János Eifert - Photographer

Archive for 1996

MAGYAR ÉS NEMZETKÖZI KI KICSODA 1997 – Több mint 14 000 kortársunk életrajza. Budapest, 1996. december

  MAGYAR ÉS NEMZETKÖZI KI KICSODA 1997 – Több mint 14 000 kortársunk életrajza

BIOGRÁF Kiadó 1996, Főszerkesztő: Hermann Péter; A főszerkesztő munkatársa: Pásztor Antal; Technikai munkatársak: Hermann Gábor, Kasza Levente; ISBN 963 9051 19 5

 

EIFERT János fotóriporter, fotóművész. Hódmezővásárhely, 1943. máj . 8. Sz.: Eifert János, Bódi Lenke. Nős (1983, Jung Zseni elvált) Lőrinc Katalin. Gy.: Anna, 1976, Sára, 1979, Kata Nóra, 1995, András Szilveszter, 1997. É.: 1960–77 táncművész a Honvéd Táncegyüttesben. 1968– fotózik. 1984- a miskolci nközi fotóműv. tábor vez. Jung Zsenivel. Európa 77 díj, Niépce–plakett, Zeiss–Pentacon pályázat díjai, FIAP arany– és ezüstérmei, 27. Nközi Willy Hengl-Preis fődíja. Az 1970-es években az MTV több kísérleti produkciójában vett részt (-1 C fok c. elektronikus balettfilm, a montreux-i fesztivál különdíja).

Önálló kiállításai: Szerelmem, tánc, Különleges dimenziók, Vallomások a Tiszáról, Légszomj, New York, 3T. 1984 feleségével közös kiállítást mutattak be Fák és Nimfák címmel. 1985– foglalkozik diaporámával. A Hard Rocks a hamburgi 9. International Tonbild Festival fődíját és közönségdíját, a Replayed Time és a Volt egyszer egy falu…, a Helyzetjelentés, a Bemutatom a feleségem, a Tűztánc és a Maszkok az Eurofestival ’88, a Festival de l’Image ’89 és 4. Porto Alegre-i Fesztivál, ausztráliai, német, linzi, hollandiai fesztiválok díjait, valamint aműfajra jellemző un. 3. képért a C. T. Vidal-díjat, 9-szer nagydíjat nyerték el. 1990- könyvtervezőként dolgozik. 1991-92 a Képes Extra és a Boom, valamint idegenforglmi kiadványok képszerk. F. m.: Doromboló (1987), Ünnepi ételek (1995).Hobbi: asztalosmesterség, barkácsolás, komputer. C.: 1071 Bp., Dózsa György út 62. III. 12. Tel.: (1)352-7444, (20)342-451

16. Eurofestival, Premio Giovanni Crespi. Olaszország, Legnano, 1996. október 25 – 27.

Legnano-16.-Eurofestival-1996-kat-B1 Legnano-16.-Eurofestival-1996-kat-01 

Legnano-16.-Eurofestival-Introduction Legnano-16.-Eurofestival-1996-kIntroduction

 

Az Eurofesztiválon elfogadott művek szerzői / Elenco opere ammesse all’Eurofestival /List of works accepted to Eurofestival.

Barbara Mullins, Bob Leach Douglas Mullins, Eric Kellens, Johan Werbrouck, Jean Paul Guibal, Pierre Lormier, Jean Prissette, Renée Prissette, Bernard Sanch, Jean Pierre Simon, Ricardo Zarate, G. Desroches, Gertrud Frohnweiler, Karl Nowak, Peter D. Brown, Peter Coles, Marion Waine, L. e Ron Davies,  Edgar Gilibs, Linda Gibbs, Allan Green, Keith Leedham, Sheilah Peel, Peter Coles, Enzo Antonino, Leo Fiumara, Alberto Berti, Luciano Bovina, Daniele Colombo, G. D’amato, V. Paolillo, Camillo Di Tullio, Enrico Donnini, Michele Guyot, Bourg, MPR, Enzo Pasqualetto, Mario Rogora, Giorgio Sandon, Pey Jordy Plana, Jetti Langhans, Jean Petitsmoineaux, Urs Wohlwend, Janos Dozvald, Janos Eifert

Legnano-16.-Eurofestival-Introduction-02

Bíró András, Budapest, 1996. október 2.

Bíró András, újságíró 

Bíró András (Székesfehérvár, 1923. május 3.) író, költő, újságíró.

Erdélyi polgári család sarjaként született. Iskoláit szülővárosában, majd Jászberényben és Budapesten végezte. Tizennyolcéves korától az Új Idők, az Új Élet, a Magyar Múzsa és a Forrás közölte írásait. 1944 decemberében munkaszolgálatra Németországba hurcolták. 1945-ben hazatérve bekapcsolódott a hazai irodalmi életbe. 1946-ban megjelent Élő beszéd című, első verseskötetét Baumgarten-díjjal jutalmazták. 1948-ban a katolikus sajtóban való aktív közreműködése, valamint polgári származása miatt eltanácsolták az egyetemről, egyben kizárták az Írószövetségből. Csak 1990-ben rehabilitálták. 1965–75 között saját alapítású lapját az A Kutya című folyóiratot szerkesztette. Fő munkatársa volt az Új Tükör című hetilapnak, ahonnét 1984-ben nyugdíjba vonult.

Írt verseket, meséket, hangjátékokat, novellákat, regényeket és számos újságcikket. Cikkei és versei egy részét politikai okokból álnéven volt kénytelen publikálni. Egyik kéziratos regénye 1972-ben átcsúszott a filmgyári cenzurán. Ebből készített játékfilmet Végül címmel Maár Gyula, amely film 1974-ben Manheimben elnyerte a legjobb elsőfilmes rendezés Nagydíjat. Írásait több nyelvre is lefordították. 1988-ban a magyarság történetét átfogó nagy regénytrilógiába kezdett, amely 2002-ben Vér és ölelés címmel jelent meg egy kötetben. Műve elkészítésért 2002-ben Szegeden a Szent György Lovagrend Nagykeresztjével jutalmazták.

Személyes: Első főszerkesztőm volt, aki 1965–75 között saját alapítású lapját az A Kutya című folyóiratot szerkesztette. Lapja számára számtalan címlapot, képriportot, képet “rendelt” tőlem, a Vágta című képemet is először ő közölte. Nála tanultam meg a szerkesztőségi munkát, vagyis hogy a fotóriporter miként végezze feladatát egy alkotó közösségben. Bíró András nagytudású, művelt és tehetséges ember volt. Megjelenésében úriember. Ez nemcsak öltözködésére, modorára, hanem becsületességére is értendő. Szerettem.

Most egy hamarosan megjelenő verseskötetéhez “rendelt” tőlem portrét. Műtermemben készítettem róla fotókat, Hensel Expert B műtermi vakulámpákkal világítva, Nikon F 80s kamerával fényképezve, Kodak Gold 100 színes negatívra.

Kiss Béla varietéművész, Budapest, 1996. szeptember 21.

 Kiss Béla artista (Budapest, 1996. szept. 21.) Kiss Béla artista (Budapest, 1996. szept. 21.) Kiss Béla artista (Budapest, 1996. szept. 21.) Kiss Béla varietémûvész (Budapest, 1996. szept. 21.)

Kiss Béla artistáról készítek sorozatot a Dózsa Gy. úti műtermemben. Katát és Lilit is bevonom a fényképezésbe.

Végtelenített háttér, világítás: Hensel Expert B műtermi vakulámpák, Nikon F80 S kisfilmes fényképezőgép, Kodak Gold 100 színes negatív.

IOE kongresszus (International Organisation of Employers), Budapest, 1996. szeptember 17-19.

International Organisation of Employers, kongresszus

International Organisation of Employers (Nemzetközi Munkáltatói Szervezet) kongresszusa, Kiss Péter munkaügyi miniszter felszólalása.

Az “elnökségi” asztalnál (balról jobbra): J. Ulbricht, C. Kapartis, Jean-Jacques Oechslin, Palotás János, Szirmai Péter (Budapest, Grand Hotel, 1996. szept. 19.)

 

Palotás János felszólalása, IOE kongresszus, Budapest, 1996.09.1 International Organisation of Employers, kongresszus International Organisation of Employers, kongresszus

International Organisation of Employers, kongresszus

IOE kongresszus, fogadás a Grand Hotelben, Budapest, 1996. szeptember 18.

Palotás János, Dr. Szirmai Péter, Budapest, IOE kongresszus, Parti a Grand Hotelben Dr. Szirmai Péter, Budapest, IOE kongresszus, Parti a Grand Hotelben Dr. Szirmai Péter, Budapest, IOE kongresszus, Parti a Grand Hotelben

Tegnap és ma végigfényképeztem az IOE kongresszust, és most a dr. Szirmai Pétertől és Palotás Jánostól kapott megbízásom alapján a résztvevők számára, a margitszigeti Grand Hotelben rendezett fogadást. Sok kitűnő, és rendkívüli szakembert ismerhettem meg, bár sok beszélgetésre – a munkám miatt – nem igen maradt idő. Azért, hogy ki is az a Palotás János, a címzetes egyetemi docense, közgazdász, gazdaságpolitikus, nemzetközi gazdasági, pénzügyi és nemzetközi jogi szakértő, ismert üzletember – volt alkalmam megtudni. Szirmai Pétert természetesen elmondta, hogy az 1920-ban Genfben alapított IOE International Organisation of Employers (Nemzetközi Munkáltatói Szervezet), amely jelenleg 142 nemzeti munkáltatói szövetséget tömörít egységbe a világ valamennyi kontinenséről, összesen 136 országból – milyen fontos kapcsolatot jelent a MGYOSZ és a VOSZ számára.

Budapest, IOE kongresszus, Parti a Grand Hotelben

Palotás János, Budapest, IOE kongresszus, Parti a Grand Hotelben, photo Eifert Eifert János felvételei, Budapest, 1996. szept. 18.

Az 1920-ban Genfben alapított IOE International Organisation of Employers (Nemzetközi Munkáltatói Szervezet) jelenleg 142 nemzeti munkáltatói szövetséget tömörít egységbe a világ valamennyi kontinenséről, összesen 136 országból. Az IOE missziója, a munkáltatók érdekeinek képviselete és védelme, a munka világával kapcsolatos, valamennyi területen. A nemzetközi foglalkoztatás- és szociálpolitikát alapulvéve, támogatja a cégek folyamatos fejlődéséhez, valamint a munkahelyek számának bővűléséhez szükséges környezetet. Az IOE folyamatosan támogatja a rászoruló fejlődő világ munkáltatói szövetségeit, valamint az átalakuló piacgazdaságok országainak most alakuló és fejlődő szervezeteit. Fontos központ a világban működő munkáltatók információ- és tapasztalat csere közvetítésében. Elismert kommunikációs szócső a munkaadók vélemény közvetítésére az ENSZ ügynökségek és más nemzetközi szervezetek között. Az ILO International Labour Organisation (Nemzetközi Munkaügyi Szervezet) tripartite keretei között az IOE titkársága aktív szerepet tölt be az ILO éves konferenciáinak, igazgató tanács üléseinek, és minden egyéb az ILO-val kapcsolatos találkozók, szemináriumok lebonyolításában.
Az MGYOSZ számos szakértőjét delegáltuk a szektorális tripartit szemináriumokra, ahol hasznos ismeretekre tettek szert, illetve lehetőség nyílt számukra a kapcsolati hálozat (network) bővítésére és építésére. Magas rangú MGYOSZ delegáció tett látogatást Svájcba, ahol találkoztak az IOE vezető képviselőjével és megvitatták az aktuális együttmüködési formákat és további lehetőségeket. Az MGYOSZ szakértői az elmúlt évben is rendszeresen részt vettek az IOE munkájában. Szövetségünk képviselte magát az éves nyári ILO közgyűléseken, valamint a tavaszi és őszi igazgató tanácsi üléseken. Az ILO szervezésében rendszeresen részt vettünk szakmai továbbképzéseken, így „A flexibilitás, biztonság és foglalkoztatás Közép- és Dél-Európában” című szemináriumon, ahol megvitatták a munkaerő piaci dinamika hatását a közép- és dél-európai országokban, valamint a flexicurity – flexibilitás, biztonság és foglalkoztatás – egyensúlyát hasonlították össze magyar, bolgár, lengyel, litván és horvát nemzeti tapasztalok alapján.

 

Dr. Szirmai Péter egyetemi docens, igazgató

Okleveles közgazda (1971), a közgazdaságtudomány kandidátusa. 2000. augusztusától a BKÁE Kisvállakozás-fejlesztési Központ igazgatóhelyettese, majd 2004. februárjától megbízott vezetője.

Tudományos és közéleti tevékenység: VOSZ társelnök; ILO Kormányzótanács póttagja; Életpálya Alapítvány kuratórium elnöke; VOSZ Vállalkozói Alapítvány kuratóriumi titkára; SEED Kisvállalkozási Alapítvány kuratóriumának tagja; Nemzeti ILO Tanács tagja; Nemzetközi Menedzser Központ címzetes professzora.

Kutatási témák: kisvállalkozások helyzete; vállalkozásfejlesztési politikák Európában és Magyarországon; társadalmi párbeszéd intézményrendszere és a vállalkozói érdekképviseletek; vállalkozásoktatás kérdései.

Publikációs tevékenység: 6 tankönyv és számos más hazai és külföldi publikáció. 

Grand Ph.D Palotás János

A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem címzetes egyetemi docense, közgazdász, gazdaságpolitikus, nemzetközi gazdasági, pénzügyi és nemzetközi jogi szakértő, ismert üzletember. Budapesten született, 1955. szeptember 20-án. Szülei: édesapja Dr. Palotás János tanár, történész, édesanyja Kerner Erzsébet okl. könyvvizsgáló, nevelőapja Héjj Imre mérnök közgazdász. Testvérei: Ildikó – ügyvéd, Zsolt – jogász, Petra – szerkesztő műsorvezető. 1980-ban nősült meg, felesége Horváth Zsuzsanna, közgazdász. Gyermekei: János, 1981, Zsuzsanna, 1984. Tanulmányai: Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem (MKKE), Ipari Karán végezte, 1976-80 között.

Fiatalon aktívan sportolt, öttusázott, vívott, asztaliteniszezett, majd a kosárlabdázás volt számára meghatározó. A kosárlabda játékosként, játékvezetőként és edzőként több ezer mérkőzésen vett részt. Életútja: 1980-81-ben a KERSZI-nél számítástechnikus-közgazdász szervező, 1982-88 között a Kandeláber Gmk (később részvénytársaság) gazdasági vezetője és egyik tulajdonosa, 1984-ben megalakít egy tanácsadó, befektető és gazdasági szoftverkészítő és – forgalmazó családi vállalkozást KOMPASZ Marketing Kft. néven. Később számos új vállalkozást indít útjára. 1991 megvásárolja a Pharmatrade Külkereskedelmi Vállalatot, 1992 létrehozza a Kompass Hungária nemzetközi céginformációs hálózat magyar központját, majd 1993 megvásárolja a bükfürdői golfpályát. Ma főként külföldön dolgozik elismert nemzetközi pénzügyi-és jogi szakértőként. Elnöke és/vagy vezető szakértője több amerikai pénzügyi befektetői és tanácsadói konzulens társaságnak. Időszakonként aktív befektetőként van jelen a Budapesti Értéktőzsdén. 2002-től aktív szerepet vállal Európa legnagyobb független pénzügyi szolgáltató csoportjának létrejöttében! 2007-ben, a vezetésével alapított DOMINIUM VINI Borászati és Kereskedelmi Tanácsadó cég, világújdonságot vezetett be a minőségi bor termelés és értékesítés terén. 2007. év végétől ismét érdekeltséget szerez Magyarország legszebb pihenő és szórakoztató centrumában, a büki Birdland – Radisson Golf és Wellness Resortban.

1983-tól részt vett a Magyar Kereskedelmi Kamara kisvállalkozói tagozata munkájában, 1985-88 között társelnöke a szervezetnek. 1988-ban alapítója a Vállalkozók Országos Szövetségének, amelynek az első évben társelnöke, 1989-92 között elnöke, majd két évig saját kérésére lemond az elnökségről és társelnöke a szervezetnek, majd 1994-99-ig ismét elnöke a VOSZ -nak. 1992-96 a Köztársaság Párt alapítója és elnöke, 1990-94 között pártonkívüliként országgyűlési képviselő (Budapest, XVI. kerület, 1990-92 Magyar Demokrata Fórum frakciójának párton kívüli tagja, majd 1992-94 között független képviselő), 1990. május-június között a gazdasági bizottság-, majd június-december között a költségvetési, adó-és pénzügyi bizottság tagja.

1987 óta oktat számos magyarországi és külföldi egyetemen, főiskolán. 1991-ben a BKKE (Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem), címzetes egyetemi docensi címet adományoz részére. 2001-ben a brüsszeli székhelyű „Európai Információs Akadémián” szerzi meg a „filozófia doktora” címet. Nagydoktori értekezését 2002. november 11-én több mint húsz ország egyetemeinek madridi konferenciáján védte meg. A sikeres védést követően filozófia nagydoktoraként, a közgazdaság, az üzleti élet és a jog területén szerezte meg a megtisztelő Grand Ph.D elismerést, melyet Brüsszelben jegyeztek be.

Máig több mint kettőezer publikáció jelent meg közreműködésével. Írásai ma elsősorban az Interneten olvashatóak angol és magyar nyelven. Főbb művei: Vállalkozók Kézikönyve (1986-87-88), Ne szegényedjünk, van más alternatíva (1989). Magyarország társadalmi és gazdasági növekedési programja (1994). Hobbi: család, utazás, sport (kosárlabda), filmezés.

Elérhetősége: Creative Investing and Financing Corporation – H-1095 Budapest, Boráros tér 7. III/6/14. Telefon: (00361) 4550281 Fax: (00361) 4550280 E-mail: janos@palotas.net – web: http://www.palotas.net Irodalom: Varga Zsuzsa: Palotás (1992). valamint a jelen web oldal sajtófigyelő rovatában található több mint ezer írás, és több mint kétszáz videó feltöltést!

Köszönőlevél Kincses Károlytól, Budapest, 1996. szeptember 18.

Kincses-köszönőlevél

Eifert János részére
Budapest

Budapest, 1996. szeptember 18. 

Kedves János,

engedd meg, hogy ezúton is megköszönjem segítő együttműködésedet, mellyel részt vállaltál a Magyar Fotográfusok Háza javára rendezett jótékonysági árverésen. Felajánlásoddal nemcsak a Mai Manó-ház megvételéhez és helyreállításához járultál hozzá, hanem más támogatók előtt deklaráltad a szakma egységét is egy jó (nagy) ügy megvalósítása érdekében.
Segítségedre, támogatásodra a későbbiekben is számítunk, annak reményében, hogy az egyszer elkészülő Fotográfusok Háza bőségesen kárpótolja maid önzetlenségedet.
Még egyszer köszönjük a Manó-házért küszködők nevében.

Kincses Károly

Eifert János: 3T, Pozsony, 1996. augusztus 20.

Pozsony-Eifert-kiállítás

Pozsony-Eifert-kiállítás-02 Pozsony-Eifert-kiállítás-04 Pozsony-Eifert-kiállítás-05 Pozsony-Eifert-kiállítás-01Pozsony-Eifert-kiállítás-03 Pozsony-Turczi-Eifert Pozsony-1996.20.20-TV-inter

Sebesvíz, 1996. augusztus 2.

Eifert-Játék-polaroiddal-1984

Mint mindig, most is kísérletezek. Testfestéssel, polaroiddal… Remek modelljeim vannak, Lili besegít a rendezésbe…

12. Foto Workshop, Sebesvíz, 1996. július 28 – augusztus 3.

1855-Anonymus: Nude-study-of-two-female-figures 1927-Rudolf-Koppitz_Study-of-Motion 1936-Edward-Weston_Akt
Anonymus: Two female figures (1855);          Rudolf Koppitz: Study of Motion (1927);        Edward Weston: Nude (1936)
 
Eifert János: Az aktfényképezésről

A ruhátlan emberi test ábrázolása, az akt, évezredek óta témája a művészeteknek. Az archaikus görög szobrászat, a hellenisztikus kor, a középkori egyházi művészet, a reneszánsz, a barokk, stb. mestereitől remekművek sorával találkozhatunk a múzeumok, képtárak kiállításain, a művészeti albumokban. A Willendorfi Vénusz, az indiai Kadjuraho templom szoboralakjai, Michelangelo, Rodin, Ingres, Monet, Szinyei-Merse Pál, Borsos Miklós és mások alkotásainak megismerése nemcsak műveltségünk szempontjából fontos, hanem új alkotások létrehozásához ismereteket, ösztönzőerőt jelenthet a mai kor fotográfusa számára. Megismerésük, elemzésük nélkül  csak botorkálva közelíthetünk a témához. A különböző korok és stílusok alkotásainak tanulmányozásával nemcsak a modellbeállításokat, a pózokat, a fények és árnyékok viszonyát, a drapéria, a kellékek, hátterek használatát, a környezet szerepét figyelhetjük meg, hanem ráérezhetünk arra is, hogy a szépség ábrázolásán felül, az elvont gondolatokat, érzéseket, a mondanivalót, hogyan lehet megfogalmazni a kép nyelvén.

 
1950-Bill-Brandt_Akt 1992-Tono-Stano_Sense 1968-Shinoyama_Két-akt-hátulnézetben
Bill Brandt: Nude (1950);                          Tono Stano: Sense (1992);             Shinoyama: Two Nude from back (1968)
 
A fotóművészet szinte születése pillanatától kezdve remekelt gyönyörű, izgalmas aktfotókkal. A nagy, már klasszikusnak nevezhető európai és amerikai fotóművészek – a teljesség igénye nélkül néhányan a kedvenceim közül – , pl. a cseh Jan Saudek, a svájci Christian Vogt, a német Otto Steinert, a francia Lucien Clergue, az amerikai Edward Weston, a japán Eikoh Hosoe  mellett néhány magyart is említhetnék, pl. Német József, Szőllősi Kálmán, André Kertész, Angelo F. Pál nevét. Műveik, amik természetesen fotóművészeti alkotások, a képzőművészeti alkotások rangján értékelhetők. Számunkra fontos a tájékozódás, a nagy elődök és a jelentős kortársak ismerete.

1937-Erwin-Blumenfeld_Nude-under-Wet-Silk 1950-Philippe-Halsman_Dali-akt-koponyája 1975-Jeanloup-Sieff_Kim.-Paris

Erwin Blumenfeld: Nude under Wet Silk (1937); Philippe Halsman: Dali akt-koponyája (1950); Jeanloup Sieff: Kim (Paris, 1975)

Egy biztos, hogy a “nagyok” nem vesztek el a részletekben. Az eszközök, anyagok, pl. a filmanyag, a kamera, az objektívek, szűrők, előtétek, stb. segítenek bennünket az alkotói folyamatban, de nem uralhatnak bennünket, mert akkor a lényeg veszik el a részletekben. Mert a lényeg a mi esetünkben az, hogy az egyéniségünknek, mondanivalónknak megfelelően eredeti alkotásokat hozzunk létre, ki tudjuk magunkat fejezni, és ezt tudjuk rögzíteni a fényérzékeny anyagon. A Sebesvíz Workshop éppen ebben nyújt segítséget: a tanulás, a továbbképzés mellett segít felszabadítani az alkotó egyéniségét, a sikeres alkotások megszületéséhez ad impulzust. Művészeti vezetőként Sebesvízen a12 év tapasztalata az, hogy a fakultatív közös foglakozások, egyéni vagy közös bemutatkozások, egymás képeinek megismerése, megvitatása, képelemzések, diavetítések, diaporáma-műsor, szakmai előadások, közös kirándulások, művészettörténeti előadások jelentősen hozzásegítnek az önálló modellórák kreatív légköréhez. A fotózáshoz rendelkezésre bocsátott hátterek, drapériák, kellékek, lámpák, technikai felszerelések, filmanyag árusítás, stb., szintén segítséget jelentenek. Természetesen a fotósok közötti jó légkör is a siker része Sebesvízen. Személy szerint nagy súlyt fektetek arra, hogy ki-ki az egyénisége, alkata szerint kapjon segítséget, mindezt úgy, hogy ez ne legyen tolakodó. Úgy látom, hogy önmagában az aktfényképezést nem lehet megtanulni. Meg kell tanulni általában jól fényképezni csendéletet, portrét, tájat, mozgást, stb., riportosan, vagy beállítva, és aztán már természetes módon következik, hogy a mondanivalónknak megfelelően választjuk meg témánkat, és ez adott esetben lehet éppen az akt, a maga specifikumaival.

Sokat jelentenek számomra a külföldi meghívások, akár a bécsi grafikai főiskolán tartott óráimra gondolok, vagy a soltaui 1. Werkschule für Fotografie szemináriumaira, vagy a genki, bayreuth-i, párizsi, londoni szemináriumaimra, workshopjaimra. Mindig visszaforgatom a tapasztalatokat Sebesvízre.

1996-Joachim-Rodepeter

                                                                                                                                                                                                        Photo: Joachim Rodepeter

Sebesvíz Workshop ’96 – Eifert János tervezett bemutató foglalkozásai

1. foglakozás: Modellmozgatás, kompozíció (2 óra)

Eifert-Nyírfák Egyszerű beállítás: Aktok nyírfák közt (Photo: Eifert János, Sebesvíz, 1996)

Modellismeret, modellmozgatás, kompozíciós gyakorlatok 3 modellel. A kép megrendezése. A klasszikus és modern pózok ötvözése az egyéni beállításoknál. Rekvizitumok, drapériák, kiegészítők használata.

 Helyszín: Szabadtéren, félárnyékos helyen felállított háttér előtt (rossz idő esetén műteremben)

Ajánlott film, anyag és kellékek: Szabadtéren alacsony-, műteremben magas érzékenységű színes dia, és/vagy negatív. Állvány, derítőlap, valamint drapériák és kiegészítő rekvizitumok.

2. foglakozás: A test mozgásban (2 óra)

A lendület, a mozgás a test különleges szépségét emeli ki, élőbbé, dinamikusabbá teszi a statikus ábrázolásokat. A fotóstól jó reflexeket, ritmusérzéket, gyors reagálást igényel. A 4 modellel  tartandó foglalkozás a sport és a tánc mozdulataival szemlélteti a lehetőségeket.

Helyszín: Szabadtéren, félárnyékos helyen felállított háttér előtt (rossz idő esetén műteremben)

Ajánlott film, anyag és kellékek: Szabadtéren középérzékenységű, műteremben magas érzékenységű fekete-fehér negatív. Állvány, derítőlap, fekete és fehér hátterek, kellékként szalagok, drapériák.

3. foglakozás: Fényképezés különleges körülmények között (2 óra+ utazás)

A 4 modellel  tartandó foglalkozás keretében a siroki vár barlangszerű helységeiben felállított több tucat gyertya fényét és a külső beszűrődő természetes fényt használjuk.  A mozgás és mozdulatlanság kontrasztja, a bemozdulásos életlenség különlegessége, a zoom-objektívekkel a hosszú expozíció alatt változtatott gyújtótávolsággal, ezek kombinációja sok izgalmas lehetőséget ad a képalkotási folyamat során.

Helyszín: Siroki vár

Ajánlott film, anyag és kellékek:  magas érzékenységű színes dia (műfény és napfény) , és/vagy színes negatív, konverziós szűrők. Állvány, kioldózsinór, a felvételi objektív elé tartható kis zsebtükör, kellékként gyertyák, fáklyák, zseblámpa.

4. foglakozás: A fotó megtervezése és az improvizáció (2 óra+ utazás)

A 2 (férfi és női) modellel  tartandó foglalkozás a merev elhatározás és a rugalmas improvizáció problematikáját elemzi. Hogyan tervezzük meg előre a képet, és az adott viszonyok függvényében szabad-e változtatnunk rajta? Ha igen, hogyan?

Helyszín: Elhagyott bányató Rudabányán

Ajánlott film, anyag és kellékek: közepes érzékenységű színes dia napfény), és/vagy színes negatív, kellékek (leveles faágak, jelmezek, maszkok, drapériák, kötelek, stb.)

1996-Sebesvíz-diplomaosztás 1996-Sebesvíz-búcsúest

A termékeny hét befejezéseképpen, az utolsó este a diplomaosztó, majd bulizás… ahol a jókedv is jelen van…

Reklámfotó készül a Cereol Növényolajipari RT. megbízásából, Hont, 1996. július 21.

1996.07.21-Floriol-finom-ét Készül a reklámfotó a Cereol Növényolajipari RT. megbízásából (Hont, 1996.07.21.) A CEREOL Növényolajipari Rt. megbízásából a Floriol napraforgó étolaj termékcsalád népszerűsítéséhez készítek felvételeket. A szabadban az éppen virágzó napraforgó-ültetvények a “modelljeim”, majd a belső térben, parasztházunk verandáján pedig csendéleteket készítek. A nagy üvegablakok a főfényt, a fehérre meszelt fal pedig a derítést adja. Fényképezőgép: Zenza Bronica 6×4,5,  a felvételi anyag Kodak Ektachrome diapozitív, és egy különleges tulajdonságokkal rendelkező Kodak színes negatív, amelynek az expozíciós ideje szabadon változtatható, és gyakorlatilag nincs szencsézete. Élvezem a munkát, közben a gyerekek is besegítenek a rendezésben. Hogyan láttam a munkához? Először is, átgondoltam a megrendelő szempontjait, miszerint “…a Floriol Étolaj 100%-ban napraforgómagból készített finom étolaj, mely kíméletes finomítási eljárással készül. Garantáltan magas E-vitamin-tartalmával elsősorban az egészséges életmódot követők számára kifejlesztett termék. A Floriol nemcsak sütéshez, főzéshez használható, de kiválóan alkalmas saláták, salátaöntetek készítéséhez is. Koleszterinmentes.” Aztán átgondoltam, hogyan fordítható le ez “képnyelvre”? Utána már csak fényképeznem kellett…

Csendélet napraforgóval (Hont, 1966. július 21.) Csendélet napraforgóval (Hont, 1996. július 21.) Photo: Eifert János

Hol volt, hol nem volt, tán igaz sem volt… a Nagy Fotósbuli 1996. június 7-én, a Lapkiadó Vállalat Bp. VIII. Gyulai Pál utca 14. sz. alatti műtermében, a Magyar Fotóriporterek Társasága szervezésében.

Hol volt, hol nem volt, tán igaz sem volt a Nagy Fotósbuli 1996. június 7-én, a Lapkiadó Vállalat Bp. VIII. Gyulai Pál utca 14. sz. alatti műtermében, a Magyar Fotóriporterek Társasága szervezésében.

 1996.06.07.-Fotósok-nagybulija-a-Gyulai-Pál-utcai-műteremben

A Lapkiadó Vállalat Bp. VII. Gyulai Pál utcai műtermében készült csoportképen – többek között – Bajtai Lajos, Balla Demeter, Bánkuti András, Benkő Imre, Cseke Csilla, Dr. Tímár József, Eifert János, Favics Péter, Fejér Gábor, Friedmann Endre, Keleti Éva, Kiss-Kuntler Árpád, Konc Zsuzsa, Kondákor László, Kozák Albert, Körtvélyesi László, Kürti Ákos, Markovics Ferenc, Nika Ferenc, Pintér Márta, Rédei Ferenc, Sárközi Marianna, Stalter György, Szamosi János, Tóth Béla, Tóth György, Tóth Tibor, Urbán Tamás, Várkonyi Péter látható.

Látogatás Hemző Károlynál és Lajos Marinál. A vendégek fotóművészek és családtagjaik: Révész Tamás, Tímár Péter, Tasnádi László, Scvhwanner Endre, Eifert János, Eifert Kata Nóra, Lőrinc Kati, Módos Gábor, Schwanner Endréné, Bíró Klára, Korniss Péter, Hász András, Molnár István, Walters Lili. Budapest, 1996. június 6.

Falgaléria Hemző Károlynál, 1996.06.06. (Eifert János felvétele)

A híres Falgaléria Hemző Károlynál. Almási Lászlótól Korniss Péterig, Hász Andrástól Török Lászlóig – a kortárs fotóművészek munkái láthatók. Köztük tőlem a “Marcel Marceau”, “Cirkusz” és “A Föld álma” című képeim.

Hemző Károlynál, 1996.06.06. (Eifert János felvétele) Walters Lili, Lajos Mari és Hemző Karcsi, 1996.06.06. (Eifert János felvétele)

Hász András és Schwanner bandi beszélgetnek Hemző Károlynál, 1996.06.06. (Eifert János felvétele) Tímár Péter Hemző Károllyal beszélget, 1996.06.06. (Eifert János felvétele) Hemző Károlynál, 1996.06.06. (Eifert János felvétele) Eifert János felvételei

Hemző Károlynál, 1996.06.06. (Eifert János felvétele) Lajos Mari és Hemző Karcsi, konyhájukban (Eifert János felvétele)

Hemző Károlynál, 1996.06.06. (Eifert János felvétele)

A képen balról-jobbra: Révész Tamás, Tímár Péter, Tasnádi László, Scvhwanner Endre, Eifert János, Eifert Kata Nóra, Lőrinc Kati, Módos Gábor, Schwanner Endréné, Bíró Klára, Lajos Mari, Korniss Péter, alsó sorban: Hász András, Hemző Károly, Molnár István (Walters Lili felvétele)

Juhos István – Bach, Pärt: Te Deum, a Szegedi Kortárs Balett főpróbája, 1996. június 1.

Szegedi Kortárs Balett, Putto koreográfiája  Szegedi Kortárs Balett,  Juhos Nándor (Putto) koreográfiája   Szegedi Kortárs Balett

Juhos István: Te Deum c. koreográfiájának főpróbája a Szegedi Zsinagógában (Zene: Bach, Arvo Pärt)

A képeken: Juhos István, Juronics Tamás és Panja Fladerer (Eifert János felvételei)

Modern balettek a szegedi zsinagógában

“A Te Deum a  szó legszorosabb értelmében komplex alkotás: egyenértékűen támasztják benne alá egymást a zene, a mozgás, a világítás és rendezés. Nem keres tehát eszközöket, mankókat, a hatást az adott tényezők összejhangolásával éri el.” (Lőrinc Katalin, Táncművészet, 1996/3-4.)

Read more

Napló, otthonunk, Budapest, 1996. május 4.

Budapest, Dózsa Gy. úti lakásunk, 1996. május 4. otthonunk-1996. május 4. photo Eifert_16a   Elkészültem a gyerekszoba bútoraival, a galéria megépítésével. Alapanyagként a könnyen megmunkálható fenyőfát használtam, amit lukfűrész, csiszológép segítségével dolgoztam meg. A “födém”, azaz a galéria padlója III. osztályú zsaluzódeszkákból, illetve hajópadlóból áll. A fa konzerválásra az agresszív pácok, lakkok helyett napraforgó-olajat használtam, a lépcsőknél pedig vízbázisú selyemfényű padlólakkot. Kapóra jött, hogy éppen a Floriol 20 literes flakonjait fényképeztem a Cereol Növényolajipari RT. számára. A “leesés-biztosítás” kötelekből és kézilabdahálóból áll. Kati, Kata az “átvevő-bizottság”, ők szemmel láthatóan díjazzák a munkámat.

otthonunk, 1996. május 4. - photo Eifert_10a  Budapest, Dózsa Gy. úti lakásunk, 1996. május 4.

otthonunk-1996. május 4. photo Eifert_3a

Budapest, Dózsa Gy. úti lakásunk, 1996. május 4.

Napló, Budapest, Dózsa Gy. úti lakás, 1996. május 4.

1996_012 1996_041 19960504-dozsa-gy-ut   

Elkészültem a gyerekszobával, Kata és Kati teszteli a bútoraimat (Budapest, Dózsa Gy. út 62.)

Read more

Köszönő levél Kincses Károlytól, Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét, 1996. április 15.

Fotográfiai-Múzeum-levél-1996.04.15

  Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét, 1996. április 15.

Tisztelt Eifert János,

köszönjük, hogy az 1996-os Országos Fotóbiennálén szerepelt képeit a Magyar Fotográfiai Múzeumnak ajándékozta. Örömmel helyeztük el fotográfiáit a múzeum klimatizált raktárában. Szerzői jogait az ajándékozás nem érinti, változatlanul Ön jogosult a képek felhasználása felett rendelkezni. Amennyiben ideje engedi, szívesen látjuk a múzeumban.

Üdvözlettel: Kincses Károly múzeumigazgató

 

Eifert-Három-kacsa   Fotográfiai-Múzeum-Diploma-1996.04.15

Eifert János: Három kacsa (Görögország, 1993)

Megbízás reklámfotók elkészítésére, Budapest, 1996. február 21.

Csendélet-Photo-EifertCereol-megbízás-1996.02.21 

 

To: EIFERT JÁNOS                        From: Tóth Zsusanna, Cereol RT                    MEGBÍZÁS

CEREOL Rt megbízza EIFERT JÁNOS urat az alábbi fotók elkészítésére:

 

 

1. FLORIOL standard fotó, mindenféle felhasználásra, folyóiratokban való közlésre

·        2- variáció ( két különböző környezet )

·        mindkét variációt kérjük FLORIOL belföld és FLORIOL export termékkel is lefotózni (ebben az esetben a beállítás ugyan az, csak a belföldi és export palackunkban van különbség)

 

2.         FLORIOL fotó olyan étel képével és kompozícióban, amely Déli országokban, (volt Jugoszlávia országai, Horvát, Bosnyák) tetszetősek, könnyen felismerhető jellegzetes.

 

3.         Termék csoport fotó: VENUSZ, FLORIOL, VENUSZ 5 L –es

 

  • 2 variáció 

4.         A terméktől elvonatkoztatott művészi fotó , ami az olajra asszociál ( megbeszélésünkön szerepelt pl: cseppenő olaj stb )

·      2 variáció

 

Személyes megbeszélésünk alapján a fotóknak az olaj különböző felhasználási területeire utalni kell: sütés, főzés, fritőzben sütés, majonézkészítés, saláta öntetek készítése

 

 

FOTÓ HANGULATA:

§           könnyed

§           egészséges

§           világos

§         elegáns

§         gusztusos

 

 

KÜLÖNÖS TEKINTET:

 

§           a FLORIOL színe fényes, csillogó aranysárga legyen

 

Fotók elkészítésének határideje: február végétől kezdve folyamatosan, egyeztetés alapján

  

Üdvözlettel: Tóth Zsuzsanna

  

1996, február 21.

 

 

 

Borunk s ételünk, reprezentatív naptár Eifert János fotóival, Pelsovin Trade, Balatonfüred, 1996. január

1996-Borunk-s-ételünk-naptár

Borunk s ételünk, reprezentatív naptár Eifert János fotóival, Pelsovin Trade, 1996

13 lapos, 30×40 cm

Kiadja: Pelsovin Trade, Müller István (8230 Balatonfüred, Vitorlás u. 6. – Tel/Fax: 87/340-492)

Fotó: Eifert Photostudio, Eifert János – Grafika, szerkesztés: Színkép Bt., Róka Lajos – Készült: Prospektus Gm. Nyomda, Veszprém

Az ételeket Palotás Péter és Mózes Péter mesterszakácsok készítették