János Eifert - Photographer

Pannonia Reflections, 3. nemzetközi fotóművészeti kiállítás megnyitója a lendvai várban, 2017. február 3-án 18 órakor

2017.02.03.-Pannonia-Reflections-kiáll._meghívó_web

VABILO – Galerija-Muzej Lendava in Fotografsko društvo Pannonia vljudno vabita Vas in Vaše prijatelje na otvoritev 3. mednarodne fotografske razstave Pannonia Reflections, ki bo 3. februarja 2017, ob 18. uri na lendavskem gradu. Razstavo bo odprl János Eifert, fotograf z naslovoma AFIAP in EsFIAP. Razstava bo na ogled do 5. marca 2017.

INVITATION  – The Gallery-Museum Lendava and the Pannonia Photo Club kindly invites you and friends to opening of the exhibition of the Pannonia Reflections, 3rd International Salon of Photography which will be held on 3rd February 2017 at 18 H (6 pm) in Lendava castle. Opening speech by János Eifert, artist photographer (AFIAP, EsFIAP. The exhibition on wiew until 5 march 2017.

MEGHÍVÓ  – A Lendvai Galéria és Múzeum, valamint a Pannónia Fotóklub tisztelettel meghívja Önt és kedves barátait a Pannonia Reflections, 3. nemzetközi fotóművészeti kiállítás megnyitójára, 2017. február 3-án 18 órára a lendvai várba. A kiállítást Eifert János, AFIA, EsFIAP címekkel kitüntetett fényképész nyitja meg. A kiállítás 2017. március 5-ig tekinthető meg.

2017.02.03. Pannonia Reflections, Eifert megnyitója_Photo Tomaž Galič

2017.02.03. Pannonia Reflections,  Davor Dolenčić és Eifert János_Photo Tomaž Galič 2017.02.03. Pannonia Reflections, kiáll.megnyitó_Photo Aleksander Čufar 2017.02.03. Pannonia Reflections, Eifert János-Igor Devecev_Photo Tomaž Galič 2017.02.03. Pannonia Reflections, kiállításmegnyitó_Photo Tomaž Galič

2017.02.03. Pannonia Reflections, Eifert megnyit_Photo Aleksander Čufar 2017.02.03. Pannonia Reflections, kiáll.megnyitó_Photo Tomaž Galič 2017.02.03. Pannonia Reflections,  Davor Dolenčić és Ivo Borko_Photo Tomaž Galič 2017.02.03. Pannonia Reflections,  Johanna-Varga Szilárd-Olasz Ági_Photo Tomaž Galič

2017.02.03. Pannonia Reflections, Eifert megnyit_Photo Tomaž Galič A fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is

A fotográfia története a nemzetközi pályázatok, és az azokból rendezett kiállítások története is. Amikor Henry Fox Talbot 1839. január 31-én bemutatta a londoni Royal Society-nek negatív-pozitív eljárását, majd ugyanezen év augusztus 19-én ismertették a Francia Tudományos és Művészeti Akadémia együttes ülésén Joseph Nicéphore Niépce és Louis-Jacques-Mandé Daguerre fényképrögzítési eljárását, már lehetett sejteni, hogy a fotográfia világhódító útja elején áll.

Azóta már tudjuk, hogy a fényképezés a XIX. század legnagyobb találmánya, és művelői számára szerteágazó, különféle témákat és műfajokat, a legváltozatosabb eszközhasználatot és technikát igénylő alkotó tevékenység. Fizika, kémia, geológia, csillagászat, anatómia, pszichológia, technika és esztétika, ember és környezete, teste és lelke, és még sok minden – bármennyire is meglepő megállapításnak tűnik – a fotográfiában fókuszál. Akár mesterségként, művészetként, tudományként, hitként, vagy a kommunikáció eszközeként „használjuk” – a világ, benne önmagunk megismerésének és megörökítésének eszközét jelenti.

Míg korábban élesen elvált az amatőr, vagy a professzionista státusz, napjainkban – amikor a képből, mint műalkotásból indulunk ki – ezek érdektelen mellékkörülmények. A tehetség önképzés és tapasztalat útján is képes a mesterség-művészet eszközeit megszerezni, magas szinten birtokolni.

Ki hogyan fényképez? A megmérettetésre a nyilvánosság előtti megjelenés, a pályázatokon és kiállításokon történő megjelenés tűnik a legalkalmasabbnak. Egy 1859-ben rendezett párizsi tárlaton – ahol a fotográfia történetében először a fényképezők önálló szekcióban mutatták be alkotásaikat – 148 kiállító szerepelt. Most, a Pannonia Fotográfiai Társaság (Photography Society Pannonia) a FIAP, a PSA és FZS védnökségével meghirdetett 3. PANNON REFLECTIONS 2016 nemzetközi fotópályázatára, a világ 48 országából összesen 4419 fotó érkezett.

A zsűri napokon át dolgozott, hogy a beérkezett képek kategóriánkénti és egyesével történő gondos átnézésével, 1-9 között adható pontozásos értékeléssel leszűkítse az anyagot kb. ezerre, majd újabb értékeléssel és némi vitával a díjazott képek kiválasztása is megtörtént. Mint a zsűri elnöke, igen jó helyzetben érezhettem magam, hiszen zsűri-társaim – Stefi P. Borko és Vinko Šebrek – hasonló szigorúsággal és hozzáértéssel kezelték a pályázatra elküldött képeket, és nem volt szükséges az ellentétes megítélések „kivasalására”, azaz a zsűri elnökének „mindent visz” szavazati jogára. A képek elbírálásánál nem a saját ízlésünket érvényesítettük, hanem igyekeztünk helyet adni a különböző művészi felfogásoknak, stílusoknak és tendenciáknak, amelyek a világ különböző országaiban, kultúráiban gazdagon virágoznak. Ezért a kiállításra kerülő képek, köztük a díjazottak is – rátekintést jelentenek a világra, amelynek szépségei és feszültségei a fotográfia nyelvén, esztétikai és technikai eszközökkel formálva művészetként jelennek meg.

Ma már a fénykép nemcsak dokumentál, és nem is a világ precíz képének megörökítésére hivatott: az események, életszerű pillanatok rögzítése mellett képes az érzelmi állapotok, hangulatokat és formai-dekoratív élmények megjelenítésére is. Az igazság keresése mellett, a szépség megtalálásában is szerepet játszik. Mondhatjuk bátran, hogy a fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is.

A felelős gondolkodás és érzelmi gazdagság, amely művészi igényességgel párosul – ez jellemzi Weihua Huang, Leonid Goldin, Csörögi Dóra, Törköly József, Peng Li, Yongxiong Ling, Liljana Petruša, Choi-Cheun Lam, Daniel Lybaert, Harry Daemen, Isolde Stein-Leibold, Hussain Alabdullatif, Ole Suszkiewicz, Chun Yip Chau, Chris Discart, Rodica Tanase, Abdulla AL-Mushaifri, Cantemir Aron Mandru, Deqiang Zhang, Elizabeth Kodela, Hanju Zhu, Keith Elgin, Serhii Shchehlevatyh, Tatsiana Tsyhanova, Ilona Veresk, Hong Li, Shiu Gun Wong, Antoni Marin Amattler, Hansa Tangmanpoowadol, Jordi Egea Torrent, Petar Sabol, Marcel van Balken, Marjan Artnak, Dušan Ignác, Peter Rees, Hedvika Gumilar, Vasja Doberlet, Abdulhakim Alojaili és mások képeit.

A 3. PANNON REFLECTIONS 2016 nemzetközi fotószalon sikerét elsősorban a beérkezett képek magas színvonala biztosítja, de hogy ez megtörténhessen, a Pannonia Fotográfiai Társaság (Photography Society Pannonia) csapatának – Davor Dolenčić, Nikolaj Bazika, Klaudija Dolenčić és Ivo Borko gondos és hozzáértő munkája, szakmai tapasztalata volt szükséges. A kiállításnak a csodálatos Geléria-Múzeum Lendva ad otthont, és egy jól szerkesztett, szépen kivitelezett 80 oldalas katalógus kíséri. Mindez nemzetközi színvonalon, amiért köszönet és elismerés illeti a szervezőket.

És ne feledjük: a fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is.

Eifert János

AFIAP, EsFIAP fotóművész,

zsűrielnök

Abdulhakim-Alojaili-Oman_Hotta Zdenka-Šfiligoj-Slovenia_Fire yongxiong-ling-Australia_Stroll Yongxiong-Ling-Australia_Sails-2

Weihua-Huang-China_Mother Vitaliy-Podgurchenko-Russia_Immortal-regiment Tatsiana-Tsyhanova-Belarus_Wind

Vasja-Doberlet-Slovenia_Evening-III Serhii-Shchehlevatyh_Ukraine_Tanya Peter-Rees-England_As-the-Day-Closes Petar-Sabol-Croatia_Umbrella

Shiu-Gun-Wong-Hong-Kong-S.A.R Ole-Suszkiewicz-Denmark_Evening-Red

Peng-Li-China_Mother-and-Kid Nataša-Kos-Slovenia_They-will-come Marjan-Artnak-Slovenia_Love-Singer Marcel-van-Balken-Netherlands_Freehorse

Marcel-van-Balken-Netherlands_Female-hat Rodica-Tanase-Romania_The-dog-Elliot

Liljana-Petruša-Slovenia_Girl-with-a-dove Leonid-Goldin-Israel_Fashionable-shoes Kietae-Jung-South-Korea_Walking-In-Dawn

Kerekes-Istvan-Hungary_Gabor-gipsy Keith-Elgin-Northern-Ireland_Intense

Isolde-Stein-Leibold-Germany_Photographica jordi-egea-torrent-Spain_Passarella-i-tempesta Joe-Torkoly-Hungary_The-Sea

Isolde-Stein-Leibold-Germany_Wind-and-Fire Ilona-Veresk-Russia_Soap-in-my-bath

HUSSAIN-ALABDULLATIF-Saudi-Arabia_The-old-image-7 Hong-Li-China_Child-on-Daliang-mountain

Hedvika-Gumilar-Slovenia_Golden-edge Harry-Daemen-Luxembourg_Perche Hansa-Tangmanpoowadol-Thailand_Spirit-of-Water

Hanju-Zhu-China_Lonely-figure Hanju-Zhu-China_The-beauty-of-flowers

Elizabeth-Kodela-Australia_Mixed-Emotions Gyöngyösi-János-Hungary_Big-bang

Dusan-IGNAC-Slovakia_Combat-with-water Dóra-Csörögi-Hungary_Longing

Deqiang-Zhang-China_March-of-boatmen Daniel-LYBAERT-Netherlands_Nee-Ja-Wat Chun-Yip-Chau-Hong-Kong-S.A.R

Choi-Cheun-Lam-Macau-S.A.R Chris-Discart-Belgium_Uniform

Cantemir-Aron-Mandru-Romania_Moise-2 Dóra-Csörögi-Hungary_Im-looking-for-You-endlessly-and-infinitely

Antoni-Marín-Amatller-Spain_Barca Basil-Titov-Belarus_Arheology Abdulla-AL-Mushaifri-Qatar_Take-Me-Home

Hong-Li-China_Village-Class

Fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja

Zgodovina fotografije se prepleta z zgodovino mednarodnih razpisov in razstav, ki so organizirane na podlagi le-teh. Takrat, ko je Henry Fox Talbot 31. januarja 1839 londonskemu Royal Society-ju predstavil negativno-pozitivni postopek, in ko sta 19. avgusta istega leta Joseph Nicéphore Niépce in Louis-Jacques-Mandé Daguerre na skupni seji francoske Akademiji znanosti in Akademije umetnosti predstavila postopek fiksiranja, je bilo že jasno, da je fotografija na pragu osvajanja sveta.

Že od takrat naprej vemo, da je fotografiranje največji izum 19. stoletja, ki velja med ljubitelji fotografije za raznoliko dejavnost, ki upodablja najrazličnejše teme in zvrsti ter uporablja raznovrstna orodja in tehnike. Čeprav se nam zdi nenavadno in presenetljivo, se v fotografiji fokusirajo fizika, kemija, geologija, astronomija, anatomija, psihologija, tehnika in estetika, človek in njegovo okolje in še kaj drugega. Ne glede na to ali fotografijo »uporabljamo« kot obrt, umetnost, znanost, vero ali komunikacijsko orodje, zmeraj predstavlja sredstvo za upodabljanje in spoznavanje sveta in nas v njem.

Nekoč se je status amaterja strogo ločil od statusa profesionalnega fotografa. Danes pa – kadar izhajamo iz slike kot umetnine – je to nepomembna, stranska okoliščina. Kdor razpolaga s talentom, lahko s samoizobraževanjem in izkušnjami pridobi orodja za udejstvovanje v tej obrti/umetnosti in jo uporablja na visoki ravni.

Kako kdo fotografira? Najustreznejši načini za dokazovanje talenta so kot kaže nastopanje pred javnostjo ter prisotnost na razpisih in razstavah. Na pariški razstavi leta 1859 je, ko so fotografi prvič v zgodovini kot samostojna sekcija prikazali svoje umetnine, razstavljalo 148 fotografov. Sedaj pa je pod organizacijo Fotografskega društva Pannonia in pokroviteljstvom FIAP, PSA in FZS na 3. mednarodno razstavo Pannonia Reflections 2016 prispelo 4419 fotografij, 360 avtorjev iz 57 držav.

Žirija je potrebovala več dni, da je proučila in kategorizirala vsako posamezno sliko, ter s podelitvijo točk (1-9 točk) pripravila ožji izbor približno tisočih slik. Po ponovnem ocenjevanju fotografij in skupni razpravi je žirija izbrala najboljše fotografije. Kot predsednik žirije sem se počutil imenitno, saj so žirijo sestavljali člani Stefi P. Borko in Vinko Šebrek, ki so kompetentno in s podobno strogostjo obravnavali vse fotografije, ki so prispele na razpis. Tako ni bilo nobene potrebe po tem, da bi moral »zgladiti« neprimerne ocene ostalih članov žirije, oz. uveljavljati svojo pravico kot predsednik in zahtevati, da obvelja moj glas. Pri ocenjevanju se nismo zanašali na naš osebni okus, temveč smo želeli dati prostor različnim umetniškim konceptom, stilom in tendencam, ki so v razcvetu v drugih državah in kulturah sveta. Prav zaradi tega fotografije, ki so razstavljene (vključno z nagrajenimi), omogočajo vpogled v svet, čigar lepota in napetosti se v fotografskem jeziku prikazujejo kot umetnost ustvarjena z estetskimi in tehničnimi orodji.

Dandanes fotografija ne služi zgolj dokumentiranju ali preciznemu zrcaljenju sveta, saj je poleg ovekovečenja dogodkov in življenjskih trenutkov zmožna prikazati tudi čustvena stanja, razpoloženja in oblikovno-dekorativna doživetja. Poleg iskanja resnice igra pomembno vlogo tudi pri iskanju lepote. Z gotovostjo lahko trdimo, da fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja.

Weihua Huang, Leonid Goldin, Csörögi Dóra, Törköly József, Peng Li, Yongxiong Ling, Liljana Petruša, Choi-Cheun Lam, Daniel Lybaert, Harry Daemen, Isolde Stein-Leibold, Hussain Alabdullatif, Ole Suszkiewicz, Chun Yip Chau, Chris Discart, Rodica Tanase, Abdulla AL-Mushaifri, Cantemir Aron Mandru, Deqiang Zhang, Elizabeth Kodela, Hanju Zhu, Keith Elgin, Serhii Shchehlevatyh, Tatsiana Tsyhanova, Ilona Veresk, Hong Li, Shiu Gun Wong, Antoni Marin Amattler, Hansa Tangmanpoowadol, Jordi Egea Torrent, Petar Sabol, Marcel van Balken, Marjan Artnak, Dušan Ignác, Peter Rees, Hedvika Gumilar, Vasja Doberlet, Abdulhakim Alojaili in številni drugi umetniki v svojih slikah odražajo odgovorno razmišljanje in čustveno bogastvo, ki gre z roko v roki z umetniško zahtevnostjo.

Uspeh 3. mednarodnega fotografskega salona Pannonia Reflections 2016 zagotavlja v prvi vrsti visoka kakovost prispelih fotografij, ter odlična organizacija Salona za kar je poskrbelo Fotografsko društvo Pannonia s svojimi člani in predstavniki, ki so s svojim skrbnim in strokovnim delom ter izkušnjami zaslužni za razstavo, ki se bo odvila v čudovitih prostorih Galerije-Muzeja Lendava. Organizatorji so poskrbeli tudi za privlačen in lepo oblikovan katalog na 96-ih straneh ter pripravili dogodek na visoki mednarodni ravni, za kar si zaslužijo zahvalo in velike pohvale.

In ne pozabimo, fotografska umetnost ni zgolj umetnost trenutka, temveč tudi umetnost razmišljanja.

János Eifert
Fotograf AFIAP, EsFIAP • Predsednik žirije