János Eifert - Photographer

Tánc / Test / Tanulmány – gyakorlati fényképezés a FOTÓOKTATÁS.HU iskola hallgatóival, Mozdulatművészeti Stúdió, Budapest, 2011. június 11., 2011. június 11.

Eifert-Seherezádé

Tánc / Test / Tanulmány – gyakorlati fényképezés a FOTÓOKTATÁS.HU iskola hallgatóival, Mozdulatművészeti Stúdió, Budapest, 2011. június 11.

Áttűnés-1-3

Festett-akt-ugrással_01

   

Festett-akt_0632  Mozgástanulmányok, 2011.06.11.-Önarckép-Mozdulatművészeti-Stúdió Akciók, “Concept art”, Festett-akt_0632c  Improvizációk, stílusgyakolatok a FOTÓOKTATÁS.HU hallgatóinak részvételével. Eifert János felvételei az Orkesztika Alapítvány Mozdulatművészeti Stúdiójában készültek, Budai Melinda és Hucker Katalin táncművészek közreműködésével.

Fenyves-Márk-táncművész-koreográfus Angelo-címke Angelo-fotó-szignóval

Fenyves Márk, az Orkesztika Alapítvány vezetője, archívumukból gyönyörű Angelo képeket mutat. Hogy miért is lelkesedek ennyire, hogy Angelo képeket „élőben” szemlélhetek?  Ő a hazai fotográfia történetének egyik legnagyobb alakja, és a táncot, a színházat különösen szerette. Ezen témájú fotográfiái különlegesek. Jung Zseni fényképész tanulóként a mester Petőfi Sándor utcai műtermében dolgozott, és sokat mesélt róla.

Orkesztika-játékszín-fotói

ANGELO, Funk Pál (1894 – 1974) Olasz művészcsaládból származott, dédapja, Alessandro Angelo, a bécsi Hofburg freskóinak alkotója. 1910-ben Carl Bauer festőiskolájába járt Münchenben; majd Dührkoop-műterem, Hamburg; Nicola Perscheid, Berlin; Reutlingen, Párizs; E. Hoppe, London; Marcus Adams műterme. Budapesten Székely Aladár műtermében első segéd volt. 1926-tól a Royal Photographic Society of Great-Britain tagja. Összesen több mint száz díj, oklevél tulajdonosa. 1945 után a MADOME egyik vezetője volt, 1956-ban a Magyar Fotóművészek Szövetsége alapító tagja. 1914-ig Párizsban divat- és jelmeztervezőként dolgozott. 1916-ban Kertész Mihály rendezőasszisztense és operatőre volt. Később a Franco-British Film Corporation és a Metro-Goldwyn-Mayer filmjeiben dolgozott (Rex Ingram, Erich Rohmer, Fritz Lang mellett). 1919-től önálló műterme volt Budapesten, 1920-1938 között műterme Párizsban, Nizzában, Scheveningenben, Hágában. Műtermes fényképészként közel 450 000 embert fényképezett le, a mondén világ első számú fotográfusának számított. 1951-ben műtermét államosították. 1951–1964 között a Budapesti Fényképészek Kisipari Termelőszövetkezetében dolgozott, alkalmazottként saját egykori műtermében. Képeit negyvennél több külföldi szaklap közölte, hetvennél több előadást tartott a modern fotóművészet esztétikájáról, a portré- és aktfényképezésről. 1928-ban a MAOSZ szervezte I. Művész Fényképezési Főiskola tanfolyamán A művészi fotográfia legújabb fejlődéséről tanított. Részt vett a tanoncoktatásban is, ő volt a fényképész-vizsgabizottság elnöke. 1945-ben indította az Angelo Fotóakadémiát. 1927–1937 között szakcikkeket publikált a Fotóművészeti Hírekben. 1934–1938-ban A Magyar Fotográfia szerkesztője.

Angelo-Spirál-II-1960 Angelo-Szentpál-csoport Angelo-Kezdődik-a-komédia

Pályájának kezdetén festőies stílusban fotografált, nagyméretű brómolajnyomatait a Magyar Fotográfiai Múzeum őrzi. Későbbi képein szuggesztív hangulatokat közvetített torzítólencsékkel, laboratóriumi beavatkozásokkal, majd a modern fotográfia tárgyilagosabb irányát követte. Öregkorára szürrealista látomásokat, az anyag bizarr rajzolataiból kibomló mikrovilágot ábrázolt. Egész életében százezerszámra készítette a műtermi portrékat, zsánerképeket, élete végén mégis megkeseredve, szinte kizárólag élettelen tárgyakból építette képi világát. (Kincses Károly, www.artportal.hu)

Angelo-képek-montázsa