Archive for February, 2017
3rd International Exhibition of Photography “DONEGAL 2017” – Bundoran, Ireland, 2017. február 28.
3rd International Exhibition of Photography “DONEGAL 2017”
PSA 2017-055
Keleti pályaudvar / Keleti railway station (Budapest, 2014)
Laser-girl (2016)
Gime, the Contemporary Photographer Uygur Girl (Urumqi, China, 2006)
90 years Leaf
Accepted:
PORTRAIT (color/monochrome digital)
Minimal score for acceptance: 22
90 years 24 Accepted
Laser-girl 22 Accepted
OPEN COLOR (color digital)
Minimal score for acceptance: 21
Dance-Body-Study 23 Accepted
NATURE (color/monochrome digital)
Minimal score for acceptance: 21
Leaf 22 Accepted
PEOPLE (color/monochrome digital)
Minimal score for acceptance: 22
The East Railway Station, Budapest 22 Accepted
CHILD (color/monochrome digital)
Minimal score for acceptance: 22
Uygur Girl, Kashgar 24 Accepted
ÁRNY A KÖVÖN – ORSZÁG LILI (1926–1978) ÉLETMŰKIÁLLÍTÁSA … Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2016. december 17. – 2017. március 26.
ÁRNY A KÖVÖN – ORSZÁG LILI MŰVÉSZETE
A tárlaton Ország Lili életébe is igyekszünk bepillantást nyújtani, fotókat és dokumentumokat mutatunk be utazásairól, leveleken, fényképeken keresztül ismerhetjük meg barátait, mestereit (Róbert Miklóst, Bálint Endrét, Pilinszky Jánost), illetve első gyűjtőit (Rácz Istvánt és Kolozsváry Ernőt).
A kiállításhoz reprezentatív katalógus készül, amely – korábban nem közölt dokumentumfotókkal és csaknem kétszázötven reprodukcióval illusztrálva – jelentős szerzők tanulmányain keresztül ismerteti a művész különböző alkotói korszakait. (MNG)
Ország Lili a magyar szürrealizmus történetének legkiemelkedőbb műveit alkotta meg az 1950-es évek közepén. A kiállításon az Ország Lili művészetét ért hatások érzékeltetésével, az analógiák párhuzamba állításával válik igazán világossá festészetének eredetisége és egyedisége. Ország Lili a gettó falától jutott el a jeruzsálemi Siratófalig. Végigkövethető a fejlődés, ahogy a főiskola utáni időkben festett individuális falaktól a városfalak képein át jut el a Panaszfalig, s onnan a Labirintus faláig.
A művész alkotói korszakainak sorát követő kiállítás első nagy egységét az 1952–1955 közötti Korai képek alkotják. 1955–1957 közötti évei az Ortodox szürrealizmus jegyében teltek. E korszak fő motívuma a fal, a téglafal, ebben az egységben láthatók analógiaként Giorgio de Chirico, Paul Delvaux és Toyen művei. Későbbi utazásai során orosz és bolgár kolostorokban találkozott a pravoszláv ikonokkal, s ezek hatása érzékelhető a következő, ún. Ikonos korszakának művein (1958–1959 között). Ország Lili az 1950-es évek közepén, első festményeivel egy időben kezdett el montázsokat készíteni. Montázsainak alapanyagát fotók, reprodukciók, régi könyvillusztrációk, szemléltető ábrák kivágott részletei adták, csakúgy, mint Max Ernstnél, aki felfedezte a montázst a szürrealizmus számára. A montázsok végigkísérték pályáját, fontos szerepet játszottak a kompozíciók előkészítésében, olykor festmények előképéül szolgáltak. A külön kiállítási egységben bemutatott montázsai gazdagítják a művészi pálya egyes korszakainak képét.
A rég eltűnt városok nyomait idézik az 1960–1965 között készült Városképei. Az 1960-as években a prágai zsidó temető sírköveiben találta meg azokat az „építőköveket”, melyekkel megalkothatta képzeletbeli, a lelkében és emlékeiben élő városainak alaprajzait. Ebben a korszakában alakul ki senki máshoz nem hasonlítható egyéni kifejezésmódja.
1965-től jelenik meg festményein az írásjel, a betű, ami egyszerre mementó, szakrális kifejezés, üzenet egy letűnt korból, töredék, a pusztulás hírnöke. Ez alapján teremtette meg 1966–1969 között az ún. Írásos korszakát, melynek jellemzője a szürke, barna színvilág, a faldarabokon ókori világok feljegyzéseivel, rejtélyes héber vagy annak látszó betűkkel, írásjelekkel.
1972-ben Ország Lili két nagy méretű, összegző művet fest, a Minden titkok kapuja és a Múltba nyíló kapuk című ikonosztázokat, melyeken már megjelenik új, szinte névjegyszerűen azonosítható motívuma, a nyomtatott áramkör. A kommunikációs szimbólumnak is tekinthető sajátos motívum egyszerre civilizációs jelkép és labirintusra is emlékeztető forma. Ez az a formavilág, ami nagyszabású festménysorozatának, a Labirintusnak is alapmotívumát képezi. A fő művének tekinthető Labirintus-sorozatot 1974-ben kezdte el festeni. A kezdetben még színes sorozat utolsó művei már feketébe borulnak. „Ez az én labirintusom, ezen végig kell mennem, s én úgy megyek rajta végig, hogy megfestem. Borzalmas kín, de itt nem lehet megalkudni… ezt be kell járni.” Ország Lili haláláig festette a sorozatot, míg utolsó, fekete képével szinte rázárult a labirintus kapuja. A sorozat alapötletét az ádámosi templom 1526-ban készült, festett kazettás famennyezete adta. A mennyezet kilenc tábláját a kiállításon is bemutatjuk.
Ország Lili a sorozat bemutatását úgy képzelte el, hogy ezek egyszer „sűrűn egymáshoz komponálva kapják meg valódi értelmüket”. Ez azonban csak halála után valósult meg, amikor 1980-ban a Budapesti Történeti Múzeumban építették fel a labirintust a művész útmutatásai szerint Deim Pál közreműködésével. Azóta nem láthatták a nézők a sorozatot, aminek egyes képei különböző gyűjteményekbe kerültek. Most e kiállításon Ország Lili elképzelésének megfelelően felépül a teljes, több mint ötvendarabos Labirintus. A műveket a kiállításon a költő-barát Pilinszky János Apokrif című verse értelmezi, mely Alföldi Róbert előadásában hallható.
A kiállítás kurátora Kolozsváry Marianna
Mi a kortárs tánc – és hol vagyok ebben én? A mozdulat útjai a 20. századtól máig: táncban, képben, és élőszóban a Vigadóban. Budapest, 2016. február 24.
Mi a kortárs tánc – és hol vagyok ebben én?
A mozdulat útjai a 20. századtól máig: táncban, képben, és élőszóban
Előadják – és részben alkották – a Magyar Táncművészeti Egyetem (modern szakirány) táncművész hallgatói. Rendező és moderátor: Dr. Lőrinc Katalin
Budapesti Vigadó, Sinkovits Imre Kamaraszínpad, 2017. március 24. Az előadás a Budapest Táncfesztivál programja.
Mi a kortárs tánc – és hol vagyok ebben én?
A mozdulat útjai a 20. századtól máig: táncban, képben, és élőszóban
Különleges élményt jelentett a Magyar Táncművészeti Egyetem (modern szakirány) táncművész hallgatóinak előadása a Budapest Táncfesztivál programjában. A budapesti Vigadó Sinkovits Imre Kamaraszínpadán táncban, képekben és élőszóban a kortárs tánc, a mozdulat útjait kísérhettük végig a 20. századtól máig. Míg a színpadi táncművészet „alapanyaga” korábban a klasszikus balett, a századforduló táján számtalan más irányzat jelenik meg a palettán, némelyik homlokegyenest ellentéteként mindannak, ami addig megszokott volt a színpadon. Az előadás a 20. század a test színpadi megjelenésének és mozdulatának szabadságát hirdető Isadora Duncan-nal indít, majd a század legkülönb új műfajait – köztük Martha Graham, Mats Ek, Pina Bausch és mások stílusait, technikáit követhetjük soron, egészen napjainkig.
Lőrinc Katalin – az előadás rendezője és moderátora – így ír az általa rendezett interaktív előadás margójára:
– Olyan világban élünk ma, amikor mindent piktogramok magyaráznak meg, kaptafára készült formákban kapjuk az információkat folyamatosan, miközben napi (gyakran megélhetési) gondok tornyosulnak fölénk. A művészet nem csupán fölösleges passziónak tűnik e körülmények között, de sokszor nem is értjük, mert szokatlan hullámhosszon szól hozzánk. Mi a kortárs művészet, hogyan közelítsünk hozzá és főleg: miért? Egy osztálynyi fiatal táncművész hallgatóval úgy döntöttünk, hogy ezeket a kérdéseket először saját magunknak kell feltennünk. És ők is rájöttek, hogy első sorban nem is a művészetről, hanem saját magukról kell elgondolkodniuk. És ez a legnehezebb. Erre vállalkoztunk ezzel a műsorral, s benne sok érdekes, meglepő tánccal, és úgy gondolom, hogy ez mindenkinek szól: a nézőnek semmi jártasság nem szükséges hozzá, csak nyitottság, kíváncsinak lenni arra, hogy az a fiatal, aki a szemünk láttára bemutat egy koreográfiát, – régit, betanultat, vagy egy egészen friss, saját művet, vagy netán improvizál, hogyan látja saját magát és a világot. Szóval egy kicsit mindnyájunk életéről esik itt szó (és persze tánc).
5th Greek Photographic Circuit 2017 – International Photographic salon of fine art photography. Crete, Santorini, Mykonos, Rhodos – Görögország, 2017. február 23.
5th Greek Photographic Circuit 2017
International Photographic salon of fine art photography
Last Update 19.02.2017
5th Greek Photographic Circuit 2017
International Photographic salon of fine art photography
Last Update 19.02.2017
1st Salon “CRETE” – Acceptances
EIFERT JANOS
DanceBodyStudy, Accepted (open-color)
Herd, Accepted (open-monochrome)
Geometry, Accepted (open-monochrome)
Nude Study, Accepted (open-monochrome)
Women from Iraq, Accepted (travel)
On the way to Kashgar, Accepted (travel)
Dawn ceremony in Bali, Accepted (travel)
2nd Salon “SANTORINI” – Acceptances
EIFERT JANOS
Nude with red Drapery, Accepted (open-color)
Dancer with his child, Accepted (open-monochrome)
Geometry, Accepted (open-monochrome)
Herd, Accepted (open-monochrome)
Dawn ceremony in Bali, Accepted (travel)
3rd Salon “MYKONOS” – Acceptances
EIFERT JANOS
Dawn, Accepted (nature)
Galloping horses in the snow, Accepted (open-color)
Nude Study, Accepted (open-monochrome)
Dancer with his child, Accepted (open-monochrome)
Herd, Accepted (open-monochrome)
Dawn ceremony in Bali, Accepted (travel)
4th Salon “RHODOS” – Acceptances
EIFERT JANOS
Dawn, Accepted (nature)
Nude with red Drapery, Accepted (open-color)
Josef Fodor the painter, Accepted (open-color)
DanceBodyStudy, Accepted (open-color)
Galloping horses in the snow, Accepted (open-color)
Herd, Accepted (open-monochrome)
Geometry, Accepted (open-monochrome)
Nude Study, Accepted (open-monochrome)
On the way to Kashgar, Accepted (travel)
Dawn ceremony in Bali, Accepted (travel)
Bristol Salon 2017 Report Card. Anglia, 2017. február 21.
Bristol Salon 2017 Report Card
Entrant: | Janos Eifert, AFIAP, ESFIAP |
Email: | eifertjanos@gmail.com |
Reference: | A17-907-643 |
Report date: | 21 February 2017 |
Thank you for entering the Bristol Salon 2017.
This is the only notification you will receive regarding your scores so please print this document or save it in a safe and secure place.
Bristol Salon 2017 has received recognition from
PSA 2017 002
FIAP 2017 002
IUP 2017 002
GPU L170001
Accepted images:
Janos Eifert “Gardener’s Hand” |
ACCEPTED |
Monochrome Section
Judges:
Leigh Woolford AWPF, EFIAP, DPAGB
John Chamberlin FRPS, MFIAP
Chris Palmer FRPS, EFIAP, DPAGB, APAGB
Janos Eifert “Ceremony at Tamblingan See, Bali” |
ACCEPTED |
Photo Travel Section
Judges:
Peter Smith EFIAP
Peter Gennard MFIAP, EFIAP/p
Sue O’Connell ARPS, EFIAP/b, DPAGB, BPE3*
Please notify me ( Pete Howell at chairman@bristolsalon.co.uk ) of any data which needs to be amended NO LATER THAN 28 FEBRUARY 2017 as corrections cannot be made after that date.
Everest International Digital Salon 2017 – Fotoclub Siliguri, West-Bengal, India, 2017. február 20.
Everest International Digital Salon 2017 – Fotoclub Siliguri, West-Bengal, India
FIAP 2017/049, PSA 2017-046
Fotoclub Siliguri
MANORANJAN BARMAN
H/O Nimai Chandra Saha,
52 CR Das Sarani, East Vivekananda Pally, P.O. Rabindra Sarani
IND-734006 Siliguri
West Bengal, INDIA
PANEL OF SELECTORS
1. Mr. Amitabha Sil (EFIAP, ARPS, Hon.FICS, Hon.FPSBP, Hon.FCOS, Hon.FIP, ESFIP)
2. Mr. Suman Bhattacharyya (EFIAP, ARPS, RISF-2, Hon.FICS)
3. Mr. Gobinda Chakraborty (EFIAP, RISF-3, Hon.FICS)
EIFERT JANOS Hungary NUDE WITH RED DRAPERY ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary DANCE BODY STUDY ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary HERD ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary GARDENERS HAND ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary NUDE STUDY ACCEPT
EIFERT JANOS Hungary SNOW GALLOPING HORSES ACCEPT
Mostovi – Hidak – Pannonia Reflections 2016. HD 1 TV SLO, Lendva, 2017. február 4.
HD 1 TV SLO www.Bandicam.com
Mostovi – Hidak – Pannonia Reflections 2016
Riporterek: Fehér Farkas Éva, Halas Eisa – Operatőr: Somi Sebastjan – Szerkesztő: Tóth József
6:40
MŰVÉSZI-AKT OK-ERÁTÓ csoportos kiállítás és a II. Fiatal Forradalmárok Találkozója a szokásos ötórai teánk keretében Valentin napján az ÚJ NESZ-ben. Budapest, 2016. február 14.
MŰVÉSZI-AKT OK-ERÁTÓ (VII. E. Art) csoportos kiállítás a szerelem, a szenvedély és a művészi erotika jegyében.
Afrodité a szépség, a szerelem, a csábítás, az erotikus vágykeltés istennője és szimbóluma szellemében az Új nemzeti Szalon megrendezi MŰVÉSZ-AKT OK-ERÁTÓ (VII. E. Art) kiállítását és a II. Fiatal Forradalmárok Találkozóját szokásos ötórai teánk keretében, 2017. február 14-én kedden, 17 órától, dicsérve Bálint (Valentin) napját.
MESTER ÉS TANÍTVÁNYAI – Eifert János mesterkurzusának 3. kiállítása. iF kávézó, Budapest, 2017. február 13 – március 13.
MESTER ÉS TANÍTVÁNYAI
Eifert János mesterkurzusának 3. kiállítása az iF kávézóban (Budapest IX. Ráday u. 19.)
2017. február 13 – március 13.
Megnyitó: 2017. február 13-án, 18:00 órakor
Kiállítók: Aczél Kristóf, Aczél Péter, Bajkó Csaba, Bakki Zsolt, Csorba Károly, Csörögi Dóra, Dajka Margit Judit, Darab Dénes, Eifert János, Gimesi András Gime, Gyöngyösi János, György Irma, Józsa Károly, Laki Zoltán, Magyar László, Olasz Ágnes, Négyesi János Ottó, Pamuk Dóri Puma, Papp Károly, Papp Zoltán, Peti Péter, Pivonka Kriszta, Rajkai György, Ritter Antal, Rostás János, Sz. Kiss Márta, Szendrei Tibor, dr Tóta Krisztián, Tóth Brigitta, Wollner Tibor, Zih Kata. A képeket és szerzőiket bemutatja: Eifert János, közreműködnek: Sólyomi Pál (klarinét), Kereskedő Tamás (zongora).
iF kávézó Budapest, IX. ker. Ráday u. 19 www.ifkavezo.hu.
Gimesi András Gime, Roszkos János és Zacs Ágoston felvételei
Nemzetközi pályázatok
A világ tele van pályázatokkal. A FIAP védnökségű nemzetközi pályázatok kiírásai a hazai honlapokon is elérhetők. Például a MAFOSZ, a MFVSZ, vagy pályázatfigyelők oldalain. De ha a keresőbe begépeled, hogy Patronages FIAP, vagy magyarosan FIAP pályázatok, úgy is előjönnek. Pl.: http://patronages.fiap.net/2017-by-months.html – http://www.mafosz.hu/palyazatok.html – https://www.mfvsz.com/ – http://www.pafi.hu/ – www.eifert.hu
5° CIRCUITO INTERNAZIONALE “8 MARZO FOTOGRAFIA” – értesítés elfogadásról és elismerésről. 2017. február 10.
5° CIRCUITO INTERNAZIONALE “8 MARZO FOTOGRAFIA”
Eifert János: Várakozás / Waiting (2012) Segnalata / Honorable mention
Eifert János: Lovak / Horses (Bocska, 2015) Segnalata / Honorable mention
…………
Ammessa / Admitted work:
Eifert János: Levél / Leaf
Eifert János: Old Women from Kashi (China, 2006) Iraki asszonyok / Women from Iraque (1975)
…………..
Eifert János: Akt tanulmány / Nude Study Tánc-Test-Tanulmány / Dance-Body-Study
5° CIRCUITO INTERNAZIONALE “8 MARZO FOTOGRAFIA” – 2017.02.10. értesítés elfogadásról és elismerésről
5° Trofeo il cassero di Montevarchi, 5° Trofeo Fotografi Vestri, 5° Trofeo Francesco Mochi:
.
JÁNOS EIFERT NUDE-STUDY A
JÁNOS EIFERT HORSES A-HM –A
JÁNOS EIFERT DANCE-BODY-STUDY A- A
JÁNOS EIFERT LEAF A –A
JÁNOS EIFERT WAITING A- A- A- A-HM
JÁNOS EIFERT WOMEN FROM IRAQ A –A
JÁNOS EIFERT OLD WOMEN FROM KASHI, CHINA A
.
LEGENDA/legend:
P Premiata/Awarded
HM Segnalata/Honorable mention
A Ammessa/Admitted work
Casella vuota/empty box Non ammessa/Not admitted
.
Nel ringraziarLa per la Sua partecipazione, La invitiamo alla Cerimonia di Premiazione che avra luogo:
Thank you for your participation, we invite the Awards Ceremony that will take place:
domenica 5 Marzo 2017 alle ore 10.00 Fabbrica della conoscenaza – Sala della filanda – via della Ginestra 21, – Montevarchi – AREZZO – Italia
Sunday 5 March 2017 at 10.00am Fabbrica della conoscenaza – Sala della filanda -via della Ginstra 21, – Montevarchi – AREZZO – Italy
la pagina dei risultati e consultabile da questo indirizzo: http://cfoto.hiho.it/LITA/C43622-0/hhcm-risultati.html
General Chairman
Enzo Righeschi
EFIAP AFI BFI
Örök naptár | Képek és versek Tordai Teri és Horváth Lili előadásában Stefanovits Péter kiállításán. Műcsarnok, 2017. január 7.
Örök naptár | Képek és versek
Tordai Teri és Horváth Lili előadásában
Stefanovits Péter kiállításán
12 hónap, 12 költő, 12 költemény
Képvetítéssel egybekötött
Örök naptár | Képek és versek
Tordai Teri és Horváth Lili előadásában
Stefanovits Péter kiállításán
12 hónap, 12 költő, 12 költemény
Képvetítéssel egybekötött felolvasás 2017. február 7-én a Műcsarnokban
30 X 30. KIVONAT AZ EZREDFORDULÓ MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETÉBŐL 1985-2015 – Műcsarnok, Budapest, 2017. január 18 – február 19.
30×30 KIVONAT AZ EZREDFORDULÓ MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETÉBŐL 1985-2015
A városligeti épület millenniumi megnyitásának 120. évfordulóját ünneplő Műcsarnok Az első aranykor című reprezentatív történeti tárlathoz kapcsolódó kiállítás-sorozatokkal tiszteleg jeles mai alkotók előtt is, így a 120 év művészet hívószó jegyében, a Kertek és műhelyek után Jutalomjáték sorozatcím alatt mutatnak be újabb munkákat a Műcsarnok oldalhajóiban.
A párhuzamos kiállítások gondolata folytatja a Műcsarnok 120 év művészetében gyökerező, és ma is vállalt gyakorlatát: a mindenkori kortárs képzőművészet széles spektrumának bemutatását. A 25 év Symposion – Alapítvány + Társaság + Művésztelepek című kiállítást holnap, a másik kettőt most mutatjuk be. Elsőként a 30 x 30 – Kivonat az ezredforduló magyar képzőművészetéből 1985 ‒ 2015 című kiállításról írunk, mely január 18-án szerdától február 19-én vasárnapig látható a Műcsarnokban. Kurátor: Medve Mihály.
A tárlat bő merítés az elmúlt három évtized sokrétű hazai képzőművészeti terméséből. 215 alkotó, 215 kompozíció. Hoffmann István gyűjteményének különleges műegyüttese. Egy-egy művész kis méretű, de jellegzetes és meghatározó jelentőségű táblaképe, domborműve, térbe helyezett plasztikája, fotográfiája vár külön-külön felfedezésre és kínál rendhagyó összképet. – A kis művek esetében koncentrált alkotói építkezésre és kifejezésre van szükség: a hiteles, autentikus jelentéseket összegző kis kép a részletgazdagságot kordában tartó, világos, egységes kifejezést tolmácsoló képi esszencia. A kis méret önmagában is fontos műjellemző, ugyanakkor szemlélői távolságot, nézőpontot is kijelöl: bensőséges, közvetlen, a külvilágot már-már kizáró műélvezői kapcsolat létrejöttét inspirálja, míg a kis képek egymás mellett felsorakoztatott, több sorban elrendezett együttese akár egyetlen, nagy, már a gyűjtő szellemiségét reprezentáló önálló kompozícióként is megjeleníthető és értelmezhető. […]
Ez nem egy, a megszokott magángyűjtemény kategóriába sorolható kollekció, nem egy elsődlegesen az egyéni értékítélettel, önálló, független ízléspreferenciákkal, szubjektív tetszési indexszel vezérelt vagy árnyalt, válogatott művészeti összképet elénk táró metszet, hanem sokkal inkább általános művészeti körképet teremteni hivatott, átfogó igényű, objektivitásra törő, összegző érvényű gyűjtemény – írta Wehner Tibor. Megnyitó: január 17-én kedden 18 órakor. Megnyitja: Kozák Csaba művészeti író.
Szépség és igazság – Négy és fél ezer fotóból válogatták a legjobbakat. Zalai Hírlap Online, 2017. február 03., 21:01
Szépség és igazság – Négy és fél ezer fotóból válogatták a legjobbakat
Zalai Hírlap Online, 2017. február 03., 21:01 szerző: Gyuricza Ferenc fotós: Gyuricza Ferenc
Lendva – A világ 48 országából közel négy és fél ezer fotó érkezett arra a nemzetközi pályázatra, amely a 3. Pannon Reflections elnevezésű kiállítás alapját képezte.
A tárlatot tegnap késő este nyitották meg a lendvai Galéria és Múzeumban. A március 6-ig megtekinthető fotógyűjtemény különböző szekciókra bontva, s az intézmény szinte valamennyi kiállító-helyiségét felhasználva tárul az érdeklődők elé. Emellett folyamatos diavetítés által betekintést nyerhetünk azokba a pályaművekbe is, amelyek papíralapú képeken most nem láthatók a lendvai várban.
– A beérkezett képek elbírálásánál nem a saját ízlésünket érvényesítettük, sokkal inkább igyekeztünk helyet adni a különböző művészi felfogásoknak, stílusoknak és azoknak a tendenciáknak, amelyek a világ legkülönbözőbb országaiban és kultúráiban gazdagon virágoznak – magyarázta a tárlat megnyitóján a 3. Pannon Reflections 2016 elnevezésű nemzetközi fotópályázat háromfős zsűrijének elnöke, Eifert János. – Napjainkban a fénykép már nemcsak dokumentál, de nem is a világ precíz képének a megörökítésére hivatott, hanem az események és az életszerű pillanatok rögzítése mellett képes az érzelmi állapotok, hangulatok, formai-dekoratív élmények megjelenítésére is. Az igazság keresése mellett, a szépség megtalálásában is szerepet játszik.
A képen: A 3. Pannon Reflections 2016 nemzetközi fotópályázat zsűrijének elnöke, Eifert János fényképész az egyik kedvenc képe, a kínai Huang Weihua aranyérmes, Mother, azaz Anya című alkotása előtt Fotó: Gyuricza Ferenc
Hazatért a sárvári Biblia – A reformáció emlékét és üzenetét ünneplik. Vas Népe Online, 2017. február 03., 20:15
Hazatért a sárvári Biblia – A reformáció emlékét és üzenetét ünneplik
Vas Népe Online, 2017. február 03., 20:15 szerző: Pajor András
http://vaol.hu/hirek/hazatert-a-sarvari-biblia-a-reformacio-emleket-es-uzenetet-unneplik-1815809
Sárvár – 476 év után hazatért a sárvári Biblia. 1541-ben itt készült az első Magyarországon nyomtatott magyar nyelvű könyv, Sylvester János Új Testamentum-fordítása.
A magyar ősnyomatot – amelyet a Magyar Tudományos Akadémia könyvtára kölcsönzött a magyar reformáció egyik bölcsőjének – ünnepélyes keretek között helyezték el a Nádasdy Ferenc Múzeumban kialakított Biblia-teremben. 2017 a reformáció kezdetének 500. évfordulója. Sárvár pedig a hazai reformáció egyik legjelentősebb emlékhelye Debrecen és Sopron mellett. Az emlékév során itt zajlanak a vidéki főesemények. Pénteken egész napos, gazdag programsorral a vasi városban is elkezdődtek megemlékezések.
– A mai Sárvárt sokan csak a gazdasági fejlődéséről és a gyógyvizeiről ismerik. Azonban létezik a városnak egy olyan kincse is, amely a magyar kultúrtörténet egyik meghatározó településévé teszi. Ez a kincs az első magyar nyelvű Biblia, amely most visszatért szülőhelyére – ezekkel a szavakkal adta át az Új Testamentum Magyar Tudományos Akadémiától kapott, eredeti példányát a városnak dr. Hafenscher Károly, a Reformáció Emlékbizottság miniszteri biztosa.
– Régen üldözték a könyveket, a Bibliák is máglyahalát haltak. A sárvári Új Testamentumból alig húsz található a világon. Ezért is ritkaság és felbecsülhetetlen érték került Sárvárra – mondta köszöntőjében Szemerei János, a Nyugati (Dunántúli) Evangélikus Egyházkerület püspöke. Sylvester Bibliája abban az évben jelent meg, amikor a török elfoglalta Budát, és végleg szétesett a Magyar Királyság. Az ország egységét csak kulturális és szellemi értelemben lehetett megtartani. Ezt a lelki egységet ez a könyv testesíti meg, amelynek kiadását a Nádasdyak tették lehetővé Sárváron.
A Biblia elhelyezése után a „A megújulás lendülete” címmel nyílt fotókiállítás a művelődési központ Folyosó Galériájában. A reformáció kezdetének 500. évfordulója alkalmából kárpát-medencei alkotóknak kiírt fotópályázat díjnyertes képeiből rendezett országos vándorkiállítás ért Sárvárra.
– Az egyházi megemlékezések mellett a szélesebb közönségnek bemutatjuk az ötszáz éves reformációt, amely miközben őrzi örökségét, mindig újat akar és tud is mutatni – ezekkel a szavakkal ajánlotta a tárlatot Eifert János fotóművész.
Sok száz érdeklődő járt a várparkolóban állomásozó reformációi kamionban pénteken. Magyarországi első állomásáról, Debrecenből érkezett a mobil, interaktív kiállítótér, amely 19 ország 68 városát köti össze, végigjárva a kontinens reformáció szempontjából legjelentősebb állomásait.
Pajor András
Pannonia Reflections, 3. nemzetközi fotóművészeti kiállítás megnyitója a lendvai várban, 2017. február 3-án 18 órakor
VABILO – Galerija-Muzej Lendava in Fotografsko društvo Pannonia vljudno vabita Vas in Vaše prijatelje na otvoritev 3. mednarodne fotografske razstave Pannonia Reflections, ki bo 3. februarja 2017, ob 18. uri na lendavskem gradu. Razstavo bo odprl János Eifert, fotograf z naslovoma AFIAP in EsFIAP. Razstava bo na ogled do 5. marca 2017.
INVITATION – The Gallery-Museum Lendava and the Pannonia Photo Club kindly invites you and friends to opening of the exhibition of the Pannonia Reflections, 3rd International Salon of Photography which will be held on 3rd February 2017 at 18 H (6 pm) in Lendava castle. Opening speech by János Eifert, artist photographer (AFIAP, EsFIAP. The exhibition on wiew until 5 march 2017.
MEGHÍVÓ – A Lendvai Galéria és Múzeum, valamint a Pannónia Fotóklub tisztelettel meghívja Önt és kedves barátait a Pannonia Reflections, 3. nemzetközi fotóművészeti kiállítás megnyitójára, 2017. február 3-án 18 órára a lendvai várba. A kiállítást Eifert János, AFIA, EsFIAP címekkel kitüntetett fényképész nyitja meg. A kiállítás 2017. március 5-ig tekinthető meg.
A fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is
A fotográfia története a nemzetközi pályázatok, és az azokból rendezett kiállítások története is. Amikor Henry Fox Talbot 1839. január 31-én bemutatta a londoni Royal Society-nek negatív-pozitív eljárását, majd ugyanezen év augusztus 19-én ismertették a Francia Tudományos és Művészeti Akadémia együttes ülésén Joseph Nicéphore Niépce és Louis-Jacques-Mandé Daguerre fényképrögzítési eljárását, már lehetett sejteni, hogy a fotográfia világhódító útja elején áll.
Azóta már tudjuk, hogy a fényképezés a XIX. század legnagyobb találmánya, és művelői számára szerteágazó, különféle témákat és műfajokat, a legváltozatosabb eszközhasználatot és technikát igénylő alkotó tevékenység. Fizika, kémia, geológia, csillagászat, anatómia, pszichológia, technika és esztétika, ember és környezete, teste és lelke, és még sok minden – bármennyire is meglepő megállapításnak tűnik – a fotográfiában fókuszál. Akár mesterségként, művészetként, tudományként, hitként, vagy a kommunikáció eszközeként „használjuk” – a világ, benne önmagunk megismerésének és megörökítésének eszközét jelenti.
Míg korábban élesen elvált az amatőr, vagy a professzionista státusz, napjainkban – amikor a képből, mint műalkotásból indulunk ki – ezek érdektelen mellékkörülmények. A tehetség önképzés és tapasztalat útján is képes a mesterség-művészet eszközeit megszerezni, magas szinten birtokolni.
Ki hogyan fényképez? A megmérettetésre a nyilvánosság előtti megjelenés, a pályázatokon és kiállításokon történő megjelenés tűnik a legalkalmasabbnak. Egy 1859-ben rendezett párizsi tárlaton – ahol a fotográfia történetében először a fényképezők önálló szekcióban mutatták be alkotásaikat – 148 kiállító szerepelt. Most, a Pannonia Fotográfiai Társaság (Photography Society Pannonia) a FIAP, a PSA és FZS védnökségével meghirdetett 3. PANNON REFLECTIONS 2016 nemzetközi fotópályázatára, a világ 48 országából összesen 4419 fotó érkezett.
A zsűri napokon át dolgozott, hogy a beérkezett képek kategóriánkénti és egyesével történő gondos átnézésével, 1-9 között adható pontozásos értékeléssel leszűkítse az anyagot kb. ezerre, majd újabb értékeléssel és némi vitával a díjazott képek kiválasztása is megtörtént. Mint a zsűri elnöke, igen jó helyzetben érezhettem magam, hiszen zsűri-társaim – Stefi P. Borko és Vinko Šebrek – hasonló szigorúsággal és hozzáértéssel kezelték a pályázatra elküldött képeket, és nem volt szükséges az ellentétes megítélések „kivasalására”, azaz a zsűri elnökének „mindent visz” szavazati jogára. A képek elbírálásánál nem a saját ízlésünket érvényesítettük, hanem igyekeztünk helyet adni a különböző művészi felfogásoknak, stílusoknak és tendenciáknak, amelyek a világ különböző országaiban, kultúráiban gazdagon virágoznak. Ezért a kiállításra kerülő képek, köztük a díjazottak is – rátekintést jelentenek a világra, amelynek szépségei és feszültségei a fotográfia nyelvén, esztétikai és technikai eszközökkel formálva művészetként jelennek meg.
Ma már a fénykép nemcsak dokumentál, és nem is a világ precíz képének megörökítésére hivatott: az események, életszerű pillanatok rögzítése mellett képes az érzelmi állapotok, hangulatokat és formai-dekoratív élmények megjelenítésére is. Az igazság keresése mellett, a szépség megtalálásában is szerepet játszik. Mondhatjuk bátran, hogy a fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is.
A felelős gondolkodás és érzelmi gazdagság, amely művészi igényességgel párosul – ez jellemzi Weihua Huang, Leonid Goldin, Csörögi Dóra, Törköly József, Peng Li, Yongxiong Ling, Liljana Petruša, Choi-Cheun Lam, Daniel Lybaert, Harry Daemen, Isolde Stein-Leibold, Hussain Alabdullatif, Ole Suszkiewicz, Chun Yip Chau, Chris Discart, Rodica Tanase, Abdulla AL-Mushaifri, Cantemir Aron Mandru, Deqiang Zhang, Elizabeth Kodela, Hanju Zhu, Keith Elgin, Serhii Shchehlevatyh, Tatsiana Tsyhanova, Ilona Veresk, Hong Li, Shiu Gun Wong, Antoni Marin Amattler, Hansa Tangmanpoowadol, Jordi Egea Torrent, Petar Sabol, Marcel van Balken, Marjan Artnak, Dušan Ignác, Peter Rees, Hedvika Gumilar, Vasja Doberlet, Abdulhakim Alojaili és mások képeit.
A 3. PANNON REFLECTIONS 2016 nemzetközi fotószalon sikerét elsősorban a beérkezett képek magas színvonala biztosítja, de hogy ez megtörténhessen, a Pannonia Fotográfiai Társaság (Photography Society Pannonia) csapatának – Davor Dolenčić, Nikolaj Bazika, Klaudija Dolenčić és Ivo Borko gondos és hozzáértő munkája, szakmai tapasztalata volt szükséges. A kiállításnak a csodálatos Geléria-Múzeum Lendva ad otthont, és egy jól szerkesztett, szépen kivitelezett 80 oldalas katalógus kíséri. Mindez nemzetközi színvonalon, amiért köszönet és elismerés illeti a szervezőket.
És ne feledjük: a fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is.
Eifert János
AFIAP, EsFIAP fotóművész,
zsűrielnök
Fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja
Zgodovina fotografije se prepleta z zgodovino mednarodnih razpisov in razstav, ki so organizirane na podlagi le-teh. Takrat, ko je Henry Fox Talbot 31. januarja 1839 londonskemu Royal Society-ju predstavil negativno-pozitivni postopek, in ko sta 19. avgusta istega leta Joseph Nicéphore Niépce in Louis-Jacques-Mandé Daguerre na skupni seji francoske Akademiji znanosti in Akademije umetnosti predstavila postopek fiksiranja, je bilo že jasno, da je fotografija na pragu osvajanja sveta.
Že od takrat naprej vemo, da je fotografiranje največji izum 19. stoletja, ki velja med ljubitelji fotografije za raznoliko dejavnost, ki upodablja najrazličnejše teme in zvrsti ter uporablja raznovrstna orodja in tehnike. Čeprav se nam zdi nenavadno in presenetljivo, se v fotografiji fokusirajo fizika, kemija, geologija, astronomija, anatomija, psihologija, tehnika in estetika, človek in njegovo okolje in še kaj drugega. Ne glede na to ali fotografijo »uporabljamo« kot obrt, umetnost, znanost, vero ali komunikacijsko orodje, zmeraj predstavlja sredstvo za upodabljanje in spoznavanje sveta in nas v njem.
Nekoč se je status amaterja strogo ločil od statusa profesionalnega fotografa. Danes pa – kadar izhajamo iz slike kot umetnine – je to nepomembna, stranska okoliščina. Kdor razpolaga s talentom, lahko s samoizobraževanjem in izkušnjami pridobi orodja za udejstvovanje v tej obrti/umetnosti in jo uporablja na visoki ravni.
Kako kdo fotografira? Najustreznejši načini za dokazovanje talenta so kot kaže nastopanje pred javnostjo ter prisotnost na razpisih in razstavah. Na pariški razstavi leta 1859 je, ko so fotografi prvič v zgodovini kot samostojna sekcija prikazali svoje umetnine, razstavljalo 148 fotografov. Sedaj pa je pod organizacijo Fotografskega društva Pannonia in pokroviteljstvom FIAP, PSA in FZS na 3. mednarodno razstavo Pannonia Reflections 2016 prispelo 4419 fotografij, 360 avtorjev iz 57 držav.
Žirija je potrebovala več dni, da je proučila in kategorizirala vsako posamezno sliko, ter s podelitvijo točk (1-9 točk) pripravila ožji izbor približno tisočih slik. Po ponovnem ocenjevanju fotografij in skupni razpravi je žirija izbrala najboljše fotografije. Kot predsednik žirije sem se počutil imenitno, saj so žirijo sestavljali člani Stefi P. Borko in Vinko Šebrek, ki so kompetentno in s podobno strogostjo obravnavali vse fotografije, ki so prispele na razpis. Tako ni bilo nobene potrebe po tem, da bi moral »zgladiti« neprimerne ocene ostalih članov žirije, oz. uveljavljati svojo pravico kot predsednik in zahtevati, da obvelja moj glas. Pri ocenjevanju se nismo zanašali na naš osebni okus, temveč smo želeli dati prostor različnim umetniškim konceptom, stilom in tendencam, ki so v razcvetu v drugih državah in kulturah sveta. Prav zaradi tega fotografije, ki so razstavljene (vključno z nagrajenimi), omogočajo vpogled v svet, čigar lepota in napetosti se v fotografskem jeziku prikazujejo kot umetnost ustvarjena z estetskimi in tehničnimi orodji.
Dandanes fotografija ne služi zgolj dokumentiranju ali preciznemu zrcaljenju sveta, saj je poleg ovekovečenja dogodkov in življenjskih trenutkov zmožna prikazati tudi čustvena stanja, razpoloženja in oblikovno-dekorativna doživetja. Poleg iskanja resnice igra pomembno vlogo tudi pri iskanju lepote. Z gotovostjo lahko trdimo, da fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja.
Weihua Huang, Leonid Goldin, Csörögi Dóra, Törköly József, Peng Li, Yongxiong Ling, Liljana Petruša, Choi-Cheun Lam, Daniel Lybaert, Harry Daemen, Isolde Stein-Leibold, Hussain Alabdullatif, Ole Suszkiewicz, Chun Yip Chau, Chris Discart, Rodica Tanase, Abdulla AL-Mushaifri, Cantemir Aron Mandru, Deqiang Zhang, Elizabeth Kodela, Hanju Zhu, Keith Elgin, Serhii Shchehlevatyh, Tatsiana Tsyhanova, Ilona Veresk, Hong Li, Shiu Gun Wong, Antoni Marin Amattler, Hansa Tangmanpoowadol, Jordi Egea Torrent, Petar Sabol, Marcel van Balken, Marjan Artnak, Dušan Ignác, Peter Rees, Hedvika Gumilar, Vasja Doberlet, Abdulhakim Alojaili in številni drugi umetniki v svojih slikah odražajo odgovorno razmišljanje in čustveno bogastvo, ki gre z roko v roki z umetniško zahtevnostjo.
Uspeh 3. mednarodnega fotografskega salona Pannonia Reflections 2016 zagotavlja v prvi vrsti visoka kakovost prispelih fotografij, ter odlična organizacija Salona za kar je poskrbelo Fotografsko društvo Pannonia s svojimi člani in predstavniki, ki so s svojim skrbnim in strokovnim delom ter izkušnjami zaslužni za razstavo, ki se bo odvila v čudovitih prostorih Galerije-Muzeja Lendava. Organizatorji so poskrbeli tudi za privlačen in lepo oblikovan katalog na 96-ih straneh ter pripravili dogodek na visoki mednarodni ravni, za kar si zaslužijo zahvalo in velike pohvale.
In ne pozabimo, fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja.
János Eifert
Fotograf AFIAP, EsFIAP • Predsednik žirije
“A megújulás lendülete” a sárvári Nádasdy-vár Folyosó Galériájában, 2017. február 3 – március 5.
Auer Gábor, Pajor András és Eifert János felvételei
Sárvár – 476 év után hazatért a sárvári Biblia. 1541-ben itt készült az első Magyarországon nyomtatott magyar nyelvű könyv, Sylvester János Új Testamentum-fordítása. A magyar ősnyomatot – amelyet a Magyar Tudományos Akadémia könyvtára kölcsönzött a magyar reformáció egyik bölcsőjének – ünnepélyes keretek között helyezték el a Nádasdy Ferenc Múzeumban kialakított Biblia-teremben.
– A mai Sárvárt sokan csak a gazdasági fejlődéséről és a gyógyvizeiről ismerik. Azonban létezik a városnak egy olyan kincse is, amely a magyar kultúrtörténet egyik meghatározó településévé teszi. Ez a kincs az első magyar nyelvű Biblia, amely most visszatért szülőhelyére – ezekkel a szavakkal adta át az Új Testamentum Magyar Tudományos Akadémiától kapott, eredeti példányát a városnak dr. Hafenscher Károly, a Reformáció Emlékbizottság miniszteri biztosa.
476 év után tért haza a sárvári Biblia – dr. Hafenscher Károly, a Reformáció Emlékbizottság miniszteri biztosa Szemerei János, a Nyugati Evangélikus Egyházkerület püspöke jelenlétében adta át Kondora István polgármesternek a városban 1541-ben készült magyar ősnyomatot.
– Régen üldözték a könyveket, a Bibliák is máglyahalát haltak. A sárvári Új Testamentumból alig húsz található a világon. Ezért is ritkaság és felbecsülhetetlen érték került Sárvárra – mondta köszöntőjében Szemerei János, a Nyugati (Dunántúli) Evangélikus Egyházkerület püspöke.
Sylvester Bibliája abban az évben jelent meg, amikor a török elfoglalta Budát, és végleg szétesett a Magyar Királyság. Az ország egységét csak kulturális és szellemi értelemben lehetett megtartani. Ezt a lelki egységet ez a könyv testesíti meg, amelynek kiadását a Nádasdyak tették lehetővé Sárváron.
A Biblia elhelyezése után a „A megújulás lendülete” címmel nyílt fotókiállítás a művelődési központ Folyosó Galériájában. A reformáció kezdetének 500. évfordulója alkalmából kárpát-medencei alkotóknak kiírt fotópályázat díjnyertes képeiből rendezett országos vándorkiállítás ért Sárvárra.
“A megújulás lendülete” címmel nyílt meg a művelődési központ Folyosó-galériájában a Reformáció 500 évfordulója alkalmából megrendezett fotókiállítás, melyet Eifert János ajánlott a közönség figyelmébe
– Az egyházi megemlékezések mellett a szélesebb közönségnek bemutatjuk az ötszáz éves reformációt, amely miközben őrzi örökségét, mindig újat akar és tud is mutatni – ezekkel a szavakkal ajánlotta a tárlatot Eifert János fotóművész.
Sok száz érdeklődő tekintette meg a Várparkolóban felállított vándorkamiont, amely egy interaktív kiállítótérben mutatta be a reformáció történetében meghatározó szerepet betöltő európai városokat, köztük Sárvárt is
Sok száz érdeklődő járt a várparkolóban állomásozó reformációi kamionban pénteken. Magyarországi első állomásáról, Debrecenből érkezett a mobil, interaktív kiállítótér, amely 19 ország 68 városát köti össze, végigjárva a kontinens reformáció szempontjából legjelentősebb állomásait.
(Pajor András)
A Magyarország Kormánya által létrehozott Reformáció Emlékbizottság és Sárvár Város Önkormányzata tisztelettel meghívja Önt Sárvárra, a Nádasdy-vár Művelődési Központ és Könyvtár Folyosó Galériájában 2017. február 3-án, pénteken 11 órakor nyíló
A megújulás lendülete című, a Reformáció Emlékbizottság által meghirdetett fotópályázat legjobb képeiből összeállított kiállítás megnyitójára.
A tárlatot megnyitja Kondora István, Sárvár Város polgármestere – Köszöntőt mond Dr. Hafenscher Károly miniszteri biztos és Eifert János fotóművész
A kiállítás megtekinthető március 5-ig 9 és 18 óra között a Nádasdy-vár Művelődési Központ és Könyvtárban. (H-9600 Sárvár, Várkerület 1.)
Kiállítók:
Asszonyi Eszter, Bakki Zsolt, Bognár Benedek, Gál András, Horváth Tamás, Izápi Laura, Kiss Gábor, Kiss Gergely, Kompán Julianna:, Magyari Hunor, Makó András, Molnár Máté László, Mudrák Attila, Nemes Zoltán ’mettor’, Pajor András, Peterman Károly, Sebestyén István, Simon Zsuzsanna, Szabó Ferenc, Szöllősiné Haller Orsolya, Szőnyi István, Thaler Tamás, Tóthné Kiss Judit, Ujvári Csaba, Végh Attila, Dajka Margit Judit
A kiállítás kurátora: Eifert János
1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017” – Kula, Novi Sad, Aleksinac, Ruma, Vrbas – Serbia, 2017. február 1.
Eifert János: Tánc-Test-Tanulmány / Dance-Body-Study FSS Gold medal
Eifert János: Levél / Leaf FIAP Honorable Mention
…….
Accepted:
Eifert János: Hajnal / Dawn (2016) Triptichon (1978)
…….
Eifert János: Nyárfaerdő / Huyang Forest (China, Xinjiang, 2006)
…
Eifert János: Gime, the Photographer (2014) Fodor Jozsef painter (2004)
1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”
Kula
NATURE (color/monochrome digital)
Dawn 21 Accepted
OPEN COLOR (color digital)
Dance-Body-Study 23 Accepted
OPEN MONOCHROME (monochrome digital)
Gime, the Photographer 21 Accepted
1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”
Novi Sad
NATURE (color/monochrome digital
Dawn 23 Accepted
Huyang Forest 23 Accepted
OPEN COLOR (color digital)
Dance-Body-Study 22 Accepted
1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”
Aleksinac
NATURE (color/monochrome digital)
Leaf 24 Accepted
OPEN COLOR (color digital)
Fodor Jozsef painter 24 Accepted
1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”
Ruma
NATURE (color/monochrome digital
Triptichon 20 Accepted
Leaf 25 Accepted – FIAP Honorable Mention
OPEN COLOR (color digital)
Dance-Body-Study 27 Accepted – FSS Gold medal
Fodor Jozsef painter 25 Accepted
Uygur Girl 23 Accepted
Fodor Jozsef painter 24 Accepted
OPEN MONOCHROME (monochrome digital)
Playing with circles 23 Accepted
1st Circular Exhibition of Photography “NEW YEAR CIRCUIT 2017”
Vrbas
OPEN COLOR (color digital)
Dance-Body-Study 23 Accepted
Fodor Jozsef painter 22 Accepted
RECOGNITIONS
Kula
FIAP 2017/056
PSA 2017-026
FSS 2017/3
Novi Sad
FIAP 2017/057
PSA 2017-026
FSS 2017/4
Aleksinac
FIAP 2017/058
PSA 2017-026
FSS 2017/5
Ruma
FIAP 2017/059
PSA 2017-026
FSS 2017/6
Vrbas
FIAP 2017/060
PSA 2017-026
FSS 2017/7
ORGANIZING COMMITTEE
Dejan Luburic, President of “Photo club Kula”, Chairman of the organizing committee
office@fkk.rs