Dolgozatot iratok a képzőművészeti tanszak 9. osztályosaival. Győri Tánc- és Képzőművészeti Szakközépiskola, 2004. december 17.
Zsomi, Anna, Szabina, Juli, Pali, Csobán, Zsuzsi, Virág, Móni, Figo, Mary, Simy…
A Győri Tánc- és Képzőművészeti Szakközépiskola (Szabolcska u. 9.) képzőművészeti tanszakának hallgatói foglalkoznak anatómiával, tárgyábrázolással, rajzi, festői technikák megismerésével, a festészet a grafika és szobrászat eszköztárának használatával. Elméleti támogatást ad mindezekhez a művészettörténet, az ábrázoló geometria, a betűrajz, népművészet és fotográfia tantárgyak oktatása. Én a 9. osztályos képzősöknek tanítom a fényképezést: elmélet és gyakorlat ötvöződik az esztétikai, történeti, technikai ismeretekkel „tarkított” kreatív munkában. Most éppen dolgozatot iratok, hogy a félévi bizonyítvány jegyeit tudásuk alapján írjam be. Otthoni megírásra képelemzést, és a magyar fotográfia nagyjai közül választott bemutatását kértem. Az órán megírandó dolgozathoz a következőkből választhatnak, amelyhez ilusztrációként a rajzot is elfogadom:
A megörökítés eszközei Camera obscura, fotogram, fényképezőgép. A fényképezőgép típusai, jellemzői, felhasználási területük. Kisfilmes f.gép, közép- és nagyméretű kamera. Síkfilm, tekercsfilm, digitális hordozó. Objektívek típusai (normál, széleslátószögű, teleobjektív, zoom). A fényrekesz összefüggése a mélységélességgel. A zárszerkezetek típusai, jellemzői (redőnyzár: vízszintes- vagy függőleges lefutású; Compour-zár, elektronikus zár, stb.). A kisfilmes fényképezőgép, mint a fotóriporter munkaeszköze. Digitális fényképezőgépek (kompakt kamerák, cserélhető objektíves, pentaprizmás fényképezőgépek, mint profi eszközök; hordozók: CF kártya, Winchester)