János Eifert - Photographer

II. Országos Fotóművészeti Tábor kiállítása, Molnár Béla Ifjúsági Ház, Fotógaléria, Miskolc, 1987. január 9 – 30.

II-Országos-Fotóművűvészeti-Tábor-kiállítása-1987

II-Országos-Fotóművűvészeti-Tábor-kiállítása-1987

A MISKOLC VÁROSI MŰVELŐDÉSI KÖZPONT TISZTELETTEL MEGHÍVJA ÖNT 1987. JANUÁR 9-ÉN 18 ÓRÁRA A FOTÓGALÉRIÁBA (MISKOLC, GYŐRI KAPU 27. – MOLNÁR BÉLA IFJÚSÁGI HÁZ) a II. ORSZÁGOS FOTÓMŰVÉSZ TÁBOR kiállításának megnyitójára, melyet JUNG ZSENI és EIFERT JÁNOS fotóművészek nyitnak meg

 A Miskolci Városi Művelődési Központ által életrehívott nyári „fotótábor hézag-pótló intézménye a magyar fotómozga­lomnak. Ugyanis arra vállalkozott, hogy a haladottabb fotóamatőrök továbbképzéseire nyújtson lehetőséget. Két kitűnő oktató, Jung Zseni és Eifert János veze­tésével elsősorban olyan tematikában való jártasságot szerezhettek meg, amelynek gyakorlása hétköznapi körülmények között csak elvétve állt módjukban. Ez az aktfényképezés. Természetesen akár fotóklubban, vagy lakásban is lehet akt-képeket fotografálni. Ezek a felvételek azonban rendszerint kis számú variációs lehetőséget kínálnak, nem szólva arról, hogy a formaproblémák mellett fel sem merül a tartalmi alakítás gondolata.

Ezen a nyáron továbbképző tanfolyamon az akt modell a természetben jelentkezik. Tehát az a feladat, hogy az emberi fi­gurát kapcsolatba hozzák a természeti környezettel. Ilymódon a meztelen emberi testnek a képen való szerepel­tetése jelentéshordozó elemmé válhat: tehát megszületik az ember és a termé­szet kapcsolatából kibontakozó gondo­latiság. Ez a felfogás az aktfényképezés új útjait nyitja meg. A tábor résztvevői meg is értették azt a nagy lehetőséget. Jung és Eifert kitűnő pedagógiai érzékét és tapintatát dicséri, hogy nem állí­tották követendő példának a maguk al­kotásait: hanem arra törekedtek, hogy minden növendék találjon rá alkatának megfelelő felfogásra. Így történt, hogy az egyetlen egy modell, s az azonos ter­mészeti környezet ellenére az elkészült fotográfiák igen változatosak: sok érté­kes található köztük. A kiállítás anya-gát variálja néhány néprajzi téma is, ez­zel is gazdagodott az 1986. évi fotótá­bor összképe.

 Végvári Lajos

 

KIÁLLÍTOTT KÉPEK JEGYZÉKE:

KISS ISTVÁN

Vécsy Attila portréja

Jósvafő 1986.

Végre nekem is van lágyítóelőtétem III.

VASS KÁLMÁN – VÉCSY ATTILA

Meddő

Csapadéknyom alatt

Üdvözlet

NAGY PÉTER

Táj I- III-IV Táj I

Érzés

I- I I- I I I

ERDEI ANDRÁS

Akt

I n memoriam I I és IV Akt IV

Rudabánya I-II

BORKA ATTILA

Napimádók

FUNÁK ANDRÁS

Faháló

Félek

Fura

Alkotók II.

WAGNER FERENC

Szieszta

Idill (Jósvafő)

Múlt idő (Aggtelek)

DOBOSY LÁSZLÓ

Táj I-II-IV

Sziklás akt I-11

Akt I-II

KOTNYEK ISTVÁN

Alászállás

Táj síkban és térben

Árnyék kompozíció      képpár

Omladozó múlt I-II-III

KUCHTA NÁNDOR

Jósvafői zuhatag

Víztározó

Szádi rom

Virágok II.

Evolúció I.

PETERMAN KÁROLY

Erosz

Fény

Cím nélkül

In memoriam SZN

LIPTÁK ISTVÁN

Kiszáradt medrek

Kiűzöttek

Játék a fátyollal I.

FEISCHER JURAJ

Udvaron I-II-III

Modell és fényképészek I.

TÓTH KÁROLY

Ébredés Formák

VANCSICS MIHÁLY

        Cím nélkül

SZABÓ TIHAMÉR

In memoriam I-II-III

LŐKÖS ZOLTÁN

Szörny

Mementó II.

Mozgásban

Cím nélkül

Gyász III.

Alom I.

SZÉCSI ZOLTÁN

Összetartozás

EIFERT JÁNOS

Forrás

Zubogyi templom I-V

A romlás virágai

Nyaralás

JUNG ZSENI

„A nagy ravatal”

Napraforgók I-II

Volt egy szebb világ

„Szállnék a fény felé, de …”

Fűzfa I-II