János Eifert - Photographer

Putto & Panja táncművészek, akik munkáikban ötvözik a küzdősportokat és a kontakttechnikát, a klasszikus és kortárs műfajokkal, műtermemben, Budapest 1997. szeptember 10.

Putto & Panja különleges egyéniségű táncművészek, akik mozdulataikban ötvözik a küzdősportokat és a kontakttechnikát, a klasszikus és kortárs műfajokkal. A Dózsa György úti műtermemben fényképezem őket, gyűrött papírháttérrel, műtermi vakulámpáimmal világítva. Képeslap készül majd, amelynek hátoldalán a műsoruk szerepel: Vertigo, Perach, Duett from Anaphase, Silence Song.  A koreográfiákat természetesen Putto (Juhos István) készíti, partnerének odaadó közreműködésével. Budapest 1997. szeptember 10.

Putto&Panja, képeslap  (Photo: Eifert János)  Photo: Eifert János

 

Panja&PuttoJuhos István Putto táncos, koreográfus.  Dunaújvárosban született 1969. december 8-án. Tánctanulmányait 15 évesen kezdte barátaival és a break tánc, elektric boogie, body pop stílusaival. A break hullám lecsengésével Jeszenszky Endre mesternél jazzbalettet tanult, majd tagja lett a Rockszínháznak. 1992-től 1996-ig Imre Zoltán leszerződtette a Szegedi Baletthez. Első koreográfiáját – Urbanizáció –  1994-ben, aztán a Fratrest 1996-ban rendezte, melyért abban az évben koreográfiai fődíjat kapott. Juhos István, ki a Szegedi (Kortárs) Balett táncosaként az első Inspiráción tűnt fel: debütáló, a vészcsengő hangjaként jellemzett, a nagyvárosi lét elviselhetetlenségét megjelenítő koreográfiájában (a Kortárs Balettért Alapítvány Stúdiója produkciójaként) társai a szegedi társulat táncosai (Sárközi Attila, Beatrice Scherz és Topolánszky Tamás), asszisztense a dél-alföldi együttesben dolgozó német táncosnő, Panja Fladerer volt. Juhos és Fladerer az 1996-os Inspiráción mutatta be közös alkotását, az Arvo Pärt alkotására komponált, megejtő szépségű kettőst, a Fratrest, mely megalapozta a művészpáros elismertségét. 1997-ben hozták létre a rövid életű Putto & Panja formációt, mely többek közt a Summa című alkotással s egy négy tételből álló programmal – Éjszakai műszak –  jelentkezett, utóbbiban Juhos és Fladerer, illetve az Artussal korábban együttműködő izraeli táncospár, Noa Wertheim és Adi Sha’al, valamint a szintén izraeli Ohad Naharin egy-egy munkája volt látható. A formáció megszűntével Juhos a Kibuc Táncegyüttesben és a kölni Tanzforum társulatában dolgozott, később a Pécsi és a Győri Balett számára is koreografált. Az Augsburgi Tánc­szín­ház tréningvezető táncosa, majd ezt követően Hollandiában tanított, hazatérése után több alkotást is létrehozott. 2005-ben jelentkezett az Xeastdance című, cseh–magyar kortárstánc-művészeti kezdeményezéssel: a formáció bemutatkozó előadását, a Vibrationst maga koreografálta, hazai részről Hámor József és Nagy Csilla vett részt benne, asszisztense Fejes Ádám volt. Több mint tíz éve koreografál, tanít. A kortárstánc testbarát fizikalitásra épülő irányzatát képviseli. Munkáiban ötvözi a küzdősportokat és a kontakttechnikát, a klasszikus és kortárs műfajokkal.
Koreográfiák:

2008: ”Barocco” SÍN Kulturális Központ
2005: ”Short cuts” Lengyel Táncszínház
2004: ”Vibrations” Prágai táncfesztivál (Tanec Praha)
2004: ”President” Dunaújváros Táncszínház
2003: “ 3 MEN”  Company Xeastdance Budapest
2003: “ Untitled”  Arnhemi Táncakadémia Hollandia
2002: “ 50 N per 30 m² “ “ Dunaújváros Táncszínház
2002: “ Solow “,  “ Earthdance-Cooperation”, Németország
2001: “ Mirage”, Nagoja Dance Festival “,Japán
2000: “ Promised Land “ “  Augsburgi Táncszinház “, Németország
1999: “ Fratres 2&1 . Pécsi Ballett
1999: “ Purim “  “ Győri Balett “
1998: “ Summa “,  “ Putto & Panja & Guests “,
1998: “ Éjszakai műszak “,  “ Putto & Panja “,
1997: “ Silence Song “, Nyitott függöny“ Susanne Dellal Tánc Centrum “, Israel
1997: “ Perach “,  “ Batsheva Ensemble “, Israel
1995: “ Te Deum “,  Szegedi Kortárs Balett
1994: “ Urbanizáció “,  Szegedi Kortárs Balett