodji.

Dandanes fotografija ne služi zgolj dokumentiranju ali preciznemu zrcaljenju sveta, saj je poleg ovekovečenja dogodkov in življenjskih trenutkov zmožna prikazati tudi čustvena stanja, razpoloženja in oblikovno-dekorativna doživetja. Poleg iskanja resnice igra pomembno vlogo tudi pri iskanju lepote. Z gotovostjo lahko trdimo, da fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja.

Weihua Huang, Leonid Goldin, Csörögi Dóra, Törköly József, Peng Li, Yongxiong Ling, Liljana Petruša, Choi-Cheun Lam, Daniel Lybaert, Harry Daemen, Isolde Stein-Leibold, Hussain Alabdullatif, Ole Suszkiewicz, Chun Yip Chau, Chris Discart, Rodica Tanase, Abdulla AL-Mushaifri, Cantemir Aron Mandru, Deqiang Zhang, Elizabeth Kodela, Hanju Zhu, Keith Elgin, Serhii Shchehlevatyh, Tatsiana Tsyhanova, Ilona Veresk, Hong Li, Shiu Gun Wong, Antoni Marin Amattler, Hansa Tangmanpoowadol, Jordi Egea Torrent, Petar Sabol, Marcel van Balken, Marjan Artnak, Dušan Ignác, Peter Rees, Hedvika Gumilar, Vasja Doberlet, Abdulhakim Alojaili in številni drugi umetniki v svojih slikah odražajo odgovorno razmišljanje in čustveno bogastvo, ki gre z roko v roki z umetniško zahtevnostjo.

Uspeh 3. mednarodnega fotografskega salona Pannonia Reflections 2016 zagotavlja v prvi vrsti visoka kakovost prispelih fotografij, ter odlična organizacija Salona za kar je poskrbelo Fotografsko društvo Pannonia s svojimi člani in predstavniki, ki so s svojim skrbnim in strokovnim delom ter izkušnjami zaslužni za razstavo, ki se bo odvila v čudovitih prostorih Galerije-Muzeja Lendava. Organizatorji so poskrbeli tudi za privlačen in lepo oblikovan katalog na 96-ih straneh ter pripravili dogodek na visoki mednarodni ravni, za kar si zaslužijo zahvalo in velike pohvale.

In ne pozabimo, fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja.

János Eifert
Fotograf AFIAP, EsFIAP • Predsednik žirije

“A megújulás lendülete” a sárvári Nádasdy-vár Folyosó Galériájában, 2017. február 3 – március 5.

2017.02.03.-Sárvári-Nádasdy-vár-belső-udvara (Eifert János felvétele)

2017.02.03.-Sárvár.A-megújulás-lendülete-plakát (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Hafenscher-vendégeivel (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Hafenscher-interjút-ad (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Kiállításrészlet-Eifert-fotóval (Eifert János felvétele)

2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Eifert-megnyit_Photo-Auer-Gábor

2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Énekes-01_Photo-Auer-Gábor 2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Eifert-TV-interjú_Photo-Auer-Gábor 2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Kiállításmegnyitó03_Photo-Auer-Gábor 2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Pajor-András-Eifert-János_Photo-Auer-Gábor

2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Kiállításmegnyitó02_Photo-Auer-Gábor 2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Kondor-János-igazgató_Photo-Auer-Gábor Auer Gábor, Pajor András és Eifert János felvételei

Sárvár – 476 év után hazatért a sárvári Biblia. 1541-ben itt készült az első Magyarországon nyomtatott magyar nyelvű könyv, Sylvester János Új Testamentum-fordítása. A magyar ősnyomatot – amelyet a Magyar Tudományos Akadémia könyvtára kölcsönzött a magyar reformáció egyik bölcsőjének – ünnepélyes keretek között helyezték el a Nádasdy Ferenc Múzeumban kialakított Biblia-teremben.

– A mai Sárvárt sokan csak a gazdasági fejlődéséről és a gyógyvizeiről ismerik. Azonban létezik a városnak egy olyan kincse is, amely a magyar kultúrtörténet egyik meghatározó településévé teszi. Ez a kincs az első magyar nyelvű Biblia, amely most visszatért szülőhelyére – ezekkel a szavakkal adta át az Új Testamentum Magyar Tudományos Akadémiától kapott, eredeti példányát a városnak dr. Hafenscher Károly, a Reformáció Emlékbizottság miniszteri biztosa.

476 év után tért haza a sárvári Biblia – dr. Hafenscher Károly, a Reformáció Emlékbizottság miniszteri biztosa Szemerei János, a Nyugati Evangélikus Egyházkerület püspöke jelenlétében adta át Kondora István polgármesternek a városban 1541-ben készült magyar ősnyomatot.

– Régen üldözték a könyveket, a Bibliák is máglyahalát haltak. A sárvári Új Testamentumból alig húsz található a világon. Ezért is ritkaság és felbecsülhetetlen érték került Sárvárra – mondta köszöntőjében Szemerei János, a Nyugati (Dunántúli) Evangélikus Egyházkerület püspöke.

Sylvester Bibliája abban az évben jelent meg, amikor a török elfoglalta Budát, és végleg szétesett a Magyar Királyság. Az ország egységét csak kulturális és szellemi értelemben lehetett megtartani. Ezt a lelki egységet ez a könyv testesíti meg, amelynek kiadását a Nádasdyak tették lehetővé Sárváron.

A Biblia elhelyezése után a „A megújulás lendülete” címmel nyílt fotókiállítás a művelődési központ Folyosó Galériájában. A reformáció kezdetének 500. évfordulója alkalmából kárpát-medencei alkotóknak kiírt fotópályázat díjnyertes képeiből rendezett országos vándorkiállítás ért Sárvárra.
“A megújulás lendülete” címmel nyílt meg a művelődési központ Folyosó-galériájában a Reformáció 500 évfordulója alkalmából megrendezett fotókiállítás, melyet Eifert János ajánlott a közönség figyelmébe
– Az egyházi megemlékezések mellett a szélesebb közönségnek bemutatjuk az ötszáz éves reformációt, amely miközben őrzi örökségét, mindig újat akar és tud is mutatni – ezekkel a szavakkal ajánlotta a tárlatot Eifert János fotóművész.

Sok száz érdeklődő tekintette meg a Várparkolóban felállított vándorkamiont, amely egy interaktív kiállítótérben mutatta be a reformáció történetében meghatározó szerepet betöltő európai városokat, köztük Sárvárt is

Sok száz érdeklődő járt a várparkolóban állomásozó reformációi kamionban pénteken. Magyarországi első állomásáról, Debrecenből érkezett a mobil, interaktív kiállítótér, amely 19 ország 68 városát köti össze, végigjárva a kontinens reformáció szempontjából legjelentősebb állomásait.
(Pajor András)

2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Eifert-megnyit (Pajor-András-felvétele

2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Hafenscher-Károly-vendégeivel (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-A-megújulás-lendülete-02 (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-Kiállításmegnyitón (Eifert János felvétele)

2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-A-megújulás-lendülete-01 (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Folyosó-galéria-látogatókkal (Eifert János felvétele)

2017.02.03.-Sárvári-Biblia-1541-ből-Sylvester-János-Új-Testamentum-fordítása (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Bibliaátadás-Pajor-András-jegyzetel (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Bibliaátadó-Hafenscher-Károly (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Bibliaátadás-közönsége (Eifert János felvétele)

2017.02.03.-Sárvár-Bibliaátadás-Hafenscher-köszöntője (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Bibliaátadás-01 (Eifert János felvétele) 2017.02.03.-Sárvár-Biblia (Eifert János felvétele) Eifert János felvételei2017.02.03.-Kiállítás-terv-Folyosógaléria-01

A Magyarország Kormánya által létrehozott Reformáció Emlékbizottság és Sárvár Város Önkormányzata tisztelettel meghívja Önt Sárvárra, a Nádasdy-vár Művelődési Központ és Könyvtár Folyosó Galériájában 2017. február 3-án, pénteken 11 órakor nyíló

A megújulás lendülete című, a Reformáció Emlékbizottság által meghirdetett fotópályázat legjobb képeiből összeállított kiállítás megnyitójára.

A tárlatot megnyitja Kondora István, Sárvár Város polgármestere – Köszöntőt mond Dr. Hafenscher Károly miniszteri biztos és Eifert János fotóművész

A kiállítás megtekinthető március 5-ig 9 és 18 óra között a Nádasdy-vár Művelődési Központ és Könyvtárban. (H-9600 Sárvár, Várkerület 1.)

Kiállítók:

Asszonyi Eszter, Bakki Zsolt, Bognár Benedek, Gál András, Horváth Tamás, Izápi Laura, Kiss Gábor, Kiss Gergely, Kompán Julianna:, Magyari Hunor, Makó András, Molnár Máté László, Mudrák Attila, Nemes Zoltán ’mettor’, Pajor András, Peterman Károly, Sebestyén István, Simon Zsuzsanna, Szabó Ferenc, Szöllősiné Haller Orsolya, Szőnyi István, Thaler Tamás, Tóthné Kiss Judit, Ujvári Csaba, Végh Attila, Dajka Margit Judit

A kiállítás kurátora: Eifert János

2017.02.03. A megújulás lendülete - a sárvári Nádasdy-vár Folyosó Galériájában

1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017” – Kula, Novi Sad, Aleksinac, Ruma, Vrbas – Serbia, 2017. február 1.

Eifert János: Tánc-Test-Tanulmány / Dance-Body-Study

Eifert János: Tánc-Test-Tanulmány / Dance-Body-Study                                         FSS Gold medal


Eifert János: Levél / Leaf (Bánk, 2016)

Eifert János: Levél / Leaf                                                                                               FIAP Honorable Mention

…….

Accepted:

Eifert János: Hajnal / Dawn (Szentliszló, 2016) Eifert János: Triptichon (1978)

Eifert János: Hajnal / Dawn (2016)                                        Triptichon (1978)

…….

Eifert János: Nyárfaerdő / Huyang Forest (China, 2006)

Eifert János: Nyárfaerdő / Huyang Forest (China, Xinjiang, 2006)

Eifert János: Gime is the innovative Photographer (Budapest, 2015) Eifert János: Fodor József festőművész (2004)

Eifert János: Gime, the Photographer (2014)                   Fodor Jozsef painter (2004)


1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”

Kula

NATURE (color/monochrome digital)

Dawn  21    Accepted

OPEN COLOR (color digital)

Dance-Body-Study  23    Accepted

OPEN MONOCHROME (monochrome digital)

Gime, the Photographer  21    Accepted

1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”

Novi Sad

NATURE (color/monochrome digital

Dawn  23    Accepted

Huyang Forest     23    Accepted

OPEN COLOR (color digital)

Dance-Body-Study  22    Accepted

1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”

Aleksinac

NATURE (color/monochrome digital)

Leaf  24    Accepted

OPEN COLOR (color digital)

Fodor Jozsef painter    24    Accepted

1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”

Ruma

NATURE (color/monochrome digital

Triptichon  20    Accepted

Leaf  25    Accepted – FIAP Honorable Mention

OPEN COLOR (color digital)

Dance-Body-Study  27    Accepted – FSS Gold medal

Fodor Jozsef painter    25    Accepted

Uygur Girl  23    Accepted

Fodor Jozsef painter    24    Accepted

OPEN MONOCHROME (monochrome digital)

Playing with circles    23    Accepted

1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”

Vrbas

OPEN COLOR (color digital)

Dance-Body-Study  23    Accepted

Fodor Jozsef painter    22    Accepted

RECOGNITIONS
Kula

FIAP 2017/056
PSA 2017-026
FSS 2017/3

Novi Sad
FIAP 2017/057
PSA 2017-026
FSS 2017/4

Aleksinac
FIAP 2017/058
PSA 2017-026
FSS 2017/5

Ruma

FIAP 2017/059
PSA 2017-026
FSS 2017/6

Vrbas

FIAP 2017/060
PSA 2017-026
FSS 2017/7

ORGANIZING COMMITTEE
Dejan Luburic, President of “Photo club Kula”, Chairman of the organizing committee
office@fkk.rs