János Eifert - Photographer

SZÖGLYUKASOK. BÉCSI Imre, HUPJÁN Attila, KOVÁCS Csaba és SPRENC Balázs lyukkamerás felvételeinek kiállítása a Nemzeti Táncszínház Kerengő Galériájában, 2013. december 2 – 31.

Eifert János megnyitja a Szöglyukasok kiállítását (Kerengő Galéria, 2013.12.02.)

Eifert János megnyitja a Szöglyukasok – BÉCSI Imre, HUPJÁN Attila, KOVÁCS Csaba és SPRENC Balázs – kiállítását a Nemzeti Táncszínház Kerengő Galériájában. Budapest, 2013. december 2., 18:00

Szöglyukasok kiállítása: Sprenc Balázs fotográfiája 3. Eifert János éppen Sprenc Balázs képeit elemzi (Kerengő Galéria, 2013.12.02.)

Eifert János éppen Sprenc Balázs lyukkamerás felvételeit elemzi (Nyíri Judit felvételei)

Szöglyukasok kiállítása a Kerengő Galériában, 2013. december 2-31.

Sok szeretettel meghívjuk Önt és családját, december 2-án 18 órára, a Nemzeti Táncszínház Kerengő Galériájába, négy fotográfus, BÉCSI Imre, HUPJÁN Attila, KOVÁCS Csaba és SPRENC Balázs lyukkamerás felvételeinek kiállítására. Négy alkotó, négy teljesen különböző látásmód, és négy apró lyukon keresztül meglesett világ.

A kiállítást megnyitja EIFERT János fotóművész.

Cím: Nemzeti Táncszínház, 1014 Budapest, Színház utca 1-3.

Szöglyukasok kiállítása: Sprenc Balázs fotográfiája 2.

Sprenc Balázs lyukkamerás felvétele 2.

Szöglyukasok kiállítása: Kovács Csaba szolárgráfiája 2. Szöglyukasok kiállítása: Kovács Csaba szolárgráfiája 1.

Kovács Csaba szolárgráfiái

Lyukkamerások: 1 Tetejetlen fa

Bécsi Imre: Tetejetlen fa

….

Szöglyukasok / Pinholisták

A pinholok, lyukkamerák szerkezete is a camera obscura elve alapján működik, azzal a különbséggel, hogy a a felvétel elkészültéhez nem lencsét, optikát használ a fotográfus, hanem egy parányi, tű ütötte lyukat. Innen az elnevezés is – pinhole- tűlyuk. Miként készül egy ilyen lyukon keresztül egy felvétel? A lyukon át beáramló fény sötét dobozunk (kameránk) szemközti falára vetíti a külvilág fordított állású képét, s e látvány rögzítéséhez már csak fényérzékeny anyagra van szükség. A parányi lyukon keresztül történő fotografálás egyik izgalmas összetevője az időfaktor. Egy egy felvétel elkészültéhez nem a másodperc töredék részei szükségesek, hanem sokszorosai. A másik érdekesség a kép térérzete. A végtelen mélységélesség, amely valójában végtelen mélységéletlenség. Nagyjából az az érzékelés, amelyet a szemünk hajt végre a nap jelentős részében. Amikor folyamatosan érzékeljük a magunk körül lévő teret, így közlekedünk, mozgunk, és csak akkor fókuszálunk rá, élesítünk egy adott pontra, amikor az valamiért felkeltette az érdeklődésünket. Eközben valamennyien naponta megyünk el sok, apró csoda, érdekesség mellett. Ez a világ a pinholisták világa. (Hupján Attila)

…….


…….. Lyukkamerások: nyugagyak

Hupján Attila: Nyugvópont


……..

Lyukkamerások: mexesk_1korr

Hupján Attila: Mexikói kavalkád


Lyukkamerások: maganyos2uj Lyukkamerások: homokno

Hupján Attila: Odaát Homokszobrászat

Lyukkamerások: csen-hajo

Hupján Attila: Indulás előtt