János Eifert - Photographer

Archive for November, 2020

8. Perlensis Digitális Fotópályázat / PERLENSIS PHOTOSALON, Hungary – 2020. november 28.

8. Perlensis Digitális Fotópályázat / PERLENSIS PHOTOSALON, Hungary – PSA 2020-415, MFVSZ 2020/20

.
Elfogadások / Results:
.
Általános színes / General color
Eifert János: Színház az egész világ / All the world’s a stage – Perlensis Diplom
.
Általános monokróm / General monochrome
Eifert János: Kettőstudat / Dual Consciousness 12. – Perlensis Diplom
Eifert János: Mindörökké / Forever
Eifert János: A templom csendjében / In the silence of the church
.
Utazás / Travel
Eifert János: Szertartás a Tamblingan-tónál / Ceremony at Tamblingan See – Perlensis Diplom
.

A templom csendjében / In the silence of the church

.

Eifert János: Színház az egész világ / All the world’s a stage (2020)                                                                        Perlensis Diplom

.

Eifert János: Kettőstudat 12 / Dual Consciousness 12. (2019)                                                            Perlensis Diplom

 

.

Eifert János: Mindörökké / Forever (Bocska, 2020)

.

Eifert János: Szertartás a Tamblingan tó partján / Ceremony at Tamblingan See (Bali, 2016)                                                      Perlensis Diplom

.
ZSŰRI TAGJAI:
Kovács Norbert (HU) AFIAP
Nagy Tivadar (SK) MZSF
Szathmáry-Király Ádám (HU) EFIAP/g
póttag: Velican-Patrus Dóra (HU) AFIAP

Mester és tanítványai. Eifert János mesterkurzusának táncfotókiállítása a Bethlen Galériában, 2011. november 26 – 2021. január 15.

Aczél Péter: Dies irae
Előadás: Írisz (Gangaray Artistic Program)
Koreográfia: Maday Tímea Kinga
Bethlen Színház, Budapest, 2019. március 23.

Bakki Zsolt

Bertók Béla: Anna – 2019. Győri Balett, Anna Karenina főpróba Győr

Bertók Béla: Un paso adelante – 2018. MOHA, Orkesztika Alapítvány

Bertók Béla: Örvényben – 2018. MOHA, Závodszky Rita, Orkesztika Alapítvány

Csorba Károly

Csörögi Dóra

Darab Dénes

Dudás Nándor Emil: Flamenco – Angel wings
Előadás: Táncmelodikák
Pirók Zsófia és a Melodika Project
Koreográfia: Pirók Zsófia
Pesti Vigadó, Budapest, 2017. december 28.

Dudás Nándor Emil

Eifert János: Feleségem, Katával (Lõrinc Kati táncol, 1996)
Budapest, Testnevelési Egyetem, 1996

Eifert János: A tánc misztériuma / The mystery of dance (Budapest, 2018)

Eifert János: Contemporary Ballet Budapest
Szerkesztő: Lőrinc Katalin
Modern/kortárs képesítő vizsga
Magyar Táncművészeti Egyetem,
Budapest, 2018. január 18.
A felvételen: Rovó Virág, Hoffmann Luca, Kiss Rebeka, Bacsó Gabriella

Eifert János

Eifert János: Fenyves Márk a 7 Fő Bűn-ben
Előadás: A 7 fő bűn (Mozdulatművészeti Társulat)
Koreográfia: Fenyves Márk, Pálosi István
Nemzeti Táncszínház, Budapest, 2014. május 19.
A felvételen: Fenyves Márk, Horváth Zsófia

Eifert János: Mint egy madár… / As a bird… (Budapest, 2014. február 1.)
Fenyves Márk a TÉL-ben, Vivaldi zenéjére táncol
(MOHA, Budapest, 2014. február 1.)
Eifert János felvétele

Tánc/Test/Tanulmány – Dance Study ( MMS Mozdulatművészeti Stúdió, Budapest, 2009. július 11.) Digitális montázs, 2010. február 22.

Gimesi András Gime: Ambitions
Mozgásperformansz
Előadás: Interconnected Ambitions
DJ Liquid
Műcsarnok, Budapest, 2016. május 21.
Előadó: Bocsi Eszter

Göndör László: Az Új Színház “Az élet kapuja” c előadás egy képe. A darab Bakócz Tamás Római látogatásáról szól.

Kristó Annamária

Sági Ági

Sági Ági

Sági Ági

Vass Péter

V. Művészek a Heti Betevőért jótékonysági adománygyűjtő kiállítás műveinek online aukciója, 2020. november

JÓTÉKONYSÁGI KIÁLLÍTÁS ÉS AUKCIÓ
V. Művészek a Heti Betevőért jótékonysági adománygyűjtő kiállítás műveinek online aukciója:
https://aukcio.hetibetevo.hu/alkotasok/eifert-janos-kettostudat/?fbclid=IwAR3vCO3CLE_EsGopekn65v74aeWkRHqoUU_KKvgH-O_1Vfoc8OAbNv_Hf2c
November 27. péntek, este nyolcig licitálhatsz még! Kattints!
Ötödik alkalommal rendezzük meg a Művészek a Heti Betevőért jótékonysági kiállítás és aukciót, köszönhetően annak a széleskörű összefogásnak, ami kortárs művészek közreműködésével valósul meg. Idén 76 alkotó 112 munkáját ajánlotta fel. Az online licitből származó bevétel összegét ezúttal is teljes egészében rászoruló emberek támogatására fordítjuk.
 

Nem marad zárt ajtók mögött Eifert János és Barabás Márton kiállítása – PAPAGENO, 2020. november 24.

Nem marad zárt ajtók mögött Eifert János és Barabás Márton kiállítása

Írta Papageno  2020. november 14.

 

Két izgalmas kiállítás nyílt meg a FÉSZEK Galériában az elmúlt napokban két olyan alkotó műveiből, akik rendszeres kiállítók e falak között. Bár a koronavírus-járvány elleni védekezés következtében jelenleg egyik sem látogatható, jó hír azonban, hogy az intézkedések miatt mindkettőt meghosszabbítják, ráadásul a művészklub Facebook-oldalán a látogatási tilalom alatt folyamatosan bemutatnak egy-egy alkotást Eifert János fotóiból és Barabás Márton szobraiból.

Eifert János: Visszapillantás (1964-2020)

„A jó fénykép nem csupán az esztétikai és technikai szabályok betartása következtében jó, hanem mert azon túl mondanivalójával, tartalmával képes megragadni az ember figyelmét. Ha ez megtörténik, valószínű, hogy a képnek van ereje” – fogalmazott Eifert János, az egyik legmeghatározóbb kortárs fotóművész. A 2020-ban létrejött FÉSZEK Fotóklub alapító tagja, művészeti vezetője, aki vallja, hogy a „csendes, halk, filozofikus mondanivalójú képek sokszor értékesebbek, mint a harsány látványra törekvő munkák”. A fényképezést 1968-ban kezdte, a Honvéd Együttes hivatásos táncosaként, a társulat külföldi turnéi során. Kezdetben a tánc volt képeinek fő motívuma, s ez meg is maradt fontos szegmensnek – 2005-ben a Magyar Táncművészek Szövetsége is elismerte őt -, de életművében a portrétól az akton át a természetfotókig széles a tematikus skála.

Több száz csoportos és egyéni tárlaton, szerte Magyarországon és a világ minden pontján bemutatták munkáit. Jó néhány albuma is megjelent, emellett kollégái albumaihoz, kiállítási katalógusokhoz írt bevezetőt, előszót, nyitott meg kiállításokat, valamint vezetett mesterkurzusokat, alkotótáborokat, tartott előadásokat. Diaporámákat is készít, amelyekért csakúgy, mint fotóiért több száz díjat, nagydíjat, különdíjat és diplomát érdemelt ki. Munkássága elismeréseként megkapta többek között a Fotóművészeti Alkotói Nagydíjat, a Magyar Érdemrend Tisztikeresztjét, a Fotóművészek Nemzetközi Szövetsége Kiváló Művésze kitüntetését. A legnevesebb fotóművészeti egyesületek tagja, Hódmezővásárhely Díszpolgára, a Zuglóért Emlékérem kitüntetettje.

Eifert János szakmájának, művészetének itthon és külföldön egyik legismertebb képviselője, meghatározó egyénisége, aki páratlan életművel ajándékozott meg bennünket és örömünkre, ennek egy kis töredékét láthatjuk a Feszek Galériában megrendezett életmű-kiállításon.

Eifert János olyan alkotó, aki otthonosan mozog a kamera mindkét oldalán. Sikeres volt táncművészként, az objektív előtt és világhírű és elismert lett a kamera mögött is. 1968-ban kezdett fotózni külföldi turnékon, és lett keresett fotográfus, szerkesztő, illusztrátor, oktató és felsőszintű fotóművészeti szervező. Számos nemzetközi workshop felkért előadója, vezetője. Bátran mondhatom, hogy nincs a fotográfiának olyan területe, ahol nem dolgozott sikerrel és nem alkotott maradandót. Diaporámákat készített, díjakat gyűjtött be, később fotográfiát oktatott, és oktat a mai napig. A táncot, a női szépséget, az aktot, a mozgás és a természetfotókat kedveli, e témakörökben számos könyve jelent meg. (Chochol Károly)

Barabás Márton: Vas szobrok

Barabás Márton Munkácsy Mihály-díjas magyar festő, szobrász, a Magyar Művészeti Akadémia levelező tagja. Tanulmányokat a Magyar Képzőművészeti Főiskolán, Kádár György, Kokas Ignác, Kocsis Imre növendékeként folytatta. Kezdetben a hagyományos tájképfestészet keretein belül kereste a megújulási lehetőségeket, de kiváló volt arcképfestőként is, akárcsak nagyapja vagy korábbi oldalági rokona, Barabás Miklós. Tanulmányainak befejezése után a Derkovits Gyula képzőművészeti ösztöndíj segítette pályakezdését, majd 1978-1991-ig bekapcsolódott a Makói Grafikai Művésztelep munkájába.

Már korán foglalkoztatták a térszervező kompozíciók is. A szakirodalom példaként említi erre Ikarus konténer című alkotását, amelyet 1978-ban állított ki egy Stúdió-tárlaton. Korai alkotói periódusát alapvetően a fotóhasználaton alapuló hiperrealista művek jellemezték, e munkáiban a képzelet és a valóság kettőssége teremt feszültséget. Az 1980-as években a geometrikus absztrakció irányába fordult, de ugyanekkor a kollázstechnika segítségével szobrokat megidéző táblaképsorozatot alkotott. Ennek segítségével meghonosodott művészetében a háromdimenziós képszobrok alkotása, a festmény és a nonfiguratív szobrok határterületén álló alkotások születtek. Nagy találékonysággal válogatta meg anyagait alkotásaihoz, hangszeralkatrészeket, főleg zongorabillentyűzeteket, kalapácsrendszereket és rétegelt lemezeket használt fel, amelyekből gyakran állatfigurákat megidéző alakzatokat teremtett.

Munkássága a 20. század harmadik harmadának magyarországi neoavantgárd vonulatába illeszkedik egyrészt, másrészt Erdélyben az 1980-as évek elején jelentkezett kísérletező művészek munkáival, így az Ötödik Évszak című kiadványban bemutatott művekkel mutat erős rokon stílust. Festményeiből, síkplasztikáiból, installációiból sikeres kiállításai voltak, például 2002-ben a brassói Művészeti Múzeumban, majd 2008 nyarán a Székely Nemzeti Múzeumban. Az utóbbi egy-másfél évtizedben a könyvművészettel, azaz a könyvvel, mint műalkotás-tárggyal is foglalkozik; a Magyar Művészkönyv Alkotók Társaságának alelnöke.

Barabás Márton a klasszikus szobrászat tömegalakítási, tömegteremtési szabályait tudatosan elvető kompozíciói a térszemlélet terén kapcsolódnak vissza a hagyományokhoz, de úgy, hogy gyökeresen megújítják azokat: a tér dimenzióinak a lehető legintenzívebb birtokbavételére, a tér intenzív áthatására, a mű és tere azonosságának és eltérő minőségű, de mégis feszült egységének megteremtésére törnek ezek a munkák. A Barabás Márton alkotta térvonal öntörvényű, új valóság, csakis önmaga, behelyettesíthetetlen és bárhonnan megközelíthető, akármelyik nézőpontból szemlélhető – minden nézete főnézet –, a tér dinamikus erőit indukáló és virtuálisan hangsúlyozó műalkotás. A művész által megrajzolt térvonal maga a szabadság érintése: a szabadság nagyszerűségét és korlátainak abszurditását összpontosító, dinamikus, az éteri elvontságok szférájába emelt plasztikai tárgy. (Wehner Tibor)–––

IX. Biatorbágy Fotószalon, 2020. október – november

Eifert János
a IX. Biatorbágy Fotószalon karantén fotók kategóriájában Ablak című alkotásával II. helyezést ért el.

Tarjáni István
Biatorbágy polgármestere

Bozzai Attila
Biatorbágyi Fotóklub elnöke


A BFE – a Magyar Fotóművészeti Alkotócsoportok Országos Szövetsége védnökségével – 2020-ban kilencedik alkalommal írta ki nemzetközi fotópályázatát.
A pályázaton az amatőr és profi fotósok négy (Színes-kötetlen, Fekete-fehér-kötetlen, Természet és tájkép, Karanténfotók) kategóriában, kategóriánként legfeljebb 4 felvétellel indulhattak.

A versenyt 4 főből álló zsűri bírálta el, tagjai neves magyar és külföldi fotóművészek:
Sandra Zagolin, Olaszország, Daróczi Csaba természetfotós, fotóművész, Kerekes István fotóművész és Heltai Csaba tipográfus, képszerkesztő, 2006-tól közel 14 éven át a National Geographic magazin magyar kiadásának művészeti vezetője.

A fotószalonra 89 fotós 1059 alkotással nevezett. A zsűri pontozással a Színes (kötetlen) kategóriában 35, a Fekete-fehér (kötetlen) kategóriában 33, a Természet és tájkép kategóriában 32, a Karantén kategóriában 14 képet választott vetített képes bemutatásra.

DÍJAZOTTAK:

Színes kötetlen

I. ELŐD LÁSZLÓ: Reggeli meló
II. ELŐD LÁSZLÓ: Éjszakai kalmárok
III. TONOMÁR MÓNIKA: Kapitány

Fekete-fehér kötetlen

I.TONOMÁR MÓNIKA: Tájkép lóval
II. RÓZSA TAMÁS: Szárnyalás
III. HORVÁTH BOTOND: Szabadság híd ködben

Karantén

I. PRAUDA MIKLÓS: Mollika
II. EIFERT JÁNOS: Ablakban
III. TÖRÖK TIBOR: Magányosan a könyveim közt

Természet és tájkép

I. LITAUSZKI TIBOR: Ágasok lehelete
II. KOVÁCS NORBERT: Ébredések
III. ELŐD LÁSZLÓ: Tűzhal kánaán

A legeredményesebb alkotó (a négy kategória összesített versenyében, 7 díjazott/elfogadott képpel, a legmagasabb összesített pontszámmal): Előd László

BARTÓK RÁDIÓ Súgólyuk – kulturális magazin: Eifert János a fotózás öröméről – 2020. november 14. 10:00-11:00

https://youtu.be/QBN4u0-tfyU

 

BARTÓK RÁDIÓ
Súgólyuk – kulturális magazin
2020. november 14. 10:00 – 11:00

https://youtu.be/QBN4u0-tfyU

Szerkesztő – mv.: Radványi Dorottya
Zenei szerkesztő: Miklósi András

Barcsay Jenő sietősen, Szentendrén, 1978.
Erről a képről és életművéről is szó lesz a mai Súgólyukban, továbbá:
Zalán Tibor és Őze Áron Őze az “El kell mondanom” darab kapcsán
Eifert János a fotózás öröméről – a fotóművésszel Medvedt Yvette beszélget
Olasz filmhét a távmoziban
Pirk János emlékház Szentendrén
38. Magyar Sajtófotó kiállítás
És persze Barcsay 120

Sopronfalvi Ildikó MŰ-VILÁG c. fotókiállításának megnyitója és a NAGEA MÁRKA divatbemutató – H13 Galéria és Bemutatóterem, Budapest, 2020. november 10. 18:00

Szeretettel meghívjuk Önt

SOPRONFALVI ILDIKÓ MŰ-VILÁG c. fotókiállításának megnyitójára és a NAGEA MÁRKA divatbemutatóra!

2020. november 10-én, 18:00 órakor a kiállítást megnyitja: Eifert János EFIAP/b, ESFIAP, EPSA fotóművész

További közreműkődők:
DeLine jewelry
Bettinstyle
Neo Nature Cosmetics
White Model Management
Linda Simko
Hungaria pezsgő
  

Helyszín: H13 Galéria és Bemutatóterem (1085 Budapest, Horánszky u. 13.)

A kiállítás 2020. november 27-ig látogatható

 . 

.

.

.

.

.

  .   

A 36. Vizuális Művészeti Hónap fotópályázatának zsűrizése a Budapesti Művelődési Központban, 2020. november 7.

A Budapesti Művelődési Központ immár 36. alkalommal rendezi meg 2020 őszi évada során a Vizuális Művészeti Hónap pályázat- és kiállítás-sorozatot, amely a fővárosi amatőr alkotóknak kínál bemutatkozási lehetőséget.
.
A fotópályázatra beérkezett alkotásokból szakmai zsűri (Eifert János, Zsitva Tibor és Vadócz Zsuzsa) választotta ki a csoportos kiállítás szereplőit, és döntött az egyéni díjak odaítéléséről is.
A zsűrizés folyamatának első része zártkörűen zajlott, de a második részében a pályázók igény szerint lehetőséget kaptak a zsűritagokkal való személyes konzultációra és az eredményről való tájékozódásra.
.
.
.

Visszapillantás (1964-2020) – Eifert János kiállítása a Fészek Művészklubban, 2020. november 3 – 27.

Visszapillantás (1964-2020)
Eifert János kiállítása a Fészek Művészklubban (1073 Budapest, Kertész utca 36.)
A kiállítást Lőrinc Katalin nyitotta meg, 2020. november 3-án, 18 órakor.

Miután az Országgyűlés elfogadta a rendkívüli jogrend bevezetésére irányuló törvényjavaslatot, így november 10-től, éjféltől életbe léptek azok az intézkedések, amelyekkel lassítani lehet a koronavírus-járvány terjedését.  Ausztriához hasonló intézkedések léptek hatályba a járvány terjedésének lassításáért, többek között kijárási tilalom jön, nem lehet rendezvényeket tartani, bezárnak a stadionok, a fitnesz termek, a színházak és a múzeumok, és részben ismét digitális oktatás lesz.
A Fészek Művészklubban Eifert János Visszapillantás c. kiállítása is bezárt, a képeket csak online lehet megtekinteni.

 . .   .   

 . Eifert János: Időutazás / Disambiguation (2012)

 . 

.

Eifert János: Haldokló sellők / Dying mermaids (2017)

Eifert János: Két dühös ló története / The story of two angry horse 2. (Bocska, 2018)

Eifert Janos: A Föld álma / Dream of the Earth

Eifert János: Cirkusz / Circus (1971)

Tánc/Test/Tanulmány – Dance Study ( 2009)

Eifert János: Akt sorozat tanulmány / Nude series Study (Budapest, 2010. november 27.)

Eifert János: Geometria / Geometry (2013)

 

Eifert János: Kettőstudat 3. / Dual Consciousness 3. (2019)

Eifert János: Kettőstudat / Dual Consciousness 11 (2020)

Eifert János: Földanya / Mother Earth (Wien, 1991)

Eifert János: A Fény elűzi az árnyékot / Light shifts the Shadow (Budapest, 2014)

Eifert János: Holdfény szonáta / Moonlight Sonata (2018)
.

Eifert János: A kör és négyzet érzékisége / Circle and square sensuality (2018)

Eifert János: Fenyvesi Lajos Félix, költő / The Poet (2017)

.

Eifert János: Öreg halász kis hallal / Old fisherman with small fish (Szicília, Trapani, 2019)

Eifert János: Iraki asszonyok / Women from Iraque (Bagdad, 1975)

Igor Mitoraj: Ikarusz (La Defense, Párizs, 2004)