János Eifert - Photographer
Archive for September 29th, 2009

Megérkeznek a képeim és a “4. TashkentALE 2008 – II. Internationale festival of Actual Photo and Video Art „East-West. The Tashkent crossroad” katalógusa, Budapest, 2009. szeptember 29.

DSCN3515_1 Sértetlenül megérkeztek a képeim Üzbegisztánból, a feladó: Tashkent House of  Photograhy. Egy szép katalógust is küldtek mellé, amely a 4. TashkentALE 2008 – II. Internationale festival of Actual Photo and Video Art „East-West. The Tashkent crossroad” összefoglalója. Erre a nemzetközi fotóművészeti- és videó-találkozóra, amelyen 22 ország 80 kiállítója szerepel, a Hármasképek, Erotikon sorozataim és 12 diaporámám bemutatására hívtak meg. A katalógusban a “Hommage á Dienes Gedeon” és a Fenyvesi Félix Lajos barátomat ábrázoló “Költő” c. képem láthatók, elég jó nyomdai megjelenítésben. A fesztivál eseményeiről készült riportképek között jónéhányon én is feltűnök.

TaskentALE-katalógus TaskentALE 2008-katalógus-Uzbegistan TaskentALE 2008-katalógus-Uzbegistan

De szerepeltek még a Tashkent Photography House nyitó- és záróünnepségének, a megnyitónak a képei is, amelyen látszódik a nagyszámú közönség, a média, továbbá az Akadémia elnöke, valamint Rustan Kasimov, a miniszterelnök helyettese, amint zárbeszédet mond és adja át az oklevelet a kiállítónak, Shaknoza Karimbabaeva, a Fotográfusok Háza igazgatónője, és egy-két különböző helyszínen készült csoportkép, amelyeken szinte majd minden résztvevő látszódik, velem együtt, természetesen:

Vladimir és Dasha Jirnov, Kim Pavel Vladimirovich (Üzbegisztán); Elizo Sakata, Midori Sakurai, Junichiro Ishii, Naoyuki Ogino, Kazauo Udo, Shinoda Teruyoshi (Japán); Lisa Horvath (Kanada); Natalja Pocstareva, Alekszej Zabljalov (Oroszország); Alekszandr Kharvat (Ukrajna); Eifert János (Magyarország); Agdes Barib-Zade, Emil Halilov (Azerbajzsán); Alekszandr Pavszkij, Cvetlana Birjukova, Viktor Korzs (Kazahsztán); Bladiszlav Usakov, Alekszandr Centemov (Kirgizisztán); Eugenijus Nalevaika, Gintaras Cesonis, Vytautas Pletkus (Litvánia); Atef Ahmed Ibrahim (Egyiptom); Almowallad Ahmed, Mandili Sultan, Mahjob SSaud (Szaud-Arábia); Itzchak Binunsky (Izrael); Tatiana D’Avignon (USA); Zhou Jing (Kína).

 Üzbegisztán-TshkentALE 2008

(MTI) Sokat ért a Hét főbűn, Kultura.hu, Budapest, 2009. szeptember 29.

A kétszáznegyven fotót felsorakoztató kínálatnak éppen a fele, 120 tétel kelt el az Ágens Fotóművészeti Galéria csütörtök esti árverésén. A 139 kortárs és a 101 klasszikus fénykép egyaránt vonzotta a gyűjtőket. Akik ugyan még nincsenek sokan, de lassan kialakul ennek a világszerte népszerű műtárgynak is a hazai vásárlóközönsége. Sokan jöttek el személyesen, mások telefonon licitáltak, vagy vételi megbízást adtak az aukciós háznak.

(MTI) – Legdrágábban félmillió forint felett, egy 280 ezer forintról indított sorozat kelt el. Velican-Patrus Dóra Hét  főbűn című, hét giclée nyomatból álló munkája elérte az 550 ezer forintot. Több mint százezer forinttal szárnyalta túl 54 ezer forintos kikiáltási árát a neves cseh fotóművész, Frantisek Drtikol mesterien komponált aktja. Az 1920-25 körüli, eredeti üvegnegatívról készült zselatinos ezüstkópia 150 ezer forinton cserélt gazdát. A művész másik aktját 136 ezer forintos kikiáltási áron ütötték le.

Kikiáltási áron, 180 ezer forintért szerezte meg valaki Gink Károly Egry József festőművészről készített portréját. Megadták a 120 ezer forintot Eifert János háromrészes giclée nyomatáért, amelyet a polihisztor tánckritikus, Dienes Gedeon emlékének szentelt. Míg egy másik varázslatosan szép Eifert-mű, A világ végén, 80 ezer forintot ért. Egy Brassai-akt azért indult mindössze 62 ezer forintról, mert fotóheliogravür eljárással sokszorosították (ezért sok példány maradt fenn belőle). Így is felverték az árát 120 ezer forintra. Míg a másik Brassai-aktot kikiáltási árán, 40 ezer forintért vették meg. A fotográfusként is jelentős cseh festő, Alfons Mucha Nude című fotóját 109 ezer forintért szerezte meg valaki. 100 ezer forintot ért Vékás Magdolna Erőmű 1. című cianotípiája, amelyet 2004-ben, Bánhidán fényképezett. 
   
Jelentős emelkedéssel, 50 ezer forintról majdnem duplázva, 90 ezer forinton ért célba Patrus Sándor festővászonra nyomott Szenvedély című, dinamikus munkája. Lussa Vince 1970-es aktja 46 ezer forintról 75 ezerig bírta.  
   
A legtöbb tétel kikiáltási áron, vagy egy-két licitlépcsővel megemelve kelt el. Így Dulovits Jenő, Kerny István, Balogh Rudolf, Vadas Ernő klasszikus felvételei, vagy a kortárs Kozák Albert, Féner Tamás, Szabó Márta, Seres Géza, Szilágyi Lenke, Korniss Péter egy-egy munkája.
 
2009.09.26.-Kultura.hu-Sokat-ért-a-főbűn