Gyémánt László és Nagy Boglárka MESTER ÉS TANÍTVÁNY című kiállításának megnyitója és Gordon Eszter werkfotográfiáinak bemutatása az Art.Salon Társalgó Galériájában, Budapest, 2013. október 21.
Gyémánt László és Nagy Boglárka MESTER ÉS TANÍTVÁNY című kiállításának megnyitója és Gordon Eszter werkfotográfiáinak bemutatása az Art.Salon Társalgó Galériájában. A kiállítást megnyitja Ungvári Tamás, közreműködik Bíró Eszter előadóművész. Budapest, 2013. október 21.
A képen balról-jobbra: Borsos Mihály, Ungvári Tamás, Nagy Boglárka, Gyémánt László, Gordon Eszter (Eifert János felvétele)
Az Art.Salon Társalgó Galériájában közös kiállításon szerepel Gyémánt László festőművész és fiatal tanítványa, Nagy Boglárka, aki három éve diplomázott Egerben, az Eszterházy Károly Főiskolán.
„Gyémánt László és Nagy Boglárka erre az alkalomra készítette a tárlaton látható munkákat, az alkotás folyamatát pedig Gordon Eszter fotográfus dokumentálta, mondanánk: werkfotókon, de nem ezt mondjuk, mert az érzékeny sorozat nem hivatalos megjelölést érdemel, hanem a kiállított festményekhez hasonlóan művészetre hangolt figyelmet. A galéria középső termében Gyémánt László Divatpanoptikum című új sorozata látható. A festőművész szerint a divat jelenségét azért érdemes olykor a művészet fókuszába helyezni, mert sokrétegű, elgondolkodtató. Élettelinek mutatkozik, miközben éppen ellenkezőleg: hiányzik mögüle az élet, azzal legfeljebb egy dologban mutat hasonlóságot: éppoly mulandó.”
“Nagy Boglárka, a tanítvány, két termet is berendez festményeivel. Az egyik teremben elhelyezett képek a testvéreiről készültek. Jobbára egy meghatározatlan vízfelületen billegő vitorlás hajón mutatják őket élénk színekben, amint átadják magukat a vitorlázás, a fürdés apró kalandjainak, melyek felettébb természetesnek tűnnek… Láthatóan tetszetős ecsetkezeléssel, szín- és arányérzékkel amúgy. És, hogy a meglepetés még ennél is erősebb legyen, Nagy Boglárka egy másik teremben is bemutatkozik, ám ott nem a figurális festészet terén mutatott ügyességét, friss lendületét láthatjuk, hanem a Teremtés könyvének szövegeit héber írással: archaikussá roncsolt felületeken nagyméretű szövegszeleteket. És a betűk érzékeny, pontos megformálásánál ugyanitt is tetten érhetjük a festői jártasságot, ám itt mást is tetten érhetünk. A fiatal festő alkalmazkodó tiszteletét, amellyel a gondolatot, és az azt hordozó szöveget az önmegmutatás gesztusa fölé helyezte.”
“A középső teremben, Gyémánt László munkái mögött kissé megbújva, ám felfedezésekor annál nagyobb meglepetést okozva látható a falakon Gordon Eszter fotósorozata, amely mester és tanítványa közös munkáját dokumentálja… de nem, ez így kevés. Írjuk inkább azt: …emeli a fotóművészet tartományába. Gordon Eszter meséli, néha meglátogatta Gyémánt Lászlót a műtermében, szeretett vele beszélgetni életről, művészetről. Olykor-olykor elővette a fényképezőgépét is, mert a fotográfus már csak olyan: nem élhet a pixelek nélkül. Amikor a műterem rendszeres vendége lett Nagy Boglárka, akkor Gordon Eszter már gyakrabban fotózott, mert megérintette őt az a meghitt alkotói kapcsolat, ami mester és tanítvány között kialakult.” (Trencsényi Zoltán, Népszabadság)
Eifert János, Gergely Beatrix és Steiner Gábor felvételei